Εάν το μάρκετινγκ είναι το μυαλό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, τα logistics είναι η καρδιά του! Βέβαια, όπως συμβαίνει και στο μάρκετινγκ, οι απαιτήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλάζουν συχνά, όπως διαπιστώσαμε και με το ακραίο "παράδειγμα" της πανδημίας.
Παρακάτω, θα δείτε 10 χρήσιμες συμβουλές από την Prestashop, για να διατηρήσετε την εφοδιαστική καρδιά του ηλεκτρονικού καταστήματός σας σε άριστη κατάσταση.
1. Γνωρίστε καλύτερα τους πελάτες σας
Μια κίνηση που έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε σχεδόν κάθε πτυχή της δραστηριότητας του e-shop σας, είναι φροντίζετε για την εμπειρία αγορών των πελατών σας. Δημιουργήστε ένα κάλεσμα προς τους χρήστες σας για να γίνουν πιστοί πελάτες - φτιάξτε ένα loyalty club. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες σας μπορούν να απολαύσουν μια βελτιωμένη εμπειρία χρήστη και εσείς θα βασιστείτε στις αγοραστικές συνήθειές τους, για να τους εξυπηρετείτε καλύτερα.
2. Γνωρίστε τα προϊόντα σας
Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά γνωρίζοντας το μέγεθος των συσκευασιών προϊόντων, το βάρος τους και τις συνθήκες αποθήκευσής τους, θα σας επιτρέψει να δημιουργήσετε μια καλά οργανωμένη και αποτελεσματική αποθήκη. Επιπλέον, μπορείτε να ταξινομήσετε τα προϊόντα σας σύμφωνα με τα πιο εμπορικά, έτσι ώστε να έχετε γρήγορη πρόσβαση σε αυτά και να βελτιστοποιήσετε τις λειτουργίες σας από άποψη χρόνου και χώρου.
3. Γνωρίστε τους συνεργάτες σας
Ο ανθρώπινος παράγοντας στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι ζωτικής σημασίας. Η χρήση επαγγελματικού λογισμικού για τη διαχείριση της αποθήκης βοηθά πολύ, αλλά θα ήταν άχρηστο εάν δεν υπήρχε το κατάλληλο προσωπικό για τη λειτουργία της. Βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας ή (εάν βασίζεστε σε αποθήκες τρίτων) οι συνεργάτες σας είναι επαγγελματίες. Κατά τη διάρκεια των πολύ φορτωμένων" περιόδων (εκπτώσεις, Black Friday κ.λπ.) μη φοβάστε να προσλάβετε περισσότερο προσωπικό και να διανείμετε τις εργασίες με συγκεκριμένο στόχο σε κάθε εργαζόμενο, ανάλογα με τις δεξιότητές τους.
4. Αξιολογείστε τη δυναμική σας
Ακόμα κι αν έχετε 100% πίστη στις δυνατότητες του project σας, μια εκρηκτική εκκίνηση δεν είναι πάντα η καλύτερη στρατηγική. Μια υπερβολική ποσότητα παραγγελιών μπορεί να είναι τόσο ευλογία όσο και κατάρα! Πρέπει να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να διαχειριστείτε το φόρτο και να διασφαλίσετε ότι η ανάπτυξη της επιχείρησής σας δεν είναι πολύ αργή αλλά ούτε και αλματώδης και ότι είστε έτοιμοι για κάθε βήμα ανάπτυξης.
5. Αναπτύξτε τα κανάλια πωλήσεών σας
Όταν αισθάνεστε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή, μπορείτε να επεκτείνετε τα κανάλια πωλήσεων των προϊόντων σας, βασιζόμενοι σε εξωτερικές αγορές ή συνεργασίες με άλλα διαδικτυακά καταστήματα. Πριν εφαρμόσετε μια τέτοια στρατηγική, θα πρέπει να προετοιμάσετε κατάλληλα για τη διαχείριση των παραγγελιών.
6. Διαφημίστε για τις ανάγκες των logistic σας
Δεν είναι πάντα τα logistics που πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες μάρκετινγκ! Μπορείτε να δημιουργήσετε στρατηγικές μάρκετινγκ και καμπάνιες που στοχεύουν σε συγκεκριμένα προϊόντα που θέλετε να "ξε-στοκάρετε" από την αποθήκη σας.
7. Αξιοποιήστε στο έπακρο την τεχνολογία
Χρόνο με το χρόνο, η τεχνολογία γίνεται όλο και πιο φιλική προς τον χρήστη με τρόπους που είναι απίστευτα αποτελεσματικοί. Επιλέξτε το κατάλληλο επαγγελματικό λογισμικό για να οργανώσετε απρόσκοπτες ροές εργασίας, που θα σας επιτρέψουν να διαχειριστείτε γρήγορα και αποτελεσματικά εργασίες όπως, παραγγελίες, επιστροφές, αποθέματα και πολλά άλλα.
