Η Meta είχε προβλέψει εσωτερικά, στα τέλη του περασμένου έτους, ότι θα αποκόμιζε περίπου το 10% των συνολικών ετήσιων εσόδων της – δηλαδή γύρω στα 16 δισεκατομμύρια δολάρια – από τη διαχείριση διαφημίσεων που σχετίζονται με απάτες και απαγορευμένα προϊόντα.
Μια σειρά από μέχρι πρότινος αδημοσίευτα έγγραφα, που εξέτασε το πρακτορείο Reuters, δείχνει επίσης ότι ο κολοσσός των κοινωνικών δικτύων, για τουλάχιστον τρία χρόνια, απέτυχε να εντοπίσει και να σταματήσει μια τεράστια ροή διαφημίσεων που εξέθεσαν τα δισεκατομμύρια χρηστών του Facebook, του Instagram και του WhatsApp σε απατηλά ηλεκτρονικά καταστήματα, επενδυτικά σχήματα-απάτες, παράνομα διαδικτυακά καζίνο και την πώληση απαγορευμένων ιατρικών προϊόντων.
Κατά μέσο όρο, όπως σημειώνει ένα έγγραφο του Δεκεμβρίου 2024, η εταιρεία προβάλλει στους χρήστες των πλατφορμών της περίπου 15 δισεκατομμύρια «υψηλού κινδύνου» διαφημίσεις απάτης - δηλαδή διαφημίσεις που φέρουν σαφή σημάδια παραπλάνησης - κάθε μέρα. Η Meta αποκομίζει περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσια έσοδα από αυτήν την κατηγορία διαφημίσεων, σύμφωνα με άλλο εσωτερικό έγγραφο στα τέλη του 2024.
Μεγάλο μέρος της απάτης προέρχεται από διαφημιστές που ενεργούσαν με αρκετά ύποπτο τρόπο ώστε να επισημανθούν από τα εσωτερικά συστήματα προειδοποίησης της Meta. Ωστόσο, η εταιρεία αποκλείει διαφημιστές μόνο αν τα αυτοματοποιημένα της συστήματα εκτιμήσουν με βεβαιότητα τουλάχιστον 95% ότι αυτοί διαπράττουν απάτη, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Αν η εταιρεία είναι λιγότερο βέβαιη – αλλά εξακολουθεί να θεωρεί ότι ο διαφημιστής είναι πιθανός απατεώνας – τότε η Meta επιβάλλει υψηλότερες χρεώσεις διαφήμισης ως «ποινή», σύμφωνα με τα ίδια έγγραφα. Η ιδέα πίσω από αυτή την τακτική είναι να αποθαρρύνει τους ύποπτους διαφημιστές από το να προβάλλουν διαφημίσεις.
Τα έγγραφα σημειώνουν επίσης ότι οι χρήστες που κάνουν κλικ σε διαφημίσεις-απάτες είναι πιθανό να βλέπουν ακόμη περισσότερες τέτοιες, εξαιτίας του συστήματος προσωποποιημένων διαφημίσεων της Meta, το οποίο προσπαθεί να προβάλει διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντα του χρήστη.
Δείτε περισσότερα στο insider.gr







