Το διάβαζα, το ξαναδιάβαζα και δεν μπορούσα να το πιστέψω… Εντάξει, είναι γνωστό το ‘κόλλημα’ -βλέπε, εξάρτηση, όπως δείχνουν οι πολλαπλά επαληθευμένες και επιβεβαιωμένες ιατρικές και κοινωνικές έρευνες- των εφήβων ειδικά στις ΗΠΑ και την Ασία με την οθόνη, αλλά μέχρι πού μπορεί να φτάσει αυτή; Σε ανησυχητικό επίπεδο, αν πιστέψουμε τα αποτελέσματα ‘φρέσκιας’ αμερικάνικης έρευνας (Μάιος ’25), που βγήκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Λένε, λοιπόν, αυτά ότι το 72% (μ’ άλλα λόγια, σχεδόν τρεις στους τέσσερις) αποζητούν την παρέα ενός ‘AI companion’ και μάλιστα οι μισοί σε καθημερινοί βάση! Τι είναι αυτό, πάλι; Μια ‘παρεούλα’, ένα ‘φιλαράκι’, που του λένε τα προβλήματά τους και τους πόνους τους, τα όνειρά τους και τα κάθε λογής ‘σεκλέτια’ τους κι αυτό τους απαντάει, ανοίγουν κουβεντούλα και διάλογο.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μία από τις σημαντικότερες ειδήσεις σε τεχνολογικό επίπεδο είναι η έλευση των AI browsers. Δηλαδή, browsers που ενσωματώνουν το ΑΙ και προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις, βελτιωμένη ασφάλεια και αυτοματοποιημένες εργασίες που κάνουν την καθημερινή πλοήγηση πιο εύκολη και αποδοτική.
Ακούγεται πολύ ωραίο, αλλά προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμοι σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου. Perplexity και OpenAI προσφέρουν τις λύσεις που έχουν αναπτύξει μόνο στους συνδρομητές των υπηρεσιών τους. Αλλά είναι προφανές ότι κάποια στιγμή αυτό θα αλλάξει. Και ο λόγος που γίνεται τόση συζήτηση είναι επειδή υπάρχει η προοπτική -στο όχι πολύ μακρινό μέλλον- να αμφισβητήσουν την απόλυτη κυριαρχία του Google Chrome μεταξύ των browsers. Αν δεν προλάβει να βγάλει η Google μία έκδοση του Chrome με ενσωματωμένο το Gemini. Κάτι που θα είχε -προφανώς- πολύ μεγάλη λογική.
Όσα περνάμε τους τελευταίους μήνες στην αγορά Πληροφορικής (που, βεβαίως, με τη σειρά της επηρεάζει και μάλιστα αισθητά όλους τους άλλους κλάδους, με δεδομένη πλέον την εξάρτηση των πάντων από την ψηφιακή τεχνολογία) σίγουρα δεν συνιστώνται για… καρδιακούς - ας είναι καλά ο Mr. Make America Great Again!
O επιχειρηματίας ως το μεδούλι πρόεδρος (που, άλλωστε, έχει διευρύνει σημαντικά τις δραστηριότητές του, αντί να τις αναστείλει ως όφειλε, μετά τη μετακόμισή του στον Λευκό Οίκο), κινείται πλέον ξεκάθαρα ως executive president και των αμερικανικών BigTech, προστατεύοντάς τες περισσότερο απ’ ό,τι του αναλογεί, με σαφή στόχο την εργαλειοποίησή τους προς το δικό του συμφέρον.
Αν είστε από αυτούς που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη Google για τις αναζητήσεις τους -και ουχί το ChatGPT, το Copilot ή το Perplexity- τότε θα έχετε προσέξει μία πολύ ενδιαφέρουσα αλλαγή: το AI mode, που ουσιαστικά φέρνει στα αποτελέσματα αναζήτησης μία γεύση από την εποχή των AI chatbots.
Ουσιαστικά, με το ΑΙ Mode έχουμε έναν συνδυασμό των δύο «κόσμων» και αυτό έχει πολλαπλές επιπτώσεις. Και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μία ανάλυση που διάβασα από την ομάδα της Search Magic που αξίζει να αναζητήσετε στο site της εταιρείας.
Περισσότερα: Τί σημαίνει η προσωποποίηση στις μηχανές αναζήτησης;
Προσπαθώντας απεγνωσμένα να καλύψει ολιγωρίες του δικού της παρελθόντος, αλλά και το χαμένο έδαφος σε σχέση με τους μεγάλους γεωπολιτικούς αντιπάλους της (λέγε με, ΗΠΑ και Κίνα), η Ενωμένη Ευρώπη θέτει τον ένα στόχο μετά τον άλλον, για να προστατέψει το μέλλον της κι εκείνο των παιδιών της...