8. Αυτοματοποιήστε σε κάθε ευκαιρία
Ορισμένες ροές εργασίας μπορούν να αυτοματοποιηθούν για διάφορους λόγους με πολλαπλά ωφέλη. Όποτε είναι δυνατόν, και έχοντας τις διαδικασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας υπό έλεγχο μέσω λογισμικού, αυτοματοποιήστε εργασίες προκειμένου να ελευθερώσετε χρόνο για άλλες.
9. Ακρίβεια και δημιουργική σκέψη
Η ακρίβεια και η τάξη είναι από τους ασφαλέστερους δρόμους για βέλτιστη εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά δεν είναι αρκετά. Προβλήματα θα προκύψουν και στην ακρίβεια και στην τάξη και όταν συμβεί αυτό, μια δημιουργική προσέγγιση στην επίλυσή τους μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά. Λάβετε υπόψη αυτούς τους δύο παράγοντες όταν επιλέγετε ποιον θα εμπιστευτείτε για τη διαχείριση των logistics του e-shop σας.
10. Ενημερώστε τον πελάτη για την παραγγελία του
Μία από τις πρακτικές που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους πελάτες σας, είναι να τους ενημερώνετε σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας τους - και είναι μία πρακτική που μπορεί να τους ενθαρρύνει να παραγγείλουν ξανά από εσάς. Μάλιστα, είναι μία από αυτές τις διαδικασίες τις οποίες ανεφέραμε στην παράγραφο 8 ότι μπορεί να αυτοματοποιηθεί χάρη σε ένα ειδικό λογισμικό διαχείρισης και να μην επιβαρύνει τη ροή εργασιών της επιχείρησής σας.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μπορεί το παγκόσμιο λιανεμπόριο - ηλεκτρονικό και φυσικό - να βρέθηκε το 2020 στη στενωπό της πανδημίας του COVID-19, ωστόσο, το πρόσημο για τις online πωλήσεις ήταν θετικό και η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το 2021.
Για το τρέχον έτος υπολογίζεται ότι η παγκόσμια αγορά e-commerce θα αναπτυχθεί με ρυθμό 14,3% και θα προσεγγίσει σε απόλυτους αριθμούς τα $5 τρισ. Ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σύγκριση με το 20,2% του 2019 και με το 27,6%, που επιτεύχθηκε το 2020. Ωστόσο, μεταφράζεται σε αύξηση των online λιανικών πωλήσεων κατά $611 δισ. το 2021, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.
Το 2020 εκτιμάται ότι η αξία των λιανικών ηλεκτρονικών πωλήσεων διευρύνθηκε κατά 27,6% και υπερέβη τα $ 4,28 τρισ. Η επίδοση αυτή διέψευσε τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών, που ήθελαν τον ρυθμό ανάπτυξης του παγκόσμιου e-commerce να επιβραδύνεται και να κινείται στα επίπεδα του 16,5% ελέω πανδημίας.
Η σημαντική αύξηση των online λιανικών πωλήσεων επιτεύχθηκε σε μια χρονική συγκυρία όπου το συνολικό λιανεμπόριο υπέστη, παγκοσμίως, μείωση κατά 3% το 2020 έναντι του περασμένου έτους, για να βρεθεί στα επίπεδα των $23,8 τρισ. Σύμφωνα με το eMarketer, απ’ όπου προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, η καλύτερη της αναμενόμενης επίδοση του e-commerce αποδεικνύει στην πράξη το πόσο εύκολα οι καταναλωτές μετέβησαν από τις αγορές στα φυσικά καταστήματα στο ψηφιακό κανάλι αγορών.
Η Κίνα - σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών - θα συνεχίσει να ηγείται του κόσμου σε ψηφιακούς αγοραστές το 2021 με 792,5 εκατομμύρια (33,3% του παγκόσμιου συνόλου). Το e-commerce στην Κίνα θα φτάσει σε αξία τα $2,8 τρισ. το τρέχον έτος (το 56,8% του συνόλου παγκοσμίως).
