Οπαδοί των ψηφιακών αγορών γίνονται όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Τους τελευταίους 12 μήνες, το 26% των Ελλήνων πολιτών έκανε τουλάχιστον μία online αγορά από χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (οι αγορές δεν αφορούν ψηφιακό περιεχόμενο, όπως μουσική, βίντεο, ηλεκτρονικά βιβλία, εφαρμογές ή παιχνίδια).
Πάντως, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το 74% απαντά ότι δεν έχει κάνει κάποια ηλεκτρονική αγορά (εκτός από ψηφιακό περιεχόμενο) από κράτος-μέλος της Ε.Ε. τους τελευταίους 12 μήνες. Σε επίπεδο Ε.Ε., το 36% των Ευρωπαίων πολιτών δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά από κράτος της Ε.Ε. τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 63% απαντά αρνητικά στην παραπάνω ερώτηση.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ειδική έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, η οποία διερευνά τη στάση των Ευρωπαίων καταναλωτών, σε σχέση με την ψηφιοποίηση της καθημερινής τους ζωής. Για παράδειγμα, η μελέτη δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν οι ψηφιακές συσκευές τους να είναι ευκολότερες στην επισκευή ή την ανακύκλωση.
Ειδικότερα, σχεδόν 8 στους 10 ερωτηθέντες πιστεύουν ότι θα πρέπει να απαιτείται από τους κατασκευαστές να διευκολύνουν την επισκευή των ψηφιακών τους συσκευών. Σε ερώτηση της έρευνας “Πρέπει να είναι υποχρεωμένοι οι κατασκευαστές να διευκολύνουν την επισκευή ψηφιακών συσκευών ή να αντικαθιστούν μεμονωμένα εξαρτήματά τους”, το 54% των Ευρωπαίων απαντά “ναι, δεδομένου ότι οι συσκευές δεν κοστίζουν περισσότερο”. Μάλιστα, ένα ποσοστό 24% απαντά “ναι, ακόμη και εάν οι συσκευές κοστίζουν περισσότερο”.
Η έρευνα ανατέθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Δίκτυα, το Περιεχόμενο και την Τεχνολογία. Διεξήχθη από το δίκτυο Kantar σε 27.498 ερωτηθέντες από διαφορετικές κοινωνικές και δημογραφικές ομάδες σε προσωπικές συνεντεύξεις στη μητρική τους γλώσσα τον Δεκέμβριο του 2019.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή του Ελληνικού eCommerce, και διοργανώνεται για έβδομη χρονιά από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Hλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Φέτος, η περίοδος εορτασμού είναι από τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020 έως την Κυριακή 5 Απριλίου 2020.
Η συμμετοχή στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι ανοικτή και δωρεάν για όλα τα Ελληνικά Ηλεκτρονικά Καταστήματα και παρόχους υπηρεσιών που θέλουν να συμμετέχουν στις δράσεις του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ) και να γιορτάσουν με τους πελάτες τους, αναδεικνύοντας το θεσμό. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι πάροχοι υπηρεσιών οι οποίοι δεν είναι μέλη του Συνδέσμου.
Στόχος της Εβδομάδας είναι να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να ψωνίζουν διαδικτυακά, δείχνοντάς τους τα πλεονεκτήματα των online αγορών, καθώς επίσης δίνοντας βαρύτητα στην εκπαίδευση και ενημέρωσή τους για τα θέματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν.
Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να “βιώσει” την online αγοραστική εμπειρία.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, διοργανώνονται δράσεις που απευθύνονται στα e-shops, με βασικό στόχο την εκπαίδευση και ενημέρωσή τους για τις νέες τάσεις που επικρατούν στον κλάδο.
Τα ενδιαφερόμενα καταστήματα, μπορούν να κάνουν την εγγραφή τους εδώ.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από ανακοίνωση του GR.EC.A.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Τα δύο τρίτα των προϊόντων που αγοράστηκαν από τα AliExpress, Wish, LightInTheBox, eBay και Amazon απέτυχαν στις δοκιμές ασφαλείας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα εκτεταμένης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από έξι ενώσεις καταναλωτών στην Ευρώπη.
Για περισσότερο από ένα χρόνο, οι ενώσεις καταναλωτών, Which (Ηνωμένο Βασίλειο), Stiftung Warentest (Γερμανία), Altroconsumo (Ιταλία), Consumentenbond (Ολλανδία), Test Aankoop (Βέλγιο) και Forbrugerrådet Tænk (Δανία), παρήγγειλαν συνολικά 250 προϊόντα από τα πιο πάνω marketplaces, με σκοπό να εξετάσουν πόσο ασφαλή είναι. Από τα 250 που εξετάστηκαν, τα 165, δηλαδή ποσοστό 66% δεν πέρασαν τις σχετικές δοκιμές ασφαλείας.
Εξετάστηκαν 18 διαφορετικοί τύποι προϊόντων μέσω διαφορετικών τύπων συσκευών, και τα αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν συγκλονιστικά. Για παράδειγμα, 7 στους 7 συναγερμούς ανίχνευσης μονοξειδίου του άνθρακα και 11 στους 12 αντάπτορες ταξιδιού απέτυχαν στις δοκιμές ασφαλείας.
