
Η Aboutnet είναι από τα ιστορικότερα και μεγαλύτερα digital agencies της αγοράς, μετρώντας ήδη 25 χρόνια στον χώρο των ψηφιακών υπηρεσιών. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Σπύρο Ανδριόπουλο, ιδρυτή και Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας, ο οποίος μας ανέλυσε τη στρατηγική και της φιλοσοφία της, με έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα και την τεχνολογική εξέλιξη. Μέσα από τις απαντήσεις του, αναδεικνύονται οι προκλήσεις, η σημασία της καινοτομίας και το όραμα της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη.
- Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε η Aboutnet στην 25χρονη πορεία της στον χώρο και πώς τις ξεπέρασε;
Πραγματικά, όπως κάθε επιχείρηση, είχαμε πολλές! Δοκιμαστήκαμε, πέσαμε, σηκωθήκαμε και ίσως αυτό επαναληφθεί!! Ποιος πραγματικά ξέρει; Τώρα, δεν κάνω αναφορά σε συγκεκριμένες προκλήσεις γιατί θα θέλαμε πολύ χώρο και χρόνο για να τις αναφέρω... Όμως, γίναμε πιο σοφοί και καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τις επόμενες που ήρθαν και που θα έρθουν. Να κάνω εδώ ειδική μνεία στους ανθρώπους της Aboutnet πρώτα και μετά στους πελάτες της, που ήταν το στήριγμα της εταιρείας σε όλες αυτές τις προκλήσεις ή κρίσεις.
- Ποια είναι η στρατηγική της Aboutnet για να ξεχωρίζει στον πολύ ανταγωνιστικό χώρο των ψηφιακών υπηρεσιών που δραστηριοποιείται;
Στρατηγική μας παραμένει ο άνθρωπος: Ο εργαζόμενος στην Aboutnet και ο πελάτης. Σε αυτόν προσπαθούμε να εστιάζουμε. Όλα ξεκινάνε απο τον άνθρωπο και καταλήγουν σε αυτόν. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα! Αυτό θέλουμε να ξεχωρίζει σε όλο τον κλάδο μας και όχι μόνο σε εμάς. Απο την άλλη, το επόμενο γνώρισμά μας (όχι ότι αυτό αναγκαστικά μας ξεχωρίζει απο τους άλλους συναδέλφους) είναι το "value for money" των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Είναι κάτι που όλες τις επιχειρήσεις, ειδικά αυτές τις εποχές, τις ενδιαφέρει.
- Φέτος, η Aboutnet προχώρησε σε αρκετές εξαγορές. Με ποια στρατηγική επιλέχθηκαν αυτές οι εταιρείες;
Η βασική στρατηγική ήταν να μεγαλώσουμε γρήγορα, αλλά παράλληλα σταθερά, κάτι που είναι πολύ δύσκολο, προφανώς. Θέλουμε να ενώσουμε δυνάμεις και να προχωρήσουμε στις πολύ δύσκολες συνθήκες που έχουμε μπροστά μας, όπως η οικονομική κρίση και η τεχνολογική εξέλιξη με εργαλεία όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη. Δεν επιλέχθηκαν απλώς "εταιρείες", αλλά όπως ανέφερα και πιο πριν "άνθρωποι". Άνθρωποι που μοιράστηκαν το όραμά μας και τις αγωνίες μας.
Αυτή, λοιπόν, ήταν η βασική προτεραιότητα και αμέσως μετά, η τεχνογνωσία της κάθε εταιρίας. Οι απορροφήσεις και οι στρατηγικές συνεργασίες θα συνεχίσουν να είναι μέσα στους βασικούς μας στόχους και το 2026. Όπως επίσης και η επέκταση με μικρά και βιώσιμα γραφεία και αντιπροσώπους και σε άλλα σημεία της Ελλάδας. Πιστεύουμε οτι αυτό αποτελεί μονόδρομο, καθώς το είδαμε να συμβαίνει σε άλλους κλάδους της οικονομίας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
- Για πολλούς ήταν έκπληξη το μοντέλο των τοπικών αντιπροσώπων που προωθείτε. Πόσο ελεγχόμενο και αποδοτικό μπορεί να είναι αυτό για το τελικό αποτέλεσμα και την εικόνα της εταιρείας;
Δεν θα έπρεπε να είναι έκπληξη, αφού είναι ένα μοντέλο που εφαρμόζεται σε τόσους άλλους κλάδους και επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό! Δεν ήταν δική μας ανακάλυψη, απλά την εφαρμόσαμε και στον δικό μας κλάδο. Τώρα, για την απόδοση; Προφανώς η πορεία θα δείξει! Είπαμε, η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις! Εαν συμβεί κάτι, θα το ξεπεράσουμε πιστεύω και πάλι. Σκοπός μας είναι να νιώθει ο πελάτης μας ότι είμαστε κοντά του και ότι δεν είμαστε άλλη μια εταιρεία "από την Πρωτεύουσα" που ήταν περαστικοί και μπήκαν, είδαν, τους πήραν τα χρήματα και έφυγαν αμέσως μετά...
