Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία είναι ήδη αισθητός στο διεθνές εμπόριο και τις παραδόσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ η αύξηση του κόστους και των τιμών των προϊόντων είναι πιθανό να γίνει αισθητή στο μέλλον, μαζί με επιπλέον ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με νέα ανάλυση.
Την εισβολή ακολούθησαν όλο και πιο αυστηρές κυρώσεις από χώρες σε όλο τον κόσμο, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται μέχρι στιγμής η απαγόρευση των ρωσικών αεροπορικών υπηρεσιών από Ευρωπαϊκές χώρες τον Καναδά και άλλες χώρες, ενώ επίσης, επηρεάζονται οι αποστολές σε λιμάνια στην Ευρώπη, όπως και οι πληρωμές.
Η εταιρεία σύγκρισης αποστολών ParcelHero, αναφέρει ότι οι υπηρεσίες παράδοσης και οι αποστολές εμπορευματοκιβωτίων, τόσο στην Ουκρανία, όσο και στη Ρωσία, έχουν ήδη ανασταλεί, με τα αντικείμενα υπό παράδοση να επιστρέφονται στον αποστολέα, όπου είναι δυνατόν.
Στέλεχος της εταρείας ανέφερε στο internetretailing πως εκτός από τα φυσικά αγαθά που έχουν επηρεαστεί, ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες που λειτουργούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες στη Ρωσία βλέπουν τις πληρωμές προς αυτές να παγώνουν, εξαιτίας της αποβολής ρωσικών τραπεζών από το δίκτυο Swift και το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας.
Οι τραπεζικές κάρτες που εκδίδονται από πέντε ρωσικές τράπεζες δεν λειτουργούν πλέον για πελάτες που προσπαθούν να πληρώσουν ηλεκτρονικά για συνδρομές, ή να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες πληρωμών από την Apple και την Google.
Όσον αφορά σε μεγάλες εταιρείες που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Etsy δήλωσε ότι παραιτείται από όλες τις οφειλές Ουκρανών πωλητών, ποσού περίπου 4 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το eBay ανακοίνωσε ότι ανέστειλε την υπηρεσία του Παγκόσμιου Προγράμματος Αποστολών στην Ουκρανία και τη Ρωσία.
Η έλλειψη ρωσικών εξαγωγών σε τομείς όπως τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, τα φαρμακευτικά προϊόντα, ο ηλεκτρικός εξοπλισμός, τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός μεταφοράς θα μπορούσαν όλα να επηρεάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και το κόστος των αγαθών, συμπεριλαμβανομένων, φυσικά, των τροφίμων.
Ο Ecommerce Europe από την πλευρά του κάλεσε τους Ευρωπαίους ηγέτες να εξετάσουν πώς θα μετριάσουν τις επιπτώσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές από τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις. "Οι λιανοπωλητές και οι χονδρέμποροι θα κάνουν ό,τι μπορούν, όπως έκαναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, για να ξεπεράσουν κάθε ευρύτερη αναστάτωση που προέκυψε από την εισβολή και τις επιπτώσεις της και να διασφαλίσουν ότι οι πολίτες της Ευρώπης θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στα καθημερινά τους απαραίτητα", σημειώνεται εκ μέρους του Ecommerce Europe.
Εικόνα: frank mckenna, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η παγκόσμια χρηματοδότηση σε τεχνολογίες λιανικής εκτοξεύτηκε σε επίπεδα ρεκόρ το 2021. Αυτό καταγράφεται μετά από έρευνα της εταιρείας CB Insights στην έκθεσή της «State of Retail Tech 2021», η οποία παρέχει δεδομένα και αναλύσεις σχετικά με τις παγκόσμιες συναλλαγές, τη χρηματοδότηση και τις εξόδους εταιρειών retail tech.
Η CB Insights ορίζει ως εταιρεία «τεχνολογίας λιανικής» κάθε εταιρεία τεχνολογίας που υποστηρίζει και διευκολύνει την πώληση προϊόντων (εκτός από εκδηλώσεις, ταξίδια, καύσιμα) στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CB Insights, οι επενδύσεις στο σύνολο της αγοράς, το 2021, ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό υπερδιπλάσιο του 2020.
Ειδικά όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η χρηματοδότηση αυξήθηκε κατά 184% σε ετήσια βάση, φθάνοντας σε νέο υψηλό των 54 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για περίπου το 50% του παγκόσμιου συνόλου της τεχνολογίας λιανικής.
Οι επενδύσεις σε in-store retail technology αυξήθηκαν κατά περίπου 150% το 2021 σε σχέση με το 2020 και έφτασαν τα 10,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όσον αφορά στην "επόμενη ημέρα" των καταστημάτων λιανικής και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, η πλατφόρμα Bazaarvoice πραγματοποίησε έρευνα σε πάνω από 8.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστραλία και τον Καναδά και σε πάνω από 500 εργαζόμενους σε φυσικά καταστήματα.
