
Η Shopify αντιμετωπίζει μια ομαδική αγωγή για την προστασία δεδομένων στις ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο λογοδοσίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η αγωγή αφορά σε μία υπόθεση που είχε απορριφθεί στο παρελθόν, ωστόσο, επανήλθε μετά από νέα απόφαση του Εφετείου της 9ης Περιφέρειας, που αρχικά την είχε απορρίψει και αρχειοθετήσει.
Η καναδική Shopify, ως γνωστό, είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα εμπορίου με έδρα την Οτάβα, η οποία παρέχει την υποδομή και τα εργαλεία σε επιχειρήσεις λιανικής όλων των μεγεθών, που δραστηριοποιούνται online, αλλά και offline.
Για την παροχή αυτών των υπηρεσιών, η Shopify συλλέγει προσωπικά αναγνωρίσιμες πληροφορίες (PII) από τους αγοραστές, για να διευκολύνει και να βελτιώσει την εμπειρία τους. Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν ονόματα, διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις αποστολής και χρέωσης, διευθύνσεις IP, πληροφορίες συσκευής και δεδομένα συμπεριφοράς. Δηλαδή, όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για την επεξεργασία παραγγελιών, τη διαχείριση πληρωμών, την αποστολή προϊόντων και την αποτελεσματική επικοινωνία με τους πελάτες.
Η Shopify αναγνωρίζει ότι τα δεδομένα ανήκουν στους χρήστες και συλλέγονται μόνο στο βαθμό που είναι απαραίτητο για την παροχή των υπηρεσιών της. Επίσης, υποστηρίζει ότι εφαρμόζει ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία αυτών των δεδομένων από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση και συμμορφώνεται με τους σχετικούς νόμους περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής, όπως ο κανονισμός GDPR.
Ωστόσο, ο Brandon Briskin, κάτοικος Καλιφόρνιας, ισχυρίζεται ότι η Shopify εγκατέστησε cookies παρακολούθησης στο iPhone του χωρίς τη συγκατάθεσή του όταν αγόρασε αθλητικά ρούχα από έναν λιανοπωλητή και χρησιμοποίησε τα δεδομένα του για να δημιουργήσει ένα προφίλ που θα μπορούσε να πουλήσει σε άλλους εμπόρους.
Η υπόθεση απορρίφθηκε αρχικά, αφού η Shopify υποστήριξε ότι δεν θα έπρεπε να μηνύεται στην Καλιφόρνια, επειδή δραστηριοποιείται σε εθνικό επίπεδο και δεν στόχευσε τη συμπεριφορά της προς αυτή την πολιτεία.
Η απόρριψη ανακλήθηκε επειδή οι δικαστές διαπίστωσαν ότι: "Η Shopify επικοινώνησε σκόπιμα… εγκαθιστώντας εν γνώσει της λογισμικό παρακολούθησης στα τηλέφωνα ανυποψίαστων Καλιφορνέζων, ώστε να μπορέσει αργότερα να πουλήσει τα δεδομένα που απέκτησε, με τρόπο που δεν ήταν ούτε τυχαίος, ούτε μεμονωμένος, ούτε συμπτωματικός".
Ένας εκπρόσωπος της Shopify δήλωσε στο Reuters ότι η απόφαση καθιστά τους εμπόρους που δραστηριοποιούνται online ευάλωτους σε αγωγές οπουδήποτε, επιτίθεται στον θεμελιώδη τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου και σύρει επιχειρηματίες που διαχειρίζονται online επιχειρήσεις σε δικαστικές αίθουσες, ανεξάρτητα από το πού δραστηριοποιούνται.
Ο δικηγόρος του Briskin δήλωσε ότι το δικαστήριο ενίσχυσε την ευθύνη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, απορρίπτοντας το επιχείρημα ότι μια εταιρεία δεν λογοδοτεί "πουθενά" επειδή δραστηριοποιείται "παντού".
Η γενική προσδοκία είναι ότι αυτή η απόφαση θα μπορούσε να διευκολύνει τα αμερικανικά δικαστήρια να ασκήσουν δικαιοδοσία επί διαδικτυακών πλατφορμών - ενώ πολλές πολιτείες των ΗΠΑ συμφώνησαν ότι χρειάζονται τη δυνατότητα να επιβάλουν τους δικούς τους νόμους για την προστασία των καταναλωτών.
Εικόνα: Stockcake