Φέτος, μάλιστα, η Κίνα αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία, που πραγματοποιεί περισσότερες πωλήσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια παρά από τα φυσικά καταστήματα, αφού το 52,1% της αξίας των λιανικών πωλήσεων θα προέλθει από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Τη θέση της ότι η μετάβαση στο ηλεκτρονικό επιχειρείν χρειάζεται να γίνει δομημένα και με σοβαρό προγραμματισμό, διατύπωσε η Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, καλώντας τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να σηκώσουν το γάντι της πρόκλησης. Η τοποθέτησή της έγινε στο πλαίσιο του webinar «Ηλεκτρονικά καταστήματα: πρακτικά εργαλεία για μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις», που διοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).
Η κα Φραϊδάκη σημείωσε επίσης ότι σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν περί τα 10.000 ηλεκτρονικά καταστήματα κι επισήμανε ότι το 2020 η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη διαμορφώθηκε σε 717 δισ. ευρώ. Η κ. Φραϊδάκη παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, στο πρώτο εξάμηνο του 2020 οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα έτρεξαν με θετικό ρυθμό 171% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, περισσότερες κατά 3,2 δισ. ευρώ. Το αντίστοιχο ποσοστό το καλοκαίρι κυμάνθηκε θετικά από 40% έως και 70% και την εβδομάδα προσφορών της black friday έγιναν περισσότερες ψηφιακές αγορές σε σχέση με το 2019 κατά 70%.
Διαπιστώνοντας ότι στη διάρκεια του πρώτου lockdown στην Ελλάδα οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, η ίδια αναγνώρισε τα προβλήματα που υπήρξαν με τις παραδόσεις και σημείωσε «όμως, ακολούθησαν σοβαρές επενδύσεις, ενισχύθηκαν οι συνεργασίες και έτσι στο δεύτερο Lockdown που διανύουμε οι ηλεκτρονικοί καταστηματάρχες ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επιτυχία στους καταναλωτές τους».
Να πάρουν μια βαθιά ανάσα και να… βουτήξουν με αποφασιστικότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάλεσε επίσης τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά, «δεν είναι κάτι δαπανηρό, ούτε απρόσιτο και δυσλειτουργικό, ενώ εξασφαλίζει βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα, με τα οφέλη του να καταγράφονται πολλαπλά και σαφή».
Ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε επίσης ότι ναι μεν το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει μεγάλη άνθιση στην περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού λόγω των κλειστών καταστημάτων, αλλά είναι μια στροφή των καταναλωτών που ήρθε για να μείνει και στα επόμενα χρόνια.
Γνωστοποιώντας ότι ήδη το ψηφιακό παραεμπόριο έχει αρχίσει να παίρνει «σάρκα και οστά», ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε ότι ήδη προετοιμάζεται ο κώδικας διαφάνειας, με την ισχύ του οποίου «θα αποταχθούν όσοι δεν συμπεριφέρονται με ορθές ενέργειες». Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποίησε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα δημιουργηθεί δράση με την οποία θα ελέγχεται η διακίνηση αγαθών.
Απευθυνόμενος στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, επισήμανε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα δημοσιευθεί το πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για την επιδότηση e-shop που θα παρέχει μέχρι και 5.000 ευρώ στον ενδιαφερόμενο να στήσει τη δική του ηλεκτρονική επιχείρηση και σημείωσε ότι θα είναι εύκολη η συμμετοχή, αφού δεν θα απαιτείται «πακτωλός» εγγράφων.
Τη διαπίστωση ότι η πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τη μετάβαση στις ψηφιακές αγορές, έκανε από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, Δρ. Γιώργος Ξηρογιάννης, ενώ ο A' Aντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, τόνισε πως«υπάρχουν χρόνια που δεν συμβαίνει τίποτα και εβδομάδες που συμβαίνουν όσα σε πολλά χρόνια. Αυτό έγινε με την πανδημία του κορονοϊού και τον ψηφιακό μετασχηματισμό».
Στα πολλαπλά οφέλη λειτουργίας του ψηφιακού καταστήματος αναφέρθηκαν άνθρωποι της αγοράς, μιλώντας για περιορισμό των λειτουργικών και διαχειριστικών εξόδων, κατάργηση των γεωγραφικών ορίων, διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων κι ότι «δεν κλείνουν τις Κυριακές, στις αργίες και στα Lockdown».
Δείτε το webinar στο βίντεο που ακολουθεί
[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=7osLtffxcIw"]
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλούς. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε όπως ποτέ άλλοτε. Τί μπορούμε να περιμένουμε από το 2021; Η SearchNode δημοσίευσε μια νέα έκθεση σχετικά με τις τελευταίες τάσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19, μετά τη σχετική έρευνα.
