Digital Marketing

Οι 10 τάσεις της ψηφιακής διαφήμισης για τις ΜΜΕ το 2017

Ποιες είναι οι τάσεις της ψηφιακής διαφήμισης για το 2017; Πολλοί ερίζουν για μια θέση στο Top-10 της χρονιάς κι ας μη φτάσαμε ούτε στα μισά του χρόνου, ακόμα. Υπάρχουν, φυσικά, κάποια «σιγουράκια» όπως το video και το mobile, αλλά πολλές θέσεις που παίζονται ακόμα… Αρκετές στρατηγικές διαμορφώνονται ακόμα, σ’ ό,τι αφορά στα ψηφιακά μέσα, κι άλλες δεν έχουν αποδώσει ως τώρα τους αναμενόμενους καρπούς…
Κάποιες προβλέψεις, πάντως, που εντοπίσαμε και συνθέσαμε από δυο-τρεις διαφορετικές πηγές, δίνουν μια πρώτη γεύση του τι πρόκειται να επακολουθήσει, ειδικά στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), τους επόμενους μήνες και ως το τέλος του χρόνου.


Mobile
To ’16 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον χώρο του Mobile κι όλα δείχνουν πως κάτι ανάλογο θα συμβεί και φέτος, με τις προβλέψεις να λένε πως οι διαφημίσεις σ’ αυτό το μέσο ίσως ξεπεράσουν για πρώτη χρονιά εκείνες στα desktop. Με τα κινητά να έχουν στ’ αλήθεια γίνει προέκταση του χεριού μας, αυτό μάλλον δεν έπρεπε να προκαλεί εντύπωση… Τώρα, μάλιστα, μάλλον έχει φτάσει η ώρα που δεν αρκούν οι μετατροπές των διαφημίσεων από web σε mobile, αλλά η δημιουργία τους εξαρχής γι’ αυτό το μέσο, ώστε να μεγιστοποιηθεί η εμπειρία του χρήστη… 

Video
Δεν χωρεί, πια, καμιά αμφιβολία ότι το βίντεο είναι ο βασιλιάς του περιεχομένου – μια ματιά στο τι γίνεται καθημερινά στο Facebook Live, στο YouTube, το Snapchat, ακόμα και στο Twitter, μάλλον είναι αρκετή για να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο ότι εκεί στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον του κοινού, άρα η ύπαρξή του (ακόμα καλύτερα αν μπορεί να σταθεί και σε κινητές συσκευές) είναι σχεδόν αναγκαία σε κάθε διαφήμιση με φιλοδοξίες…

Native
Σύμφωνα με κάποιες έρευνες, η αγορά του native advertising έφτασε πέρυσι τα 7,9 δις $, όμως οι προβλέψεις για φέτος την ανεβάζουν –ούτε λίγο, ούτε πολύ- σχεδόν στα τριπλά, στα 21 δις $, καθώς επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε πλατφόρμα. Όσο περισσότερο ψηφιακά εγγράμματοι γίνονται οι χρήστες-καταναλωτές, τόσο ευκολότερα μπορούν να «κόβουν» τις ενοχλητικές διαφημίσεις – αν, όμως, αυτές είναι «φυσικά» ενταγμένες στο περιεχόμενο, προσθέτοντας αξία σ’ αυτό, τόσο καλύτερα και αποτελεσματικότερα θα επιτελούν το «χρέος» τους.

Διάδραση
Από τα πρώτα «πέτρινα» χρόνια και την εποχή της αθωότητας, οι δυνατότητες διαδραστικότητας του χρήστη με τις διαφημίσεις έχουν περάσει πια σε ένα σαφώς διαφορετικό επίπεδο. Πάντα χρήσιμη και ικανή να αφήσει βαθύτερα το μήνυμα στον στόχο, είτε ενταγμένη στο σώμα μιας διαφήμισης, είτε με την παρουσία της στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, η διαδραστικότητα (που μπορεί να έχει τη μορφή κουίζ, σφυγμομέτρησης ή ό,τι άλλο φανταστεί κανείς, εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό «όπλο».

