Όσοι και όσες παρακολουθούν αυτήν εδώ τη στήλη, μάλλον θα έχουν καταλάβει ότι είμαι μεγάλος «οπαδός» των smart lockers. Πολύ απλά, γιατί σου δίνουν μία μεγαλύτερη ευελιξία και ελευθερία όσον αφορά στην παράδοση των παραγγελιών που κάνεις. Και η αίσθηση που έχω τους τελευταίους 2-3 μήνες είναι πως όλο και περισσότεροι καταναλωτές συμμερίζονται τη δική μου άποψη.
Αν και δεν μπορώ να το αποδείξω με νούμερα (ευελπιστώ ότι θα υπάρξει κάποια έρευνα σύντομα) αυτό που βλέπω, τουλάχιστον όσον αφορά στην Αθήνα, είναι πως όλο και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να τους παραδίδονται οι παραγγελίες τους σε lockers, παρά στο σπίτι τους. Και το αναφέρω, γιατί ενώ ο αριθμός των lockers αυξάνεται, αντίστοιχα γίνεται όλο και πιο συχνό το φαινόμενο να είναι γεμάτα!
Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας ‘εισήχθη προς συζήτηση’ (για να τηρήσουμε την επίσημη ορολογία) στη Βουλή, αρχικά στην αρμόδια Επιτροπή και στη συνέχεια στην ολομέλεια, όπου αναμένεται να ψηφιστεί και να ενταχθεί στην ελληνική νομοθεσία, το νομοσχέδιο σχετικά με την οδηγία NIS2, η οποία έχει ως στόχο την αποκατάσταση ‘υψηλού κοινού επιπέδου κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την Ένωση’.
Μ’ άλλα λόγια, δεν αφήνεται κάθε χώρα-μέλος να ορίσει εκείνη ‘στο περίπου’ και καταπώς ταιριάζει με τις δικές της προϋποθέσεις και ανάγκες τον τρόπο που θα προφυλαχθεί από κυβερνοεπιθέσεις, αλλά η ΕΕ βάζει η ίδια τον πήχη ψηλά, ορίζοντας το επίπεδο της κοινής ασφάλειας.
Περισσότερα: NIS2: Στην τελική ευθεία και το ελληνικό νομοσχέδιο
Διάβαζα μία συνέντευξη του Μάκη Σαββίδη, Αντιπροέδρου του GR.EC.A, στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), όπου -εν ολίγοις- αναφερόταν στην επίθεση των κινεζικών marketplaces. Μάλιστα, το ενδιαφέρον στοιχείο ήταν ότι έδινε και μερίδια για το α’ εξάμηνο, όπου εκτιμάται ότι το Temu έχει ένα περίπου 10% και το AliGroup ένα 8%. Και μάλλον σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί και το μερίδιο του Shein, για το οποίο δεν γίνεται κάποια αναφορά.
Το γεγονός ότι οι Κινέζοι έχουν ξεπεράσει τα μερίδια των αμερικανικών marketplaces (σ.σ. το Amazon είναι στο 5% και τo eBay μόλις στο 3%) κάτι δείχνει. Όπως και ότι κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε σχέση με τους Έλληνες «παίκτες» του online εμπορίου. Όμως, η διαφορά αρχίζει και μειώνεται, σε σημείο που ίσως να μην είναι και πολύ μακριά η μέρα που το Temu θα έχει φθάσει να έχει ένα μερίδιο της τάξεως του 30%.
Έναν τουλάχιστον πρωτότυπο τρόπο βρήκε η OpenAI για να γιορτάσει τη δεύτερη επέτειο από την «πρεμιέρα» του πρώτου ChatGPT. Θυμηθείτε ότι 30 Νοεμβρίου του ’22 ξεκίνησε η επανάσταση που τόσες ανατροπές έχει προκαλέσει έκτοτε, δρώντας είτε ως καταλύτης επιτάχυνσης των διαδικασιών σε πολλούς τομείς, είτε ως σπινθήρας πυροδότησης μιας θεαματικής αλλαγής των κανόνων του παιχνιδιού.
Σύμφωνα με το συνήθως καλά πληροφορημένο The Verge, η εταιρία που άνοιξε τον χορό του GenAI, κερδίζοντας τη δική της αλματώδη ανάπτυξη (από ερευνητικός φορέας έχει γίνει πλέον μια εταιρία αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων) ετοιμάζεται να γιορτάσει την επέτειο παρουσιάζοντας μια ακόμα έκδοση του προϊόντος της, αλλά με κάποιες διαφορές από τις δυο προηγούμενες.
Ήταν κάπου στις αρχές 2002, 9 χρόνια μετά την είσοδο του Internet στην Ελλάδα από την Hellas Online (hol), όπου θολά θυμάμαι τον κ.Παναγιώτη, ιδιοκτήτη mini market στα Τρίκαλα Κορινθίας από όπου κατάγομαι, να λέει με αθωότητα ότι το “ιντερνέ” - στη ντόπια γλώσσα - θα κάνει τους συγχωριανούς του να μη χρειάζεται να μπαίνουν στο κατάστημά του ώστε να αγοράσουν τσιγάρα, εφημερίδες, αναψυκτικά.
