Η OpenAI ετοιμάζεται να εισάγει διαφημίσεις στο ChatGPT από το 2026, με στόχο να δημιουργήσει μια νέα πηγή εσόδων από τους δωρεάν χρήστες της πλατφόρμας, οι οποίοι φτάνουν σήμερα τα 600 εκατομμύρια μηνιαίως.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία ξεκίνησε να δημιουργήσει μια υποδομή ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να τρέχουν καμπάνιες μέσα στο ChatGPT με αυτοματοποίηση, μέτρηση και βελτιστοποίηση, δίνοντας μια νέα ευκαιρία για στοχευμένη διαφήμιση σε μεγάλο κοινό.
Προς αυτή την κατεύθυνση, προσλαμβάνει ήδη εξειδικευμένους μηχανικούς, για να φτιάξει την πλατφόρμα όπου οι εταιρείες θα μπορούν να τρέχουν διαφημιστικές καμπάνιες απευθείας στο ChatGPT.
Παρά το γεγονός ότι ο CEO της OpenAI, Sam Altman, έχει εκφράσει την αντίθεσή του στις διαφημίσεις, θεωρώντας ότι επηρεάζουν την αλήθεια και την αντικειμενικότητα των απαντήσεων, η ανάγκη για επιπλέον έσοδα φαίνεται να έχει οδηγήσει την εταιρεία σε αυτή την αλλαγή στρατηγικής.
Ο Altman έχει αναγνωρίσει την ανάγκη για μια μορφή διαφήμισης που να μην επιβαρύνει αρνητικά την εμπειρία χρήστη και να μην χειραγωγεί τα αποτελέσματα, αλλά υπογραμμίζει τους κινδύνους ενός ενδεχόμενου μέλλοντος όπου οι απαντήσεις θα παραπέμπουν έντονα σε διαφημιστικά μηνύματα.
Εκτός από τις διαφημίσεις, η OpenAI προχωρά και σε άλλες μεγάλες εξελίξεις για το ChatGPT, όπως η νέα λειτουργία Pulse, που παρέχει εξατομικευμένες πρωινές ενημερώσεις με σύντομα ειδησεογραφικά σημειώματα και προτεινόμενα θέματα, καθιστώντας το εργαλείο πιο "βοηθό" από ό,τι απλό chatbot. Αυτή η λειτουργία είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο σε χρήστες με το Pro συνδρομητικό πακέτο, με στόχο να επεκταθεί αργότερα σε μεγαλύτερο κοινό.
Αυτή η απόφαση δείχνει ότι η OpenAI ετοιμάζεται για μια νέα εποχή, όπου το ChatGPT δεν θα λειτουργεί μόνο ως εργαλείο συνομιλίας, αλλά και ως πλατφόρμα περιεχομένου, ενημέρωσης και διαφήμισης με μεγάλες δυνατότητες και παράλληλους κινδύνους που αφορούν την ισορροπία μεταξύ εσόδων και ποιότητας εμπειρίας χρήστη.