Επωνύμως…

Black Friday: Από ελληνική ευκαιρία σε κινεζικό φαινόμενο

Black Friday: Από ελληνική ευκαιρία σε κινεζικό φαινόμενο

Η Black Friday πλησιάζει ξανά, αλλά η φετινή μοιάζει διαφορετική. Όχι επειδή οι καταναλωτές περιμένουν μεγάλες προσφορές, αλλά επειδή το ενδιαφέρον μετακινείται ολοένα και περισσότερο εκτός Ελλάδας.

Πλατφόρμες όπως η Temu, η Shein, το AliExpress, ακόμη και το TikTok Shop, μπαίνουν με ορμή στην ελληνική αγορά, προσφέροντας τιμές που κανένα εγχώριο κατάστημα δεν μπορεί να πλησιάσει.

Έτσι, μια ημέρα (σχεδόν μήνας, πλέον...) που κάποτε αποτελούσε ευκαιρία εξωστρέφειας και τζίρου για τις ελληνικές επιχειρήσεις, κινδυνεύει να μετατραπεί σε γιορτή εισαγόμενης κατανάλωσης.

Η Temu και η Shein δεν ήρθαν τυχαία
Με προγράμματα free shipping, μηδενικά κόστη τελωνείου σε πολλές περιπτώσεις, και μια επικοινωνία γεμάτη χρώμα, ταχύτητα και αίσθηση “ευκαιρίας”, έχουν μάθει να παίζουν το παιχνίδι του impulse buying καλύτερα από όλους.
Στο TikTok, ένα βίντεο με «unboxing Temu» κάνει περισσότερα views από οποιαδήποτε ελληνική καμπάνια Black Friday.

Και το μήνυμα που φτάνει στον καταναλωτή είναι απλό: “ό,τι κι αν θέλεις, θα το βρεις φθηνότερα και άμεσα.”

Το ζήτημα δεν είναι μόνο οι χαμηλές τιμές, είναι το μοντέλο
Οι διεθνείς πλατφόρμες λειτουργούν με τεράστια αποθέματα, economies of scale και επιδοτούμενα κόστη logistics.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις, από την άλλη, παίζουν ένα διαφορετικό παιχνίδι: μικρότερη κλίμακα, περιορισμένα αποθέματα, υψηλότερο λειτουργικό κόστος.

Κι όμως, συχνά προσπαθούν να ανταγωνιστούν με τους ίδιους κανόνες, δηλαδή με εκπτώσεις, flash sales και “last-minute offers” που διαλύουν τα περιθώρια κέρδους.

Η αλήθεια είναι πως για πολλά ελληνικά e-shops η Black Friday έχει πάψει να είναι ευκαιρία και έχει γίνει παγίδαΠολλές επιχειρήσεις μπαίνουν στη διαδικασία χωρίς σχέδιο: δεν γνωρίζουν ποια προϊόντα αντέχουν discount, ποια έχουν ήδη αρνητικό margin, ή πώς θα ανακάμψουν μετά το κύμα των εκπτώσεων.

Και όταν τελειώσει η περίοδος των προσφορών, το μόνο που μένει είναι ένα κουρασμένο team, μειωμένο cash flow και πελάτες που έμαθαν να αγοράζουν μόνο όταν υπάρχει έκπτωση.

Η λύση δεν είναι να προσφέρουμε μεγαλύτερες εκπτώσεις, αλλά μεγαλύτερη αξία
Η απάντηση στην Temu και τη Shein δεν μπορεί να είναι το “-70%”, πρέπει να είναι η εμπιστοσύνη, η σχέση, η εμπειρία σε όλη την διάρκεια της χρονιάς. Το ελληνικό e-commerce μπορεί να σταθεί μόνο αν επενδύσει σε εκείνα που δεν μπορούν να αντιγράψουν οι πλατφόρμες: ανθρώπινη εξυπηρέτηση, τοπικότητα, ταχύτητα, ενσυναίσθηση, συνέπεια.

Η Black Friday είναι πλέον διεθνές φαινόμενο, αλλά ο τρόπος που τη διαχειρίζεται κάθε αγορά είναι τοπική επιλογή.
Αν τη δούμε απλώς ως “γιορτή εκπτώσεων”, θα συνεχίσουμε να μετράμε απώλειες.
Αν τη δούμε ως δοκιμή ωριμότητας και μια ευκαιρία να δείξουμε ότι μπορούμε να πουλήσουμε έξυπνα, βιώσιμα και με σεβασμό στη δική μας αγορά, τότε υπάρχει ελπίδα να την ξανακάνουμε ελληνική.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search