eCommerce

Πως θα τηρήσετε το νέο Κώδικα Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop

Πως θα τηρήσετε το νέο Κώδικα Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop

Τον Απρίλιο του 2023, κυκλοφόρησε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας κανονισμός με τίτλο "Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής" που ισχύει ιδίως για προσφορές, εκπτώσεις, και προωθητικές ενέργειες

Σε αυτόν τον κανονισμό παρουσιάζονται λεπτομερώς οι εγχώριοι και οι ευρωπαϊκοί νόμοι που έχουν ήδη ενταχθεί στο Ελληνικό δίκαιο που και αφορούν τους όρους για τη δημοσίευση προωθητικών ενεργειών με εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Αυτοί οι όροι ισχύουν τόσο για τα φυσικά καταστήματα, όσο και για τα μέσα επικοινωνίας των επιχειρήσεων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα φυλλάδια, και το internet. 

Όλες οι αναφορές για μειωμένες τιμές σε ενα e-shop επηρεάζονται από το νέο κανονισμό. Συγκεκριμένα, αφορά:

  • Τη διαγραφή της προηγούμενης τιμής ως τιμή αναφοράς για τη μειωμένη τιμή (π.χ. "100€ 80€").
  • Τη χρήση ενός λεκτικού που καθορίζει την τιμή αναφοράς (π.χ. "Αρχική τιμή: 100€" ή "Τιμή καταλόγου: 100€").
  • Την προβολή του ποσοστού έκπτωσης σε κείμενο και/ή γραφικά badges (π.χ. "-15%", "Έκπτωση 10%").
  • Την αναφορά του ποσού που εξοικονομεί ο πελάτης με την έκπτωση (π.χ. "κερδίζετε 50€", "100€ κέρδος").
  • Την προβολή ενημερωτικής ετικέτας ή γραφικού που δηλώνει ότι το προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (π.χ. "Προσφορά", "Special Offer").
  • Τα διαφημιστικά banners του e-shop που ενημερώνουν για προσφορές ή εκπτώσεις (π.χ. όλα τα αντιηλιακά έως -50%).

Αυτά πρέπει να να εφαρμόζονται μόνο εφόσον ισχύουν οι προϋποθέσεις για την ανακοίνωση της μειωμένης τιμής, σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες και τα παραδείγματα που καθορίζονται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ.

Τι πρέπει να κάνετε

Κάθε φορά που γίνεται διαφήμιση για τη μείωση τιμής, πέραν της τελικής τιμής πώλησης, είναι υποχρεωτικό να δηλώνεται ξεκάθαρα η προηγούμενη τιμή (γνωστή ως τιμή αναφοράς) πάνω στην οποία βασίστηκε η εφαρμογή τής έκπτωσης.

Η τιμή αναφοράς ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν στο e-shop σας τις προηγούμενες 30 ημέρες πριν από την έναρξη της έκπτωσης, και όχι με βάση κάποια άλλη τιμή.

Σε περίπτωση που ακολουθείται στο e-shop ένας σταδιακός και συνεχής ρυθμός μείωσης τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), όπως σε μια εκπτωτική καμπάνια με νέες μειώσεις τιμής κάθε εβδομάδα, τότε ως τιμή αναφοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν ή την υπηρεσία τις προηγούμενες 30 ημέρες.

Διάρκεια εκπτώσεων και προσφορών

Μετά την πάροδο 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης ή προσφοράς, εάν το προϊόν διατηρεί την εκπτωτική τιμή, πρέπει να αφαιρεθούν οποιαδήποτε αναφορά ή υποδείξεις έκπτωσης.

Σε περίπτωση νέας έκπτωσης, αν η προηγούμενη τιμή προσφοράς διατήρησε την ίδια τιμή για τουλάχιστον 30 ημέρες, τότε ως τιμή αναφοράς πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή από την προηγούμενη προσφορά, όχι η αρχική τιμή του προϊόντος πριν την πρώτη έκπτωση.

Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί η τιμή καταλόγου ή η ανώτατη τιμή λιανικής, που συνήθως προτείνεται από τους προμηθευτές προϊόντων, ως τιμή αναφοράς από το e-shop για τη μειωμένη τιμή. Μπορεί όμως να αναφερθεί ως "τιμή καταλόγου" ή "τιμή ανώτατης λιανικής" μόνο για σκοπούς σύγκρισης με την τελική τιμή που αναγράφεται στη σελίδα του προϊόντος, χωρίς να υπονοεί μειωμένη τιμή ή έκπτωση.

Σε γενικές αναφορές έκπτωσης με ποσοστό (π.χ. όλα τα παπούτσια έως -50%), το πλήθος των προϊόντων που φτάνουν το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να είναι αρκετό ώστε να δικαιολογεί το ποσοστό αυτό. Οι εκπτώσεις δεν πρέπει να προέρχονται από τη μείωση τιμών μόνο σε 2-3 προϊόντα.

Πρόστιμα

Η παραβίαση των ανωτέρω ρυθμίσεων από τις επιχειρήσεις συνεπάγεται, μετά από έλεγχο της αρμόδιας αρχής, της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), την επιβολή κυρώσεων, οι οποίες προσδιορίζονται έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από τα 20.000 ευρώ. 

Η λύση

Αν είστε κάτοχος καταστήματος βασισμένο στη βραβευμένη πλατφόρμα του CS-Cart, έχουμε ετοιμάσει το πρόσθετο με το οποίο το κατάστημά σας θα ακολουθήσει τις παραπάνω οδηγίες.

Το Πρόσθετο "Χαμηλότερη τιμή των 30 τελευταίων ημερών" παρουσιάζει κάτω από το πεδίο της τιμής την χαμηλότερη τιμή που είχε το είδος τις τελευταίες 30 ημέρες. Αυτή η ενημέρωση παρουσιάζεται σε όλα τα σημεία που εμφανιζεται στα προϊόντα με έκπτωση.

Εφόσον το εγκαταστήσετε, στη "Διαχείριση" θα έχετε στη διάθεσή σας ένα νεο tab σε κάθε προϊόν, στο οποίο καταγράφονται όλες οι αλλαγές τιμών που κάνατε σε αυτό, ταξινομημένες με βάση την ημερομηνία, ώστε να μπορεί να βρεθεί η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών. Και βέβαια, αυτό ισχύει και για τις παραλλαγές ενός προϊόντος.

Εάν το e-shop σας βασίζεται σε CS-Cart, το πρόσθετο για τη "Xαμηλότερη τιμή των 30 τελευταίων ημερών" θα το βρείτε εδώ.

του Φ. Κουρμαδά, CEO CS-Cart Hellas

Εικόνα: Karolina Grabowska

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search