Οι Υπουργοί Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ecofin) ενέκριναν την κατάργηση της απαλλαγής από τελωνειακούς δασμούς για τα δέματα αξίας κάτω των 150 ευρώ που εισάγονται στην Ευρώπη από τρίτες χώρες.
Το μέτρο στοχεύει άμεσα στην αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από τη μαζική εισροή προϊόντων χαμηλού κόστους από τρίτες χώρες (κυρίως την Κίνα) μέσω πλατφορμών όπως η Temu, η Shein, η AliExpress και η Amazon Haul.
Περισσότερα: Εγκρίθηκαν οι δασμοί της ΕΕ στα πακέτα eCommerce κάτω των 150 ευρώ
Δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Amazon και η Temu, βρίσκονται στο επίκεντρο σοβαρών νομικών και ρυθμιστικών πιέσεων στην Ευρώπη. Αιτία είναι η συστηματική πώληση κουκλών σεξ που τα φυσικά τους χαρακτηριστικά παραπέμπουν σε παιδιά – ένα ζήτημα που αναδεικνύει την αδυναμία των πλατφορμών να ελέγξουν το παράνομο και ανήθικο περιεχόμενο προϊόντων που πωλούνται μέσω αυτών.
Η αρχή έγινε με τις καταγγελίες κατά της Amazon, η οποία φιλοξενεί χιλιάδες τρίτους πωλητές. Η οργάνωση προάσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών, ChildX, κατέθεσε μήνυση στη Σουηδία πριν μερικές ημέρες.
Περισσότερα: Temu, Shein και Amazon στο στόχαστρο για πώληση κουκλών σεξ με παιδικά χαρακτηριστικά
Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, έχει γίνει εδώ και 20 χρόνια ο απόλυτος προορισμός αναζήτησης και αγορών για τους Έλληνες καταναλωτές. Αποτελεί για τους καταναλωτές την πλατφόρμα που θα επισκεφτούν ώστε να καλύψουν από τις καθημερινές τους ανάγκες, μέχρι και για να εμπνευστούν και να αναζητήσουν το ιδανικό για αυτούς προϊόν.
H περίοδος της Black Friday δεν αποτελεί εξαίρεση με το Skroutz να αποτελεί τον τελικό σταθμό στην αναζήτηση των καταναλωτών.
Περισσότερα: Black Friday 2025: H αναζήτηση τελειώνει στο Skroutz!
Ο Ecommerce Europe σε ανακοίνωσή του εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στην προτεινόμενη Πράξη για την Ψηφιακή Δικαιοσύνη (Digital Fairness Act - DFA), δηλώνοντας πως "απορρίπτει" τη νέα ρύθμιση.
Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό, που εκπροσωπεί χιλιάδες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, το πρόβλημα στην ψηφιακή αγορά δεν είναι η έλλειψη κανόνων, αλλά η ασυνεπής εφαρμογή των ήδη υφιστάμενων.
Περισσότερα: Ecommerce Europe: Όχι άλλοι νόμοι, να εφαρμοστούν οι υπάρχοντες!
Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday. Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday, που «πέφτουν» εφέτος 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα.
Περισσότερα: ΕΥ: Αυξημένη η πρόθεση των Ελλήνων για αγορές την Black Friday
Στον κόσμο των πωλήσεων, οι επιχειρηματικοί πελάτες περιμένουν την ίδια υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν και ως πελάτες λιανικής. Και από τη στιγμή που ένα τεράστιο μερίδιο των αγορών πραγματοποιείται online, μία επιχείρηση που εξειδικεύεται σε B2B πωλήσεις δεν μπορεί να αγνοήσει αυτό το κανάλι, το οποίο θα πρέπει να παρέχει ταχύτητα, ευκολία και προσωποποιημένη εμπειρία.
Σήμερα, είναι πιο εύκολο από ποτέ για μία επιχείρηση να αποκτήσει B2B eShop επιλέγοντας την πλατφόρμα SHOPRANOS eCommerce της ENTERSOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia Group η οποία ενσωματώνει χαρακτηριστικά και λειτουργίες ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες των online πωλήσεων χονδρικής.
Περισσότερα: Αυτοματοποίηση B2B: Όταν το eShop δουλεύει για εσάς 24/7 με το Shopranos
Το online διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη σημείωσε κύκλο εργασιών 358,7 δισεκατομμυρίων ευρώ στο οικονομικό έτος 2024-2025, εκ των οποίων 247,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ή το 70%, προήλθαν από marketplaces.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έκθεση “TOP 100 Cross-Border Marketplaces Europe” του Cross-Border Commerce Europe. Το 2024, οι online πλατφόρμες είχαν παράγει 225 δισεκατομμύρια ευρώ, αντιστοιχώντας στο 69% του συνολικού εσόδου.
Περισσότερα: Τα marketplaces είχαν τζίρο στην Ευρώπη πάνω από 247 δισ. ευρώ
Περίπου το 50% των online καταναλωτών στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αγοράσει φέτος από τα Temu ή Shein. Σε σύγκριση με πέρσι, το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες δεν έχει αλλάξει πολύ. Φαίνεται ότι η ανάπτυξη των Temu και Shein στην Ευρώπη έχει επιβραδυνθεί.
Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από την πιο πρόσφατη έκθεση "Amazon Shopper Report 2025" της Remazing. Τον Ιούνιο, 1.000 άτομα σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες ερωτήθηκαν για τις διαδικτυακές τους αγοραστικές συνήθειες.
Περισσότερα: Η ανάπτυξη των Temu και Shein στην Ευρώπη επιβραδύνεται
Κατά μέσο όρο, οι online έμποροι λιανικής είναι ενεργοί σε έξι διαφορετικά marketplaces. Με δεδομένο ότι το 63% των καταναλωτών προτιμούν τα marketplaces έναντι των e-shop των εταιρειών, οι πωλητές οφείλουν να διασφαλίζουν την παρουσία των προϊόντων τους εκεί. Ωστόσο, η πώληση μέσω των marketplaces συνοδεύεται από προκλήσεις.
Τα δεδομένα προέρχονται από την έκθεση Marketplace Seller Trends Report 2025 της εταιρείας ChannelEngine, μετά από πραγματοποίηση συνεντεύξεων με 470 e-retailers από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες το περασμένο καλοκαίρι.
Περισσότερα: Οι περισσότεροι έμποροι δραστηριοποιούνται σε 6 marketplaces
Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική τους συνεργασία, παρουσιάζοντας τη νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα “Skroutz Plus Mastercard” και ενισχύοντας έτσι έμπρακτα την παροχή σύγχρονων και ευέλικτων τραπεζικών λύσεων.
Η “Skroutz Plus Mastercard”, προσφέρει στους κατόχους της μοναδικά προνόμια και επιβράβευση για κάθε συναλλαγή.
Περισσότερα: Το Skroutz παρουσίασε ψηφιακή πιστωτική κάρτα σε συνεγασία με την Εθνική Τράπεζα
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77








