Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 950 ατόμων το καλοκαίρι του 2021 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα, τα οποία δημοσιοποίησε το ΙΕΛΚΑ, δείχνουν την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά και τα στοιχεία που παρουσιάζονται παρακάτω εστιάζουν στην επίδραση που έχει ο εμβολιασμός στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα στο κοινό που έχει εμβολιαστεί (ή σκοπεύει να εμβολιαστεί) το οποίο αντιπροσωπεύει το 68% του συνόλου και στο κοινό της έρευνας που δεν έχει εμβολιαστεί (και δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 32% του συνόλου του κοινού της έρευνας.
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Στο κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία.
Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα σουπερμάρκετ, με 1 στους 2 μη εμβολιασμένους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 μη εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.
Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σουπερμάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου. Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.
Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα με 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων.
Τέλος, σε σχέση με τις «εθνοκεντρικές τάσεις» για αγορές ελληνικών προϊόντων και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφονται υψηλά, με εντονότερες στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70%.
Βέβαια, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας:
- Δύο στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.
- Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.
- Ένας στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.
Στο σχήμα 3, καταγράφεται η επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά.
Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων.
Ίδιο ποσοστό, 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ-τεστ. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε σελφ-τεστ.
Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν μία αρκετά απαιτητική εικόνα σε σχέση με τις επιθυμίες διαφορετικών ομάδων κοινού, τις οποίες θα κληθούν τους επόμενους μήνες να διαχειριστούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Γραφήματα: ΙΕΛΚΑ
Εικόνα: Maria Lin Kim, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πρόστιμο 746 εκατομμυρίων ευρώ επιβλήθηκε στην Amazon από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που παραβιάζουν τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, GDPR.
Η Amazon αποκάλυψε το γεγονός σε ρυθμιστική κατάθεση που κλήθηκε να πραγματοποιήσει. Στο σχετικό έγγραφο η Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων του Λουξεμβούργου ισχυρίζεται ότι η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από την Amazon δεν συμμορφώνεται με τον γενικό κανονισμό της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων.
"Πιστεύουμε ότι η απόφαση είναι χωρίς αξία και σκοπεύουμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας σθεναρά σε αυτό το θέμα", αναφέρει η Amazon στην έγγραφη κατάθεσή της, σχεδιάζοντας να προχωρήσει σε έφεση.
Το Politico επικαλείται εκπρόσωπο της Amazon, o οποίος δήλωσε την έντονη διαφωνία της εταιρείας με αυτή την απόφαση: "Η απόφαση σχετικά με το πώς προβάλουμε στους πελάτες σχετικές διαφημίσεις βασίζεται σε υποκειμενικές και μη δοκιμασμένες ερμηνείες του ευρωπαϊκού δικαίου περί απορρήτου και το προτεινόμενο πρόστιμο είναι εντελώς δυσανάλογο ακόμη και με αυτήν την ερμηνεία", σημείωσε.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά εξ αποστάσεως τον τελευταίο μήνα, την ώρα που το 55% των online καταναλωτών δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων.
Παρ’ ότι έχει μειωθεί οριακά η ένταση των online αγορών σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020, το 44% των online καταναλωτών θα συνεχίσει σίγουρα να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου και το επόμενο διάστημα, ενώ ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου έχει πολυκαναλική τάση, αφού κάνει έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα.
Όλα αυτά διαπιστώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), στην 4η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε πανελλήνιο δείγμα 857 καταναλωτές χρήστες του Διαδικτύου.
Πιο αναλυτικά, η σημασία επίδρασης της κρίσης του Covid-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη, το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τη μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.
Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε έναν βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.
Όπως καταγράφεται στην έρευνα, η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.
Το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω Διαδικτύου, ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.
Εικόνα: John Schnobrich, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μια ακόμη πλατφόρμα delivery, αυτή τη φορά από την Ουκρανία, διεκδικεί μερίδιο από την πίτα του e-καλαθιού του Έλληνα καταναλωτή. Πρόκειται για την Rocket, που δραστηριοποιείται στις online παραγγελίες και στη διανομή φαγητού, η οποία έχει ήδη παρουσία σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία.
Το βάπτισμα του πυρός στην Ελλάδα το έλαβε στην περιοχή του Χαλανδρίου, ενώ ο στόχος της είναι να εξυπηρετεία και άλλες περιοχές της χώρας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Η εταιρεία η οποία θα επιδιώξει να βάλει "πόδι” σε μια αγορά που βρίσκεται σε ανάπτυξη και η οποία σήμερα ελέγχεται από την Γερμανική e-food, τη BOX, συμφερόντων ομίλου ΟΤΕ και τη Φινλανδική Wolt, ιδρύθηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου, με κεφάλαιο 200 ευρώ.
