Ο νέος browser τεχνητής νοημοσύνης της OpenAI, ChatGPT Atlas, μπορεί να μιμείται ανθρώπινα κλικ, διογκώνοντας πιθανά τα διαφημιστικά κόστη και αλλοιώνοντας τα στατιστικά δεδομένα ιστότοπων, καθιστώντας τα αναξιόπιστα.
Το θέμα ανέδειξε η εταιρεία λογισμικού Search Atlas αφού εντόπισε πως ο ChatGPT Atlas μπορεί να αλληλεπιδρά με ιστοσελίδες με τρόπο που μοιάζει απόλυτα ανθρώπινος, συμπεριλαμβανομένου του να κάνει κλικ σε χορηγούμενες διαφημίσεις.
Οι επιχειρήσεις που "τρέχουν" ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες ενδέχεται, χωρίς να το γνωρίζουν, να πληρώνουν για κλικ που προέρχονται από AI agents και όχι από πραγματικούς δυνητικούς πελάτες. Η τεχνολογία αυτή μπορεί, επίσης, να αλλοιώσει τα σατιστικά δεδομένα (analytics), καθιστώντας δυσκολότερη τη μέτρηση της πραγματικής επισκεψιμότητας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Επιπλέον, τα ψεύτικα στοιχεία θα επηρεάσουν τις αποφάσεις marketing και την απόδοση των επενδύσεων (ROI).
Ο ChatGPT Atlas βασίζεται στον Google Chrome, πράγμα που σημαίνει ότι τα διαφημιστικά δίκτυα και οι ιστότοποι αντιλαμβάνονται τη δραστηριότητά του ως κανονική ανθρώπινη επισκεψιμότητα. Για την ώρα είναι διαθέσιμος μόνο για macOS.
Οι περισσότερες πλατφόρμες απαγορεύουν την αυτοματοποιημένη επισκεψιμότητα (bot traffic), όμως οι τρέχουσες μέθοδοι ανίχνευσης δεν μπορούν να εντοπίσουν πράκτορες AI όπως το ChatGPT Atlas.
Οι επιπτώσεις για τον κλάδο
Ο ιδρυτής της Search Atlas, Μανίκ Μπαν, προειδοποίησε ότι αυτό μπορεί να ωθήσει πλατφόρμες όπως η Google και η Meta να αναπτύξουν νέα πρότυπα για να διακρίνουν την ανθρώπινη επισκεψιμότητα από την τεχνητή. Προβλέπει ότι η άνοδος των AI agents που λειτουργούν στο παρασκήνιο θα καταστήσει κρίσιμη τη διάκριση ανάμεσα σε ανθρώπινη και τεχνητή δραστηριότητα για την ακριβή μέτρηση και την προστασία των διαφημιστικών προϋπολογισμών.
Καθώς οι browsers με τεχνητή νοημοσύνη γίνονται πιο διαδεδομένοι, οι εταιρείες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κρυφά κόστη και αναξιόπιστα δεδομένα, εκτός αν αναπτυχθούν νέα εργαλεία ανίχνευσης και πρότυπα, γεγονός που σηματοδοτεί τόσο ρίσκο όσο και ευκαιρία για καινοτομία στη μέτρηση των διαφημίσεων και την επαλήθευση της επισκεψιμότητας.
Πηγή: searchengineland.com







