
Το email marketing παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για την προσέγγιση πελατών και την ενίσχυση των πωλήσεων σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Κρύβει παγίδες, όμως, που μπορούν να βλάψουν σοβαρά τη φήμη και την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σου.
Ένα από τα πιο συχνά και καταστροφικά λάθη που κάνουν πολλοί ιδιοκτήτες e-shop, είναι να αγνοούν την ποιότητα και την εγκυρότητα της λίστας των παραληπτών τους. Η αποστολή μαζικών email σε παλιές, ανενεργές ή ξεχασμένες διευθύνσεις μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα, όπως το να βρεθείς σε μαύρες λίστες, να αποκλειστείς από τους παρόχους email και, τελικά, να χάσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου.
Έχεις ξεκινήσει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα πριν μερικά χρόνια και συγκεντρώνεις email με σκοπό να ξεκινήσεις κάποια στιγμή να στέλνεις καμπάνιες με ενημερώσεις, προσφορές κ.λπ. Όταν τελικά το αποφασίζεις, βρίσκεις τον μηχανισμό ή το πάροχο υπηρεσιών email που σε εξυπηρετεί καλύτερα, σχεδιάζεις και στέλνεις την πρώτη σου καμπάνια.
Όμως, προς έκπληξή σου, ο πάροχος email σου διακόπτει τον λογαριασμό, επειδή έχεις μπει σε μαύρη λίστα από τους μεγάλους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου (ISPs). Γιατί; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό:
-
Οι άνθρωποι αλλάζουν συχνά email (νέα δουλειά, αλλαγή ISP, ή δημιουργούν νέο email λόγω spam). Τα παλιά email επιστρέφουν ως «bounces». Πολλά bounces δείχνουν στους ISPs ότι η λίστα σου είναι παλιά ή αγορασμένη, και σε μπλοκάρουν.
-
Οι παραλήπτες ξεχνούν. Αν κάποιος αγόρασε κάτι πριν τρία χρόνια, πιθανότατα δεν σε θυμάται, ειδικά αν έχεις αλλάξει όνομα ή λογότυπο. Όταν λάβει το email σου, μπορεί να το χαρακτηρίσει ως spam, κάτι που οδηγεί σε παράπονα και μπλοκάρισμα.
-
Κάποιοι ISPs μετατρέπουν παλιές, ανενεργές διευθύνσεις σε «παγίδες spam». Αν στείλεις email σε τέτοια διεύθυνση, μπαίνεις άμεσα σε μαύρη λίστα, με αποτέλεσμα να μπλοκάρεσαι από πολλούς ISPs ταυτόχρονα.
Τι πρέπει να κάνεις
-
Διέγραψε παλιές διευθύνσεις email: Αν έχεις διευθύνσεις που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 6-12 μήνες, διέγραψέ τις από τη λίστα σου.
- Χρησιμοποίησε μια υπηρεσία ελέγχου και καθαρισμού λίστας email: Yπάρχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες και εργαλεία που αναλαμβάνουν τον έλεγχο και τον καθαρισμό λιστών email. Μπορούν να σε βοηθούν να αφαιρέσεις ανενεργές, λανθασμένες ή επικίνδυνες διευθύνσεις, βελτιώνοντας έτσι την παράδοση και την αποτελεσματικότητα των email καμπανιών.
Μερικές από τις πιο δημοφιλείς σχετικές online υπηρεσίες, είναι η ZeroBounce, η Clearout, η MillionVerifier και η EmailListVerify. Κάποιες προσφέρουν και δωρεάν δοκιμή επαλήθευσης μικρής ποσότητας ηλεκτρονικών διευθύνσεων.
-
Στην πρώτη σου καμπάνια: Βεβαιώσου ότι το όνομα της εταιρείας σου εμφανίζεται παντού (στο θέμα, στο όνομα αποστολέα, στη διεύθυνση απάντησης) και υπενθύμισε στους παραλήπτες το πώς μπήκαν στη λίστα σου.
Αυτά τα βήματα θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις το μπλοκάρισμα και να προστατεύσεις τη φήμη του email marketing της επιχείρησής σου.
Εικόνα: Stockcake
Πηγή: practicalecommerce