Με δεδομένο ότι η ψηφιακή κυριαρχία αποτελεί στις μέρες μας βασική προϋπόθεση για την εξασφάλιση της οικονομικής και της πολιτικής ισχύος -αλλιώς σε υπολογίζουν και σε ακούνε, αν διαθέτεις αυτά τα τρία ‘όπλα’- είναι τουλάχιστον φυσική και αναγκαία η διεκδίκηση και διατήρησή τους από κάθε ‘παίκτη’…
Κι αν ΗΠΑ και Κίνα μάλλον έχουν ‘ξεφύγει’ σ’ αυτόν τον λυσσώδη αγώνα δρόμου, η Ευρώπη έχει κάθε λόγο να προβάλει ως τρίτος και αξιόπιστος παράγοντας, που ο καθένας από τους δυο θα τον ήθελε ως σύμμαχο και εταίρο του, απέναντι στον άλλον.
Περισσότερα: Η Ευρώπη θέλει να γίνει κορυφαία (και) στην κβαντική
Αν αναφέρω ότι οι επιχειρήσεις -ιδίως σε αυτή την ψηφιακή εποχή που διανύουμε- κινούνται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, μάλλον θα είναι μία αρκετά κλισέ διαπίστωση. Και έχω την αίσθηση ότι πλέον για τους καταναλωτές οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά.
Μία επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει το «όπλο» των προσφορών για να δελεάσει έναν καταναλωτή να τη δοκιμάσει, αλλά αν δεν καταφέρει να τον πείσει και σε επίπεδο εμπειρίας, τότε δεν πρόκειται να τον κερδίσει.
Περισσότερα: Οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν (πάντα) τη διαφορά
Οι ειδήμονες περί τα στρατιωτικά, έχουν να το λένε: στην ψηφιακή εποχή που σήμερα βιώνουμε (και σίγουρα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, που πλέον την ακολουθεί καταπόδας) γίνεται ολοένα και πιο εύκολο να ‘μυριστείς’ τις επικείμενες πολεμικές συρράξεις (σκεφτείτε κάτι ανάλογο με τη δυνατότητα πρόβλεψης των σεισμών, με ‘ειδοποιητήριο’ την προσεισμική δραστηριότητα σε μια περιοχή), απλώς παρακολουθώντας, όσο αυτό είναι δυνατό, την κακόβουλη δραστηριότητα των δυο αντιπάλων στον κυβερνοχώρο.
Μ’ άλλα λόγια, οι δυο πλευρές εξαπολύουν συχνότατα μικρές ή μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις η μια εναντίον της άλλης, δοκιμάζοντας την αντοχή τους και ψάχνοντας για κενά ή ‘κερκόπορτες’ στην κυβερνοάμυνά τους. ως προοίμιο μιας τοπικής ή γενικευμένης στρατιωτικής επίθεσης.
Το θέμα των τελευταίων ημερών δεν είναι άλλο από τα «παράπονα» των Ελλήνων λιανεμπόρων για τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ήτοι το Temu και το Shein. Πλατφόρμες, οι οποίες εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 15%-17% των πωλήσεων σε είδη λιανικής, όσον αφορά στα online κανάλια.
Το παράπονο είναι ότι οι κινεζικές πλατφόρμες δεν παίζουν επί ίσοις όροις όσον αφορά θέματα προστασίας του καταναλωτή. Και γι’ αυτό ζητείται η επιβολή ενός τέλους 2 ευρώ ανά παραγγελία. Τέλος που πέφτει στα 0,5 ευρώ αν η αποθήκη που χρησιμοποιεί η πλατφόρμα είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Λέμε συχνά όταν κάτι δεν μας έχει συμβεί ξανά, αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, πως ‘πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά’ – κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για το τι θα προκύψει στο τέλος. Ε, λοιπόν, τον τελευταίο καιρό αυτό συμβαίνει όλο και συχνότερα, ειδικά μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, στις αρχές του χρόνου.
Ο άνθρωπος είναι παντελώς απρόβλεπτος και το αποδεικνύει καθημερινά, με τα λόγια και τις πράξεις του σε όλα τα επίπεδα, άρα η όποια ‘πλεύση’ (βλέπε, οι δικές μας αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να το γενικεύσουμε) εκ μέρους μας και ειδικά στα της τεχνολογίας, δεν μπορεί να βασιστεί σε κάποιο προηγούμενο, γιατί τέτοιο δεν υπάρχει – ‘δεν έχει ματαγίνει’, που λένε…
Στην Ελλάδα το βλέπουμε κατά κύριο λόγο σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σταδιακά και καταστήματα ένδυσης, αλλά και οικιακών ειδών. Στο εξωτερικό είναι σαφώς πιο συνηθισμένο φαινόμενο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται θα το δούμε να γίνεται όλο και πιο συχνό και στην Ελλάδα.
Ο λόγος για το self checkout, ήτοι την επιλογή (;) του καταναλωτή να πληρώσει μόνος του για ό,τι αγόρασε και να φύγει χωρίς να έχει κάποια αλληλεπίδραση με τους εργαζόμενους στο ταμείο, ή ακόμη και οποιονδήποτε άλλο/η που εργάζεται σε ένα κατάστημα.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77