Η έρευνα είχε στόχο να καταγραφούν οι απόψεις στον κλάδο και από τις δύο πλευρές, για το πώς πιστεύουν ότι η λιανική θα πρέπει να είναι στο μέλλον. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι καταναλωτές και οι υπάλληλοι των καταστημάτων ενδιαφέρονται περισσότερο για την εφαρμογή κωδικών QR, εικονικών οθονών και άλλων τεχνολογιών αλληλεπίδρασης.
Πηγή: practicalecommerce.com
Εικόνα: Korie Cull, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Τρία νέα dark stores προστέθηκαν στο δίκτυο του Wolt Market στο πλαίσιο της γεωγραφικής επέκτασης της υπηρεσίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το νέο dark store στη Γλυφάδα εξυπηρετεί ήδη τα νότια προάστια της Αθήνας, ενώ το dark store της Κατεχάκη εξυπηρετεί τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες στις περιοχές του κέντρου της πρωτεύουσας. Ταυτόχρονα, ένα νέο dark store στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προστέθηκε στο δίκτυο του Wolt Market στη συμπρωτεύουσα.
Με το δίκτυο dark stores του Wolt Market να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, οι πελάτες της Wolt μπορούν να έχουν στην πόρτα τους τα ψώνια του supermarket σε λίγα μόνο λεπτά, 7 ημέρες την εβδομάδα, από τις 08:00 έως τις 00:00.
Στα ηλεκτρονικά ράφια του Wolt Market προσφέρονται πάνω από 2.500 κωδικοί, που συμπληρώνονται διαρκώς με νέες ετικέτες, ώστε να συγχρονίζονται με τις ανάγκες των καταναλωτών. Τα διαθέσιμα προϊόντα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών, από τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, μέχρι είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά και χαρτικά, μεταξύ πολλών άλλων. Η άμεση παραλαβή των προϊόντων, σε συνδυασμό με τις μοναδικές προσφορές, αναδεικνύουν τα καθημερινά ψώνια σε μία ευχάριστη εμπειρία, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της Wolt να απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους με όσα τους φέρνουν χαρά.
Οι συναλλαγές στη Wolt γίνονται τόσο με κάρτα, όσο και με μετρητά, με τους πελάτες να μπορούν να προγραμματίσουν την παράδοση σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί, για ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση. Επιπλέον, το menu συνοδεύεται από φωτογραφίες απλοποιώντας τις αγορές, ενώ μέσω του live tracking της εφαρμογής παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας της παραγγελίας σε ζωντανό χρόνο. Μάλιστα σε περίπτωση που χρειαστεί έχουν στη διάθεσή τους την ταχύτερη και καλύτερη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών στο online delivery, η οποία απαντάει κατά μέσο όρο σε λιγότερο από 40 δευτερόλεπτα.
Οι περιοχές που εξυπηρετούνται από το νέο dark store στη Γλυφάδα είναι Άλιμος, Αργυρούπολη, Βάρη, Βάρκιζα, Βούλα, Βουλιαγμένη, Γλυφάδα και Ελληνικό, από το dark store στην Κατεχάκη οι περιοχές Αμπελόκηποι, Γαλάτσι, Ζωγράφου, Κυψέλη, Παπάγου, Χολαργός και Ψυχικό και από το dark store στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οι περιοχές Αμπελόκηποι, Άνω Πόλη, Βαρδάρης, Εύοσμος, Κέντρο, Kορδελιό, Πολίχνη, Σταυρούπολη και Συκιές.
Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες στις οποίες η Wolt επένδυσε στην ανάπτυξη ενός δικτύου dark stores, το οποίο διευρύνεται ταχύτατα και λειτουργεί συμπληρωματικά στο online delivery προϊόντων λιανικής, εμπλουτίζοντας τις διαθέσιμες επιλογές μέσω του Wolt Market.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η επιστήμη της Φυσικής και τα εφαρμοσμένα Μαθηματικά μας διδάσκουν ότι καμία ισορροπία δεν είναι εφικτή χωρίς κίνηση, χωρίς ταλάντωση.
Keep moving, ή σε όρους e-commerce, keep optimizing.
Σύμφωνα με όλες τις πρόσφατες έρευνες, διεθνείς και εγχώριες, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο συνιστά έναν από τους ευέλικτους, τους πλέον μεταβαλλόμενους και εξελισσόμενους κλάδους της Αγοράς, με την πανδημία να έχει λειτουργήσει ως ο απόλυτος ρυθμιστής, καταλύτης και πολλαπλασιαστής του βαθμού εξοικείωσης των καταναλωτών με τις online αγορές.