Τί άλλαξε τους προηγούμενους δώδεκα μήνες; Τον Οκτώβριο του 2020, η εταιρεία ρώτησε περίπου 100 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο
Φαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είδαν την αύξηση των εσόδων τους από πωλήσεις στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown την άνοιξη του 2020. Σύμφωνα με την έρευνα, το 90% των εταιρειών είδαν τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο να αυξάνονται (έστω και λίγο), με το 50% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι αυξήθηκε κατά πάνω από 100%. Ωστόσο, το 6% δηλώνει ότι τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο μειώθηκαν.
Μετά το lockdown της Άνοιξης του 2020, πολλοί καταναλωτές άρχισαν να ψωνίζουν και πάλι σε φυσικά καταστήματα. Ωστόσο, το 86% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι τα έσοδά τους στο διαδίκτυο αυξήθηκαν και μόνο το 4% δήλωσαν ότι μειώθηκε, όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί.
Τα έσοδα από online πωλήσεις πριν και μετά το lockdown της Άνοιξης του 2020
Αύξηση στο περιθώριο κέρδους
Η δημιουργία online πωλήσεων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Από την άλλη, η όλη κατάσταση της Covid-19 έχει οδηγήσει σε διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού, κακή εξυπηρέτηση πελατών και πολλά άλλα, που επηρεάζουν άμεσα το περιθώριο κέρδους στις online πωλήσεις. Όμως, για το 38% των υπευθύνων που απάντησαν στην έρευνα, το περιθώριο κέρδους τους στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, για ένα παρόμοιο ποσοστό (40%) παρέμεινε το ίδιο, ενώ το 15% ισχυρίστηκε ότι μειώθηκε.
Ο αντίκτυπος της Covid-19 στο εργατικό δυναμικό
Φυσικά, η πανδημία οδήγησε επίσης σε ορισμένες αλλαγές στο εργατικό δυναμικό των εταιρειών. Περίπου το 44% είπε ότι έπρεπε να μετεγκαταστήσουν προσωπικό, ενώ τρεις στους δέκα προσέλαβαν περισσότερους υπαλλήλους. Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι ότι το 26% έπρεπε να απολύσει μερικούς εργαζομένους και το 15% είπε ότι έπρεπε να μειώσουν τους μισθούς των υπαλλήλων τους. Όσον αφορά στις θετικές εξελίξεις, το 5% κατάφερε να αυξήσει τους μισθούς των εργαζομένων, ενώ το 21% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν "πείραξαν" καθόλου το εργατικό δυναμικό τους.
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας, είναι ότι για τους online λιανοπωλητές που διαθέτουν και φυσικά καταστήματα, το 23% δηλώνει ότι οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν και το 16% κατάφερε να τις διατηρήσει σταθερές. Δυστυχώς, για το 43% οι πωλήσεις τους εκτός σύνδεσης σημείωσαν πτώση.
Συνολικά, η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής με διάφορους τρόπους. Μεταξύ των βασικών προκλήσεων για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως αναφέρθηκαν στην έρευνα, είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού και η ικανοποίηση της ζήτησης για προϊόντα. Ωστόσο, η περιορισμένη δραστηριότητα λόγω του lockdown, η διαχείριση αποθεμάτων και η έλλειψης υπαλλήλων ήταν επίσης βασικές προκλήσεις για τους online εμπόρους λιανικής. Η χειρότερη εξέλιξη ήταν ότι σε ποσοστό 17% αναγκάστηκαν να κλείσουν τα φυσικά καταστήματά τους.
Τέλος, το 45% των ερωτηθέντων θα έχουν πλέον μεγαλύτερη εστίαση στο ψηφιακό μέρος της επιχείρησής τους, προσαρμόζοντας την ποικιλία, επενδύοντας σε νέο λογισμικό ηλεκτρονικού εμπορίου ή εστιάζοντας περισσότερο σε διαδικτυακά κανάλια μάρκετινγκ.
Περισσότερα στο ecommercenews.eu
Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο αντίκτυπος που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα παγκόσμια έσοδα ηλεκτρονικού εμπορίου ποικίλλει ανάλογα με την πλατφόρμα. Για παράδειγμα, σχεδόν οι μισοί χρήστες του Pinterest ψωνίζουν online, ενώ δημιουργούν επίσης την υψηλότερη μέση τιμή ανά παραγγελία σε σύγκριση με άλλα κοινωνικά μέσα, που φτάνει στα 154 δολάρια.
Στον αντίποδα, λιγότερο από το 10% των χρηστών του Snapchat και του Twitter αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες στα site τους. Επιπλέον, το μέσο ποσοστό μετατροπής σε πωλήσεις από επισκέπτες των Snapchat και Twitter είναι περίπου 1% - ενώ φτάνει το 3% για τους επισκέπτες από το Pinterest.
