Για τους περισσότερους καταναλωτές τα -ηλεκτρονικά- marketplaces είναι εκεί όπου μπορούν να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Αλλά σταδιακά βλέπουμε τα marketplaces να γίνονται όλο και πιο… τολμηρά, όσον αφορά στο τι περιλαμβάνουν στα προϊόντα που διαθέτουν στους καταναλωτές.
Η σκέψη αυτή μου ήρθε βλέποντας την ανακοίνωση της Avis και του Skroutz για τη νέα υπηρεσία πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Νομίζω πως αν πριν από 20 χρόνια, έλεγε κανείς στην τριάδα των ανθρώπων που δημιούργησε το Skroutz, ότι θα ερχόταν η ώρα που θα πωλούσαν και μεταχειρισμένα προϊόντα (και ειδικά, αυτοκίνητα), μάλλον θα τον αποκαλούσαν τρελό...
Είναι παγκοίνως γνωστό πως τα δεδομένα αποτελούν σήμερα το ‘καύσιμο’, το ‘οξυγόνο’, το ‘χρυσάφι’, το κύριο περιουσιακό στοιχείο της εποχής μας – άνευ αυτών, ουδέν! Σ’ αυτά βασίζεται και ‘τρέχει’ η οικονομία, η κοινωνία και ουσιαστικά κάθε κλάδος της καθημερινότητάς μας.
Όμως, πλήθος δεδομένα, την παραγωγή των οποίων πληρώνουμε εμείς οι ίδιοι με τους φόρους μας -ο λόγος, προφανώς, για τα δεδομένα που παράγονται από και στο πλαίσιο του Δημοσίου- πολύ συχνά δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε κι ο λόγος δεν είναι άλλος από την ‘παλιομοδίτικη’ και, βεβαίως, ξεπερασμένη από τις εξελίξεις, τακτική των ‘σιλό’.
Για έναν περίεργο λόγο που νομίζω ότι απλά αποτελεί ένα στερεότυπο του παρελθόντος, ένα σημαντικό μέρος του ευρέως κοινού, αλλά και ειδικότερα όσων ασχολούνται με το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, θεωρούσε ότι η Κίνα ήταν πολύ πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ, ενδεχομένως ακόμη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη. Λάθος, πολύ μεγάλο λάθος!
Η Κίνα ασχολείται με το ΑΙ εδώ και πολλά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πολύ πριν τον κορωνοϊό υπήρχαν δημοσιεύματα σχετικά με την έμφαση που δίνουν στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης οι αρχές της Κίνας και ότι το ΑΙ είχε ξεκινήσει να είναι ένα από τα μαθήματα στα σχολεία της χώρας!
Όχι, δεν πρόκειται να ξαναγράψω και τούτη τη φορά για την Τεχνητή Νοημοσύνη! Όσο μπορώ, τουλάχιστον, γιατί, όντας μια κατάσταση ολοένα και περισσότερο ‘οριζόντια’, αυτή αφορά και εμπλέκει (αν όχι άμεσα, τουλάχιστον έμμεσα) τους πάντες και τα πάντα.
Λέω, λοιπόν, να συνεχίσω -βεβαίως μπήκαμε στον δεύτερο μήνα του έτους, το γνωρίζω, όμως οι εξελίξεις μας ανάγκασαν να καθυστερήσουμε- με τις επόμενες σημαντικές τάσεις, που οι ειδήμονες θεωρούν και προβλέπουν ότι θα κυριαρχήσουν φέτος στην αγορά των ΤΠΕ.
Στο ξεκίνημα του 2025, ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην παγκόσμια τεχνολογική κοινότητα και όχι μόνο, είναι το μέλλον του TikTok. Για την ακρίβεια, το τί μέλλει γενέσθαι με τις δραστηριότητες του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και είμαι σίγουρος ότι έχετε διαβάσει ουκ ολίγες αναλύσεις αναφορικά με τις κινήσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τους ενδιαφερόμενους για την εξαγορά του και όλες τις υπόλοιπες εξελίξεις στο συγκεκριμένο θέμα.
Περισσότερα: ΗΠΑ vs TikTok: Πόσο επηρεάζεται η ελληνική πραγματικότητα;
Είμαι σχεδόν σίγουρος πως μόλις είδατε τον τίτλο αυτού του εβδομαδιαίου πονήματος, οι περισσότεροι θα ξεφυσήσατε αγανακτισμένοι: πάλι για ΑΙ θα μας γράψεις; Δίκιο έχετε όσοι διαμαρτύρεστε, δεν αντιλέγω… Έλα, όμως, που η επικαιρότητα δεν με αφήνει ‘να αγιάσω’, δηλαδή να καταπιαστώ και μ’ άλλα θέματα, καθώς σχεδόν τα πάντα -κάποιες φορές περισσότερο, κάποιες λιγότερο- περιστρέφονται γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις ολοένα περισσότερες εφαρμογές της, που δεν είναι πλέον μόνο θεωρητικές ή πιλοτικές καταστάσεις, αλλά έχουν αρχίσει να βγαίνουν κανονικά στην αγορά.