Όπως αναφέρει το capital.gr, η πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της e-food (μέχρι στιγμής είναι η μόνη που έχει δημοσιεύσει τις οικονομικές της καταστάσεις) και οι εκτιμήσεις ερευνών για την πορεία του food delivery στην Ελλάδα, δείχνουν πως η εγχώρια αγορά "σηκώνει” και άλλους παίκτες. Πέρσι, τα έσοδα της e-food (που στα τέλη του 2020 συνεργαζόταν με 13.000 καταστήματα), ανήλθαν στα 64,488 εκ. ευρώ από 43,171 εκ. ευρώ που ήταν το 2019.
Η Ελλάδα είναι η 45η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με έσοδα 3 δισ. δολ. το 2020, μπροστά από το Πακιστάν και πίσω από το Ιράκ. Σύμφωνα με έρευνα της ecommercedb, πέρυσι οι online πωλήσεις αυξήθηκαν στη χώρα κατά 25% ενώ αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω, με μέση ετήσια αύξηση 10% για τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2024. Επίσης, αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των καταναλωτών που θα στραφούν στις διαδικτυακές αγορές.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το Bestprice.gr, η ιδιαίτερα επιτυχημένη Πλατφόρμα αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, ανακοίνωσαν τη στρατηγική τους συνεργασία, με σκοπό να συμβάλλουν στην ψηφιακή ανάπτυξη των καταστημάτων-μελών του Συλλόγου.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, τα καταστήματα - μέλη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο δραστήριους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, θα έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν το Bestprice.gr ως online κανάλι προβολής και να ενταχθούν στην Πλατφόρμα με προνομιακούς όρους, προωθώντας έτσι τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Παράλληλα, η ομάδα του Bestprice.gr θα προσφέρει επιπλέον συμβουλευτική καθοδήγηση και εκπαίδευση στα νεοεισερχόμενα καταστήματα – μέλη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, βασιζόμενη στις γνώσεις και την εμπειρία από την πολυετή παρουσία της εταιρίας στον κλάδο.
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θ. Καπράλος δήλωσε για τη συνεργασία: “Στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς αντιλαμβανόμενοι τις νέες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά και έχοντας πάντα σαν στόχο τη στήριξη των πειραϊκών επιχειρήσεων και την αναπτυξιακή τους πορεία, προσπαθήσαμε να διευρύνουμε τις παροχές προς τα μέλη μας και προχωρήσαμε σε συνεργασία με το Bestprice, ώστε να τους προσφέρουμε άμεση πρόσβαση σε ηλεκτρονικές αγορές, για να μπορέσουν να διαχειριστούν τη δυναμική που δημιουργήθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, με τη συμβολή της πολύτιμης τεχνογνωσίας από την έμπειρη ομάδα του Bestprice.”
Ο Γιώργος Παπαδάκης, CEO της The Best Company, δήλωσε για τη συνεργασία: “Μέσα από τη συνεργασία μας με τον Εμπορικό Σύλλογο του Πειραιά γινόμαστε αρωγοί στην ψηφιακή ανάπτυξη των μελών του Συλλόγου και βοηθάμε τα καταστήματα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με έναν από τους πιο δραστήριους και ιστορικούς εμπορικούς συλλόγους της χώρας μας και συνδράμουμε στο έργο του μέσα από κοινές δράσεις.”
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Όσον αφορά στην εγχώρια online αγορά ένδυσης και υπόδησης, η Deloitte εκτιμά ότι θα αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.
Σύμφωνα με τα μερίδια αγοράς που δημοσίευσε το capital.gr πρώτο σε πωλήσεις e-shop στην Ελλάδα είναι το epapoutsia, πολωνικών συμφερόντων, με μερίδιο 6,7%. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η ZARA με μερίδιο 6,3%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka, ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M έχει μερίδιο 2,7%.
Σε επίπεδο ομίλων, εάν στο ποσοστό της ZARA προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex καταλαβάνει την πρώτη θέση με ποσοστό 9,1% - με τον τζίρο να μην προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου, αλλά στα κεντρικά.
Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.
Την έλευσή του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
H Amazon κατηγορείται από την Consumer Product Safety Commission (CPSC) των ΗΠΑ η οποία επιδιώκει να αναγκάσει την εταιρεία να ανακαλέσει χιλιάδες προϊόντα αυξημένου κινδύνου που μπορεί να αποβούν μοιραία και να προκαλέσουν μέχρι και θάνατο. Η CPSC υπέβαλε διοικητική καταγγελία εναντίον της Amazon προσπαθώντας να το αναγκάσει να αποδεχτεί τις ευθύνες του και να σταματήσει την πώληση επικίνδυνων προϊόντων από τρίτους πωλητές.