Προσωποποιημένο περιεχόμενο
Ο βομβαρδισμός των καταναλωτών με διαφημίσεις, είναι ένα καθημερινό φαινόμενο που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Πόσες από αυτές, όμως, ενδιαφέρουν πραγματικά εκείνον που τις βλέπει ή τις ακούει (ή και τα δυο); Αμερικανικές έρευνες ισχυρίζονται πως ο μέσος καταναλωτής (εκεί, βέβαια, στον Παράδεισο τέτοιου είδους τακτικών) εκτίθεται καθημερινά σε περισσότερες από 5000 διαφημίσεις κάθε μέρα! Πόσες από αυτές, βέβαια, αφήνουν το «στίγμα» τους, είναι μια άλλη υπόθεση… Έτσι, το προσωποποιημένο περιεχόμενο προφανώς έχει σημαντικότατο συγκριτικό πλεονέκτημα – το ερώτημα είναι πώς καταλήγεις σ’ αυτό; Ευτυχώς για τις εταιρίες, υπάρχουν πλέον (και θα πολλαπλασιάζονται συνεχώς) δεδομένα για συνήθειες, ενδιαφέροντα και δραστηριότητες του κοινού, που επιτρέπουν (όχι χωρίς κόπο, βέβαια) περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις.

Influencers
Σχετικά πρόσφατη τάση, η επιτυχία της βασίζεται στη γνωστή από παλιά τακτική της καμπάνιας «στόμα-με-στόμα». Περισσότερο εμπιστεύεσαι αυτό που σου λέει ένας φίλος σου, παρά ό,τι σου λέει ένας άγνωστος ή –ακόμα χειρότερα- μια διαφήμιση, που απλώς θέλει να σου πουλήσει… Ο γνωστός σου, όμως, το μόνο που θέλει, είναι  να σε βοηθήσει, αν όχι να σε σώσει! Η εμπιστοσύνη στο αποκορύφωμά της – Πόσσω μάλλον, αν αυτός που σου προτείνει κάτι, είναι μια γνωστή προσωπικότητα, με πλήθος followers!  Μοιραία, λοιπόν, αυτή η μέθοδος γνωρίζει ιδιαίτερη επιτυχία μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - Instagram, Snapchat, YouTube και Twitter σε ημερησία διάταξη. Δείτε, πάντως, μήπως βρείτε κάτι αντίστοιχο και σε επίπεδο Β2Β...


Chatbots
Αν και αρχικά θεωρήθηκαν μέτριο υποκατάστατο των call-centers, τα ρομποτικά συστήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας τους και τη βελτίωση των επιδόσεών τους. Μπορούν πλέον να διαβάζουν και να ερμηνεύουν μηνύματα, απαντώντας στις όποιες ερωτήσεις των χρηστών σε πραγματικό χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Χάρη στις προόδους της τεχνητής νοημοσύνης, της ανάλυσης μεγάλων όγκων δεδομένων και της σύνθεσης φωνής, μπορούν να προσφέρουν προσωποποιημένη εμπειρία, σχεδόν σαν ανθρώπινος agent (αν όχι καλύτερα, μερικές φορές)   

Data και πάλι Data!
Μιας και τα αναφέραμε, τα δεδομένα τόσο σαν πηγή για τη δημιουργία περιεχομένου, όσο και σαν αποτέλεσμα καταγραφής των επιδόσεων μιας καμπάνιας, στο τέλος της ημέρας, παίζουν σημαντικότατο ρόλο για την επιτυχία της καθώς συχνά αποκαλύπτουν και τις προτιμήσεις των χρηστών, επομένως προσφέρουν τη δυνατότητα για μικρομετρικές διορθώσεις.
Κάθε πλατφόρμα που σέβεται τον εαυτό της (όπως πχ. το Facebook, το Google, το Instagram και πολλές άλλες) διαθέτουν τέτοια στοιχεία στους διαφημιστές/ζόμενους και επιτρέπουν –σε συνδυασμό με το cloud και τη μηχανική μάθηση (machine learning)- ακριβέστερη, αλλά και πολύ ταχύτερη επεξεργασία των δεδομένων, άρα και δυνατότητα ταχύτερης ανταπόκρισης από την πλευρά τους, που μπορεί να κάνει τη διαφορά.
«Ζωντανό» video

