Επωνύμως…

Το επόμενο… επίπεδο των online απατών

Οι διαδικτυακές απάτες αποτελούν πλέον κάτι το συνηθισμένο. Δε νομίζω να υπάρχει ούτε ένας χρήστης του Διαδικτύου που να μην έχει λάβει στο e-mail του ένα phising μήνυμα, ή στο χρονολόγιο του να μην εμφανιστεί κάποια ψευδή διαφήμιση.

Το πρόβλημα είναι πως οι διαδικτυακές απάτες έχουν αρχίσει να περνούν πλέον σε ένα νέο… επίπεδο. Και αυτό μάλλον οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Δύσκολοι οι καιροί, σημαντικές οι προοπτικές

Το ζητάει το έθιμο κι εμείς το τηρούμε! Το είπαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, ο πρώτος μήνας κάθε χρονιάς (όπως αυτός που τώρα διανύουμε) είναι εθιμικά αφιερωμένος στις προβλέψεις: τι θα γίνει, φέτος; τι πρέπει να περιμένουμε και τι αργεί ακόμα; ποιες τάσεις -που θα βρούμε μπροστά μας στη διάρκεια του χρόνου και θα επηρεάσουν την ψηφιακή καθημερινότητά μας- έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους; ποιοι επαγγελματίες πρέπει να ανησυχούν και ποιοι όχι;

Θα μου πείτε, εδώ τα πάντα αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη, είναι άραγε εύκολο να γίνουν προβλέψεις σε βάθος χρόνου και να ‘πέσουν μέσα’;

Θα δούμε κάτι πραγματικά νέο το 2025;

Σε κάθε αρχή της χρονιάς συνηθίζεται να συζητάμε και να γράφουμε για τις τάσεις τους έτους που μόλις ξεκίνησε. Η πραγματικότητα είναι ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια, η βασική τάση και στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης. Και αυτό θα είναι το θέμα συζήτησης και φέτος, όπως όλα δείχνουν.

Κάτι που χρήζει επισήμανσης, είναι πως δεν πρέπει να μιλάμε για τεχνητή νοημοσύνη, αλλά για το αποκαλούμενο GenAI, αυτό που μας έγινε γνωστό κυρίως με το ChatGPT. Και πολλοί θα πουν ότι παρά το γεγονός ότι συζητάμε τα τελευταία 2 χρόνια πολλά για το GenAI, δεν έχουμε δει ακόμη πραγματικές αλλαγές.

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι αρχή ‘ΑΙ χρόνος’…

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ξεκινήσει η νέα χρονιά γι’ αυτή τη στήλη, παρά με κάλαντα και τεχνο-ευχές… Να σας τα πούμε, λοιπόν, κι εμείς (έστω και ετεροχρονισμένα), για πρώτη φορά φέτος, όπως θα σας τα λέμε -καλά να είμαστε, με υγεία και δυνάμεις- κι όλο τον υπόλοιπο χρόνο.

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά, λοιπόν… κι αρχή καλός μεν, αλλά και ‘ΑΙ χρόνος’! Γιατί, δεν υπήρξε ούτε μια πρόβλεψη, από τις δεκάδες που διαβάσαμε εδώ κι εκεί στον (ειδικό και μη) ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, τις τελευταίες εβδομάδες, που να αμφισβητεί την πρωτιά της Τεχνητής Νοημοσύνης, όσον αφορά στο παγκόσμιο ενδιαφέρον για την αξιοποίησή της, στη διάρκεια του 2025.

Πώς το ΑΙ θα αλλάξει το eCommerce;

Για την τεχνητή νοημοσύνη (ή ΑΙ εν χάρη συντομίας και «μόδας») έχει γίνει πολύς λόγος. Και για το κατά πόσον θα αλλάξει τα δεδομένα σε διάφορους κλάδους, μεταξύ των οποίων και αυτός τού Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά ένα διόλου ευκαταφρόνητο 44% των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην τελευταία έρευνα της Focus Bari, αναφορικά με την άποψη που έχουν οι Έλληνες απέναντι στο ΑΙ. Και το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρούν ότι θα είναι από τους βασικούς τομείς που θα επηρεαστούν από το ΑΙ.

ΤikTok - Τικ Τοκ: H αντίστροφη μέτρηση πλησιάζει στο τέλος της

Για εμάς, αυτός ο τίτλος μπορεί να είναι ένα απλό λογοπαίγνιο, που «παίζει» με το Τικ-Τακ, τον ήχο του ρολογιού καθώς μετράει ώρες και λεπτά. Όμως, για το αμερικανικό σκέλος της δημοφιλέστατης σε όλο τον κόσμο εταιρίας, η αντίστροφη μέτρηση είναι πραγματική και έχει ημερομηνία λήξης: Aν ως τις 19 Ιανουαρίου δεν έχει περάσει σε (αμερικανικά, προφανώς) ‘χέρια’, θα πρέπει, βάσει δικαστικής απόφασης, να ‘κατεβάσει ρολά’ σ’ αυτή τη χώρα. Κάτι που, όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις, πολύ δύσκολα μπορεί να αποτραπεί, πια.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, Εφετείο της Ουάσιγκτον απέρριψε ομόφωνα το αίτημα της TikTok και της μητρικής της εταιρίας ByteDance για αναστολή ή και κατάργηση του νόμου που επιβάλλει την αλλαγή ιδιοκτησίας στις ΗΠΑ. Μόνη ελπίδα, πλέον, για το TikTok, η προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, με το ίδιο αίτημα, ενέργεια στην οποία αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, με τους νομικούς συμβούλους της εταιρίας να εκφράζουν την πίστη τους στον θεσμό «που έχει διαχρονικά επιδείξει ιστορικό προστασίας του δικαιώματος των Αμερικανών πολιτών στην ελευθερία του λόγου».

