Επωνύμως…

AI slop: Όταν το ψηφιακό περιεχόμενο γίνεται 'θόρυβος'

AI slop: Όταν το ψηφιακό περιεχόμενο γίνεται 'θόρυβος'

Στο τέλος κάθε χρονιάς συνηθίζεται να αναζητούμε μία τεχνολογική τάση που τη χαρακτήρισε. Για το 2025 υπάρχουν διάφορες τεχνολογικές τάσεις που μας απασχόλησαν αλλά αυτή που προσωπικά με εντυπωσίασε ήταν το αποκαλούμενο AI slop. Ένας όρος που περιγράφει το μαζικό, πρόχειρο και χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο που παράγεται από AI, συχνά χωρίς ανθρώπινη επιμέλεια και χωρίς ουσιαστική προστιθέμενη αξία.

Στον χώρο των social media, το AI slop λειτουργεί σαν ψηφιακός «θόρυβος». Τα feeds γεμίζουν με γενικόλογα posts, εμπνευσμένα quotes χωρίς νόημα, εικόνες που μοιάζουν εντυπωσιακές με την πρώτη ματιά αλλά στερούνται αυθεντικότητας, και βίντεο που επαναλαμβάνουν τα ίδια μοτίβα. Το αποτέλεσμα είναι ένα περιβάλλον όπου η ποσότητα υπερισχύει της ποιότητας και ο χρήστης κουράζεται πιο γρήγορα από ποτέ. Πρακτικά, υπάρχει μία αύξηση του engagement, ιδίως από τη στιγμή που μιλάμε για αστεία videos και περιεχόμενο, αλλά στην πραγματικότητα, η εμπιστοσύνη και το πραγματικό ενδιαφέρον μειώνονται.

Για το digital marketing, το AI slop αποτελεί διπλή πρόκληση. Από τη μία, προσφέρει δελεαστικές υποσχέσεις: χαμηλό κόστος, ταχύτητα, απεριόριστη παραγωγή περιεχομένου. Από την άλλη, υπονομεύει τα ίδια τα θεμέλια της στρατηγικής επικοινωνίας. Όταν όλα μοιάζουν ίδια, τίποτα δεν ξεχωρίζει. Brands που βασίζονται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένο, απρόσωπο περιεχόμενο κινδυνεύουν να χάσουν την ιδιαιτερότητά τους και να μετατραπούν σε ακόμη έναν λογαριασμό μέσα στο πλήθος.

Ιδιαίτερα κρίσιμο είναι το ζήτημα της αξιοπιστίας. Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές είναι ήδη επιφυλακτικοί απέναντι στη διαφήμιση, το AI slop ενισχύει τον κυνισμό. Περιεχόμενο που «φωνάζει» ότι είναι παραγόμενο από μηχανή, χωρίς συναίσθημα ή πραγματική κατανόηση του κοινού, αποτυγχάνει να δημιουργήσει σύνδεση. Και χωρίς σύνδεση, δεν υπάρχει ούτε brand loyalty ούτε μακροπρόθεσμη αξία.

Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι η ίδια η τεχνητή νοημοσύνη. Το πρόβλημα είναι ο τρόπος χρήσης της. Το AI μπορεί να λειτουργήσει ως εξαιρετικό εργαλείο υποστήριξης: να επιταχύνει την έρευνα, να προτείνει ιδέες, να βελτιστοποιήσει διαδικασίες. Όταν όμως αντικαθιστά πλήρως τη στρατηγική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την ανθρώπινη κρίση, τότε παράγει slop, δηλαδή περιεχόμενο που είναι «χυλός» από όπου προέρχεται και η λέξη.

Η επόμενη φάση για τα social media και το digital marketing δεν θα κριθεί από το ποιος παράγει περισσότερο περιεχόμενο, αλλά από το ποιος παράγει «καλύτερο» περιεχόμενο. Σε έναν κόσμο πλημμυρισμένο από AI slop, η αυθεντικότητα, η επιμέλεια και το ξεκάθαρο μήνυμα δεν είναι απλώς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Θα είναι λόγος διαφοροποίησης και μόνο έτσι θα μπορεί κανείς να ξεχωρίσει.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search