Είναι το «καινούριο κοσκινάκι μου» και, σαν τέτοιο, είναι λογικό να κερδίζει οπαδούς και πόντους. Η μετεωρική άνοδος του Snapchat έδωσε πολλούς από τους τελευταίους στο Facebook, που με το Live του κέρδισε πελάτες – δικαίως, βεβαίως, γιατί οι μετρήσεις (αυτές για τις οποίες μιλούσαμε παραπάνω) έδειξαν ότι οι χρήστες βλέπουν «ζωντανό» βίντεο επί τρεις φορές περισσότερο χρόνο απ’ όσο συνήθως. Ο λόγος είναι ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις το περιεχόμενο των βίντεο είναι πιο αυθόρμητο, πιο άμεσο και μπορεί να έχει άμεση επίδραση στους θεατές του, ενισχύοντας το επίπεδο της εμπειρίας τους. Άλλο που δεν θέλουν οι διαφημιστές, δηλαδή…
Ad Blocking

Τελευταία τάση, αλλά με μεγάλο και μάλλον αυξανόμενο αντίκτυπο, το ad blocking, το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων από τους χρήστες. Έρευνες στη αρχή του χρόνου έδειχναν ότι περίπου 400 εκατ. χρήστες κινητών συσκευών και 2300 εκατ. χρήστες desktop υπολογιστών μπλοκάρουν συστηματικά τις διαφημίσεις και δεν τις αφήνουν να εμφανιστούν στις οθόνες τους. Όσο δυσάρεστο κι αν είναι αυτό για τους διαφημιστές, δεν παύει να είναι μια πραγματικότητα. Καθημερινά, έχουμε μια διελκυστίνδα, στην οποία πότε κερδίζουν οι διαφημιστές και πότε οι δημιουργοί προγραμμάτων που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις. Άρα, ο καθένας ας προτιμήσει να παίξει το «χαρτί» του όσο καλύτερα μπορεί, αναδεικνύοντας τις ικανότητές του. Ειδικά, οι διαφημιστές ας προσπαθήσουν να κερδίσουν πόντους με native διαφημίσεις και ποιοτικό περιεχόμενο, που να ελκύει κι όχι να απωθεί τους χρήστες / καταναλωτές, ώστε να καταφεύγουν στο ad blocking... Και, πάνω απ’ όλα ας διαβάζουν και ας είναι ενήμεροι του «τι τρέχει στην αγορά», είτε για καλό είτε για κακό…

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες

Digita lmarketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες

Μέρος Α’:  Digital Marketing Audit

Διαδίκτυο και φαρμακευτικές εταιρίες

Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για την αναζήτηση πληροφοριών, προϊόντων και υπηρεσιών.  Η συγκεκριμένη τάση επηρεάζει όλους τους κλάδους συμπεριλαμβανομένου και του φαρμακευτικού.  

Στη διάσταση αυτή, είναι αναγκαίο για τις φαρμακευτικές εταιρίες να έχουν μια αποτελεσματική online παρουσία. 

Λέγοντας αποτελεσματική εννοούμε να δημιουργεί χειροπιαστά αποτελέσματα για αυτές.  Προϋπόθεση για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, είναι ο σχεδιασμός κι η υλοποίηση ενός συγκροτημένου digitalmarketingplan, το οποίο θα ενσωματώνει  τις αλλαγές που αναμένονται στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται η φαρμακευτική εταιρία, θα αξιοποιεί τα δυνατά της σημεία και θα εστιάζεται στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων. 

Στο πρώτο μέρος του άρθρου θα επικεντρωθούμε στο digitalmarketingaudit, το οποίο αποτελεί και το πρώτο μέρος του digitalmarketingplan.

Marketing plan και digital marketing plan
Το digitalmarketingplan δεν δημιουργείται στο κενό - αποτελεί τμήμα του στρατηγικού marketingplan.

Ενσωματώνοντας οργανικά το πρώτο στο δεύτερο, αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα offlinemarketingtools  που είναι διαθέσιμα, όπως οι ιατρικοί επισκέπτες, οι χορηγίες, οι συμμετοχές σε συνέδρια, οι διαφημίσεις  και -μέσα από τις συνέργειες που δημιουργούνται- βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό η αποτελεσματικότητα κι η αποδοτικότητα των ενεργειών marketing συνολικά.