Ανάμεσα στα συγκεκριμένα ακατάλληλα προϊόντα, τα οποία ανήκουν σε πολλές και διαφορετικές κατηγορίες συμπεριλήφθηκαν: 400.000 συσκευές θερμότητας για μαλλιά που πωλήθηκαν χωρίς προστασία σε περίπτωση ηλεκτροπληξίας, 24.000 ελαττωματικούς ανιχνευτές μονοξειδίου του άνθρακα χωρίς συναγερμό και πολλά παιδικά ενδύματα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί παραβιάζοντας τις απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με την ασφάλεια των εύφλεκτων υφασμάτων.
Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί είναι τεράστιο βήμα για όλες αυτές τις τεράστιες πλατφόρμες λιανικής τρίτων πωλητών να ενεργούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Μέσω αυτού προστατεύονται οι καταναλωτές, από τυχόν μελλοντικά ατυχήματα ιδιαιτέρως επικίνδυνα. Από την άλλη, η Amazon υποστηρίζει ότι έχει αφαιρέσει από την πλατφόρμα συντριπτική πλειονότητα των συγκεκριμένων προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιεί επιστροφές των χρημάτων στους αγοραστές.
Μέχρι αυτή τη στιγμή απέφυγε κάθε είδους νομική ευθύνη για την πώληση των επικίνδυνων αντικειμένων με τη δικαιολογία ότι ενεργεί απλώς σαν «πάροχος υπηρεσιών». Ωστόσο, μετά από τον αυξανόμενο αριθμό νομικών συγκρούσεων, η εταιρεία αναγκάστηκε να αναλάβει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τα αγαθά που πωλούνται στην πλατφόρμα της.
Πηγή: thetotalbusiness.com
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Verticom, η διοργανώτρια εταιρεία της μοναδικής Έκθεσης και Συνεδρίου για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Ελλάδα, της eCommerce & Digital Marketing Expo – ECDM Expo, ανακοινώνει τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού οδηγού ανεύρεσης συνεργάτη για επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να έχουν επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο. Πρόκειται για το νέο Digital Agencies Directory, ή αλλιώς D.A.D.
Υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων που έθεσε η πανδημία της COVID-19, ο Ψηφιακός Κατάλογος με όλα τα ελληνικά Digital Agencies ήρθε για να διευκολύνει τις εγχώριες επιχειρήσεις σε μια ομαλή και αποδοτική μετάβαση προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους!
Στο Digital Agencies Directory κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αναζητήσει και να βρει εταιρείες που παρέχουν, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες eCommerce, Digital Marketing και Web Development.
Χάρη στον εύχρηστο σχεδιασμό τής πλατφόρμας, ο ενδιαφερόμενος χρήστης μπορεί να βρει τον κατάλληλο συνεργάτη, εύκολα και γρήγορα, χρησιμοποιώντας πολλαπλά κριτήρια, όπως η γεωγραφική περιοχή, οι κριτικές των πελατών, οι πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το εκάστοτε Digital Agency και πολλά ακόμη.
Το Digital Agencies Directory είναι ο μοναδικός επαγγελματικός κατάλογος στην Ελλάδα που περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, από την κατασκευή ενός e-shop, μέχρι την υποστήριξη και τη διαφήμισή του. Επίσης, περιλαμβάνει υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών, ταχυμεταφορών κ.λπ.
Σχεδόν 1.000 εταιρείες του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν έχουν ήδη συγκεντρωθεί στο νέο κατάλογο των ελληνικών Digital Agencies, για όσους θέλουν να βρουν τον κατάλληλο συνεργάτη για να δημιουργήσουν ή και να εξελίξουν την ψηφιακή ταυτότητα της επιχείρησής τους, να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να βρουν συνεργάτες για την εύρυθμη λειτουργία του και να διαφημιστούν στο Internet.
Παράλληλα, η ομάδα της Verticom επικοινωνεί και ανανεώνει διαρκώς τα στοιχεία των ελληνικών Digital Agencies που περιλαμβάνονται στο Digital Agencies Directory.
Με ένα κλικ στο directory.daagreece.com κάθε ενδιαφερόμενος χρήστης μπορεί να βρει τον ιδανικό συνεργάτη, για να καλύψει όλες τις ψηφιακές ανάγκες της επιχείρησής του!
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και η εταιρεία Convert Group (που εξειδικεύεται σε Data analytics και Market Intelligence στην αγορά e-commerce FMCG) στο πλαίσιο κοινής έρευνας καταναλωτών που πραγματοποίησαν, με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή: Μάιος 2021) κατέγραψαν ενδιαφέρουσες απόψεις των καταναλωτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ.
Άλλωστε, οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κλπ. Παράλληλα, ή έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online, έχει φτάσει πλέον στο 12% το 2021 έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.
Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, η πλειοψηφία των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές, 33%, είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου.
Σχήμα 1. Χρόνος υιοθέτησης ηλεκτρονικών αγορών e-supermarket
Η σύνδεση μεγάλης πλειοψηφίας των νέων αγοραστών με τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας αποτυπώνεται και στο σχήμα 2. Το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα.