Για την αξιοποίηση του Διαδικτύου ως καναλιού πωλήσεων, υπάρχει η περίοδος πριν και μετά τον κορωνοϊό, όσον αφορά στα σούπερ μάρκετ. Δεν υπάρχει, εκτιμώ, άλλος κλάδος του λιανεμπορίου όπου το online αυξήθηκε περισσότερο από ότι στα σούπερ μάρκετ. Τόσο για τις παραδοσιακές αλυσίδες, όσο και για τις πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά online, στις οποίες προστέθηκαν και αυτές των marketplaces, όπως το e-food και η Wolt.
Αυτή τη στιγμή, για τα σούπερ μάρκετ, το online κανάλι είναι αρκετά δυνατό μεν, αλλά ακόμη έχει πολύ δρόμο να διανύσει. Κυρίως όσον αφορά στην εμπειρία που προσφέρει. Γιατί, ναι μεν είναι πολύ εξυπηρετικό να έρχονται τα ψώνια απευθείας στην πόρτα του σπιτιού σου, αλλά υπάρχουν και ουκ ολίγα ζητήματα - και πολλά παράπονα. Κυρίως όσον αφορά στις καθυστερήσεις παράδοσης, στις διαφορετικές τιμές, αλλά και στο ότι πολλά προϊόντα δεν υπάρχουν online, παρά μόνο στα φυσικά καταστήματα.
Περισσότερα: Ο δρόμος που έχουν να διανύσουν τα online σούπερ μάρκετ
Στις αρχές κάθε χρόνου, τις πρώτες ημέρες του Γενάρη, διεξάγεται στο Λας Βέγκας το CES (αρχικά της πρώτης πλήρους ονομασίας του, Consumer Electronic Show), η ιστορική εμπορική, τεχνολογική και ενημερωτική εκδήλωση η οποία αποτελεί -από το 1967 που ξεκίνησε- τον ‘φάρο’ και την ‘πυξίδα’ για το πού πάει η τεχνολογία παγκοσμίως, σ’ ό,τι αφορά στα καταναλωτικά προϊόντα και όχι μόνο.
Τεράστιο το ενδιαφέρον για όλα όσα παρουσιάζονται, μέγα το πλήθος των επισκεπτών, σημαντικός ο αντίκτυπος για εβδομάδες και μήνες, καθώς εκεί -όπως συμβαίνει στο παρασκήνιο όλων των μεγάλων εκθέσεων- διαμορφώνονται ρεύματα και τάσεις, κλείνονται (ή χαλάνε) συμφωνίες και χαράσσονται πορείες χρόνων.
Περισσότερα: Project Digits: Μήπως ξεκινάει κάτι πολύ μεγάλο;
Οι διαδικτυακές απάτες αποτελούν πλέον κάτι το συνηθισμένο. Δε νομίζω να υπάρχει ούτε ένας χρήστης του Διαδικτύου που να μην έχει λάβει στο e-mail του ένα phising μήνυμα, ή στο χρονολόγιο του να μην εμφανιστεί κάποια ψευδή διαφήμιση.
Το πρόβλημα είναι πως οι διαδικτυακές απάτες έχουν αρχίσει να περνούν πλέον σε ένα νέο… επίπεδο. Και αυτό μάλλον οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Το ζητάει το έθιμο κι εμείς το τηρούμε! Το είπαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, ο πρώτος μήνας κάθε χρονιάς (όπως αυτός που τώρα διανύουμε) είναι εθιμικά αφιερωμένος στις προβλέψεις: τι θα γίνει, φέτος; τι πρέπει να περιμένουμε και τι αργεί ακόμα; ποιες τάσεις -που θα βρούμε μπροστά μας στη διάρκεια του χρόνου και θα επηρεάσουν την ψηφιακή καθημερινότητά μας- έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους; ποιοι επαγγελματίες πρέπει να ανησυχούν και ποιοι όχι;
Θα μου πείτε, εδώ τα πάντα αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη, είναι άραγε εύκολο να γίνουν προβλέψεις σε βάθος χρόνου και να ‘πέσουν μέσα’;
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77