Η δομή ενός digital marketing plan

Digital Marketing Audit

Εσωτερικό περιβάλλον

Αναλύεται οτιδήποτε αφορά στην online παρουσία της φαρμακευτικής εταιρίας, όπως είναι η ιστοσελίδα της κι άλλα owned media (microsites, social media pages, health portals), τα earned media τα οποία αφορούν σε θέματα online δημοσιότητας και τα paid media τα οποία αφορούν στην online προώθηση επί πληρωμή, για παράδειγμα, με Google Adwords, display advertising, online sponsorship. 
Ειδικά για την ιστοσελίδα της φαρμακευτικής εταιρίας, οι παράμετροι που πρέπει να αξιολογηθούν είναι σημαντικές σε αριθμό - αναλυτική πληροφόρηση για το θέμα αυτό υπάρχει στο άρθρο Κατασκευή Ιστοσελίδων.

Εκτιμώντας συνολικά την online παρουσία της φαρμακευτικής εταιρίας, μπορούμε να υπολογίσουμε το onlineSoV (ShareofVoice) και να το συγκρίνουμε μ’ εκείνο του ανταγωνισμού.

Άλλες παράμετροι που αξιολογούνται  στην ενότητα αυτή, είναι το ανθρώπινο δυναμικό της φαρμακευτικής εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων και των εξωτερικών συνεργατών, το οποίο ασχολείται με θέματα digitalmarketing, τα συστήματα που χρησιμοποιούνται όπως τα CRM, emailplatforms, analytics, digitalmarketingautomationsoftware, οι διαδικασίες που ακολουθούνται καθώς επίσης και τα onlinecampaigns που έχουν υλοποιηθεί.

Ολοκληρώνοντας την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος είμαστε σε θέση να καταγράψουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία της φαρμακευτικής εταιρίας αναφορικά με τα θέματα του digitalmarketing.

Εξωτερικό περιβάλλον

Micro

Πελάτες

Αναλύουμε την online συμπεριφορά των πελατών της φαρμακευτικής εταιρίας.  Για να ολοκληρώσουμε αυτή την ανάλυση μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα GoogleAnalytics και το sociallistening,  σε συνδυασμό με τη διενέργεια μιας online ποιοτικής έρευνας.  Η ανάλυση αυτή είναι σημαντική τόσο στην περίπτωση των OTC όσο και στην περίπτωση των συνταγογραφούμενων φαρμάκων.  Ο στόχος είναι να καταγραφεί το customerjourney,  το οποίο οδηγεί τελικά στην αγορά των φαρμάκων ή άλλων προϊόντων  της φαρμακευτικής εταιρίας.

Influencers

Καταγράφουμε την online συμπεριφορά των ιατρών είτε στην ιστοσελίδα της φαρμακευτικής εταιρίας είτε στα άλλα ownedmedia και εξάγουμε συμπεράσματα για την εμπλοκή τους (engagement), δηλαδή θέματα περιεχομένου και εμπειρίας του χρήστη (userexperience) που ενισχύουν την αλληλεπίδραση των ιατρών με το brand της φαρμακευτικής εταιρίας..

Κανάλια διανομής

Η ενότητα αυτή αναπτύσσεται για την περίπτωση των OTC και αφορά στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τα e-shops που προωθούν προϊόντα της φαρμακευτικής εταιρίας.  Αξιολογούνται τα αποτελεσματικότερα online κανάλια διανομής, τόσο σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας και συνεργασίας.  Επιπρόσθετα, εξετάζονται θέματα που βελτιώνουν το onlineengagement με τους φαρμακοποιούς.

Ανταγωνιστές

Οι κύριοι ανταγωνιστές της φαρμακευτικής εταιρίας έχουν καταγραφεί στο marketingplan της.  Στην ενότητα αυτή εστιαζόμαστε αποκλειστικά στην online παρουσία τους, αναλύοντας τα owned, earned και paidmediaπου αξιοποιούν, τα digitalmarketingcampaigns που έχουν υλοποιήσει, τα online κανάλια διανομής που χρησιμοποιούν και το SoV που έχουν επιτύχει.

Macro

Στην ενότητα αυτή καταγράφουμε οποιαδήποτε εξέλιξη που αναμένουμε να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το digitalmarketing των φαρμακευτικών εταιριών.  Θέματα όπως ταcloudcomputing, Internet ofThings, mHealth, virtual και augmentedreality, η τάση των ασθενών να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους στο διαδίκτυο, η τάση των ιατρών και επαγγελματιών στο χώρο της υγείας να αξιοποιούν το Internet για να προωθήσουν το προσωπικό τους brand,το eDetailing είναι μερικές από τις εξελίξεις οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται οι φαρμακευτικές εταιρίες στο διαδίκτυο.

