
Μία βόλτα στα social media και ειδικά στο TikTok και στα reels του Instagram είναι αρκετή για να δεις την νέα «μόδα» του ελληνικού digital marketing: δημιουργία αστείου περιεχομένου που να συνδέεται με ένα τοπικό κατάστημα. Αν και το πρώτο -πραγματικά- επιτυχημένο παράδειγμα ήταν ένα ζευγάρι από τη Θεσσαλονίκη που έχει ένα κατάστημα με έπιπλα και ένα με είδη γάμου – βάφτισης, πλέον βλέπουμε κάθε κατάστημα εστίασης -και όχι μόνο- να έχει ξεκινήσει να παράγει περιεχόμενο.
Το φαινόμενο δεν είναι καινούριο καθώς πολλοί επαγγελματίες έχουν επιδιώξει στο παρελθόν να αξιοποιήσουν τα social media για να διευρύνουν τους πελάτες τους. Αλλά νομίζω ότι έχουμε φθάσει στο άλλο άκρο πλέον και είναι εντυπωσιακό να βλέπουμε να δημιουργούνται περσόνες με αποκλειστικό σκοπό να προσελκύσουν κοινό σε ένα κατάστημα.
Βέβαια, είναι και αυτός ένας ενδιαφέρον τρόπος προώθησης. Ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει περιεχόμενο που είναι πραγματικά έξυπνο και ελκυστικό για το ευρύ κοινό. Όμως, αυτό που προκαλεί σκέψεις είναι η αντιγραφή που γίνεται. Και αναρωτιέμαι αν τελικά όλη αυτή η προσπάθεια έχει πραγματικό νόημα για μία επιχείρηση που δεν έχει και πολλούς πόρους.
Από την άλλη πλευρά, θα πει κάποιος ότι αν... γουστάρουν, ας συνεχίσουν να το κάνουν. Το ερώτημα είναι πότε θα ξεπεραστούν τα όρια μεταξύ του πραγματικού και της μυθοπλασίας - και ακόμη δεν έχουμε δει να αξιοποιείται και πλήρως το ΑΙ, που αναμένεται να είναι το επόμενο στάδιο όσον αφορά στη δημιουργία περιεχομένου.
Προς το παρόν, αυτοί που πραγματικά χαίρονται είναι οι... κατασκευαστές ασύρματων μικροφώνων, που πρέπει να έχουν δει τις πωλήσεις τους να «εκτοξεύονται» στην Ελλάδα καθώς η παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου από ερασιτέχνες έχει απογειωθεί!
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με περιεχόμενο τύπου podcast ή vidcast, με τα κανάλια στο YouTube και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Προς το παρόν, βλέπουμε να παράγεται έξυπνο περιεχόμενο αλλά δεν είναιτα πάντα αστεία... Και αναρωτιέται κανείς πότε θα εξαντληθεί η υπάρχουσα φαντασία και θα αρχίσουμε να βλέπουμε να επαναλαμβάνονται τα ίδια μοτίβα. Κάτι που έχει αρχίσει να συμβαίνει, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Ίσως το ΑΙ να βοηθήσει να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Αλλά μπορεί και όχι. Στο μεταξύ, άπαντες σκρολάρουν με τα αγαπημένα τους ζευγάρια...