Δεν υπάρχει κρίκος της αλυσίδας λειτουργίας του e-Commerce, από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τους προμηθευτές, έως τις εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, digital marketing και ταχυμεταφορών/logistics, που να μην μπήκε σε διαδικασία επιτάχυνσης της προσαρμογής στα νέα δεδομένα προκειμένου να αντεπεξέλθει σε αυτά τα πρωτόγνωρα επίπεδα ζήτησης.
Η «συνθήκη Covid» προκάλεσε μια δυναμική «αλλαγή παραδείγματος», ένα «τσουνάμι» αλλαγών καθιστώντας το Ηλεκτρονικό Εμπόριο μια βασική, μια mainstream και καθιερωμένη μορφή αγορών, που ωστόσο έχει ακόμη αρκετό δρόμο, σπριντ μετ εμποδίων, για να καταστεί πλήρως αποδεκτή και αξιόπιστη.
Οι απαιτήσεις άλλαξαν και σίγουρα απομακρύνθηκαν από την έννοια μιας απλής ανάγκης για εύκολες e-αγορές που την περίοδο των καθολικών lockdown, αποτελούσαν μονόδρομο. Ο Καταναλωτής καθώς ωρίμαζε και αποκτούσε εμπειρίες, ζητούσε με γεωμετρική πρόοδο πολλά περισσότερα από μια ευκολία, από τη βολή του. Παράλληλα με την επιστροφή στη μερική κανονικότητα, το online έπαψε να είναι ο κυρίαρχος εχθρός, ο αντίπαλος του φυσικού καταστήματος, μιας και φαίνεται ότι στην πράξη τα δύο κανάλια αλληλοσυμπληρώνονται, με τη μάχη να μεταφέρεται στα «χαρακώματα» της αγοράς των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Νικητής σε αυτή τη μάχη, προσώρας, φαίνεται ότι βγαίνει όποιος e-retailer έχει εμπεδώσει το μάθημα και χρησιμοποιεί κανόνες, όρους και τεχνολογία για το «ιερό δισκοπότηρο» του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το Optimum User Experience. Δηλαδή, τη βέλτιστη, την πλέον συγκλονιστική εμπειρία του πελάτη!
Μια online επιχείρηση, προκειμένου να παραμείνει βιώσιμη και μέσα στο «παιχνίδι», οφείλει να εντάξει στο δυναμικό της παράγοντες όπως:
- η έρευνα και η ανάλυση σε βάθος των νέων αγοραστικών τάσεων
- η αξιολόγηση των ευρημάτων σχετικά με το πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν
- η αναζήτηση των τεχνολογιών που θα υπηρετήσουν τα ευρήματα και, το κυριότερο
- η αποτελεσματική εφαρμογή τους.
Το ΑΙΕΝ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ για το business του e-Commerce
Ο διαρκής ανασχεδιασμός κομβικών σημείων ενός e-shop μέσω της βελτίωσης του Customer Experience, σχετίζεται με την υιοθέτηση ενός συνόλου καινοτόμων εφαρμογών, οι οποίες βασίζονται σε λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence) και Μηχανικής Εκμάθησης (Machine Learning), τόσο σε επίπεδο λειτουργίας, όσο και εποπτείας.
Oι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τη δυνατότητα:
- Να διενεργεί αξιόπιστες πελατοκεντρικές έρευνες, Α/Β testing και αξιολογήσεις (customer-centric research),
- Να επιτυγχάνει αποδοτικό retargeting δυνητικών πελατών και
- Να παράγει την πλέον αποδοτική διαδικασία πωλήσεων μέσω της δημιουργίας ενός νέου επιπέδου προσωποποίησης.
Mε το Μachine Learning εμβαθύνουμε τη στόχευση καθώς υπάρχει δυνατότητα πρόβλεψης με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα - σε σχέση με το παραδοσιακό data analytics – αναφορικά με το πoιο περιεχόμενο λειτουργεί καλύτερα για κάθε segment πελατών. Κι αυτό είναι ο ορισμός του Personalization!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το e-mail DNA που σχεδίασε η Plushost.
Πρόκειται για μια συνεχώς εξελισσόμενη in-house και πλήρως customized εφαρμογή, η οποία επιτρέπει σε ένα e-shop να αξιοποιήσει και να κατακτήσει όλες τις προκλήσεις του Personal E-mail Marketing Strategy.
Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία επιμέρους καταλόγων εγγεγραμμένων χρηστών, μετά την «ιχνηλάτηση» των προσωπικών χαρακτηριστικών τους και της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς.