Ολοκληρώνοντας την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος, είμαστε πλέον σε θέση να καταγράψουμε τις ευκαιρίες και απειλές που αναμένεται να αντιμετωπίσει η φαρμακευτική εταιρία, σε θέματα digitalmarketing.

SWOT analysis
Καταγράφουμε συνοπτικά και ιεραρχημένα, ανάλογα με τη σπουδαιότητά τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία της φαρμακευτικής εταιρίας καθώς επίσης τις ευκαιρίες και απειλές που αναμένεται να αντιμετωπίσει σε θέματα onlinemarketing.  Κατόπιν περιγράφουμε στρατηγικές οι οποίες αξιοποιούν δυνατά σημεία της  σε σχέση με τις ευκαιρίες και τις απειλές και τις αντίστοιχες οι οποίες βελτιώνουν τις αδυναμίες της και μειώνουν τον κίνδυνο από τις απειλές.  Για τις μεγάλες φαρμακευτικέςλ η SWOT analysis θα μπορούσε να χωριστεί στις ακόλουθες ενότητες

•    Απόκτηση νέων πελατών, θέματα conversion και ανάπτυξης υπαρχόντων πελατών
•    Για διαφορετικά brands
•    Για διαφορετικές αγορές
•    Για διαφορετικούς ανταγωνιστές, άμεσους ή έμμεσους

Στο β’ μέρος του άρθρου θα παρουσιαστεί ο καθορισμός των DigitalMarketingObjectives και η ανάπτυξη της DigitalMarketingStrategy για την επίτευξή τους.

Το κείμενο συντάχθηκε από κοινού με τον Στέφανο Οικονομίδη - SEO inGreece

H οικονομική συνεισφορά της διαφήμισης στην Ευρώπη

H οικονομική συνεισφορά της διαφήμισης στην Ευρώπη

“H Αξία της Διαφήμισης» είναι η πρώτη έρευνα του είδους που πραγματοποιείται στο σύνολο της Ενωμένης Ευρώπης, με στόχο να αναδείξει την οικονομική και κοινωνική συνεισφορά της διαφήμισης και να προβάλει το ρόλο της στην ανάπτυξη της «γηραιάς» ηπείρου. Πραγματοποιήθηκε από την Deloitte και υποστηρίχθηκε από έναν ευρύ συνασπισμό της διαφημιστικής βιομηχανίας στην ΕΕ, με επικεφαλής το World Federation of Advertisers και με τη συμμετοχή του IAB Europe.

 

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας:

  • Η διαφήμιση τροφοδοτεί το ΑΕΠ: Κάθε ευρώ που επενδύεται σε διαφήμιση,  «γεννά» 7 ευρώ στο ΑΕΠ
  • Η διαφήμιση δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας: 5,8 εκατομμύρια εργάζονται σ’ αυτόν τον κλάδο, που αντιστοιχούν στο 2,6% της συνολικής απασχόλησης στην ΕΕ
  • Η διαφήμιση δίνει καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας: το μέσο ακαθάριστο εισόδημα στο χώρο των ΜΜΕ και της διαφήμισης στην ΕΕ φτάνει τα 34 000 € σε σύγκριση με τα 22 000 € του συνολικού μέσου όρου
  • Η διαφήμιση στηρίζει τον ανταγωνισμό και οδηγεί την καινοτομία
  • Η διαφήμιση χρηματοδοτεί τα ΜΜΕ και τις υπηρεσίες Διαδικτύου

Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έρευνα, εδώ: https://www.iabeurope.eu/wp-content/uploads/2017/01/Value-of-Advertising_Economic-Contribution-of-Advertising-in-Europe.pdf

Νέος Ad Blocker στο Chrome της Google

Νέος Ad Blocker στο Chrome της Google

Η δημιουργία ενός AdBlocker στο Chrome της Google - ένα μεγάλο βήμα προς τη ρύθμιση του διαφημιστικού περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Η Google ανακοίνωσε ότι χτίζει λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων στο Google Chrome, κίνηση που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τη βιομηχανία ψηφιακού μάρκετινγκ.

