Τό ‘παμε και το ξαναγράψαμε πως, ως το τέλος του χρόνου, σχεδόν ο μισός πλανήτης έχει κάποιας μορφής εκλογές – βουλευτικές, προεδρικές, δημοτικές, ευρωπαϊκές (όπως εμείς, σε λίγες ημέρες) κ.λπ. Περισσότερες από 40 εκλογικές αναμετρήσεις θα γίνουν κι ανάμεσά τους αρκετές ενδιαφέρουσες και κρίσιμες για το μέλλον του κόσμου (όπως π.χ. οι αμερικανικές προεδρικές του Νοέμβρη), μας λένε όσοι τις καταγράφουν, εξετάζοντας το πολιτικό σκέλος αυτής της συναστρίας.
Ζούμε σε μία εποχή όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν βασικό κομμάτι για οποιοδήποτε νέο επιχειρηματικό project. Κάτι που προφανώς, ισχύει ακόμα περισσότερο για το κομμάτι του Διαδικτύου και ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στο digital marketing. Όμως, δεν είναι απαραίτητο ένας επιχειρηματίας, ή το στέλεχος μίας επιχείρησης που αναλαμβάνει να υλοποιήσει ένα συγκεκριμένο project, να γνωρίζει όλες τις τεχνολογικές λύσεις που είναι διαθέσιμες.
Και προφανώς δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει. Οπότε, η λογική λύση είναι να βρει κάποιον ειδικό, ή μία ομάδα από ανθρώπους που να γνωρίζουν από ψηφιακές τεχνολογίες -εντός ή εκτός της επιχείρησης- για να αναλάβουν την υλοποίηση. Και εκεί ακριβώς είναι που αρχίζουν τα προβλήματα!
Περισσότερα: Καλή η τεχνολογία αλλά καλύτερο είναι να… δουλεύει
Οι δυνατότητες και οι προοπτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις της κυριάρχησαν στη διάρκεια της τριήμερης έκθεσης BEYOND, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, από την Πέμπτη ως και το Σάββατο της περασμένης εβδομάδας.
Φυσικό και αναμενόμενο, αφού αυτή ήταν ο κύριος άξονας της φετινής (τέταρτης κατά σειρά και σίγουρα πιο επιτυχημένης από τις τρεις προηγούμενες) υβριδικής εκδήλωσης, όπως πρόδιδε και ο τίτλος του AI Forum, της κύριας συνεδριακής ενότητάς της: Unlocking Potential / the Age of AI – Ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες / στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Περισσότερα: Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για το 'ρεύμα' του ΑΙ;
Αυτές τις ημέρες μου ήρθε μία ανακοίνωση με τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έκανε η SearchMagic, με χορηγό επικοινωνίας το Web World News, που είχε ως αντικείμενο το search engine optimization.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 350 στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και δείχνουν ότι το SEO αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας όσων διατηρούν και λειτουργούν ένα e-shop.
Ο οικοδεσπότης σας, που βρίσκεται στο «κουρμπέτι» κάμποσες δεκαετίες πια, έχει δει και ακούσει τόσα πολλά όλα αυτά τα χρόνια, ώστε να μαντεύει, τρόπον τινά, κάποιες εξελίξεις στην αγορά – άλλωστε, πιστεύει ακράδαντα ότι ‘η ιστορία επαναλαμβάνεται΄, όπως λέει η παλιά, σοφή ρήση, τουλάχιστον σε επίπεδο μοτίβων…
Να κι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: υπηρεσίες που κάποτε -συνήθως στο ξεκίνημα ή στην πρώτη περίοδο παροχής μιας δυνατότητας, μέχρι να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό- τις απολαμβάναμε δωρεάν και ελεύθερα, σε ύστερο χρόνο και με τη γενίκευση της αποδοχής τους, συχνά αποκτούν ‘φράκτες’ (λέγε με paywall) και ‘εισιτήριο’. Ή, άλλες φορές, χωρίζουν το κοινό τους σε πελάτες και μη (βλέπε, paid – non paid), με τους πρώτους, φυσικά, να απολαμβάνουν full service και πλήρη ελευθερία κινήσεων, σε αντίθεση με τους δεύτερους που μένουν στα «βασικά».
