Ελπίζατε ότι η ορατότητα στο ChatGPT θα αντικαταστήσει το χαμένο οργανικό traffic της Google; Τα νέα δεδομένα δείχνουν το αντίθετο!
Μια νέα ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο Search Engine Land αποκαλύπτει μια σκληρή αλήθεια για τους δημιουργούς περιεχομένου και τους marketers: Το ChatGPT εμφανίζει τους συνδέσμους των πηγών του, αλλά οι χρήστες σπάνια κάνουν κλικ σε αυτούς.
Σύμφωνα με δεδομένα που διέρρευσαν και αφορούν τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών, το χάσμα μεταξύ της προβολής (impressions) και των κλικ (clicks) είναι τεράστιο.
Η ανάλυση βασίστηκε σε ένα δείγμα που περιλάμβανε:
- 610.775 συνολικές εμφανίσεις συνδέσμων (link impressions).
- 4.238 συνολικά κλικ.
- 0,69% συνολικό CTR (Click-Through Rate).
Για τη συντριπτική πλειοψηφία των σελίδων, το CTR κυμαίνεται από 0,01% έως 0,1% ή ακόμα και στο απόλυτο 0%. Η σελίδα με την καλύτερη απόδοση στο δείγμα άγγιξε μόλις το 1,68%.
Πού πηγαίνουν τα κλικ;
Το έγγραφο που διέρρευσε, το οποίο μοιράστηκε ο Vincent Terrasi (CTO της Draft & Goal), αναλύει την απόδοση ανάλογα με το πού εμφανίζεται ο σύνδεσμος μέσα στο περιβάλλον του ChatGPT. Τα συμπεράσματα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα:
- Κυρίως Κείμενο (Main Response): Εδώ παρατηρούνται τεράστια νούμερα εμφανίσεων (impressions), αλλά ελάχιστο CTR. Οι χρήστες διαβάζουν την απάντηση και μένουν εκεί.
- Sidebar και Παραπομπές (Citations): Αυτά τα σημεία έχουν πολύ λιγότερες εμφανίσεις, αλλά παραδόξως υψηλότερο CTR (που φτάνει το 6-10%). Ωστόσο, λόγω του μικρού όγκου εμφανίσεων, η συνολική κίνηση παραμένει χαμηλή.
- Αποτελέσματα Αναζήτησης (Search Results εντός chat): Σχεδόν μηδενικές εμφανίσεις και μηδενικά κλικ.
Αυτά τα ευρήματα επιβεβαιώνουν αυτό που πολλοί φοβόντουσαν: Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) φαίνεται πως δεν λειτουργεί ως "πύλη" προς το υπόλοιπο διαδίκτυο, όπως οι παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, αλλά ως τελικός προορισμός.
Αν η στρατηγική σας βασίζεται στο "AI Optimization" για να κερδίσετε κλικ, ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσετε. Η αξία της εμφάνισης στο ChatGPT φαίνεται να αφορά περισσότερο το Brand Awareness (αναγνωρισιμότητα επωνυμίας) και λιγότερο την άμεση επισκεψιμότητα στο site σας.
Η οργανική κίνηση από το AI αυξάνεται, αλλά παραμένει ένα ελάχιστο κλάσμα της συνολικής πίτας και συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά από την παραδοσιακή αναζήτηση της Google.
Πηγή: searchengineland.com








