eCommerce

Σημαντικό βήμα πέτυχε η Εύα Καϊλή...

Σημαντικό βήμα κατά των διακρίσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο πέτυχε η Εύα Καϊλή

Ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση της Ενιαίας Ψηφιακής Ευρωπαϊκής Αγοράς πέτυχε η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή, με την συντριπτική υπερψήφιση της γνωμοδότησης της για τον κανονισμό για την αντιμετώπιση των διακρίσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για την οποία ήταν εισηγήτρια.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο επιχειρεί να αντιμετωπίσει την πρακτική του “geo-blocking”, που συνίσταται στον αποκλεισμό πελατών από συναλλαγές στο διαδίκτυο αναμεσά σε ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και να παύσει τις διακρίσεις εις βάρος των καταναλωτών λόγω εθνικότητας, τόπου κατοικίας ή μέσου πληρωμής. Η ευρωβουλευτής, ως η εισηγήτρια εκ μέρους της επιτροπής Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας, κατάφερε να διασφαλίσει στο κείμενο της ότι όλοι οι πολίτες της Ε.Ε. θα έχουν πρόσβαση στις διαδικτυακές προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών άλλων χωρών, χωρίς πλέον να ανακατευθύνονται σε άλλες ιστοσελίδες, ή να πληρώνουν διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν.

Όπως δήλωσε η Εύα Καϊλή «η υπερψήφιση της γνωμοδότησης μου, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την Ενιαία Αγορά, βάζοντας τέλος στις διακρίσεις μεταξύ καταναλωτών, εξαιρετικά σημαντικό για τους Ευρωπαίους αλλά και τους Έλληνες πολίτες, αφού πλέον θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες τους, χωρίς το φόβο να μην γίνουν δεκτές, δυσάρεστη εμπειρία που λόγω και των capital controls έχουν πιο συχνά οι Έλληνες» και πρόσθεσε «επιχειρούμε να βελτιώσουμε πρακτικά την ζωή των συμπολιτών μας, και μάλιστα, να διασφαλίζουμε ότι όλα τα προσωπικά δεδομένα που θα προκύπτουν από τις συναλλαγές αυτές θα παραμένουν στην Ε.Ε. όπου έχουμε υψηλό επίπεδο προστασίας προσωπικών δεδομένων».




Διαδικτυακή απάτη με κλεμμένα στοιχεία...

Διαδικτυακή απάτη με κλεμμένα στοιχεία εκατοντάδων ανθρώπων

Σημαντική υπόθεση διαδικτυακής απάτης εξιχνιάσθηκε από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τη σύλληψη 30χρονου ο οποίος πραγματοποιούσε πλήθος απατηλών διαδικτυακών συναλλαγών, χρησιμοποιώντας υποκλαπέντα στοιχεία

Από την μέχρι τώρα έρευνα διαπιστώθηκε, όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, ότι ο αριθμός των καρτών που φέρεται να έχει υποκλέψει ο δράστης ανέρχεται στις 1.500, ενώ εκτιμάται ότι τα αρχεία που βρέθηκαν, αφορούν σε τουλάχιστον 1.900 άτομα.

Σε βάρος του 30χρονου σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα αδικήματα της απάτης με υπολογιστή και πλαστογραφίας κατ’ εξακολούθηση καθώς και παράβασης των διατάξεων για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία νομίμου εκπροσώπου εταιρίας, που διατηρεί ηλεκτρονικό κατάστημα, σύμφωνα με την οποία τον Οκτώβριο του 2016 πραγματοποιήθηκε απατηλή ηλεκτρονική αγορά προϊόντων, με χρήση πιστωτικής κάρτας, τα στοιχεία της οποίας είχαν υποκλαπεί από τον κάτοχό της.

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος πραγματοποιήθηκε αστυνομική και ψηφιακή έρευνα και ανάλυση των δεδομένων και στοιχείων της υπόθεσης, με αποτέλεσμα την ταυτοποίηση του δράστη, ενώ παράλληλα προέκυψε η εμπλοκή του σε πλήθος απατηλών συναλλαγών – παραγγελιών, από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας.

