O χώρος της τεχνολογίας -ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη και ραγδαία επεκτεινόμενη ‘εισβολή’ της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας- δεν είναι προφανώς «ένας κόσμος ηθικός, αγγελικά πλασμένος», όπως τον ονειρευόταν πριν από δυο αιώνες ο ποιητής… Κάθε άλλο! Με δεδομένη την ολοένα μεγαλύτερη εξάρτησή μας από την ψηφιακή τεχνολογία, έχει μετατραπεί σε πεδίο ανηλεούς αγώνα για κυριαρχία ανάμεσα σε χώρες, συνασπισμούς και ηπείρους.
Η απεξάρτηση και η αυτονομία -τουλάχιστον όσον αφορά στα κύρια τεχνολογικά αγαθά, όπως η πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο βασικός εξοπλισμός σε προσιτή τιμή- παραμένουν το μέγα ζητούμενο για κάθε κράτος ή ομάδα κρατών, όπως πχ. η Ενωμένη Ευρώπη, που μετέβαλε πρόσφατα τη στρατηγική της (το πάθημα της πανδημίας, η οποία διατάραξε για μήνες τις αλυσίδες τροφοδοσίας πλήττοντας ευθέως πολλές αγορές, ήταν σίγουρα ένα καλό μάθημα) και λαμβάνει πλέον σωρεία μέτρων και πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση.
Πολλοί από όσους και όσες ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο θα έλεγαν ότι δεν χρειάζονται κάποια έρευνα για να συνειδητοποιήσουν ότι η αξία των online πωλήσεων παρουσιάζει επιβράδυνση στην Ελλάδα. Αλλά, καλό είναι να έχουμε και τα νούμερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024, που δημοσιοποίησε ο Ecommerce Europe, μέλος του οποίου είναι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η εκτίμηση για τη φετινή χρονιά είναι πως οι online αγορές προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας θα κινηθούν στο επίπεδο των 18,2 δισ. ευρώ.
Περισσότερα: Που οδηγεί η επιβράδυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου;
Φαντάσου, λέει, να σε καλούν σε μια τηλεδιάσκεψη, σε ένα από αυτά τα Zoom meetings, που τα χορτάσαμε στη διάρκεια της πανδημίας (και ‘χόρτασε’ κι η ίδια η εταιρία από έσοδα, καθώς μέσα σε λίγους μήνες έγινε μεγάλος παίκτης σε μια ως τότε περιφερειακή αγορά, η οποία γιγαντώθηκε εξ ανάγκης) και να μην μπορείς να πάρεις μέρος, γιατί θα βρίσκεσαι σε κάποια άλλη συνάντηση που δεν σηκώνει αναβολή ή ακύρωση.
Κι αυτό να μη σε πτοεί καθόλου, γιατί -φαντάσου, λέμε- έχεις έτοιμη τη λύση και τον ‘αντ’ αυτού’, ο οποίος θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη στη θέση σου, ακούγοντας, μιλώντας και κρατώντας σημειώσεις για λογαριασμό σου. Ένας συνάδελφος; Ένας φίλος; Ένας συνεργάτης; Τίποτα απ’ όλα αυτά – τον ρόλο του ‘αντ’ αυτού’ θα τον παίξει ένα avatar, το δικό σου avatar, με την όψη σου και τη φωνή σου, συμμετέχοντας στο zoom meeting.
Περισσότερα: Δεν προλαβαίνω, θα στείλω το avatar μου στο Zoom…
Για τις επιχειρήσεις, οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μία μεγάλη ευκαιρία προκειμένου να γίνουν περισσότερο παραγωγικές, αλλά και ανταγωνιστικές. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τους ελεύθερους επαγγελματίες, η ευκαιρία είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Ο λόγος, είναι ότι πλέον ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές είναι διαθέσιμες για όλους, με το κόστος να κινείται σε ιδιαίτερα προσιτά επίπεδα. Όπως επίσης είναι σημαντικό ότι η εξοικείωση που υπάρχει με τη χρήση ψηφιακών συσκευών και ψηφιακών εφαρμογών, κάνει πιο εύκολη την αξιοποίηση μίας σειράς από λύσεις, οι οποίες βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μίας επιχείρησης.
Περισσότερα: Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν digital
Σύμφωνα με τα λεξικά, ηλεκτρονικά και μη, ‘μονοκρατορία’ είναι η συγκέντρωση της απόλυτης εξουσίας, η κυριαρχία ενός ανθρώπου ή και μιας επιχείρησης σε έναν τομέα ή και σε μια χώρα. Χαρακτηριστικό της, ο απόλυτος έλεγχος και η βασισμένη στο δίκαιο του ισχυροτέρου διαμόρφωση των κανόνων του παιχνιδιού.
