Το smartphone έχει καταργήσει τη χρήση ουκ ολίγων ψηφιακών συσκευών. Μην ξεχνάμε, ότι ήταν μία εποχή που απαραίτητο αξεσουάρ στις διακοπές ήταν η φωτογραφική μηχανή. Τώρα, πολύ σπάνια θα δεις κάποιον να κουβαλά μία και αν δεις κάποιον, το πρώτο που θα σκεφτείς είναι ότι πρόκειται για έναν επαγγελματία φωτογράφο.
Στις φετινές διακοπές, κάτι άλλο που κατήργησα -ελέω smartphone- ήταν το πορτοφόλι μου! Πολύ απλά, γιατί δεν το χρειάστηκα καθόλου. Ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό, ό,τι άλλα στοιχεία χρειαζόμουν (από αυτά που γράφαμε σε χαρτάκια) σε κάποιο notepad και πάλι αποθηκευμένα στο smartphone ή / και στο cloud και, φυσικά, για τις πληρωμές μου χρησιμοποιούσα αποκλειστικά το smartphone μου.
Δύο και κάτι μήνες (μονάχα!) μας χωρίζουν από τις κρίσιμες σε πολλά επίπεδα αμερικανικές προεδρικές εκλογές και φαντάζομαι ότι καταλάβατε ήδη ποια είναι η «Κική» και ο «Κοκός» του τίτλου, για τους οποίους η Silicon Valley -το μεγαλύτερο επίκεντρο τεχνολογίας και καινοτομίας στον πλανήτη- δείχνει ακόμα αναποφάσιστη σ’ ό,τι αφορά ποιόν (και με ποιους όρους) θα στηρίξει την ώρα της κάλπης.
Από την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ ποιόν να διαλέξω, θα ήταν ο σωστό τίτλος, αλλά δεν χωρούσαν τόσα γράμματα, οπότε επιστρατεύθηκε το παλιό δημοφιλές τραγουδάκι. Και γιατί, παρακαλώ, ενδιαφέρει μια κατ’ εξοχήν τεχνολογική στήλη ποιος θα κερδίσει στις επόμενες αμερικανικές εκλογές, σχεδόν ακούω την θεωρητικά εύλογη απορία σας…
Περισσότερα: Silicon Valley: Aπ’ την 'Κική' και τον 'Κοκό' ποιoν να διαλέξω;
Κάθε ημερολογιακό έτος ξεκινά μεν τον Ιανουάριο, αλλά η πραγματικότητα είναι πως για τους περισσότερους από εμάς, η "νέα σεζόν" δεν ξεκινά παρά τον Σεπτέμβριο!
Η "επιστροφή" στα θρανία των μαθητών -ή "back to school" όπως έχει επικρατήσει να λέγεται για λόγους μάρκετινγκ από τις εταιρείες λιανικής- σηματοδοτεί ουσιαστικά την απαρχή μίας νέας σελίδας στην καθημερινότητα καταναλωτών και επιχειρήσεων.
Καλώς σας ξαναβρίσκω και καλό αποκαλόκαιρο, για να ξεκινήσουμε με ευχές! Δεν λέμε ακόμα ‘καλό φθινόπωρο’ – έχουμε λίγες ‘υβριδικές’ εβδομάδες ακόμα, να χαρούμε στο ενδιάμεσο... Να ξαναπιάσουμε το ‘νήμα’, λοιπόν, αλλά… μουδιασμένα ακόμα τα πράγματα! Τα ‘μπάνια του λαού’ συνεχίζονται σε μεγάλο βαθμό και η απουσία ειδήσεων είναι κάτι παραπάνω από φανερή, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
Περισσότερα: Oh-la-la, quelle tech! Το ΑΙ 'εισέβαλε' και στην Ολυμπιάδα
Μία από τις πιο γνωστές ατάκες στο χώρο της καινοτομίας -και όχι μόνο- είναι ότι "η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες". Για όποιον, φυσικά, είναι αποφασισμένος να ρισκάρει λίγο παραπάνω. Και σε μία περίοδο που πολλά νοικοκυριά αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας, είναι μάλλον αναμενόμενο να βλέπουμε να αναζητούνται εναλλακτικοί τρόποι πληρωμών και διεκπεραίωσης συναλλαγών. Τρόποι που δεν προσφέρουν μόνο μεγαλύτερη ευκολία στην κάλυψη αναγκών, αλλά έχουν και άλλα οφέλη.
Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη Revolut, την πιο γνωστή neobank, η οποία έχει αρχίσει να προσφέρει καταθετικούς λογαριασμούς με επιτόκιο που δεν συναντάμε στις "παραδοσιακές" τράπεζες στην Ελλάδα. Πιστεύει κανείς ότι δεν θα υπάρξουν πολλοί που θα στραφούν προς τη Revolut για να μεταφέρουν εκεί τα όποια χρήματα διαθέτουν;
Περισσότερα: Οι 'εναλλακτικοί' των πληρωμών ανεβάζουν ρυθμούς
Είναι κοινό μυστικό, πλέον, πως η αγορά των προσωπικών υπολογιστών περνάει από πολλά χρόνια κρίση. Οι εταιρίες ερευνών, οι οποίες καταγράφουν τις επιδόσεις της αγοράς, επισημαίνουν ότι το μέγεθός της μειώνεται συνεχώς από το 2011, αναφέροντας ενδεικτικά πως από τα 365 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν εκείνη τη χρονιά, οι πωλήσεις το 2023 ήταν μόλις 242 εκατομμύρια μονάδες.
Με άλλα λόγια, «έπιασαν πάτο» καθώς αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά ως τώρα, με πτώση 14% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη.
Από τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου που έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια είναι σίγουρα αυτός των online super market. Μία ματιά στα τελευταία στοιχεία της Convert Group είναι αρκετή για να σας πείσει.
Με ενδιαφέρον διάβαζα ένα post του Παναγιώτη Γκεζερλή, του ιδρυτή και προέδρου της Convert Group, που αναφερόταν στο πόσο παλιά είναι η ιστορία των online super market.
Το έχουμε πει και το ξαναλέμε: αν κινείσαι στον χώρο της τεχνολογίας, το «βαριέμαι» είναι μια εν πολλοίς άγνωστη λέξη – οι εξελίξεις είναι συνεχείς και ταχύτατες και, απλώς, δεν στο επιτρέπουν. Όπως συμβαίνει τώρα, ας πούμε, με την ‘κόντρα’ μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Big Tech.
Πριν καλά-καλά "στεγνώσει το μελάνι" απ’ όσα γράφαμε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα σε τούτη τη στήλη για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (κυρίως τις Big Seven -Microsoft / Apple / Amazon / Nvidia / Alphabet-Google / Meta – Facebook / άντε και Tesla- οι οποίες ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό την ψηφιακή καθημερινότητά μας), υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται κι αυτές τη ‘φοβέρα’ τους, προκειμένου να συμμορφωθούν με ένα στοιχειώδες πλαίσιο κανόνων, να που έχουμε τις πρώτες ‘σημαδιακές’ αντιδράσεις εκ μέρους τους, απέναντι στη σκληρή (μετά τσουχτερών προστίμων και απειλών) στάση των Βρυξελλών.
Όσοι δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου γνωρίζουν πολύ καλά ότι το δυσκολότερο κομμάτι του συγκεκριμένου κλάδου δεν είναι άλλο από τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ή το supply chain, αν προτιμάτε την αγγλική ορολογία. Και κατά την προσωπική μου άποψη, δεν υπάρχει τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου η διαχείριση του supply chain είναι πιο δύσκολη από αυτόν του quick commerce. Και γι’ αυτό είναι και από τους τομείς όπου είναι δύσκολο να επιβιώσει μία startup.
Περισσότερα: Quick commerce: Μία δύσκολη άσκηση του supply chain
Η γνωστή και ευρύτατα διαδεδομένη ρήση λέει πως «Οι Αμερικανοί καινοτομούν, οι Κινέζοι αντιγράφουν και οι Ευρωπαίοι νομοθετούν»… Βέβαια, από τότε που πρωτο-ειπώθηκε πέρασαν κάμποσα χρόνια και, μοιραία, έχουμε κάποιες αλλαγές...
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να καινοτομούν, αλλά με σκαμπανεβάσματα, καθώς δεν είναι πιά οι μόνοι που το κάνουν – οι Κινέζοι σταμάτησαν να αντιγράφουν (όχι πως δεν θα το ξανακάνουν) και αντίθετα τρέχουν άπειρα ερευνητικά προγράμματα, τόσο τοπικά, όσο και με την πανταχού παρούσα διασπορά τους, κατοχυρώνοντας τη μια πατέντα μετά την άλλη. Τέλος, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να νομοθετούν, καθώς αυτός ίσως να είναι ο μοναδικός τρόπος για να μείνουν μέσα στο πολιτικό /οικονομικό / κοινωνικό «παιχνίδι».
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα


Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77