Επωνύμως…

Από τα gadgets στα ρούχα

Είναι στιγμές που αναρωτιέμαι πόσο μεγάλη είναι τελικά η αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Γιατί δεν έχουν περάσει και τόσα πολλά χρόνια από την εποχή που η εικόνα που είχαν οι περισσότεροι Έλληνες ήταν πως το Internet το χρησιμοποιούν για να αγοράζουν κάτι nerds τύποι gadgets και άλλα τέτοια προϊόντα!

Από τα iPhones στα AI-Phones

Στις αρχές του μήνα, την «Καθαρή» Τρίτη και Τετάρτη, ο οικοδεσπότης σας πραγματοποίησε ένα ταξίδι-αστραπή στη Βαρκελώνη, ως προσκεκλημένος του ΣΕΚΕΕ, για να παραβρεθεί στα εγκαίνια και στις δυο από τις τέσσερις, συνολικά, ημέρες λειτουργίας του ελληνικού περιπτέρου στο Mobile World Congress, την μακράν μεγαλύτερη ετήσια έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας στην Ευρώπη.

‘Βιτρίνα’ και ‘γιορτή’, ταυτόχρονα, η έκθεση -που συγκέντρωσε φέτος περισσότερους από 100.000 επισκέπτες φτάνοντας και ξεπερνώντας τα προ-πανδημίας επίπεδα προσέλευσης- έχει εδραιωθεί από χρόνια ως ‘must’, στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας, αφού ξεκίνησε μεν ως ‘εκθεσο-συνέδριο’ για τον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, αλλά πλέον περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα: από υπολογιστές και κεραίες έως ρομπότ, αυτόνομα οχήματα και αεροταξί – sky is the limit, σ’ ό,τι αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρουσιάζονται εκεί, πολλά για πρώτη φορά στην αγορά.

Τα πάντα είναι mobile

Την περασμένη εβδομάδα ήμουν στο MWC Barcelona, συνεχίζοντας μία παράδοση που πλέον συμπληρώνει μία 20ετία. Και μία «διαμάχη» που είχα με ορισμένους συναδέλφους, αφορούσε το πως θα αποκαλούμε το συγκεκριμένο συνέδριο / έκθεση. Αυτό, γιατί επέμεναν να το αποκαλούν Mobile World Congress, ενώ εγώ προτιμούσα το MWC, ή το MWC Barcelona.

Η αλήθεια είναι πως τα αρχικά MWC σημαίνουν Mobile World Congress, αλλά οι διοργανωτές έχουν επιλέξει -ορθώς κατ’ εμέ- να μην χρησιμοποιούν τη δεύτερη φράση, αλλά την πρώτη. Ο λόγος είναι ότι στο MWC δεν βλέπεις πλέον μόνο προϊόντα, λύσεις και εφαρμογές που σχετίζονται μόνο με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, αλλά προϊόντα, λύσεις και εφαρμογές που σχετίζονται με όλο το φάσμα των ψηφιακών τεχνολογιών. Πολύ απλά, γιατί τα πάντα είναι mobile!

Η 'γριά κότα' έχει το ζουμί…

Λαϊκή έκφραση ο τίτλος μας, που σημαίνει ότι οι γέροντες αξίζουν περισσότερο από τους νέους, επειδή έχουν μεγάλη πείρα και σύνεση. Θα μου πείτε τώρα - και με το δίκιο σας - τι σχέση μπορεί να έχουν οι γέροντες με την τεχνολογία… Αμ, έχουν και μάλιστα μεγάλη!

Γιατί, όπως συνέβη πριν από κάμποσες δεκαετίες, όταν πολλοί ‘γέροντες’ ανακλήθηκαν εξ εφέδρων -που λένε και στην στρατιωτική ορολογία- ως γνώστες των παλαιότερων γλωσσών προγραμματισμού, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν και μάλιστα στις δύσκολες pre-cloud συνθήκες, τα λεγόμενα legacy συστήματα, έτσι και τώρα αρκετοί ‘τελειωμένοι’ ανακαλούνται στην υπηρεσία, αυτή τη φορά λόγω της σημαντικής ζήτησης ‘χεριών’ και παράλληλα της έλλειψης διαθεσιμότητας από τους νεότερους, που δεν παλεύεται με τίποτα.

Πόσο σημαντικό είναι να έχεις ένα πολυγλωσσικό site;

Τα ταξίδια, είτε για επαγγελματικούς είτε για προσωπικούς λόγους, σου δίνουν την ευκαιρία να δεις διαφορετικά ορισμένα πράγματα. Και το ταξίδι φέτος στη Βαρκελώνη για το MWC (περισσότερα στο επόμενο σημείωμα της στήλης) μου απέδειξε ότι ορισμένες φορές πρέπει να προσέχω και κάποιες μικρές λεπτομέρειες. Όπως, για παράδειγμα, την ανάγκη που υπάρχει για υποστήριξη περισσότερων από μίας γλωσσών.

Φτάνοντας στη Βαρκελώνη, το πρώτο βράδυ θέλαμε με την παρέα μου να παραγγείλουμε και "να κάτσουμε μέσα", ώστε να ξεκουραστούμε, αντί κάνουμε την κλασική έξοδο για δείπνο. Και πολύ γρήγορα βρήκαμε την κατάλληλη εφαρμογή για online παραγγελία φαγητού, η οποία παρεπιμπτόντως, δεν είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα. Κάναμε την παραγγελία μας, πληρώσαμε online και μετά από 30-40 λεπτά ήρθε στο σπίτι που είχαμε ενοικιάσει. Όλα απλά και εύκολα.

