Επωνύμως…

AI agents: Μπορούν να αλλάξουν το eCommerce;

AI agents: Μπορούν να αλλάξουν το eCommerce;

Στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, τα πάντα αλλάζουν εξαιρετικά γρήγορα. Μέχρι πριν από μερικούς μήνες, το GenAI ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων. Σήμερα, άπαντες ασχολούνται με την επόμενη «τάση», τους AI agents, με το ενδιαφέρον να είναι τεράστιο, όπως και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σκεφτείτε μόνο, ότι πλέον συζητάμε για προσωποιημένους agents που θα αναλαμβάνουν να κάνουν τις αγορές για εμάς. Όμως, μήπως αυτή η εξέλιξη αλλάξει όλα τα επιχειρηματικά μοντέλα στο eCommerce;

Διάβαζα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο -και podcast- του συναδέλφου Nilay Patel στο The Verge, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι αγορές μέσω ΑΙ agents αποτελούν απειλή για το μοντέλο της Amazon και πολλών ακόμη εφαρμογών και υπηρεσιών, που βασίζονται εν πολλοίς στο ότι ο καταναλωτής θα μπει και θα κάνει επιπλέον αγορές από αυτές που έχει αρχικά σκεφτεί. Κάτι αντίστοιχο με ό,τι βιώνουμεμε όλοι, λίγο - πολύ, στα super markets, που μπαίνεις μέσα και τελικά βγαίνεις με περισσότερα ψώνια από αυτά που έχεις στη λίστα σου. Το ίδιο συμβαίνει και με το Amazon και όλες τις μεγάλες eCommerce πλατφόρμες, οι οποίες -τα τελευταία χρόνια- έχουν ποντάρει πολλά και στις συνδρομητικές υπηρεσίες.

Όμως, για τον AI agent αυτό δεν έχει πολλή σημασία. Αυτός θα ψάξει να βρει την καλύτερη τιμή για το προϊόν που θέλει ο χρήστης του, θα ελέγξει επιπλέον -ενδεχομένως- τη διαθεσιμότητα και το κόστος μεταφορικών και θα κάνει την αγορά. Μεγάλη η ευκολία, αλλά για την Amazon που βασίζεται στις προσωποιημένες προτάσεις που εμφανίζονται για επιπλέον αγορές, αυτό είναι ένα πρόβλημα. Και γι’ αυτό η Amazon «απαγόρευσε» την πρόσβαση στον Comet, τον AI browser της Perplexity, ο οποίος μπορεί να κάνει αυτόματα αγορές για λογαριασμό ενός καταναλωτή.

Οι AI agents έχουν πολύ δρόμο ακόμη για να φτάσουν στο σημείο να χρησιμοποιούνται ευρέως από το κοινό, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι μεγάλες πλατφόρμες θα πρέπει να... χαλαρώσουν. Άλλωστε, η ιστορία έχει δείξει ότι το αποκαλούμενο "disruption" (σ.σ. ψάχνω εδώ και καιρό να βρω μία ελληνική λέξη που να αποδίδει επακριβώς αυτή την έννοια όσον αφορά στα επιχειρηματικά μοντέλα) έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις. Και όπως η Amazon έκανε το δικό της disruption στο λιανεμπόριο, το ίδιο μπορεί να συμβεί από κάποιον νέο «παίκτη».

Βέβαια, τα επιχειρηματικά μοντέλα είναι για να αλλάζουν και οι ισορροπίες είναι ιδιαίτερα εύθραυστες. Ειδικά σε αυτή την ψηφιακή εποχή που ζούμε όπου το ΑΙ έχει ήδη αρχίζει να αλλάζει τα δεδομένα και την καθημερινότητα ανθρώπων και επιχειρήσεων. Οι AI agents είναι μία τεχνολογία που θα αλλάξει το εμπόριο όπως το γνωρίζουμε. Αυτό που δεν γνωρίζουμε, είναι σε ποιο βαθμό θα το αλλάξει. Και αυτό είναι, ίσως, που το κάνει πιο ενδιαφέρον.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search