Σχεδόν 13 χρόνια μετά, μπορεί οι αγαπημένοι συγχωριανοί στα Τρίκαλα Κορινθίας να συνεχίζουν να πηγαίνουν στο mini market, αλλά εκατομμύρια άλλοι καταναλωτές δεν χρειάζεται καν να πατήσουν το πόδι τους σε ένα κατάστημα ώστε να αγοράσουν το εμπόρευμα, να βρουν πληροφορίες, ή να απολαύσουν υπηρεσίες.
Περισσότερα: H τεχνητή νοημοσύνη απειλεί την επισκεψιμότητα των websites;
Στον κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών η δημιουργία νέων όρων είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Ιδίως όρων που έχουν μέσα τη λέξη "tech". Έτσι, γίνεται λόγος για το health tech, το proptech, το edutech. Και πλέον υπάρχει και το retail tech. Είναι ένας κλάδος που περιλαμβάνει πλέον πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε και έχει αρχίσει να φέρνει πιο κοντά τα φυσικά με τα ψηφιακά κανάλια πώλησης.
Όταν άρχισε να γίνεται λόγος για τις ψηφιακές εφαρμογές, λύσεις, αλλά και hardware που απευθύνονται στο χώρο του λιανεμπορίου, θα έλεγε κανείς ότι υπήρχαν δύο μεγάλες κατηγορίες: μία που απευθυνόταν στα φυσικά σημεία και μία για τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και δη το web.
Περισσότερα: Το retail tech φέρνει πιο κοντά φυσικά και ψηφιακά κανάλια
Με το που μπήκε ο Νοέμβρης, δυο έθιμα έκαναν ‘παραδοσιακά’ την εμφάνισή τους: σήκωσαν αυλαία (πιο σωστά, στόλισαν βιτρίνα) τα πρώτα καταστήματα που πουλάνε χριστουγεννιάτικα στολίδια και -παράλληλα- είδαν το φως της δημοσιότητας οι πρώτες προβλέψεις για το τι μας περιμένει τον επόμενο χρόνο.
Βεβαίως, μιλάμε για τον κλάδο της Τεχνολογίας μονάχα, γιατί στα πολιτικά και τα οικονομικά δεν ξέρουμε τι μας περιμένει ούτε τους επόμενους δυο-τρεις μήνες, όχι τον επόμενο χρόνο, με τόσα που συμβαίνουν γύρω μας… Που, για να είμαστε ειλικρινείς, ως ένα βαθμό όλα αυτά επηρεάζουν και τις εξελίξεις στην τεχνολογία, όμως, σε αρκετούς τομείς ‘το νερό έχει μπει στο αυλάκι’ πλέον και δύσκολα μπορεί να γυρίσει πίσω.
Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από τότε που το γραπτό μήνυμα ήταν συνυφασμένο με τα SMS, ή Short Message Service, όπως είναι η πλήρης ονομασία μίας από τις πλέον δημοφιλούς υπηρεσίας ψηφιακών τεχνολογιών όλων των εποχών.
Είναι μία υπηρεσία που τα τελευταία χρόνια είχε χάσει αρκετή από τη δημοτικότητα της και ειδικά για τις πιο νεαρές ηλικίες ήταν συνώνυμη με το παρελθόν. Και δη το μακρινό παρελθόν...
Με λίγες μόνο ημέρες να απομένουν ως τις φετινές 60ες εκλογές στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών (Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, το μεγάλο ραντεβού με την ιστορία), μια από τις μεγάλες εκπλήξεις για το αμερικανικό κοινό ήταν η απόφαση της Washington Post, της εφημερίδας που αποκάλυψε το σκάνδαλο Γουότεργκέιτ (το οποίο έριξε, τελικά, από την εξουσία τον Ρεπουμπλικάνο τότε πρόεδρο, Ρίτσαρντ Νίξον), να τηρήσει για πρώτη φορά ‘αυστηρή ουδετερότητα’.
Μ’ άλλα λόγια, η παραδοσιακά Δημοκρατική εφημερίδα επέλεξε φέτος να μην πάρει θέση (‘στο όνομα της αντικειμενικής δημοσιογραφίας’, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στις μέρες μας), υπέρ του ενός ή του άλλου υποψηφίου, αλλά να σταθεί (με ποικίλες δικαιολογίες) ανάμεσα στην Κάμαλα Χάρις και στον Ντόναλντ Τραμπ.
Οι μελέτες και οι έρευνες έχουν τη δική τους χρησιμότητα. Πολλές φορές δίνουν τροφή για σκέψη και αυτό ακριβώς μου συνέβη όταν διάβαζα την πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη του Retail Innovation Hub.
Περιέχει πολλά και ενδιαφέροντα θέματα, ενώ ασχολείται αρκετά με την τεχνητή νοημοσύνη και το πως μπορεί να δώσει απαντήσεις σε ορισμένες από τις σημαντικότερες προκλήσεις του λιανεμπορίου. Είτε μιλάμε για online πωλήσεις, είτε για αγορές σε φυσικά σημεία.
Περισσότερα: Μπορεί το ΑΙ να δώσει λύσεις για το λιανεμπόριο;
Follow Us
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77