Πήγε καλά η 'Black Friday' ή όχι;

Από τα μεγάλα ερωτήματα στις αρχές Δεκεμβρίου κάθε χρονιάς, για τον εμπορικό κλάδο: Πήγε καλά το Black Friday, ή όχι; Το ίδιο συμβαίνει και φέτος - και το 2024 έχει την ιδιαιτερότητα ότι η αίσθηση που υπήρξε ήταν μάλλον λίγο διαφορετική από την πραγματικότητα.

Αν δει κανείς κάποια νούμερα, τότε η εικόνα δεν είναι και τόσο ικανοποιητική. Έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου που πραγματοποιούν εκπτώσεις, κάνει λόγο για μέτρια ικανοποίηση για τις πωλήσεις που πραγματοποίησαν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το 56% δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους. Από την άλλη πλευρά, το 46% των καταστημάτων δήλωσε ότι είχε αύξηση στις πωλήσεις του σε ετήσια βάση. Και το 37% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα.

Ποιες θα είναι οι κυβερνοαπειλές του ‘25

Όπως καλά ξέρετε οι πιστοί αναγνώστες αυτής της στήλης, ο οικοδεσπότης σας σέβεται και τιμά τις παραδόσεις. Και -μέρες που είναι, καθώς τελειώνει ένας χρόνος και σε λίγο ξεκινά ένας άλλος- τι καλύτερο και πιο παραδοσιακό από… προβλέψεις και προγνωστικά! Το σχετικό ‘φεστιβάλ’ έχει ήδη αρχίσει, αλλά -αντί για κάποιες γενικές και επί παντός του επιστητού προβλέψεις, που θα πάρουν κι αυτές τη σειρά τους, αργότερα- είπαμε να ξεκινήσουμε από ένα υποσύνολο, με μεγάλο ‘ειδικό βάρος’, όμως: από τις πρώτες προβλέψεις για τις κορυφαίες κυβερνοαπειλές που θα αντιμετωπίσουμε στη διάρκεια του επόμενου χρόνου.

Βέβαια, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους, οι προβλέψεις σε θέματα τεχνολογίας και ειδικά στον ‘καυτό’ χώρο της κυβερνοασφάλειας, πρέπει να αντιμετωπίζονται -ακόμα κι αν προέρχονται από ‘έγκυρα χείλη’, όπως στην περίπτωσή μας οι συνεργάτες του αξιόπιστου αμερικανικού περιοδικού ‘Tech Republic’- με αρκετές επιφυλάξεις και κάμποσους αστερίσκους.

Το smartphone καταργεί (και) το πορτοφόλι

Τις τελευταίες ημέρες -ελέω και Black Friday- κυκλοφόρησα αρκετά. Και μία αίσθηση που αποκόμισα -τουλάχιστον όσον αφορά τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας- είναι ότι οι περισσότερες πληρωμές γίνονταν με κάρτα και δη με το smartphone. Οι άνθρωποι που βγάζουν την κάρτα τους για να πληρώσουν, είναι όλο και πιο λίγοι, όπως και εκείνοι που έχουν μετρητά πάνω τους.

Αγώνας δρόμου για τη Γενική Τεχνητή Νοημοσύνη

Παρότι το ChatGPT, η πρώτη και γνωστότερη μορφή Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης μόλις έκλεισε δυο χρόνια ζωής (το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου είχε ‘γενέθλια’) και οι εφαρμογές του στην καθημερινότητά μας αυξάνουν και πληθαίνουν με εκθετικό ρυθμό, κάποιοι (κι αυτοί δεν είναι οι επιστήμονες ούτε οι μηχανικοί, όπως θα ανέμενε κανείς…) ήδη ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα -πιο σωστά, για την επόμενη επανάσταση- και τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της χώρας τους σ’ αυτήν.

Ίσως ήδη μαντέψατε τα περισσότερα στοιχεία αυτού του εκ πρώτης όψεως γρίφου – δεν είναι και δύσκολο, άλλωστε! Οι ‘βιαστικοί’ στους οποίους αναφερόμαστε δεν είναι άλλοι από μια ομάδα Αμερικανών πολιτικών –όλοι τους μέλη του υφιστάμενου Κογκρέσου- που πήραν την πρωτοβουλία και ζήτησαν πρόσφατα την αναβίωση (με την ανάλογη προσαρμογή στην εποχή μαςm βεβαίως), του ιστορικού Manhattan Project’. Τι είναι, πάλι, ετούτο; σαν να ακούω την ερώτησή σας, ειδικά των νεότερων…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search