Στην ουσία επιτυγχάνεται ο σχεδιασμός μοναδικών χαρακτήρων, στους οποίους επικοινωνούνται μοναδικά μηνύματα, βάσει των μοναδικών αναγκών τους, εξυπηρετώντας πάντα τους εμπορικούς στόχους του retailer. Το πιο σημαντικό, είναι ότι με την πρακτική αυτή διατηρείται ο έλεγχος της διαθεσιμότητας των προϊόντων, ώστε ποτέ να μη βρεθεί ο ιδιοκτήτης ενός e-shop εκτεθειμένος τη στιγμή της αποστολής του προσωποποιημένου μηνύματος.
Επιπλέον, μέσω της χρήσης ΑΙ & ML τεχνολογιών, υπάρχει η δυνατότητα, με την αναγνώριση των κινήσεων του χρήστη κατά την περιήγηση και τη συνολική καταναλωτική του συμπεριφορά, της παροχής εργαλείων όπως η φωνητική βοήθεια για καθοδήγηση κατά την αναζήτηση των προϊόντων, αλλά και της εξυπηρέτησης εμπορικών σκοπών, μέσω της ενεργοποίησης στοχευμένων cross-selling & upselling μηχανισμών.
Με την αξιοποίηση των personalized στοιχείων καταναλωτικής συμπεριφοράς, παρέχεται η δυνατότητα σχεδιασμού και λανσαρίσματος καμπανιών «Αδημονίας» (Impatience Campaigns) προκειμένου να επικοινωνείται η ανάγκη μιας αγοράς προϊόντος πριν ακόμα τη συνειδητοποιήσει ο πελάτης.
Η έννοια του Continuous Optimization υπήρξε ανέκαθεν αναπόσπαστο κομμάτι της λογικής τής Plushost, γεγονός που βοήθησε την εταιρεία να προετοιμαστεί έγκαιρα, προκειμένου να αντιμετωπίσει το big bang των online πωλήσεων που έφερε η πανδημία.
Μέσω της διαρκούς βελτιστοποίησης των εφαρμογών και της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών που αναβαθμίζουν το User Experience, η Plushost κατάφερε αύξηση της επαναληψιμότητας των αγορών έως και 40% και ενίσχυση της πελατειακής βάσης εγγεγραμμένων χρηστών έως και 65% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του spending των πελατών της.
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών αγοράς Truberries, προχώρησε σε έρευνα που αναδεικνύει το καλό επίπεδο υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, που χαρακτηρίζει σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, αλλά και τί θα εκτιμούσαν να δουν οι καταναλωτές κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 4/5/2021 μέχρι τις 18/5/2021, με Online συνεντεύξεις σε 1.200 άνδρες και γυναίκες , ηλικίας 18-60 ετών που κατοικούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στις μεγάλες πόλεις (Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα, Ηράκλειο).
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τάση και ενισχύεται
Οι ηλεκτρονικές αγορές που εδραιώθηκαν λόγω της καραντίνας, φαίνεται πως συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία ακόμη και παράλληλα με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , την αμέσως επόμενη περίοδο της άρσης του lockdown (Μάιος 2021), οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν να ψωνίζουν από online καταστήματα (94%), ενώ ένα 14% του συνόλου του δείγματος δηλώνει έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών.
Όσον αφορά την ταυτότητα των καταναλωτών που προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές, ανήκουν στη μεσαία και ανώτερη τάξη (περισσότερο) ενώ και η ανάπτυξή της φαίνεται να έρχεται από υψηλού επιπέδου και εκπαίδευσης καταναλωτές και μεσαίου+ εισοδήματος. Αυτό αφενός συνεπάγεται πιο αυστηρούς όρους αξιολόγησης του customer care (εφόσον πρόκειται για υψηλότερου επιπέδου καταναλωτές) και αφετέρου, εφόσον στην ανάπτυξη θα συνεισφέρουν και τα μεσαία εισοδήματα, το κόστος θα παίξει ρόλο στην περαιτέρω εξέλιξη της κατηγορίας.
Όταν πρόκειται για online αγορά, το βασικό κριτήριο δεν είναι για όλους η χαμηλότερη δυνατή τιμή, καθώς αυτό αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για ένα 40% των καταναλωτών. Η επιλογή καταστήματος για online αγορά πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό παραγόντων, με τις εξής βαρύτητες:
1. Οικονομικοί Λόγοι (τιμή, δωρεάν παράδοση): 51%
2. Προϊοντικά Χαρακτηριστικά (αφορούν μάρκα και συγκεκριμένα προϊοντικά χαρακτηριστικά) : 31%
3. Λοιπά Στοιχεία Εμπειρίας από το Ηλεκτρονικό Κατάστημα (η «πειθώ» του καταστήματος): 18%
Αυτό που βλέπω αυτό παίρνω;
Όσον αφορά την ικανοποίηση του καταναλωτή εξαρτάται από το εξής δίπολο: Η παράδοση του σωστού προϊόντος vs. της παράδοση του προϊόντος σωστά.