Tα συνολικά πιθανά έσοδα ηλεκτρονικού εμπορίου από την κίνηση που προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί μια ολοκληρωμένη προβολή κάθε πλατφόρμας σύμφωνα με τα παρακάτω:
- Ποσοστό χρηστών που αγοράζουν προϊόντα,
- Συνολικός αριθμός χρηστών,
- Μέσο ποσοστό μετατροπής,
- Μέση τιμή παραγγελίας.
Χρησιμοποιώντας αυτήν την προσέγγιση, το Facebook έχει το υψηλότερο δυναμικό εσόδων συνολικά, εφαρμόζοντας αυτόν τον τύπο:
Δυνατότητα εσόδων = Αριθμός χρηστών x Το ποσοστό % των χρηστών που πραγματοποιούν αγορές x Μέσο ποσοστό μετατροπής x Μέση τιμή παραγγελίας
Ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι η αξία των κοινωνικών μέσων είναι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και όχι οι άμεσες πωλήσεις.
Σε αυτήν την περίπτωση, ποιος ιστότοπος έχει το δημογραφικό κοινό που στοχεύει η εταιρεία σας; Το Snapchat και το Instagram είναι οι καλύτερες επιλογές σας για νεότερες ηλικίες, με το Snapchat να προσφέρει μια πιο ισορροπημένη αναλογία μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το Pinterest χρησιμοποιείται κυρίως από γυναίκες, ενώ το Twitter έχει ως επί το πλείστον άνδρες χρήστες. Οι χρήστες του Facebook περιλαμβάνουν όλες τις ηλικίες, άνδρες και γυναίκες.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Ε.Σ.Η.Ε. (GR.EC.A.) και η Eurobank ανακοινώνουν τη συνεργασία τους, με στρατηγικό στόχο την υποστήριξη και περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.
Έχοντας ως κοινή επιδίωξη την αντιμετώπιση των προκλήσεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και την υποστήριξη των αναπτυξιακών προοπτικών του κλάδου μετά την πανδημία, οι δύο πλευρές θέτουν τις βάσεις για μια εποικοδομητική συνεργασία προς όφελος της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο επικεντρώνουν τις ενέργειές τους στην εκπαίδευση των επαγγελματιών στις νέες λύσεις e-payments και στη βέλτιστη αξιοποίησή τους, μέσα από το πρόγραμμα GR.EC.A Friday’s Workshops. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του GR.EC.A. που ξεκίνησε πριν από πέντε (5) χρόνια και έχει βρει ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση στο ελληνικό επιχειρηματικό κοινό και η οποία θα χορηγείται από την Eurobank.
Βασικός στόχος των GR.EC.A Friday’s Workshops είναι η εκπαίδευση των επαγγελματιών σε επίκαιρα θέματα για το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και γενικότερα για το ελληνικό επιχειρείν με έμφαση στο web και mobile development, τα analytics, τα logistics και τις μεταφορές, τις ηλεκτρονικές πληρωμές, το ψηφιακό marketing κ.ά.
Στους συμμετέχοντες θα παρουσιάζονται επίσης λύσεις και εργαλειοθήκες με σκοπό την δημιουργία ενός Κέντρου Γνώσης (Knowledge Hub) σχετικά με τις υπηρεσίες που είναι σήμερα διαθέσιμες στο οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις βέλτιστες πρακτικές καθώς σε κάθε workshop, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα παρουσιάζει το δικό του «success story» και πως οδηγήθηκε σε αυτό.
H Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος του GR.EC.A., δήλωσε ότι «Η συνεργασία μας με την Eurobank στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, είναι βέβαιο πως θα βοηθήσει σημαντικά το έργο του Συνδέσμου στην εκπαίδευση των επαγγελματιών και την ενημέρωση των καταναλωτών, ώστε να ενισχυθεί το αίσθημα καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο e-Commerce. Παράλληλα, η εκτεταμένη υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών από τους καταναλωτές θα βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη και θα περιορίσει τις αθέμιτες πρακτικές στο εμπόριο.».
Ο Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής Eurobank, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, δήλωσε: «Η Eurobank στηρίζει τη βιώσιμη και ανταγωνιστική επιχειρηματικότητα σε όλα τα στάδια ανάπτυξής της. Σε αυτό το πλαίσιο επιδιώκει, σταθερά, την ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με θεσμικούς εκπροσώπους των επιχειρηματικών κλάδων. Με τη συνεργασία με το GR.EC.A, η Eurobank επιδιώκει να συμβάλλει θετικά στους στόχους του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να υποστηρίξει τη μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ένα σχετικά νέο πεδίο αλλά με ανοδική προοπτική, που θα ενισχύσει περαιτέρω τη βιώσιμη ανάπτυξη του εγχώριου επιχειρείν στην μετά – πανδημική εποχή.».