Σχήμα 2: Αιτίες υιοθέτησης ηλεκτρονικών αγορών από e-supermarket
Επίσης, ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021. Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%. 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών.
Η εικόνα είναι πιο σύνθετη όσον αφορά τους λόγους διατήρησης των ηλεκτρονικών αγορών όπως προκύπτει από την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών. Tα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ είναι:
1. Η ευκολία μεταφοράς με 59%
2. Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%
Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών. Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.
Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο. Όπως φαίνεται και στο σχήμα 3, 1 στους 2 αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, το 46% αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Βέβαια το 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο και αποτελούν ένα κοινό το οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου να προσεγγίσουν, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη συχνότητα.
Σχήμα 3: Συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών e-supermarket
Παρά αυτή την σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή. Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket η αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα. Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο.
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο των τροφίμων και στοιχειοθετούν την διατήρηση της δυναμικής και το επόμενο διάστημα.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Prosvasis, μέλος του Ομίλου εταιρειών SOFTONE, σε συνεργασία με την Skroutz, απαντούν αποτελεσματικά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας με τη δημιουργία της νέας ενότητας διασύνδεσης «GO Skroutz».
Μέσα από μία μόνο εφαρμογή που παρέχει πολλαπλές δυνατότητες, ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις μπορούν πλέον να εκτελούν εντελώς αυτοματοποιημένα τις καθημερινές τους εργασίες και συναλλαγές με το marketplace της Skroutz.
Τα τελευταία χρόνια, οι απαιτήσεις των e-shop έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τις επιχειρήσεις που υιοθετούν σύγχρονες λύσεις να αυξάνουν κατά μεγάλο ποσοστό την αποτελεσματικότητά τους. Η πρωτοποριακή ενότητα διασύνδεσης «GO Skroutz» παρέχει τη δυνατότητα χρήσης εξατομικευμένων λειτουργιών για τα προϊόντα, την ενημέρωση, την παρακολούθηση και τη διαχείριση των παραγγελιών, καθώς και για τα στοιχεία πελατών, αυτοματοποιώντας μεγάλο εύρος της λειτουργίας της εταιρείας, μέσα από μία μόνο εφαρμογή.
Συγκεκριμένα, η νέα λειτουργία επιτρέπει την επιλογή των προϊόντων που θα εμφανίζονται στο Skroutz, απευθείας μέσα από το Prosvasis GO, ανεξάρτητα με το αν υφίσταται ή όχι e-shop. Επιπλέον, με το GO Skroutz, η εφαρμογή Prosvasis GO ενημερώνεται για κάθε παραγγελία που καταχωρείται στο Skroutz, μαζί με τα αντίστοιχα στοιχεία πελάτων. Χωρίς χειροκίνητες καταχωρήσεις και ενδεχόμενα σφάλματα, δημιουργούνται αυτόματα όλες οι σχετικές εγγραφές βάσει των στοιχείων που προέρχονται από την πλατφόρμα του Skroutz. Παράλληλα, με την αξιοποίηση της εφαρμογής, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται τις παραγγελίες που λαμβάνει από το Skroutz, μεμονωμένα ή συνολικά, μέσα από το Prosvasis GO. Εύκολα και γρήγορα, μπορεί να αποδέχεται ή να απορρίπτει παραγγελίες με ένα μόνο click.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η εφαρμογή Prosvasis GO, σε σύντομο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμά της, έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη ελεύθερων επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων. Οι προηγμένες δυνατότητες που παρέχει, όπως η έκδοση και διαβίβαση ηλεκτρονικών τιμολογίων στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, καθώς και η διασύνδεση με τον λογιστή (της επιχείρησης), αυτοματοποιούν μεγάλο μέρος της λειτουργίας των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερο εποικοδομητικό χρόνο, επικεντρωμένο στη λειτουργία της επιχείρησης. Με εύχρηστο και λειτουργικό μενού, και δυνατότητα χρήσης από οπουδήποτε και μέσω οποιασδήποτε συσκευής, το Prosvasis GO υποστηρίζει ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις, ώστε να οργανώσουν και να διαχειριστούν πλήρως το σύνολο των εργασιών τους, βελτιστοποιώντας την ποιότητα και την απόδοση της καθημερινής τους δραστηριότητας.
Με οδηγό την καινοτομία, η Prosvasis εξελίσσεται συνεχώς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη υπηρεσιών που διευκολύνουν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και απαντούν αποτελεσματικά και με σύγχρονους τρόπους στις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας. Στόχος της εταιρείας είναι να παρέχει ένα μεγάλο εύρος αυτοματοποιημένων υπηρεσιών προς τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τους να αφοσιωθούν στο καθημερινό παραγωγικό τους έργο.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77