eCommerce

Amazon: Δεν καταστρέφουμε το λιανεμπόριο - το μέλλον είναι Onmichannel

Amazon: Δεν καταστρέφουμε το λιανεμπόριο - το μέλλον είναι Onmichannel

Η Amazon συχνά κατηγορείται ότι ευθύνεται για την παρακμή των φυσικών καταστημάτων, ειδικά μετά το κλείσιμο πολλών καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων το 2024, όπως η Esprit στη Γερμανία (56 καταστήματα), η Ted Baker στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία (46 καταστήματα) και η γαλλική Casino Group που έκλεισε 768 μη κερδοφόρα καταστήματα.

Ωστόσο, η Mariangela Marseglia, Αντιπρόεδρος της Amazon για τα καταστήματα στην ΕΕ, διαφωνεί με την άποψη ότι αυτό σηματοδοτεί περισσότερα "λουκέτα" λόγω της Amazon.

Η Marseglia προβλέπει ένα μέλλον όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο και το παραδοσιακό λιανεμπόριο θα συνυπάρχουν αρμονικά, καθώς οι καταναλωτές δεν είναι αποκλειστικά πελάτες είτε του ενός είτε του άλλου, αλλά χρησιμοποιούν και τα δύο κανάλια. Υπογραμμίζει ότι οι καταναλωτές επιθυμούν τόσο τις online όσο και τις φυσικές επιλογές αγορών, και η βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί και τα δύο.

Η ίδια αναφέρει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει τη δυνατότητα εύρεσης εξειδικευμένων ή σπάνιων προϊόντων που τα φυσικά καταστήματα δεν έχουν χώρο να αποθηκεύσουν. Αναφέρει ως παράδειγμα τη δική της εμπειρία στη διαχείριση του τμήματος βιβλίων της Amazon, όπου προσφέρονταν εκατομμύρια τίτλοι, συμπεριλαμβανομένων ξενόγλωσσων και σπάνιων βιβλίων, που συνήθως δεν βρίσκονται σε κανονικά βιβλιοπωλεία, καθιστώντας το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπληρωματικό προς το παραδοσιακό λιανεμπόριο.

Όσον αφορά τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, η κρίση του κόστους ζωής έχει επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο που οι πελάτες ξοδεύουν τα χρήματά τους. Οι καταναλωτές γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι, αγοράζουν περισσότερα βασικά είδη και αναβάλλουν τις αγορές πιο ανθεκτικών αγαθών, όπως οι οικιακές συσκευές. Επιπλέον, δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για προσφορές και εκδηλώσεις όπως το Prime Day της Amazon και τη Black Friday, περιμένοντας αυτές τις ευκαιρίες για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Σχετικά με τον ρόλο της Amazon στην ευρωπαϊκή οικονομία, η Marseglia επισημαίνει ότι πάνω από 127.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στην Ευρώπη δραστηριοποιούνται μέσω της πλατφόρμας της Amazon, η οποία λειτουργεί ως σύμμαχος και καταλύτης για την ανάπτυξή τους, διευκολύνοντάς τες να εξάγουν προϊόντα σε ξένες αγορές με ευκολία.

Η Amazon έχει συνεισφέρει περίπου 41 δισεκατομμύρια ευρώ στο ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ποσό που αντιστοιχεί στην οικονομία χωρών όπως η Λετονία ή η Εσθονία.

Ωστόσο, η Marseglia επισημαίνει ότι η Ευρώπη είναι πιο δύσκολο περιβάλλον για τις επιχειρήσεις σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, λόγω του κατακερματισμού σε 27 διαφορετικές αγορές με διαφορετική νομοθεσία και κανονισμούς. Αυτό καθιστά πιο δύσκολη την επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων, παρά το γεγονός ότι η Amazon προσπαθεί να στηρίξει αυτές τις εταιρείες.

Το άρθρο προέρχεται από τη σειρά «The Big Question» του Euronews Business, όπου η Mariangela Marseglia συζητά με τον δημοσιογράφο Stefan Grobe για τις σημαντικές τάσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος του λιανεμπορίου στην Ευρώπη και τον ρόλο της Amazon σε αυτό το πλαίσιο.

Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση υπηρεσίας ΑΙ.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search