Αξίζει να σημειωθεί πως η Eurobank ανακοίνωσε πρόσφατα το Πρόγραμμα Business Banking e-Commerce solutions, ένα ολοκληρωμένο μενού λύσεων, τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών και προϊόντων, για τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται, ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν, στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα αποτελέσματα και συμπεράσματα προκύπτουν από την τακτική διερεύνηση των καταναλωτών της Περιφέρειας της Αθήνας, από την Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών.
Η έρευνα αποτυπώνει αξιόλογες διαφοροποιήσεις στην διάθεση, στις επιλογές και στις καταναλωτικές συνήθειες – όπως καταγράφονται μέσα από την οπτική των ίδιων των καταναλωτών – λόγω της πανδημίας και των οικονομικών συνεπειών της, στο τέλος του 2020 και στην αυγή του 2021.
Από την πρώτη ανάγνωση της έρευνας, συνοπτικά…
- Σχεδόν όλοι οι Έλληνες, το 89%, χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» – η συντριπτική πλειονότητα: 77%). Ενδιαφέρουσα είναι η διαπίστωση ότι οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά)
- Οι 6 στους 10 από αυτούς (58%), πλέον, αξιοποιούν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, παραγγέλνοντας/αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το αντίστοιχο ποσοστό είναι «πλειοψηφικό».
Αποκαλυπτική είναι η χρονοσειρά του ερωτήματος αυτού (χρονική εξέλιξη: «πριν από την πανδημία», τον «Απρίλιο 2020» και τον «Δεκέμβριο 2020»), όπως προκύπτει από τις τακτικές έρευνες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών: από 40% πριν από την πανδημία, στο 58% σήμερα, μιάμιση φορά επάνω: +18%!
Όσον αφορά με το αν οι Έλληνες ξοδεύουν τώρα (την περίοδο της πανδημίας) και σε σύγκριση με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού, περισσότερο ή λιγότερο, προκύπτει ότι (και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν: «αγορές-ψώνια», «αποταμίευση», «ασφάλειες») οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν.
- Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» – ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά
- Μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του – ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα
- Μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» – ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά
Πάντως, ακόμα και αυτά τα μικρά σχετικά ποσοστά αυξήσεων προέρχονται κυρίως από τους συμπολίτες μας που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Άνετη» (και λιγότερο ως «Μέτρια»), ενώ μεταξύ αυτών που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Δύσκολη» το συντριπτικό ποσοστό καταγράφει μειώσεις!
Μια από τις λίγες «καταναλωτικές συνήθειες» που καταγράφει σημαντική αύξηση είναι οι παραγγελίες και αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, επιβεβαιώνοντας το αποτέλεσμα του αρχικού γενικού ερωτήματος! Το 56% (όλων όσοι παραγγέλνουν / αγοράζουν από e–shop), δήλωσαν ότι αύξησαν («κάπως» ή «πολύ») τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.
Γενικό Συμπέρασμα: Όχι μόνο έχει αυξηθεί το ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν, ξοδεύουν περισσότερα σε αυτά!
- Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα που καταγράφουν την μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι «ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές», όπου συναντάμε και ορισμένα από τα πιο άρτια και οργανωμένα e–shop στην χώρα μας αλλά και διεθνώς.
- Σε χαμηλότερα ποσοστά αύξησης βρίσκουμε τα «ρούχα και παπούτσια» (απόρροια ίσως και της μεγαλύτερης δυσκολίας στην παραγγελία ρούχων από απόσταση), τα «τρόφιμα και ποτά» (τα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά) και το «έτοιμο φαγητό και καφέ» (που είχαν ήδη αξιόλογες ηλεκτρονικές παραγγελίες λόγω και των αντίστοιχων ειδικευμένων εφαρμογών).
Από τα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφονται στους επαναλαμβανόμενους δείκτες ικανοποίησης και αξιολόγησης της «ποικιλίας – ποιότητας» και της «ποιότητας εξυπηρέτησης» από τα ηλεκτρονικά καταστήματα – e-shop, όπως αυτά διερευνώνται στις τακτικές έρευνες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Αν και το πλήθος το πελατών τους, όπως και οι παραγγελίες αυτών, αυξήθηκαν εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, η ικανοποίηση και η αξιολόγησή τους επιδεινώθηκαν σημαντικά!
- Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης (46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής).
- Η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» όμως (ίσως κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης) καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης (28% – 25%)!