Συγκεκριμένα, ο δράστης, εκμεταλλευόμενος τη θέση εργασίας του σε επιχείρηση, υπέκλεψε το σύνολο του πελατολογίου, με τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών, για το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο του 2016.

Από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2016, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία των καρτών, προέβη, είτε ο ίδιος, είτε χρησιμοποιώντας τρίτα-παρένθετα πρόσωπα, σε 40 απατηλές συναλλαγές – παραγγελίες προϊόντων, συνολικής αξίας τουλάχιστον 8.000 ευρώ. Οι απατηλές ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφορούσαν κυρίως αγορά περιφερειακών ειδών και εξαρτημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών

Αναφορικά με τα παρένθετα πρόσωπα, διακριβώθηκε πως ο δράστης χρησιμοποιούσε τους λογαριασμούς σε διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας, τουλάχιστον τριών Ελλήνων ,τους οποίους προηγουμένως είχε εξαπατήσει για να αποκτήσει τα στοιχεία σύνδεσης.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του, παρουσία δικαστικού λειτουργού, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ανάμεσα στα άλλα 900 περίπου αρχεία με προσωπικά δεδομένα Ελλήνων και αλλοδαπών υπηκόων, στα οποία περιέχονται μεταξύ άλλων και τα στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών.

Σημειώνεται ότι, η παραπάνω περιγραφόμενη μεθοδολογία δράσης εμπίπτει στην κατηγορία των απατών που διαπράττονται χωρίς τη φυσική παρουσία καρτών πληρωμής (card not present fraud) και εντάσσεται στις συνεχιζόμενες δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την καταπολέμηση των απατών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce).



Σε αναπτυξιακή πορεία το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα...

Σε φάση ωριμότητας βρίσκεται η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όσον αφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες και την συμπεριφορά των online καταναλωτών, αλλά παράλληλα και σε αναπτυξιακή πορεία, παρά τις οικονομικές αντιξοότητες.

Από τα συμπεράσματα ετήσιας έρευνας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ, προκύπτει 5% αύξηση της έντασης online αγορών.
Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Ποσοστό 84% των online αγοραστών δήλωσαν ότι αγόρασαν το πρώτο εννεάμηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), ποσοστό 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), ποσοστό 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, ποσοστό 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και ποσοστό 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά όμως υπάρχει μία αύξηση 5% κατά Μ.Ο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση 10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), αύξηση 9% στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), αύξηση 7% στην αγοράς/ενοικίαση αυτοκινήτου, αύξηση 6% στα είδη λιανεμπορίου (φέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης).

Ποσοστό 10% των online αγοραστών ξεκίνησε το 2016. Τρεις στους δέκα είναι πλέον μεθοδικοί/ώριμοι online αγοραστές, ενώ υπάρχει αύξηση των αγορών από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι ένας στους δέκα online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%. Επίσης το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού έξι στους δέκα έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά e-shops ενώ πέρυσι ήταν πέντε στους δέκα καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από e-shops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

Οι τιμές και προσφορές παραμένουν οι κύριοι λόγοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές, που σχετίζεται βέβαια με την οικονομική κρίση, την μείωση αξίας του συνολικού "καλαθιού" αγορών και την "εκπαίδευση" των καταναλωτών στις προσφορές από τα μεγάλα φυσικά πολυκαταστήματα/αλυσίδες. Συγκεκριμένα στους λόγους που πραγματοποιούν online αγορές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (73%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και την εύρεση προσφορών (42%).

Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία προϊόντων, όπως με την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα (46%) και την μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%). Αυτοί οι λόγοι σχετίζονται βέβαια και με το γενικό de-stocking που λαμβάνει χώρα στα μικρά φυσικά καταστήματα λόγω cash-flow προβλημάτων. Το κυνήγι προσφορών και τιμών επηρεάζει αρνητικά την εμπιστοσύνη των online καταναλωτών αφού τρεις στους δέκα δηλώνουν ότι μέσα στην χρονιά αγόρασαν από ένα e-shop και δεν επέστρεψαν ξανά για αγορές.