Η Google, εν προκειμένω, κυριολεκτικά ‘διαφεντεύει’ από πολλά-πολλά χρόνια το χώρο της έρευνας και αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο – ήδη από το 2006 ο σχετικός όρος (Google it – ή, ‘γκουγκλάρισέ το’ επί το ελληνικότερο) προστέθηκε στο πάντα έγκυρο Oxford English Dictionary, κίνηση που αποτελεί χαρακτηριστική ένδειξη για την ευρεία αποδοχή και αναγνώριση αυτού του νεόκοπου, τότε, όρου.
Είμαστε στην εποχή που άπαντες ασχολούνται με την τεχνητή νοημοσύνη, ή για την ακρίβεια με το "ΑΙ" γιατί μάλλον είναι πιο cool να μιλάς για το «έι-άι» παρά να κάνεις λόγο για τεχνητή νοημοσύνη! Επίσης, πρέπει να μιλάς για ΑΙ σαν να το ξέρεις χρόνια και φυσικά, είναι απαραίτητο ως εταιρεία να δηλώνεις ότι έχεις διάφορα projects για AI. Ακόμη και αν δεν έχεις...
Η γνωστή ρήση ζητάει… «ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα» και πολλοί είναι αυτοί που σκέφτονται μήπως έχει εφαρμογή και στη συγκεκριμένη περίπτωση!
Πέρα από την (αγαθή, βεβαίως) πλάκα, είναι πραγματικά απορίας άξιο πόσα ακόμα ηγετικά στελέχη από την OpenAI, την άκρως επιδραστική στην εξέλιξη και διείσδυση τη Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας τα τελευταία δυο χρόνια εταιρία, «θα την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια» από τη διάσημη πλέον δημιουργό του ChatGPT.
Βλέποντας κανείς τις επενδύσεις σε data centers που ανακοινώνονται διαρκώς, μπορεί να αναρωτηθεί τι συμβαίνει. Ιδίως από τη στιγμή που αφορούν επενδύσεις σε κέντρα δεδομένων μεγάλης χωρητικότητας, σε σημείο που να προκαλεί περιέργεια για το πως θα αξιοποιηθούν όλες αυτές οι υποδομές.
Η πραγματικότητα είναι πως πριν από 6 - 7 χρόνια δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι η χώρα μας θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν περιφερειακό κόμβο διακίνησης δεδομένων. Σε ένα data hub για όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη. Αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή!
Δεν ξέρω αν το αντιληφθήκατε, αλλά τις τελευταίες ημέρες παίζεται στις Βρυξέλλες ένα ψυχόδραμα, το οποίο είναι μεν ακόμα στην αρχή του, αλλά στο τέλος μπορεί να έχει σημαντικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη σχέση των Ευρωπαίων χρηστών (και όχι μόνο) άμεσα με την ψηφιακή τεχνολογία και έμμεσα με τον ρυθμό ανάπτυξης όλης της ηπείρου.
Και πρώτα-πρώτα, ποιος είναι ο Γάλλος και ποια τα ‘ποντίκια’ του τίτλου; Φυσικά, ο πρώτος δεν είναι άλλος από τον ως πρόσφατα επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, που υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα την παραίτησή του από το πόστο του, όταν κατάλαβε ότι η πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε ζητήσει την αντικατάστασή του από τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν, όπερ και εγένετο, φυσικά – αντ’ αυτού, προτάθηκε ο ως πρόσφατα υπουργός Εξωτερικών, Στεφάν Σεζουρνέ.
Όσοι νομίζουν ότι τα φυσικά καταστήματα δεν έχουν «επιστρέψει» για τα καλά μετά τον κορωνοϊό μόνο στην Ελλάδα, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Και αυτό γιατί σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της ΕΥ που έγινε σε παγκόσμιο επίπεδο, το 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, ενώ το 68% αναζητούν συμβουλές από ειδικούς για αγορές μεγάλης αξίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι κάνουν σωστές επιλογές.
Μετά την «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την περίοδο της καραντίνας, λόγω της COVID-19, υπήρξε σε αρκετούς η αίσθηση ότι το eCommerce θα κυριαρχήσει. Όπως υπήρχαν και ακόμη περισσότεροι ασχολούμενοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίοι ήταν πολύ πιο επιφυλακτικοί αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Περισσότερα: Τί σημαίνει για το eCommerce η 'επιστροφή' των φυσικών καταστημάτων;
Follow Us
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77