Περισσότερα: O... τζάμπας πνέει τα λοίσθια και στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Μερικές φορές, είναι ορισμένες ειδήσεις που σου κάνουν εντύπωση. Όπως ήταν, για παράδειγμα, η ανακοίνωση της ΑΒ Βασιλόπουλος ότι στη Θεσσαλονίκη δημιούργησε ένα «εξαγωγικό hub».
Όπερ σημαίνει ότι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και άλλα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
Περισσότερα: Το γεωγραφικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και στο eCommerce
Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη, το Generative AI, μπήκε στη ζωή μας μόλις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, αλλά έχει ήδη φέρει «τα πάνω-κάτω», κατά το κοινώς λεγόμενο.
Οι ανατροπές στα όσα ξέραμε και κάναμε είναι πλέον συχνές και η επίδραση των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLMs), μέσω των οποίων εκφράζεται το GenAI, εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο, σε πλήθος τομείς και κλάδους, καθώς την (έμφυτη) τάση όλων μας για παιχνίδι και πειραματισμό, ακολούθησαν οι ωριμότερες σκέψεις και ο προβληματισμός, αν οι νέες δυνατότητες θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σε κάτι περισσότερο.
Μ’ άλλα λόγια, αν θα φέρουν προστιθέμενη αξία σε ό,τι κάνει ο καθένας, είτε είναι ιδιώτης, είτε εμπορική επιχείρηση, είτε κάποιας μορφής οργανισμός του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα.
Είναι περιπτώσεις που οι έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που αισθάνεσαι ότι συμβαίνει. Αυτό συνέβη όταν διάβασα τα στοιχεία μίας έρευνας της Focus Bari, που ανέφερε ότι 2 στους 3 Έλληνες συμβουλεύονται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία. Επιπλέον, 2 στους 3 σπεύδουν να μοιραστούν online την καλή ή την κακή εμπειρία τους.
Η αίσθηση που είχα, είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι αξιολογήσεις των πελατών είναι κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για τις πωλήσεις μίας επιχείρησης.
Ένα μεγάλο -αν όχι το μεγαλύτερο- πρόβλημα που συνδέεται άμεσα και στενά με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι το «διάβασμά» της, μ’ άλλα λόγια, η τροφοδοσία της με (σωστά και ποιοτικά) δεδομένα, τα οποία θα αξιοποιήσει, εντάσσοντάς τα στις «μνήμες» της, για να τα ανασύρει όποτε και αν χρειαστεί και να τα επεξεργαστεί, προκειμένου να υλοποιήσει μια δική μας εντολή ή να μας διευκολύνει στη λήψη σωστότερων αποφάσεων.
Κι όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές ως τώρα, μπορεί να μας βοηθήσει με στοιχεία και προβλέψεις σε πλήθος διαφορετικούς κλάδους και τομείς, από την ιατρική ως τη βέλτιστη λειτουργία των αλυσίδων τροφοδοσίας κι από τη βαριά βιομηχανία ως την προβλεπτική συντήρηση.
Περισσότερα: Εκπαιδεύοντας το ChatGPT: Περιπεπλεγμένη περιπλοκή...
Μία από τις ειδήσεις της περασμένης εβδομάδας ήταν η ανακοίνωση της Skroutz ότι επενδύει σε νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις αποκλειστικής χρήσης στον Ασπρόπυργο Αττικής συνολικής έκτασης 25.000 τ.μ.
Η Skroutz δεν είναι η μόνη που έχει επενδύσει -ή πρόκειται να επενδύσει- σε μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Η Κωτσόβολος το κάνει, το Public το έχει κάνει, η Info Quest Technologies επίσης και η λίστα περιλαμβάνει ουκ ολίγους από τους μεγάλους, αλλά και τους πιο μικρούς «παίκτες» της ελληνικής αγοράς του λιανικού εμπορίου.
Follow Us
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77