Μέσω του επίσημου site της Google, ο Vice President  Διαφήμισης της εταιρείας, Sridhar Ramaswamy, ανακοίνωσε ότι: "σχεδιάζουμε ο Chrome να εμποδίζει τις διαφημίσεις (περιλαμβανομένων και εκείνων που ανήκουν ή προσφέρονται από την Google) σε sites που δεν συμμορφώνονται με το πρότυπο Coalition for Better Ads».

Το Chrome είναι σήμερα ο κυρίαρχος browser στο διαδίκτυο, με μερίδιο αγοράς περίπου 41,6%, και καθώς η χρήση κινητής τηλεφωνίας αυξάνεται, η χρήση φίλτρων  αποκλεισμού διαφημίσεων είναι σημαντικά εμφανέστερη στους desktop (18% έναντι 1% στο κινητό, σύμφωνα με την Έκθεση Meeker για Internet Trends).

Η Google ελπίζει πως, αντιμετωπίζοντας τις ανησυχίες των χρηστών desktop, μπορεί να αποφύγει την άνοδο των εφαρμογών αποκλεισμού διαφημίσεων στις κινητές συσκευές, διατηρώντας ταυτόχρονα μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά στην οποία βασίζονται για τα έσοδά τους.

Όσον αφορά συγκεκριμένα τις διαφημίσεις, θα επιβληθούν κυρώσεις, η Google αναφέρεται σε έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός Coalition for Better Ads., της οποίας είναι ιδρυτικό μέλος.

Όπως εξηγεί ο Ramaswarmy: «Η μεγάλη πλειοψηφία των online δημιουργών περιεχομένου χρηματοδοτούν τη δουλειά τους από διαφημίσεις. Αυτό σημαίνει ότι θέλουν οι διαφημίσεις που προβάλλονται στους ιστοτόπους τους να είναι συναρπαστικές, χρήσιμες και ενδιαφέρουσες - εκείνες που οι χρήστες πραγματικά θέλουν να δουν και να αλληλεπιδράσουν μαζί τους».

Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι πολύ συχνά οι χρήστες συναντούν ενοχλητικές διαφημίσεις στον Ιστό - όπως εκείνες που προωθούν απροσδόκητα μουσική ή  τους αναγκάζουν να περιμένουν 10 δευτερόλεπτα πριν δουν το περιεχόμενο της σελίδας, που επιθυμούν.

Τέτοιες ενοχλητικές εμπειρίες μπορούν να οδηγήσουν κάποιους χρήστες στο αντίθετο άκρο: να μπλοκάρουν όλες τις διαφημίσεις,  στερώντας έσοδα από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο. Τα τελευταία χρόνια, η παρεμπόδιση διαφημίσεων έχει αυξηθεί κι έχει γίνει ο τρόμος του διαδικτυακού μάρκετινγκ. 

Ενώ υπάρχει αύξηση του χρόνου που οι χρήστες περνούν online, υπάρχει και αντίστοιχη αύξηση στο μπλοκάρισμα των διαφημίσεων.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα (και συνδυάζοντας τα παραπάνω δεδομένα με εκείνα της χρήσης κινητών και επιτραπέζιων υπολογιστών), περίπου το 11% στο σύνολο των χρηστών χρησιμοποιούν πλέον κάποια μορφή αποκλεισμού διαφημίσεων, ποσοστό που αυξάνεται κατά 30% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα, τα ποσοστά υιοθέτησης αποκλεισμού διαφημίσεων αυξάνονται σταθερά σε ορισμένες από τις βασικές παγκόσμιες αγορές για τους τεχνολογικούς γίγαντες.


  
Πηγή: Έκθεση PageFairAdblock 2017

Αυτό προκαλεί, προφανώς, τεράστια ανησυχία τόσο στο Facebook όσο και στο Google, τα οποία συγκεντρώνουν περίπου το 77% των συνολικών δαπανών ψηφιακής διαφήμισης, κι απ’ όπου αμφότεροι παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους.

Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, το Facebook προσπάθησε να εμποδίσει τους αποκλεισμούς διαφημίσεων στην πλατφόρμα του, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι διαφημίσεις εξακολουθούν να εμφανίζονται, ενώ η Google προσπάθησε να επιβάλει κυρώσεις σε σελίδες που προσφέρουν άσχημες εμπειρίες διαφημίσεων, όπως ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα (pop-ups) κλπ.

