Επωνύμως…

Τί σημαίνει η προσωποποίηση στις μηχανές αναζήτησης;

Αν είστε από αυτούς που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη Google για τις αναζητήσεις τους -και ουχί το ChatGPT, το Copilot ή το Perplexity- τότε θα έχετε προσέξει μία πολύ ενδιαφέρουσα αλλαγή: το AI mode, που ουσιαστικά φέρνει στα αποτελέσματα αναζήτησης μία γεύση από την εποχή των AI chatbots.

Ουσιαστικά, με το ΑΙ Mode έχουμε έναν συνδυασμό των δύο «κόσμων» και αυτό έχει πολλαπλές επιπτώσεις. Και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μία ανάλυση που διάβασα από την ομάδα της Search Magic που αξίζει να αναζητήσετε στο site της εταιρείας.

Η Ευρώπη θέλει να γίνει κορυφαία (και) στην κβαντική

Προσπαθώντας απεγνωσμένα να καλύψει ολιγωρίες του δικού της παρελθόντος, αλλά και το χαμένο έδαφος σε σχέση με τους μεγάλους γεωπολιτικούς αντιπάλους της (λέγε με, ΗΠΑ και Κίνα), η Ενωμένη Ευρώπη θέτει τον ένα στόχο μετά τον άλλον, για να προστατέψει το μέλλον της κι εκείνο των παιδιών της...

Με δεδομένο ότι η ψηφιακή κυριαρχία αποτελεί στις μέρες μας βασική προϋπόθεση για την εξασφάλιση της οικονομικής και της πολιτικής ισχύος -αλλιώς σε υπολογίζουν και σε ακούνε, αν διαθέτεις αυτά τα τρία ‘όπλα’- είναι τουλάχιστον φυσική και αναγκαία η διεκδίκηση και διατήρησή τους από κάθε ‘παίκτη’…

Κι αν ΗΠΑ και Κίνα μάλλον έχουν ‘ξεφύγει’ σ’ αυτόν τον λυσσώδη αγώνα δρόμου, η Ευρώπη έχει κάθε λόγο να προβάλει ως τρίτος και αξιόπιστος παράγοντας, που ο καθένας από τους δυο θα τον ήθελε ως σύμμαχο και εταίρο του, απέναντι στον άλλον.

Οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν (πάντα) τη διαφορά

Αν αναφέρω ότι οι επιχειρήσεις -ιδίως σε αυτή την ψηφιακή εποχή που διανύουμε- κινούνται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, μάλλον θα είναι μία αρκετά κλισέ διαπίστωση. Και έχω την αίσθηση ότι πλέον για τους καταναλωτές οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά.

Μία επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το «όπλο» των προσφορών για να δελεάσει έναν καταναλωτή να τη δοκιμάσει, αλλά αν δεν καταφέρει να τον πείσει και σε επίπεδο εμπειρίας, τότε δεν πρόκειται να τον κερδίσει.

Κυβερνοεπιχειρήσεις και κυβερνοπόλεμοι

Οι ειδήμονες περί τα στρατιωτικά, έχουν να το λένε: στην ψηφιακή εποχή που σήμερα βιώνουμε (και σίγουρα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, που πλέον την ακολουθεί καταπόδας) γίνεται ολοένα και πιο εύκολο να ‘μυριστείς’ τις επικείμενες πολεμικές συρράξεις (σκεφτείτε κάτι ανάλογο με τη δυνατότητα πρόβλεψης των σεισμών, με ‘ειδοποιητήριο’ την προσεισμική δραστηριότητα σε μια περιοχή), απλώς παρακολουθώντας, όσο αυτό είναι δυνατό, την κακόβουλη δραστηριότητα των δυο αντιπάλων στον κυβερνοχώρο.

Μ’ άλλα λόγια, οι δυο πλευρές εξαπολύουν συχνότατα μικρές ή μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις η μια εναντίον της άλλης, δοκιμάζοντας την αντοχή τους και ψάχνοντας για κενά ή ‘κερκόπορτες’ στην κυβερνοάμυνά τους. ως προοίμιο μιας τοπικής ή γενικευμένης στρατιωτικής επίθεσης.

Αντιμετωπίζοντας την κινεζική… 'απειλή'

Το θέμα των τελευταίων ημερών δεν είναι άλλο από τα «παράπονα» των Ελλήνων λιανεμπόρων για τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ήτοι το Temu και το Shein. Πλατφόρμες, οι οποίες εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 15%-17% των πωλήσεων σε είδη λιανικής, όσον αφορά στα online κανάλια.

Το παράπονο είναι ότι οι κινεζικές πλατφόρμες δεν παίζουν επί ίσοις όροις όσον αφορά θέματα προστασίας του καταναλωτή. Και γι’ αυτό ζητείται η επιβολή ενός τέλους 2 ευρώ ανά παραγγελία. Τέλος που πέφτει στα 0,5 ευρώ αν η αποθήκη που χρησιμοποιεί η πλατφόρμα είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κόντρα στην κόντρα και το μέλλον αόρατο

Λέμε συχνά όταν κάτι δεν μας έχει συμβεί ξανά, αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, πως ‘πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά’ – κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για το τι θα προκύψει στο τέλος. Ε, λοιπόν, τον τελευταίο καιρό αυτό συμβαίνει όλο και συχνότερα, ειδικά μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, στις αρχές του χρόνου.