Εν κατακλείδι: Η αγορά, οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες έχουν δεχτεί σημαντικότατο πλήγμα από την πανδημία και τις οικονομικές συνέπειές της. Στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, όπως αποτυπώνεται και μέσα από τα μάτια των καταναλωτών – και παράλληλα με κάθε άλλη υποστηρικτική προσπάθεια – προβάλουν ως σημαντικό βοήθημα και διέξοδος και τα ηλεκτρονικά καταστήματα!
Οι προοπτικές είναι εντυπωσιακές, όχι μόνο στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, αλλά εξίσου και μετά! Τα επιμελητήρια μπορούν να έχουν αξιόλογο ρόλο και λόγο σε αυτή την κατεύθυνση.
Πρέπει όμως να αντιμετωπιστούν και τα σοβαρά προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη «βίαιη» ενηλικίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, μέσα σε – κατά γενική ομολογία – πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες.
Κατεβάστε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας από εδώ
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
H Reactive σχεδίασε αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου το Reactive Shop, μία καινοτόμα, online πλατφόρμα που λειτουργεί σαν e-shop, αλλά και παραδοσιακό site, ενώ παράλληλα παρέχει αυτόνομο σύστημα διαχείρισης παραγγελιών και πελατολογίου.
Το Reactive Shop έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες κάθε εμπορικής δραστηριότητας, από της πιο πολυσύνθετης, μέχρι της πιο απλής. Ουσιαστικά, είναι ένα εξατομικευμένο site πωλήσεων για προϊόντα ή και υπηρεσίες, όπου ο επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα, μόνος του, χωρίς την απαίτηση προγραμματιστή ή τεχνικών γνώσεων:
- να καταχωρεί και να επεξεργάζεται προϊόντα, κατηγορίες και περιγραφές,
- να προσαρμόζει τα χρώματα και το εικαστικό του δικού του Reactive Shop στο στιλ της επιχείρησής του, ή όπως επιθυμεί κάθε φορά,
- να ελέγχει τις πωλήσεις από άλλα κανάλια, καθώς είναι πλήρως διασυνδεδεμένο με τα πιο γνωστά κανάλια πώλησης διεθνώς (όπως Facebook, Google)
- να επιτρέπει, μέσα από το μία πλατφόρμα, την πώληση και το συγχρονισμό των προϊόντων σε τρίτα sites όπως Skroutz και Bestprice.
Επίσης, το Reactive Shop με το πρόσθετο εργαλείο Page Builder (κατασκευαστής σελίδων), δίνει τη δυνατότητα πρόσθετων σελίδων για διαφημιστικές καμπάνιες που θα οδηγήσουν σε αύξηση πωλήσεων.
Χάρη στο προηγμένο σύστημα παραγγελιοληψίας, απλουστεύεται η διαχείριση ακόμη και των φυσικών και τηλεφωνικών πωλήσεων, ενώ αυτόματα δημιουργούνται στατιστικά και γραφήματα πωλήσεών, προκειμένου ο επιχειρηματίας να γνωρίζει και να παρακολουθεί - ανά πάσα στιγμή- τα πιο επικερδή προϊόντα του.
Παράλληλα, μέσω της προσθήκης νέων διαχειριστών, ο κύριος διαχειριστής μπορεί να ρυθμίσει και να ελέγξει μόνος του την προσβασιμότητά του καθενός στο σύστημα, ορίζοντας την ο ίδιος.
Επειδή η επιτυχία ενός e-shop βασίζεται στην ταχύτητα πλοήγησης και κατ’ επέκταση στην ικανοποίηση του τελικού πελάτη από τη διαδικασία παραγγελίας, το Reactive Shop, σε δοκιμές ταχύτητας, σημειώνει σκορ άνω του 90% και καθιστά την ηλεκτρονική αγορά ευκολότερη από ποτέ.
Επιπλέον, έχει κατασκευαστεί ώστε να προσαρμόζεται αυτόματα σε κάθε είδους συσκευή και ειδικότερα σε smartphones, που αποτελούν το συχνότερο μέσο τοποθέτησης παραγγελιών για ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνες.
Στα θετικά προσμετράται ότι το Reactive Shop παρέχεται με σταθερό μηνιαίο κόστος, που το επιλέγει ο πελάτης, χωρίς επιπλέον χρεώσεις και ανεξάρτητο από τον όγκο παραγγελιών. Επίσης παρέχεται με δωρεάν web hosting, ανεξάρτητα από την επισκεψιμότητα.
Mε την υποστήριξη της Cardlink, leader στο χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω POS και e-Commerce, δέχεται κι εξυπηρετεί πληρωμές από όλες τις ελληνικές τράπεζες και κάθε τύπου κάρτα.