Η έρευνα καταγράφει αύξηση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και γενικά της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Παρότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (συγκεκριμένα το 51% την χρησιμοποιεί συχνά από 44% που ήταν προ capital controls το 2014). Σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προ το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Επίσης, παρουσιάζεται σοβαρή πολυκαναλική συμπεριφορά και επίδραση των ψηφιακών μέσων στο 1/3 των συνολικών φυσικών αγορών. Επιβεβαιώνεται επίσης η πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και η δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Σημειώνεται ότι 1/3 online καταναλωτών χρησιμοποιούν συχνά online συστήματα πιστότητας αλλά με επιφύλαξη/προβληματισμό. Η τάση με τις κάρτες πιστότητας αρχίζει και εμφανίζεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν συνήθως e-shops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους χρησιμοποιούν πολύ συχνά. Παρ όλα αυτά αυτοί οι online καταναλωτές είναι αρκετά επιφυλακτικοί (τέσσερις στους δέκα θεωρούν ότι δεν τους προσδίδουν μεγάλη αξία) έως αρνητικοί από αυτή την εμπειρία (τρεις στους δέκα δεν τους έχουν εξαργυρώσει ποτέ), ενώ έχουν προτάσεις για την καλυτέρευση των υπηρεσιών αυτών (έξι στους δέκα επιθυμούν να εξαργυρώσουν τους πόντους σε μορφή έκπτωσης σε επόμενη αγορά ενώ τέσσερις στους δέκα να τους εξαργυρώσουν σε συνεργαζόμενα καταστήματα).

Αυξημένη είναι η χρήση του κινητού πλέον σε σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές. Οι εννέα στους δέκα πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet μέσω του κινητού τους, ενώ οκτώ στους δέκα μέσω του φορητού Η/Υ, επτά στους δέκα μέσω του tablet και μόνο έξι στους δέκα μέσω του σταθερού H/Y.

Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγές για τους online καταναλωτές αφού ένας στους τέσσερις το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, ένας στους πέντε για αναζήτηση προσφορών, ένας τους πέντε για χρήση mobile εφαρμογών των εταιριών (προμηθευτών ή λιανεμπόρων) και ένας στους έξι για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.

Κερδίζει έδαφος το e-commerce στην Ευρώπη...

Τα 2/3 των χρηστών Internet στην Ευρώπη αγόρασαν online μέσα στο 2016

Data extracted in December 2016. Most recent data: Further Eurostat information, Main tables and Database. Planned update of the article: December 2017.
This article takes a closer look at individuals’ electronic commerce (e-commerce or e-shopping) statistics in the European Union. It is based on the results of the 2016 Survey on ICT (information and communication technology) usage in households and by individuals.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων χρηστών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Eurostat (Eurostat information, Main tables and Database) για το 2016, που αποκαλύπτουν ότι τα δυο τρίτα από αυτούς έκαναν online αγορές στη διάρκεια του έτους. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τις στατιστικές, οι πιο «φανατικοί» αγοραστές είναι στις ηλικίες 16-24 (68%) και 25-54 (69%). Κι όπως θα περίμενε κανείς, το ποσοστό των online αγοραστών ποικίλλει από χώρα σε χώρα, ξεκινώντας από το 18% της Ρουμανίας και φτάνοντας ως το 87% των Βρετανών.
Εξειδικεύοντας στις αγορές, δημοφιλέστερες αποδεικνύονται εκείνες των ενδυμάτων και των αθλητικών ειδών (61%), με τα ταξίδια και τις κρατήσεις καταλυμάτων να ακολουθούν (52%). Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς ότι η ηλικιακή κατηγορία 16-24 κατευθύνεται κυρίως στα ενδύματα και τα αθλητικά είδη, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία (25-54) αγοραστές ενδιαφέρονται κυρίως για είδη σπιτιού (49%) και οι ακόμα μεγαλύτεροι (55-74) εστιάζουν στο χώρο των ταξιδιών και των καταλυμάτων για διακοπές (57%).

The most popular type of goods and services purchased online in the EU was clothes and sport goods (61 % of e-buyers), followed by travel and holiday accommodation (52 %). E-shoppers aged 16-24 were the top age group when it came to clothes and sports goods purchases (69 %), those aged 25-54 in buying household goods (49 %) and the older age group (55-74) in online purchases of travel and holiday accommodation (57 %).
In terms of frequency, the highest proportion of e-shoppers made purchases in the three months prior to the survey only once or twice (35 %). In terms of amount spent, the highest proportion of e-buyers (40 %) bought goods or services for a total of €100-499.