Κάθε μία από αυτές τις πρωτοβουλίες έχει δημιουργήσει μεικτά αποτελέσματα - αλλά μέσω της επιλογής του Chrome, η Google μπορεί να έχει ένα ουσιαστικότερο μέτρο για να στηρίξει κάτι που θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας των διαφημίσεων και, με τη σειρά της, σε μείωση της υιοθέτησης διαφημιστικών αποκλεισμών.

Όπως σημειώνεται, τόσο η Google όσο και το Facebook είναι μέλη του The Coalition for Better Ads, που ιδρύθηκε πέρυσι σε συνεργασία με μια ομάδα κορυφαίων διεθνών επαγγελματικών ενώσεων και εταιρειών οι οποίες ασχολούνται με τα online μέσα ενημέρωσης.

Στόχος του συνασπισμού είναι ουσιαστικά η καταπολέμηση της αύξησης του αποκλεισμού διαφημίσεων με τη συγκέντρωση των εμπειριών και των πόρων τους, σε μια προσπάθεια να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν νέα παγκόσμια πρότυπα για τη διαδικτυακή διαφήμιση, ώστε να αποφευχθούν οι ενοχλητικές καταχρήσεις διαφημιστικού περιεχομένου.

Σύμφωνα με τον Oliver von Wersch, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Gruner + Jahr και μέλος του The Coalition for Better Ads: "Το εύρος αυτού του φορέα, υπογραμμίζει την πεποίθησή μας ότι μια ενοποιημένη προσπάθεια σ’ ολόκληρο τον κλάδο θα οδηγήσει στην αλλαγή που θέλουν οι καταναλωτές".

Αυτό είναι το βασικό κίνητρο για την ύπαρξη του φορέα: η διαμόρφωση ενός σχεδίου για να αντιληφθούν τι οδηγεί τους χρήστες να χρησιμοποιούν ad blockers. Και, ήδη, έχουν αποτελέσματα: τον Φεβρουάριο, το YouTube, το οποίο ανήκει στην Google, ανακοίνωσε ότι θα αφαιρεί διαφημίσεις που δεν μπορούν να διαγραφούν πριν περάσουν 30 δευτερόλεπτα, μία από τις πιο απογοητευτικές περιπτώσεις ψηφιακών διαφημίσεων.

Μόλις τον περασμένο μήνα, το Facebook ανακοίνωσε ότι εισάγει έναν νέο παράγοντα στον αλγόριθμό του, ώστε να μειώσει την εμβέλεια του περιεχομένου από ιστότοπους που φορτώνονται με ενοχλητικές διαφημίσεις. Παρότι καμία από αυτές τις ανακοινώσεις δεν ήταν άμεση συνέπεια της δημιουργίας του φορέα, αμφότερες συντάσσονται με τις τάσεις και το διαφημιστικό περιεχόμενο το οποίο προσδιορίζεται από την έρευνα του φορέα ως προβληματικό, οδηγώντας σε ανασταλτικές δράσεις.

Φυσικά, ο εκ μέρους της Google έλεγχος σχετικά με τις διαφημίσεις που θα εμφανίζει ή δεν θα εμφανίζει, της δίνει επίσης κάποιο πλεονέκτημα στην αγορά. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να εμποδίζουν κάποιες διαφημίσεις που δεν ανήκουν στην Google, προκειμένου να αυξήσουν την αξία των δικών τους προσφορών. Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο τα ρυθμιστικά όργανα θα έπρεπε να παρακολουθούν.

Προκειμένου να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους στην προετοιμασία τους για την επερχόμενη  αλλαγή, η Google δημοσίευσε μια νέα αναφορά σχετικά με τις διαφημίσεις, ώστε να βοηθήσει τους διαφημιστές να κατανοήσουν καλύτερα τι ισχύει με τα πρότυπα για τις καλύτερες διαφημίσεις.
 

Η αναφορά περιέχει screen shots και βίντεο από ενοχλητικές εμπειρίες διαφημίσεων τις οποίες έχουν εντοπίσει τα συστήματα της Google ως προβληματικά, προκειμένου να διευκολυνθούν οι διαφημιστές να εντοπίσουν και να διορθώσουν ανάλογες δικές τους ατασθαλίες.