Για ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών (33%), το γεγονός ότι το προϊόν ήταν στην κατάσταση στην οποία το περίμεναν αποτελεί λόγο επιπλέον ικανοποίησης. Αυτό δείχνει ότι η παράδοση του σωστού προϊόντος δεν είναι αυτονόητη.
Επίσης, το να εξελίσσεται όλη η διαδικασία σωστά αποτελεί παράγοντα επιπλέον ικανοποίησης για το 31% των καταναλωτών, δείχνοντας ότι αυτή την στιγμή παραμένει ζητούμενο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εμπλεκόμενοι φορείς (Τμήμα Marketing, e-shop administrator, υπεύθυνος για την φωτογράφιση) θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι φωτογραφίες απεικονίζουν με όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό τρόπο το προϊόν, ώστε να εκμηδενιστεί το ποσοστό δυσαρέσκειας από την παράδοση προϊόντων που δεν αντιστοιχούν πλήρως σε αυτό που έχει δει/ παραγγείλει ο καταναλωτής.
Ταυτότητα των Online Shoppers
Διείσδυση του Online Shopping στο γενικό πληθυσμό: Η συντριπτική πλειοψηφία (95%) του πληθυσμού έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 1 online αγορά τους τελευταίους 12 μήνες. Μόλις ένα 5% του πληθυσμού δηλώνει ότι δεν έχει πραγματοποιήσει online αγορά σε καμία από τις 17 κατηγορίες τους τελευταίους 12 μήνες.
Για ένα 60% του συνολικού πληθυσμού(62% ανάμεσα στους online shoppers), το online shopping θα συνεχίσει να υπάρχει στην καθημερινότητά τους με τον ίδιο ρυθμό, ενώ ένα 14% δηλώνει ότι θα αυξήσει την συχνότητα των online αγορών. Συνολικά, λαμβάνοντας υπόψη κι όσους δηλώνουν ότι θα το περιορίσουν, το online shopping θα συνεχίσει να αφορά το 94% του πληθυσμού.
Ταυτόχρονα, το 14% του πληθυσμού δηλώνει έτοιμο να αυξήσει τη συχνότητα των online αγορών του τον επόμενο μήνα. Ανάμεσα στα κοινά που δηλώνουν έτοιμα να επιταχύνουν την μεταφορά των αγορών τους στο online περιβάλλον, εμφανίζονται ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, σημαντικά περισσότεροι καταναλωτές ηλικίας 18- 34 καθώς και κάτοικοι σε περιοχές εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Τι αγοράζουμε online
Το Delivery Φαγητού (0,77) και τα Ηλεκτρονικά Είδη (0,70) παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον. Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου (0,43), είδη κήπου (0,33), Αξεσουάρ για Αυτοκίνητα/Ποδήλατα, Προϊόντα για Κατοικίδια (0,36), Super Market (0,35) και Delivery Αλκοολούχων (0,31) πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα).
Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές (48%) αφορά Delivery φαγητού ή καφέ. Εστιάζοντας στο υπόλοιπο 52% των ετήσιων συναλλαγών, 1 στις 2 αγορές αφορά Super Market, Ρούχα, Είδη Φαρμακείου ή Ηλεκτρονικά Είδη.
Κριτήρια αγοράς
Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στην φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αγωνία του καταναλωτή να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site εμφανίζει δείκτη 0,55, δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος λόγος έχει σχεδόν την ίδια δύναμη επιρροής όσο και η τιμή (0,63).
Η δύναμη της φθηνότερης τιμής συναντάται σε μεγαλύτερο εύρος στην ηλικιακή ομάδα 45-54. Η ηλικία 18-24 είναι αυτή στην οποία μεγιστοποιείται το ενδιαφέρον για δωρεάν αποστολή της παραγγελίας.
Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη / αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα. Άρα, καθώς το σημαντικό (δηλαδή τα δωρεάν έξοδα αποστολής) είναι τόσο διαδεδομένο, δεν είναι διαφοροποιό στοιχείο αλλά εκ των ων ουκ άνευ (hygiene factor).
Εμπιστοσύνη
Το να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο επιλογής e-shop για το 17% των καταναλωτών. Επιπλέον, 1 στους 3 καταναλωτές δηλώνει ότι το να είναι το προϊόν όπως το περίμενε αποτελεί λόγο για απροσδόκητη ικανοποίηση. Οι δύο παραπάνω παρατηρήσεις καταδεικνύουν ότι υπάρχει από την πλευρά των καταναλωτών μια δυσπιστία/ καχυποψία απέναντι στο online shopping, κάτι που μπορεί να δημιουργεί περιορισμό στις επιπλέον αγορές. Η ευκαιρία για τα online shops είναι να χτίσουν την αίσθηση εμπιστοσύνης και να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανές αστοχίες των προσδοκιών που δημιουργούν σε σχέση με τα προϊόντα που παραδίδουν.
