
Μία ανεξάρτητη αναλυτική έκθεση αποκαλύπτει ότι οι «κρυφές» λέξεις-κλειδιά στις Google Ads κοστίζουν στους διαφημιζόμενους έως και το 85% των δαπανών τους!
Η μελέτη βασίστηκε σε μελέτες από διαφημιστικές καμπάνιες που ξόδεψαν συνολικά πάνω από 20 εκατομμύρια δολάρια και δείχνει ότι οι «κρυφές» λέξεις-κλειδιά, δηλαδή αναζητήσεις που δεν αποκαλύπτονται στους διαφημιζόμενους, ευθύνονται για σημαντικές απώλειες, απορροφώντας έως και 85 λεπτά αξίας από κάθε δολάριο που δαπανάται στις ΗΠΑ.
Οι διαφημιζόμενοι εδώ και καιρό υποψιάζονταν ότι ο αδιαφανής χειρισμός από την Google των αναζητήσεων με χαμηλό όγκο επηρεάζει αρνητικά την απόδοση. Τώρα, δεδομένα από σχεδόν 14 εκατομμύρια κλικ σε 933 καμπάνιες αποκαλύπτουν το μέγεθος του προβλήματος:
- Υψηλότερο κόστος ανά κλικ (CPC)
- Μειωμένα ποσοστά κλικ (CTR)
- Χαμηλή απόδοση επένδυσης (ROI)
Όλα αυτά προέρχονται από αόρατη κίνηση που οι διαφημιζόμενοι δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν.
Στατιστικά στοιχεία
- 0,85 δολάρια σπαταλώνται για κάθε 1 δολάριο που δαπανάται λόγω κρυφών όρων αναζήτησης.
- 52% υψηλότερο κόστος ανά κλικ (CPC) σε κρυφές αναζητήσεις.
- 44% χαμηλότερο CTR σε κρυφές αναζητήσεις.
- Ελάχιστη διαφορά απόδοσης μεταξύ ορατής και κρυφής μη-εμπορικής κίνησης, αλλά οι εμπορικές λέξεις-κλειδιά αποδίδουν πολύ χειρότερα όταν είναι κρυφές.
Τι λένε οι ειδικοί
Ο Collin Slattery, ιδρυτής της Taikun Digital και αναλυτής της μελέτης, σχολίασε στο X: «Είμαι πεπεισμένος ότι δεν πρόκειται για θέματα ιδιωτικότητας, αλλά για εκμετάλλευση χαμηλής ποιότητας αποθέματος.»
Από την πλευρά της, η Ginny Marvin, υπεύθυνη επικοινωνίας της Google Ads, απάντησε: «Οι όροι αναζήτησης αναφέρονται μόνο όταν υπάρχει επαρκής όγκος αναζητήσεων σε όλη τη Google… Η αύξηση του ορίου έγινε αποκλειστικά για λόγους προστασίας της ιδιωτικότητας.»
Τόνισε επίσης την προσπάθεια της Google να αναπτύξει «εργαλεία φιλικά προς την ιδιωτικότητα», όπως τα συνολικά insights για ορθογραφικά λάθη και την αναφορά Search Terms Insights, ενώ αναγνώρισε την απογοήτευση των διαφημιζόμενων: «Θα συνεχίσουμε να αναζητούμε τρόπους βελτίωσης της ορατότητας με σεβασμό στην ιδιωτικότητα.»
Google και διαφάνεια
Η Google υποστηρίζει ότι ισορροπεί την ορατότητα των διαφημιζόμενων με την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών. Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτά που αποκρύπτονται δεν είναι απλώς σπάνια, αλλά χαμηλής ποιότητας. Μέχρι να βελτιωθεί η διαφάνεια, οι διαφημιζόμενοι ενδέχεται να πληρώνουν για inventory που δεν μπορούν να δουν ή να ελέγξουν.
Πηγή: Search Engine Land
Εικόνα: Stockcake