Μια νέα ανάλυση ρίχνει φως στον τρόπο που τα AI Overviews της Google επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών και μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα. Ωστόσο, η παραδοσιακή αναζήτηση (Search) παραμένει ο κυρίαρχος παράγοντας όταν πρόκειται για την πραγματικές αγορές.
Το βασικό συμπέρασμα από την ανάλυση της εταιρείας BrightEdge είναι σαφές: η τεχνητή νοημοσύνη κυριαρχεί στη φάση της έρευνας, αλλά οι πωλήσεις εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα κλασικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα AI Overviews εμφανίζονται κυρίως όταν οι χρήστες βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης και της συγκριτικής έρευνας.
- Συμπεριφορά AI: Τα αποτελέσματα AI επικεντρώνονται στο να παρέχουν γρήγορες, περιεκτικές πληροφορίες σε χρήστες που προσπαθούν να μάθουν, να συγκρίνουν ή να αξιολογήσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
- Συμπεριφορά Αναζήτησης: Αντίθετα, τα ερωτήματα που βρίσκονται στο κάτω μέρος της "χρονικής διοχέτευσης" (bottom-funnel), αυτά που σηματοδοτούν άμεση πρόθεση αγοράς (π.χ., "αγοράστε τώρα", "τιμή"), εξακολουθούν να ανήκουν στην παραδοσιακή αναζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης συνεχίζει να κάνει κλικ σε οργανικά αποτελέσματα ή σε διαφημίσεις για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή.
Η Google πειραματίζεται
Είναι φανερό ότι η Google βρίσκεται ακόμα σε φάση εκτεταμένου πειραματισμού. Παρατηρήθηκε μια μεγάλη άνοδος στην εμφάνιση των AI Overviews τον Σεπτέμβριο, η οποία ακολούθησε μια σημαντική πτώση τον Οκτώβριο.
Αυτή η αστάθεια δείχνει ότι η Google ρυθμίζει συνεχώς τον αλγόριθμο, προσπαθώντας να βρει την ιδανική ισορροπία. Μάλιστα, ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως Έπιπλα, Διακόσμηση Σπιτιού και Ρούχα, είδαν τη μεγαλύτερη μείωση στην εμφάνιση των AI Overviews.
Τί σημαίνει αυτό για το eCommerce και το Marketing;
- Επικεντρωθείτε στην έρευνα: Οι επιχειρήσεις πρέπει να παράγουν πλούσιο, εκπαιδευτικό περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήματα «τι είναι» και «ποιο είναι το καλύτερο». Αυτό το περιεχόμενο είναι πλέον το κλειδί για να εμφανιστείτε στα AI Overviews και να κερδίσετε την προσοχή του χρήστη στη φάση της αναζήτησης
- Μην ξεχνάτε την κλασική αναζήτηση: Η πώληση εξακολουθεί να εξαρτάται από το αν η ιστοσελίδα σας κατατάσσεται καλά στα κλασικά αποτελέσματα για ερωτήματα υψηλής πρόθεσης αγοράς.
Η τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται πως αναδιαμορφώνει το πρώτο μισό του αγοραστικού ταξιδιού, δηλαδή, την έρευνα. Όμως, για να κλείσει η πώληση, ο χρήστης εμπιστεύεται ακόμα τα παραδοσιακά κανάλια. Η επιτυχία φαίνεται πως απαιτεί πλέον μια διπλή στρατηγική: ενημέρωση μέσω AI και πωλήσεις μέσω οργανικής αναζήτησης.