Η άφιξη της παραγγελίας σε χρόνο μικρότερο από τον αναμενόμενο, πιθανότατα να αποτελεί και περιοχή ευκαιρίας για τα online shops. Μειώνοντας όπου είναι εφικτό τον χρόνο παράδοσης, το e-shop μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερη ικανοποίηση (και άρα engagement με τον καταναλωτή).
Για ένα μέρος των καταναλωτών (25%), η ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας – σε οποιαδήποτε μορφή – φαίνεται ότι έχει θετική συνεισφορά στην επιπλέον ικανοποίηση Από τις διάφορους προσφερόμενους τρόπους, το email φαίνεται να είναι η πιο επιδραστική επιλογή (19%) – κάτι που σχετίζεται με την φύση του online shopping και την «άνεση» να το διαβάσεις όταν θες. Αντίθετα, το τηλέφωνο έρχεται πιο χαμηλά σε προτίμηση (6%).
Δυσαρέσκεια/ικανοποίηση
Οι 6 στους 10 online αγοραστές (60%), βαθμολογούν την εμπειρία τους με 9+, ενώ μόλις 8% αξιολογεί την εμπειρία «κάτω από την βάση» (1-5).
Πρωταρχικός λόγος δυσαρέσκειας των καταναλωτών είναι η εταιρεία που ευθύνεται για την μεταφορά της παραγγελίας (7%). Γενικότερα, το μεγαλύτερο μερίδιο δυσαρέσκειας των καταναλωτών διαμορφώνεται από λόγους που σχετίζονται με την εκτέλεση, μεταφορά και παράδοση της παραγγελίας.
Ικανοποίηση από τις υπηρεσίες μεταφοράς
Πάνω από 1 στους 2 online αγοραστές (58%) βαθμολόγησε με 9 ή 10 την εμπειρία μεταφοράς/παράδοσης των προϊόντων που παράγγειλε. Μόλις ένα 7% των online αγοραστών αξιολογεί την ικανοποίηση από την παράδοση με βαθμό κάτω του 5. Τα Είδη Φαρμακείου εμφανίζουν την υψηλότερη ικανοποίηση από την υπηρεσία courier που χρησιμοποιήθηκε για την παράδοση της τελευταίας online παραγγελίας. Όσον αφορά τα Αντικείμενα για το Σπίτι, εμφανίζουν και πάλι τον χαμηλότερο Μ.Ο. στην ικανοποίηση πελάτη, ένδειξη γενικευμένου προβλήματος στην συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία.
Μπορείτε να δείτε τα πλήρη ευρήματα της έρευνας εδώ.
Εικόνα: Lucrezia Carnelos, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Funky Buddha, Εκδόσεις Ψυχογιός και Super Market Θανόπουλος εμπιστεύονται την Findbar και προσφέρουν πλέον στους επισκέπτες των eShop τους την καλύτερη εμπειρία αναζήτησης!
Με την ενσωμάτωση του Findbar στα websites τους, η αναζήτηση πλέον μπορεί να γίνει φωνητικά, με barcode, ανορθόγραφα και φυσικά ταχύτατα!
Σήμερα, τα 3 μεγάλα brands φέρνουν αποτελέσματα μέσα σε 40ms, ενώ η αποτελεσματικότητα των αναζητήσεων εκτοξεύτηκε έως 95%, φέρνοντας τα προϊόντα που ψάχνουν οι χρήστες άμεσα και γρήγορα.
Το Findbar ήρθε να δώσει νόημα σε κάθε όρο αναζήτησης και να κάνει ανιχνεύσιμο το σύνολο του προϊοντικού καταλόγου κάθε website.
Η εμπειρία αναζήτησης στα μεγάλα brands τριών εντελώς διαφορετικών industries έχει απογειωθεί, θέτοντας νέα standards στο digital commerce.
Δείτε περισσότερα στο findbar.io
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Οι λιανικές πωλήσεις στο e-commerce θα ξεπεράσουν το 1 τρισ. δολάρια για πρώτη φορά φέτος στις ΗΠΑ, καθώς η ευελιξία και η ευκολία που βρήκαν οι πελάτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας τους κρατούν στο να αγοράζουν online.
Η μετάβαση στις online αγορές θα οδηγήσει σε διψήφια αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσον αφορά στη μέση δαπάνη, η οποία κατά κεφαλή θα αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,6% (CAGR) μεταξύ 2022 και 2025 για να φτάσει σχεδόν τα 7.000 δολάρια.