Στην πραγματικότητα, είναι ένα e-shop, εύχρηστο όσο ένα application για τον καταναλωτή και όσο μία σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα για τον επιχειρηματία, με τη μορφή ιστοσελίδας, γιατί στη Reactive επιθυμούν για κάθε ενέργεια του επιχειρηματία να υπάρχει άμεση, θετική επίδραση στον τελικό πελάτη του. For every action… a reaction! O καθένας μπορεί να αποκτήσει τη δική του εμπειρία με τη δωρεάν δοκιμή 14 ημερών.
H σουίτα προϊόντων Reactive φέρουν την υπογραφή της εταιρείας Blastup.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοστελίδα reactiveonline.io
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το OnBuy.com, ένα μεγάλο marketplace από το Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκίνησε ένα επιθετικό παγκόσμιο σχέδιο επέκτασης. Η εταιρεία θέλει να δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 140 χώρες έως το τέλος του 2023. Τα σχέδια της ανάπτυξης μπαίνουν σε υλοποίηση μετά την εξασφάλιση 5,5 εκατομμυρίων ευρώ από έναν γύρο χρηματοδότησης τον περασμένο Ιούνιο.
Το 2020 ήταν μια πολύ επιτυχημένη χρονιά για το OnBuy, το οποίο βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη της κατάστασης του "μονόκερου" μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρεία αποτιμάται ήδη σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, μετά από δραστηριότητα μόλις τεσσάρων χρόνων. Πέρυσι, πέτυχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πάνω από 600% ανάπτυξη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Cas Paton, ανέφερε πως "τον Ιανουάριο του 2020, η επιχείρηση αποτιμήθηκε σε πάνω από 7 εκατομμύρια ευρώ, αλλά μέχρι τον Μάρτιο, μέσα σε μόλις τρεις μήνες, το OnBuy εκτιμήθηκε στα 15 εκατομμύρια ευρώ. Πιο πρόσφατα, το OnBuy έχει αποτιμηθεί στα 200 εκατομμύρια ευρώ, και έτσι εάν συνεχίσουμε σε αυτήν την πορεία όπως αναμένουμε, ο ουρανός είναι πραγματικά το όριο."
Ο Paton επίσης σημείωσε πως η εταιρεία έχει τόσο μεγάλη επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι απόλυτα σίγουρος ότι η κατάσταση του μονόκερου είναι προσιτή. Έχει στοχοποιήσει δε να αποκτηθεί ποσοστό 5% της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου την επόμενη τριετία.
Το OnBuy διαθέτει ήδη τοπικά marketplaces σε δοκιμαστική λειτουργία σε 42 χώρες.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
H UPCOM, η καινοτόμος και σύγχρονη εταιρεία πληροφορικής ανακοινώνει διάθεση της νέας υπηρεσίας «UPCOM-CLICK AWAY». Η υπηρεσία απευθύνεται στις επιχειρήσεις και τα καταστήματα που έως σήμερα δεν είχαν δημιουργήσει και αναπτύξει στρατηγικές ηλεκτρονικού εμπορίου, παρέχοντάς τους άμεσα και με ασφάλεια την δυνατότητα δημιουργίας του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ο Κώστας Φλόκος, CEO της UPCOM δήλωσε σχετικά: «Είναι γνωστό πως το πρώτο locked-down ώθησε την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου 7 χρόνια μπροστά. Μέσα σε ένα αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα δημιουργήθηκαν υποδομές και διαδικασίες τις οποίες θα τις συναντούσαμε πολλά χρόνια αργότερα. Έτσι έγινε και με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Από “nice to have” τα ηλεκτρονικά καταστήματα έγιναν “must to have” μιας και αποτελούν πλέον σημαντικό κλειδί στην βιωσιμότητα κάθε επιχείρησης. Η Upcom, μέσα από την υπηρεσία «UPCOM-CLICK AWAY» δίνει στις μικρές επιχειρήσεις και καταστήματα την δυνατότητα να δημιουργήσουν άμεσα και με ελάχιστο κόστος το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι υπηρεσίες αυτές είναι 100% επιχορηγούμενες από το ΕΣΠΑ».
Η υπηρεσία παρέχεται με κόστος 990 ευρώ, επιδοτείται 100% από το ΕΣΠΑ και προσφέρει όλους τους μηχανισμούς απαιτούνται για ένα ασφαλές, αξιόπιστο και σύγχρονο e-shop.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα cutt.ly/phXBK5I ή να μιλήστε απευθείας με έναν εκπρόσωπο της UPCOM στο 210 300 11 44.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77