32 % of e-buyers purchased from other EU Member States, compared with 25 % in 2012.
Proportion of e-shoppers growing steadily, with the biggest increase among young people

Buying over the internet is very popular in the EU. The proportion of individuals aged 16-74 having purchased online in the 12 months prior to the survey stood at 55 % in 2016 (Table 1). Consumers appreciate the convenience of being able to shop anytime anywhere, having access to a broader range of products, comparing prices and sharing their opinion on goods with other consumers.
84 % of individuals aged 16 to 74 in the EU had used the internet in the 12 months prior to the survey, of whom 66 % had bought or ordered goods or services for private use. Online purchases by internet users increased by 16 percentage points compared to 2007 (Figure 1).

Those aged 25-54 had the highest share of online shoppers among internet users in 2007-2016. In 2015 the youngest age group (16-24) overtook the EU average level to almost reach the level of 25-54 year olds. E-commerce picked up over the 2007-2016 period among all age groups, with individuals aged 16-24 showing the biggest increase (24 percentage points).
Over eight in ten internet users in the United Kingdom (87 %), Denmark (84 %) and Germany (82 %) had bought or ordered goods or services over the internet in the previous 12 months. On the other hand, fewer than 40 % had shopped online in Cyprus (38 %), Bulgaria (27 %) and Romania (18 %). The largest (more than 10 percentage points) increases between 2012 and 2016 were recorded in Lithuania, the Czech Republic, Ireland, Hungary, Spain, Italy and Slovakia (Figure 2).

Gender, age, level of education and employment situation all affect e-commerce activity (Figure 3). For men, the share of online shoppers among internet users was slightly higher than for women (67 % and 65 %, respectively), while individuals aged 25-34 are more active e-shoppers (75 % of internet users) than other age groups. Among the internet users with higher level of education, eight in 10 bought goods or services online. Employees and self-employed internet users are more likely to buy or order goods or services over the internet (71 %) than unemployed internet users (50 %).
Clothes and sports goods predominate in online purchases

Figure 4 shows that most purchases, by a third or more of e-shoppers, involved clothes and sports goods (61 %), travel and holiday accommodation (52 %), household goods (44 %), tickets for events (38 %) and books, magazines and newspapers (33 %). Fewer than one in five internet users bought telecommunication services (18 %), computer hardware (17 %), medicines (13 %) and e-learning material (6 %).
The 16-24 age-group had the highest proportions of e-shoppers purchasing clothes and sport goods (69 %), video games software, other software and upgrades (28 %) and e-learning material (8 %). People aged 25-54 had the highest proportion of internet users buying household goods (49 %), tickets for events (40 %), electronic equipment (26 %), food or groceries (25 %), telecommunication services (20 %) and computer hardware (18 %). The older (55-74) age group took the lead in buying travel and holiday accommodation (57 %), books, magazines and newspapers (36 %) and medicines (18 %).
About 35 % of e-shoppers had in the previous three months bought goods or services for private use once or twice and a third had done so three to five times. The proportion of e-shoppers who had made online purchases over 10 times was lowest, at 14 % (Figure 5).

The largest proportion of people buying online once or twice is found among those aged 16-24 (42 % of e-shoppers), followed by individuals aged 55-74 (40 %). People aged 25-54 stand out as making more frequent purchases: 17 % of e-shoppers in this age group bought online 6-10 times in the three months prior to the survey and 16 % did so even more often.
Four in ten e-shoppers said they had spent EUR 100-499 for their online purchases in the three months prior to the survey. Individuals aged 16-24 led in online purchases worth less than EUR 100 and those aged 25-54 and 55-74 for purchases of EUR 100-499. Purchases worth over EUR 500 were less popular with all age groups (Figure 6).
68 % of e-buyers reported to have no problem when purchasing online

Almost seven e-buyers out of ten reported that they did not encounter any problem when buying or ordering goods or services in the previous 12 months. The problems encountered most often by EU online shoppers were related to slower delivery than had been indicated at the time of making the purchase (17 %). Some 13 % had problems in the form of technical failure of a website while ordering or paying, 9 % had received wrong or damaged goods/services, 5 % had difficulties in finding information on guarantees and other legal rights and 4 % were confronted with final costs higher than indicated or found it difficult to make complaints and seek redress after a complaint. About 3 % of online shoppers in each case were confronted with foreign retailers not selling to customers in their country and problems with fraud (e.g. no goods/services received at all, misuse of credit card details) - Figure 7.