Όπως σημειώνει το eMarketer, ενώ ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συνεχίσει να αυξάνεται σε όλα τα κανάλια, αυτό θα συμβαίνει με άνισους ρυθμούς.
Η ανάπτυξη μέσω επιτραπέζιων υπολογιστών και laptop θα επιβραδυνθεί, αφού οι καταναλωτές θα αγοράσουν περισσότερο από τις mobile συσκευές τους, ξεπερνώντας τα 4 στα 10 δολάρια e-commerce τζίρου για πρώτη φορά φέτος. Ο μεγαλύτερος ωφελούμενος θα είναι τα smartphones, τα οποία θα αποτελέσουν το 85% των online πωλήσεων μέσω mobile συσκευών φέτος.
Για να ευθυγραμμιστούν με τις τάσεις, οι πάροχοι ολοκλήρωσης αγορών θα διπλασιάσουν τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας πληρωμών μέσω φορητών συσκευών. Ο όγκος των αγορών μέσω υπολογιστών εξακολουθεί να υπερβαίνει αυτόν των κινητών, επομένως οι πάροχοι δεν μπορούν να "αγνοήσουν" τις πωλήσεις μέσω PC. Όμως, το 2022 θα εστιάσουν στην ανάπτυξη λειτουργιών που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς, όπως για παράδειγμα οι επεκτάσεις σε browsers, καλύτερες ενσωματώσεις σε σούπερ εφαρμογές και νέες τεχνολογίες, όπως βίντεο με δυνατότητα αγορών.
Εικόνα: NordWood Themes, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ποια ηλεκτρονικά καταστήματα ξεχώρισαν για την εξυπηρέτηση που παρείχαν στους πελάτες τους τη χρονιά που μας πέρασε; Την απάντηση έδωσαν οι ίδιοι οι καταναλωτές μέσω των BestPrice Customer Review Awards 2021.
Το BestPrice.gr απένειμε, για 5η συνεχή χρονιά, τα BestPrice Customer Review Awards στα ηλεκτρονικά καταστήματα που κατάφεραν να ξεχωρίσουν, με βάση τις αξιολογήσεις των χρηστών της Πλατφόρμας.
Για την πρόκριση των καλύτερων ηλεκτρονικών καταστημάτων υπολογίστηκε ο μέσος όρος βαθμολογίας των αξιολογήσεων από τους χρήστες το προηγούμενο έτος, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον συνολικό αριθμό των αξιολογήσεων όσο και το πλήθος τυχόν αρνητικών αξιολογήσεων.
Φέτος, οι “αριστούχοι” έμποροι που συγκέντρωσαν μέσο όρο βαθμολογίας πάνω από 4,2 στα 5, με βάση τις αξιολογήσεις των χρηστών, ήταν 165. Αξίζει να σημειωθεί ότι το BestPrice.gr εμπιστεύονται περίπου 4 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα για την έρευνα αγοράς τους, σε πάνω από 3.300 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Τα BestPrice Customer Review Awards αποτελούν μια πρωτοβουλία του BestPrice.gr στο πλαίσιο του οράματός του για την ανάδειξη και προώθηση των βέλτιστων πρακτικών του e-commerce, επιβραβεύοντας τα συνεργαζόμενα καταστήματα που προσφέρουν ποιοτική εξυπηρέτηση στους e-καταναλωτές.
Περισσότερες πληροφορίες για τα BestPrice Customer Review Awards καθώς και η πλήρης λίστα των καταστημάτων είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο https://www.bestprice.gr/customer-review-awards
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Statista, οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν αυξανόμενο μερίδιο στις συνολικές λιανικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο, το οποίο έφτασε στο 19% στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη το 2021. Πρόκειται για αύξηση 6% σε σύγκριση με το 2019, πριν από την πανδημία.
Πέρυσι, η Γερμανία, η Μ. Βρετανία, η Γαλλία και η Ιταλία παρήγαγαν μαζί το 60% των συνολικών εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη. Η Μεγάλη Βρετανία ήταν στην πρώτη θέση, ακόμη και μετά το Brexit, όμως, η Γερμανία αναμένεται να καταλάβει τη θέση αυτή έως το 2025.
Το 2020, η Βρετανία παρήγαγε το 21% του τζίρου, ενώ ακολούθησε η Γερμανία με 19%. Η Γαλλία, ήταν τρίτη με 13% και η Ιταλία ακολούθησε με 6%. Αυτές οι 4 χώρες είχαν συνολικά τζίρο που αντιστοιχούσε στο 59% του συνόλου του e-commerce στην Ευρώπη, ενώ το 2021, το μερίδιό τους έφτασε στο 60%.