Ο άνθρωπος είναι παντελώς απρόβλεπτος και το αποδεικνύει καθημερινά, με τα λόγια και τις πράξεις του σε όλα τα επίπεδα, άρα η όποια ‘πλεύση’ (βλέπε, οι δικές μας αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να το γενικεύσουμε) εκ μέρους μας και ειδικά στα της τεχνολογίας, δεν μπορεί να βασιστεί σε κάποιο προηγούμενο, γιατί τέτοιο δεν υπάρχει – ‘δεν έχει ματαγίνει’, που λένε…

Ο καταναλωτής θέλει να τα κάνει όλα μόνος του;

Στην Ελλάδα το βλέπουμε κατά κύριο λόγο σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σταδιακά και καταστήματα ένδυσης, αλλά και οικιακών ειδών. Στο εξωτερικό είναι σαφώς πιο συνηθισμένο φαινόμενο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται θα το δούμε να γίνεται όλο και πιο συχνό και στην Ελλάδα.

Ο λόγος για το self checkout, ήτοι την επιλογή (;) του καταναλωτή να πληρώσει μόνος του για ό,τι αγόρασε και να φύγει χωρίς να έχει κάποια αλληλεπίδραση με τους εργαζόμενους στο ταμείο, ή ακόμη και οποιονδήποτε άλλο/η που εργάζεται σε ένα κατάστημα.

Παιχνίδια για μεγάλα πΑΙδιά...

Ένας από τους τομείς που είχε μείνει, ως σήμερα, σχετικά ανεπηρέαστος από την ‘καταιγίδα’ της Τεχνητής Νοημοσύνης, ήταν αυτός των παιδικών παιχνιδιών. Όχι πως η τεχνολογία δεν είχε επηρεάσει αυτή την τεράστια βιομηχανία, που πάντα ψάχνει να βρει τρόπους για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του (σύγχρονου, πλέον, και απόλυτα μέσα στην εποχή μας, καθότι tech natives) παιδόκοσμου.

Και πανέξυπνα προγραμματιζόμενα ανθρωποειδή ρομποτάκια έχουμε και ψηφιακά σκυλιά-γατιά έχουμε και πάμπολλα ηλεκτρονικά παιχνίδια, επίσης, έχουμε κι ό,τι πιο απίθανο μπορεί να φανταστεί ο καθείς, υπάρχει… Από τα παραδοσιακά ξύλινα παιχνίδια, τα κάθε λογής ηλεκτρικά τραινάκια (που, βεβαίως, συνεχίζουν να αποτελούν, στην ‘πλούσια‘ εκδοχή τους, ακριβό σπορ για λίγα ‘μεγάλα παιδιά’) και τις κούκλες που λένε ‘μαμά’, ως τις μέρες μας, πολύ νερό έχει κυλήσει στο αυλάκι… Όμως, ‘καθαρόαιμο’ ΑΙ στα παιδικά παιχνίδια δεν είχαμε.

Ποιο θα είναι το μέλλον του POS;

Το smartphone γίνεται POS, αλλά το POS θα μπορούσαμε να πούμε ότι γίνεται smartphone. Ακούγεται περίεργο, αλλά αυτό μάλλον ισχύει!

Από τη μία πλευρά, υπάρχει η τάση χρήσης του smartphone ως μίας τερματικής συσκευής αποδοχής ανέπαφων ψηφιακών πληρωμών, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί με το «άνοιγμα» και στην Ελλάδα από την Apple της δυνατότητας χρήσης του iPhone για αποδοχή συναλλαγών. Η κίνηση αυτή αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων αλλά και των ελεύθερων επαγγελματιών, να χρησιμοποιούν το smartphone τους (Android ή iPhone) αντί για ένα «κλασικό» POS τερματικό.

'Vivere pericolosamente' στην εποχή του ΑΙ

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει vivere pericolosamente; Πρόκειται για μια ιταλική έκφραση που σημαίνει ‘ζω επικίνδυνα’ και χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει έναν τρόπο ή μια στάση ζωής η οποία αγκαλιάζει την ανάληψη ρίσκου και μάλιστα ενθουσιωδώς.

Ο οικοδεσπότης σας κάπου την ξαναδιάβασε πρόσφατα κι αμέσως (άγνωσται αι βουλαί του μυαλού…) τη συνδύασε, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος και αφορμή, με αυτό που βιώνουμε σήμερα όσοι ξεκινάμε (ακροθιγώς, ο γράφων – το ομολογεί!) να αξιοποιούμε εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, άλλοι από περιέργεια και άλλοι ως μέρος της καθημερινότητάς τους, πλέον, στη δουλειά και στο σπίτι.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search