Οι λύσεις που έχουμε σκοπό να προσφέρουμε θα είναι ολιστικές λύσεις τεχνολογίας και όχι μόνο λύσεις κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων. Άρα, η ποικιλία των υπηρεσιών θα κάνει πιο βιώσιμο το μοντέλο των τοπικών αντιπροσώπων ή των γραφείων μας, σε διάφορες πόλεις της χώρας.
- Πώς αξιοποιεί η Aboutnet την Τεχνητή Νοημοσύνη; Έχετε αναπτύξει δικές σας πλατφόρμες ή/και επενδύετε σε συνεργασίες σε αυτή την κατεύθυνση;
Δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε αμέτοχοι στο AI. Έχουμε αναπτύξει και δικά μας εργαλεία, αλλά επίσης έχουμε επενδύσει και σε συνεργασίες. Με λογική όμως και σύνεση αντιμετωπίζουμε την έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας. Ζούμε μια μόδα που σε ό,τι γράψεις επάνω "AI" πουλιέται σαν τρελό... Αυτό είναι μια "αρπαχτή" που δεν επιθυμούμε να την ασπαστούμε. Με σταθερότητα και με γνώμονα τις ανάγκες και τη δυνατότητα αφομοίωσης αυτών απο κάθε επιχείρηση προτείνουμε λύσεις AΙ.
- Ποιοι τομείς των εργασιών σε μια εταιρεία όπως η δική σας, αλλά και της αγοράς γενικότερα, θεωρείτε ότι θα επηρεαστούν πιο δραστικά τα επόμενα χρόνια από το ΑΙ;
Όλες σχεδόν οι εταιρείες αλλά και όλοι οι τομείς του χώρου μας θα επηρεαστούν, γενικά! Αυτό προφανώς θα επηρεάσει και πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο εύκολο θα ήταν να σας πω ποιούς μπορεί να μην επηρεάσει, παρά ποιούς θα επηρεάσει! Θα πρέπει όμως να κάνουμε σύμμαχό μας την τεχνητή νοημοσύνη και άλλη μια φορά να προσαρμοστούμε στην νέα πραγματικότητα.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, όχι μόνο για το πόσο, αλλά κυρίως για το πόσο σύντομα θα γίνει δραματική η αλλαγή. Για παράδειγμα, βλέπουμε κειμενογράφους, γραφίστες, video editors κ.λπ. να γίνεται η δουλειά τους απο εργαλεία ΤΝ. Πιστεύετε οτι θα σταματήσει εκεί;
- Ποια είναι τα επόμενα βήματα και το όραμά σας για την εταιρεία, ειδικά σε σχέση με την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ή αγορών; Στοχεύετε σε διεθνή επέκταση;
Τα βήματα και το όραμά μας είναι αυτά που έχουμε δείξει το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η διαφορά είναι ότι θα ανεβάσουμε ταχύτητες, όσο αυτό είναι εφικτό, στο Growth μοντέλο που έχουμε πρός το παρόν αποφασίσει σε επίπεδο υπηρεσιών και αγορών. Εστιάζουμε πάντα στην τεχνολογία και τους ανθρώπους, με απώτερο σκοπό να γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους και αξιόπιστους technology and growth providers.
Το εξωτερικό που αναφέρετε είναι προφανώς το βήμα που όλοι ονειρεύονται, εμείς όμως με ταπεινότητα λέμε: One Step at a time! Θέλουμε να αποφύγουμε το λάθος που έκαναν πολλοί και ενώ δεν είχαν πάρει σημαντικά μερίδια της ελληνικής αγοράς "έτρεξαν" στη μεγάλη και πολύ δύσκολη αγορά του εξωτερικού.
Για εμάς, η Ελλάδα παραμένει ο βασικός στόχος μας για τα επόμενα χρόνια! Εδώ ζούμε εμείς και οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι αυτές που μας στήριξαν. Είναι μια αγορά που έχει ακομα πολλές προοπτικές, αντίθετα από ό,τι ίσως κάποιοι πιστεύουν και να επισημάνω ότι από συζητήσεις και μελέτες, το εξωτερικό δεν αποτελεί γη της επαγγελίας για τον κλάδο μας, πλέον. Στο Dubai συμμετείχαμε στην έκθεση Gitex σαν εκθέτες πρίν απο 2 χρόνια και εκεί διαπιστώσαμε ότι οι διάφορες παγκόσμιες αγορές προφανώς δεν είναι εύκολες, αλλά ούτε και καλύτερα αμοιβόμενες.