32 % of online shoppers bought or ordered goods or services from sellers in other EU countries
Cross-border online purchases can be an indicator of the smooth functioning of the single market for e-commerce and the extent to which consumers make use of wider choices and lower prices. A large majority of e-shoppers in the 12 months prior to the survey made online purchases from sellers in their own country: 89 %, i.e. down by 2 percentage points from 2012 (Figure 8). A rising trend is observed for purchases from sellers in other Member States (from 25 % in 2012 to 32 % in 2016) and from sellers outside the EU (from 13 % in 2012 to 20 % in 2016).
Data sources and availability

The data in this article are based on the results of annual surveys on ICT usage in households and by individuals. Data for 2016 were aggregated from micro data transmitted by all Member States and some non EU countries (Norway, the former Yugoslav Republic of Macedonia and Turkey). They are available on the Eurostat website (see link below). Researchers can apply for access to the micro data.


Ταχυμεταφορές: Ώθηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο

ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Ώθηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο

Ανάπτυξη κόντρα στην κρίση εμφανίζει ο εγχώριος κλάδος των ταχυμεταφορών.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Infobank Hellastat, κατά την περίοδο 2011-2015 το πλήθος των αντικειμένων που διακινήθηκαν καθώς και τα έσοδα σημείωσαν άνοδο κατά 21,3% και 12,5% αντίστοιχα χάρη στην αυξανόμενη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Ελαφρά διαφοροποιημένη ήταν η εικόνα το 2015, με τον αριθμό των αντικειμένων που διακινήθηκαν να ανέρχεται σε 58,6 εκατομμύρια και να είναι αυξημένος κατά 1,8% σε σχέση με το 2014.

Αντίθετα, τα έσοδα ήταν οριακά χαμηλότερα και διαμορφώθηκαν σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst της Infobank Hellastat, ο κλάδος εμφανίζει ανθεκτικότητα στην ύφεση των τελευταίων χρόνων, αποσπώντας σημαντικά μερίδια έναντι των ΕΛΤΑ.

Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων (από 42% το 2011). Η ανάπτυξη των εσόδων έρχεται τη στιγμή που διαχρονικά παρατηρείται μείωση των τιμών στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών λόγω του έντονου ανταγωνισμού, γεγονός που μεταφράζεται στην παροχή σημαντικών εκπτώσεων για τους εταιρικούς πελάτες. Συγκεκριμένα, το μέσο έσοδο ανά αντικείμενο το 2015 διαμορφώθηκε στα 5,12 ευρώ από 5,52 ευρώ το 2011.
Προοπτικές

Οι φάκελοι καταλαμβάνουν ολοένα και μικρότερο ποσοστό στο πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων από τις εταιρείες courier: 43% το 2015, από 48% πριν από δύο χρόνια. Αντιθέτως, το σύνολο των δεμάτων και μικροδεμάτων το τελευταίο έτος κατέλαβε το 54% του όγκου. Επιπλέον, από τον τομέα των φακέλων προήλθε αρκετά μικρότερο μέρος των εσόδων (συγκεκριμένα το 32%), ενώ από τα δέματα & μικροδέματα συνολικά το 54%. Σύμφωνα με την κα Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της αυξανόμενης εξοικείωσης των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές και της στροφής τους σε φθηνότερες λύσεις, προσφέρει θετικές προοπτικές κυρίως για τον τομέα της διανομής δεμάτων & μικροδεμάτων. Ήδη, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου έχει βασιστεί στον τομέα των αντικειμένων που παραγγέλνονται από τους καταναλωτές διαδικτυακά. Αντιθέτως, το ψηφιακό μέσο συνιστά απειλή για την παραδοσιακή αλληλογραφία».


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search