Η Google ξεκίνησε, επίσης, μια νέα πρωτοβουλία με τίτλο ‘Funding Choices’, η οποία επιτρέπει στους διαφημιστές να παρουσιάσουν ένα προσαρμοσμένο μήνυμα στους επισκέπτες που χρησιμοποιούν ad blocker, καλώντας τους είτε να "ενεργοποιήσουν τις διαφημίσεις στον ιστότοπό τους" είτενα πληρώσουν για ένα pass που αφαιρεί όλες τις διαφημίσεις τον ιστότοπο, μέσω του νέου "Google Contributor". Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εφαρμοσθούν τα μέτρα αυτά κι αν θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.

Οι ανακοινώσεις της Google υπογραμμίζουν ότι οι μηχανισμοί αποκλεισμού διαφημίσεων προκαλούν σοβαρή ανησυχία στο χώρο του ψηφιακού marketing, αλλά κι ότι οι μεγάλοι παίκτες μπορούν να λάβουν μέτρα για να περιορίσουν τη χρήση τους. Αυτή τη στιγμή, με ποσοστό που κυμαίνεται στο 11%, οι διαφημιστικοί αποκλεισμοί προκαλούν μεν ανησυχία, αλλά, αντί ζητούν την εξάλειψή τους, Google και Facebook εξετάζουν τα βασικά ζητήματα, τα προβλήματα που οδηγούν στη χρήση ad blocker, σε μια προσέγγιση η οποία είναι πολύ περισσότερο βιώσιμη και παραγωγική.

Ο ad blocker του Chrome αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2018.

Πηγή: Social Media Today

Το νέο Skype είναι 100% εμπνευσμένο από το Snapchat

Το νέο Skype είναι 100% εμπνευσμένο από το Snapchat

Η Microsoft θα πρέπει να αισθανόταν ότι οι χρήστες μιλούσαν πάρα πολύ για τις ανταγωνιστικές εφαρμογές μηνυμάτων κι όχι τόσο για το Skype.

Η αντίδρασή της ήταν να ανανεώσει την εφαρμογή με ένα πλήρες makeover,το οποίο περιλαμβάνει πολλά νέα χαρακτηριστικά.Το νέο Skype έχει ανανεωθεί πλήρως και τα περισσότερα από τα νέα χαρακτηριστικά του είναι εμπνευσμένα άμεσα από ανταγωνιστές, όπως ο Messenger και το Snapchat.

 


Ξεχάστε την έμφαση στις δωρεάν κλήσεις ήχου και βίντεο, το Skype είναι πλέον μια ολοκληρωμένη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνομιλίες και τη χρήση της κάμερας. Όμως, ακόμα πιο αξιοσημείωτο είναι το "Highlights", το νέο χαρακτηριστικό στο Skype, το οποίο δεν είναι παρά μια ακόμη αντιγραφή από το Snapchat.

Το νέο Skype φέρνει πρόσθετα bots και πρόσθετα στα chats (όπως το Messenger), ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συνομιλίες και ιδιαίτερα τις ομαδικές. Επίσης, η κάμερα θα είναι πάντοτε "σε απόσταση βολής" ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στην εφαρμογή. 

Όμως, το νέο μεγάλο χαρακτηριστικό είναι, χωρίς αμφιβολία, η νέα εμφάνιση των  Stories που είναι όμοιες με εκείνες του Snapchat ...Τώρα το #Skype έχει τη δική του έκδοση #SnapchatStories!

Η έκδοση των ιστοριών του Skype ονομάζεται "Highlights" και είναι ελαφρώς διαφορετική από όσες βρίσκετε σε ανταγωνιστικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, τα Στιγμιότυπα είναι διαθέσιμα για μία εβδομάδα κι όχι για 24 ώρες, όπως στο Snapchat, το Messenger ή το Instagram. 

Επίσης, τα Highlights σας δεν διαμοιράζονται σ’ ολόκληρο το δίκτυό σας στο Skype, αλλά μόνο στα άτομα που έχουν επιλέξει να ακολουθήσουν τα Highlights σας. Τέλος, οι οπαδοί μπορούν να αντιδρούν με Emoji, τα οποία μοιάζουν με τις αντιδράσεις του Facebook.

Συνολικά, το νέο Skype είναι πλέον σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό μια σύγχρονη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων κοινωνικών μέσων και είναι καλό. Επικεντρώνεται σε πραγματικές κοινωνικές συνδέσεις και σίγουρα θα αναδειχθεί σε έναν πολύ καλό τρόπο για να διατηρήσετε τη σύνδεσή σας με τους φίλους σας.

Πηγή: WeRSM – We are Social Media™

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search