Σύμωνα με την πρόβλεψη της Statista, η Γερμανία αναμένεται να γίνει η χώρα με τον μεγαλύτερο τζίρο το 2025, με μερίδιο 19% στα συνολικά έσοδα. Η Βρετανία προβλέπεται να περάσει στη 2η θέση με ποσοστό 18% και η Γαλλία στη τρίτη με 12%.
Τα συνολικά έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη αναμένεται να έχουν διπλασιαστεί έως το 2025 και από τα 492 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2020 να φτάσουν στα 1,020 τρισ. ευρώ το 2025.
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Bench Accounting, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Vendora, η μεγαλύτερη ελληνική πλατφόρμα αγγελιών για μεταχειρισμένα και καινούργια αντικείμενα, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εισάγει την υπηρεσία "Αγόρασε τώρα" για αγγελίες της.
Στο πλαίσιο της πρωτοποριακής αυτής υπηρεσίας, οι πωλητές μεταχειρισμένων και καινούργιων αντικειμένων μπορούν πλέον να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές για τις πωλήσεις τους. Παράλληλα, οι αγοραστές έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν εύκολα και άμεσα μεταχειρισμένα αντικείμενα μέσω Διαδικτύου, με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη προστασία από πιθανόν κακόβουλες ενέργειες.
Ψεύτικα eshop και scammers οδηγούν τις online απάτες στην Ελλάδα
Ένα από τα μεγάλα θετικά της πανδημίας του Covid-19 στην Ελλάδα, ήταν η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης και η ραγδαία αύξηση των online συναλλαγών. Πλέον, 6 στους 10 Έλληνες πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μόλις ένα χρόνο.
Ωστόσο, αυτή η θετική τάση έχει και κάποιες δυσάρεστες παρενέργειες, μιας και τα πιθανά θύματα κακόβουλων χρηστών είναι περισσότερα από ποτέ. Αυτό φαίνεται και από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής, σύμφωνα με έρευνα της οποίας, οι online απάτες στην Ελλάδα ξεπερνούν τα 22 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η κατάσταση δεν είναι και πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με δημοσίευμα του NBC News, το Facebook Marketplace είναι πλέον το αγαπημένο μέσο στην Αμερική για online απάτες. Η έλλειψη τμήματος εξυπηρέτησης πελατών και ο ελλιπής έλεγχος ποιότητας των αγγελιών το καθιστούν ως ένα από τα πιο εύκολα κανάλια για εξαπάτηση
Η Vendora προστατεύει τον Έλληνα καταναλωτή
Η Vendora προστατεύει αγοραστές και πωλητές από τέτοιες ενέργειες, μιας και η πλατφόρμα ενεργεί ως αξιόπιστος διαμεσολαβητής που συλλέγει, κρατά και εκπληρώνει την πληρωμή μόνο όταν ικανοποιηθεί τόσο ο αγοραστής όσο και ο πωλητής.
Η υπηρεσία στο εξωτερικό είναι γνωστή ως "escrow service". Όταν ο αγοραστής κάνει μια αγορά, πληρώνει τον πιστοποιημένο μεσάζοντα (όπως το Vendora.gr στην προκειμένη περίπτωση), ο οποίος στη συνέχεια ενημερώνει τον πωλητή πως ολοκληρώθηκε η πληρωμή και τον καθοδηγεί κατά την αποστολή του δέματος. Αφού ο αγοραστής λάβει και εγκρίνει το δέμα, ο μεσάζοντας ελευθερώνει την πληρωμή στον πωλητή.
Η απόφαση της Vendora να προχωρήσει στην υλοποίηση αυτής της υπηρεσίας, ακολουθεί μια διεθνή τάση στις διαδικτυακές πλατφόρμες που έχει σαν σκοπό την διευκόλυνση και ομαλοποίηση των διαδικασιών πληρωμής και αποστολής δεμάτων.
Τόσο οι πλατφόρμες που προορίζονται για συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών (π.χ. Vendora), όσο και αυτές που προορίζονται για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (π.χ. Skroutz), συνεχώς επενδύουν στην αξιοπιστία και ασφάλεια των συναλλαγών τους. Στο εξωτερικό, πλατφόρμες με αγγελίες μεταχειρισμένων αντικειμένων όπως η Leboncoin στη Γαλλία, ήδη προσφέρουν τις συγκεκριμένες λύσεις σε μεμονωμένους πωλητές.
Στην ιστοσελίδα και την εφαρμογή της Vendora, οι ασφαλείς και απλές συναλλαγές είναι πλέον διαθέσιμες σε όλους τους χρήστες της. Από τις εκατοντάδες συναλλαγές που έχουν ήδη ολοκληρωθεί μέσω της νέας αυτής υπηρεσίας, δεν έχει υπάρξει ούτε ένα περιστατικό εξαπάτησης.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77