Βάλτε τώρα, που γυρίζει!

Αχ, κατακαημένη Ευρώπη – τι σου έμελλε να πάθεις! (για να μην πω το πιο κοινό και λαϊκό – Πού πας, ρε Καραμήτρο…) Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις, άραγε, έναν αγώνα που όλα δείχνουν πως τον έχεις χάσει ‘από τα αποδυτήρια’; Εμείς βγαίνουμε στο γήπεδο με υπερήφανες ανακοινώσεις για επενδύσεις κάποιων (λίγων) δεκάδων δισεκατομμυρίων κι οι αντίπαλοι με αντίστοιχες εκατοντάδων, συνεχίζοντας απτόητοι να ‘ποντάρουν’ γερά!

Άντε να τους συναγωνιστείς, λοιπόν, στον σκληρό και βίαιο αγώνα για την γεωπολιτική κυριαρχία (ή, έστω, τη δική μας ανεξαρτησία) σ’ αυτό τον κόσμο, με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη και τις εφαρμογές της… Και μιλάμε, όπως θα καταλάβατε, μονάχα για τους Αμερικανούς – οι Κινέζοι (ο άλλος μεγάλος αντίπαλος) είναι ουσιαστικά άγνωστο πού, πότε και με τι θα χτυπήσουν, όπως απέδειξε κι ο πρόσφατος αιφνιδιασμός που μας επεφύλαξαν με το DeepSeek

Οι ψηφιακές πληρωμές θέλουν τα δικά τους οικοσυστήματα

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία νέα τάση, αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά παλιά. Ο λόγος για την τάση που θέλει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ψηφιακές πληρωμές να επιδιώκουν σταδιακά να προσφέρουν μία πιο ευρεία γκάμα υπηρεσιών και κυρίως, εφαρμογών προς τους πελάτες τους - και το POS, ή η πλατφόρμα eCommerce που παρέχουν, να μην είναι μόνο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών, αλλά να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περαιτέρω εργασίες.

Πόσο μακριά βρίσκονται οι κβαντικοί υπολογιστές;

Οι κβαντικοί υπολογιστές θεωρούνται σήμερα το ‘ιερό δισκοπότηρο’ της τεχνολογίας (μέχρι να έρθει η ώρα του επόμενου, βεβαίως), με πολλές μεγάλες ή μικρότερες εταιρίες και χιλιάδες ερευνητές να έχουν αποδυθεί σ’ έναν φρενήρη αγώνα δρόμου, προκειμένου να βρουν ρεαλιστικές και κυρίως υλοποιήσιμες λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Βλέπετε, όλοι πιστεύουν πως αυτοί οι -τόσο διαφορετικοί από τους σημερινούς- υπολογιστές θα μπορούν (όταν έλθει η ώρα τους, βεβαίως) να προσφέρουν ασύλληπτες ταχύτητες επεξεργασίας δεδομένων, χάρη στις οποίες θα βιώσουμε τεράστιες ανατροπές σε σχέση με όσα σήμερα γνωρίζουμε, σε τομείς, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η κυβερνοασφάλεια, η ιατρική, η ενέργεια, η άμυνα και πολλοί άλλοι.

Η εμπειρία δεν τελειώνει με την αγορά!

Από αυτή τη στήλη έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές στη σημασία της εμπειρίας του πελάτη. Μόνο που το περίφημο "customer journey" δεν σταματά όταν κάποιος πατήσει το πλήκτρο για την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Ούτε καν όταν η παραγγελία φθάσει στα χέρια του καταναλωτή.

Η σχέση ενός πελάτη με μία εταιρεία συνεχίζεται και στο αποκαλούμενο after sales. Και για τις εταιρείες που θέλουν να δώσουν έμφαση στις υπηρεσίες -όπου προφανώς τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα- τότε το after sales είναι κάτι που πρέπει να δώσουν προσοχή. Ιδίως σε αυτή την εποχή που ζούμε, που δεν υπάρχουν όρια μεταξύ των φυσικών και των online καναλιών.

Ο πωλών παραδοσιακά και ο πωλών με ΑΙ…

Οι παλιότεροι σίγουρα θα θυμούνται την ‘κλασική’ ζωγραφιά «Ο πωλών τοις μετρητοίς… και ο πωλών επί πιστώσει», που φιλοξενούσαν συνήθως πάνω από το ταμείο, για ευνόητους λόγους, πολλά καταστήματα, κυρίως οπωροπαντοπωλεία.

Χωρισμένη κάθετα στη μέση, είχε στην αριστερή πλευρά έναν καταστηματάρχη-προσωποποίηση της ευμάρειας, να καπνίζει το πούρο του, να απολαμβάνει το ποτό του και να του ‘τρέχουν τα λεφτά από τα μπατζάκια’ (κατά τη γνωστή λαϊκή έκφραση) με το χρηματοκιβώτιό του γεμάτο πουγκιά με λίρες και πάκα χαρτονομίσματα. Στη δεξιά πλευρά είχε τον ‘επί πιστώσει’ επαγγελματία, να κλαίει τη μοίρα του, με άδεια την ‘κάσα’ και ποντίκια να κόβουν βόλτες δίπλα του, στο πάτωμα.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search