Προϊόντα που απέτυχαν στις δοκιμές ασφαλείας
Η ένωση καταναλωτών «Which» του Ηνωμένου Βασιλείου εξέτασε τους συναγερμούς καπνού και CO που δεν μπόρεσαν να ανιχνεύσουν τον καπνό ή το μονοξείδιο του άνθρακα, τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ηλεκτροπληξία, τους φορτιστές USB και τους αντάπτορες ταξιδίου που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πυρκαγιά και μια power bank που έλιωσε κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Οι υπόλοιπες ενώσεις καταναλωτών που αναφέρθηκαν παραπάνω βρήκαν προϊόντα λεύκανσης δοντιών με πολύ αυξημένη συγκέντρωση σε υπεροξείδιο του υδρογόνου, καλλυντικά που πωλούνται χωρίς την ετικέτα με τα συστατικά τους και παιδικά ρούχα επικίνδυνα για πνιγμό.
4 πράγματα που πρέπει να αλλάξουν
Μέχρι σήμερα, τα online καταστήματα και marketplaces δε φέρουν ευθύνη για την ασφάλεια των προϊόντων που πωλούνται μέσω της πλατφόρμας τους, ούτε και για την απόσυρση μη ασφαλών προϊόντων από την αγορά, ή την ενημέρωση των πελατών όταν κάτι πάει στραβά με ένα προϊόν.
Οι ενώσεις καταναλωτών της Ευρώπης θέλουν να αλλάξουν αυτό το καθεστώς, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές προστατεύονται επαρκώς όταν αγοράζουν από αυτά τα online καταστήματα. Για αρχή, θέλουν τα online καταστήματα να εξασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που διαθέτουν είναι ασφαλή και να διευκρινιστούν τα βήματα που πρέπει να ακολουθούν όταν εντοπίζονται ανασφαλή προϊόντα.
Επίσης, οι αρμόδιοι για την επιβολή του νόμου θα πρέπει να διαθέτουν τους κατάλληλους πόρους, ερευνητικές δεξιότητες και πληροφορίες για την "αστυνόμευση" των ηλεκτρονικών αγορών και των δικτύων εφοδιασμού. Τέλος, θεωρείται απαραίτητη η ύπαρξη διαφάνειας, ώστε να είναι σαφές για τους καταναλωτές από ποιους αγοράζουν.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα καλεί όλους τους υπευθύνους των παρόχων υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας (ιστοτόπων, διαδικτυακών ιστοσελίδων, διαχείρισης cookies και συναφών τεχνολογιών κ.λπ.), να προσαρμοστούν το αργότερο μέσα στο επόμενο δίμηνο, στις ειδικές απαιτήσεις της νομοθεσίας για την επεξεργασία προστασίας των προσωπικών δεδομένων στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και στον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, GDPR.
Μάλιστα, η Αρχή, όπως αναφέρει, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη ενός ικανού αριθμού ελλείψεων συμμόρφωσης, εξέδωσε κείμενο-κατάλογο σημείων με ειδικές συστάσεις συμμόρφωσης και καθοδήγησης για τη σύννομη χρήση τέτοιων τεχνολογιών, καθώς και τις πρακτικές που πρέπει να αποφεύγονται.
Τα μέλη του GR.EC.A μπορούν να απευθυνθούν για συμβουλευτικές υπηρεσίες στα Νομικά Γραφεία των μελών του συνδέσμου, που μπορούν να βρουν εδώ.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία περιέχει αναλυτικές πληροφορίες για τις βέλτιστες και τις κακές πρακτικές.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από ανακοίνωση του GR.EC.A.
Εικόνα: Pete Linforth, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Την ηλεκτρονική οδό για τις αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης επιλέγουν, όλο και πιο συχνά, οι Έλληνες καταναλωτές. Το 2019 το 65% των καταναλωτών προχώρησε σε συχνότερες αγορές ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με το 2018.
Σύμφωνα με την 3η έρευνα του GLAMI, της μηχανής αναζήτησης μόδας στην Ελλάδα, οι online αγορές μόδας αποτελούν πια μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες του e-commerce στη χώρα μας. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, που διεξήχθη τον Νοέμβριο του 2019 με τη συμμετοχή 2.595 Ελλήνων χρηστών του Ιnternet, περισσότεροι από ένας στους δύο χρήστες χρησιμοποιούν κάποια εφαρμογή για κινητά (apps) καταστημάτων μόδας.
Ενδεικτικό της ψηφιοποίησης των αγορών και στον χώρο της μόδας, είναι ότι οι αγοραστές επηρεάζονται, πλέον, άμεσα από τα ψηφιακά κανάλια αξιολόγησης, όταν κάνουν μια αγορά. Για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι οι αρνητικές αξιολογήσεις και κριτικές άλλων χρηστών στη σελίδα του καταστήματος θα απέτρεπαν το 39,8% των ερωτώμενων από μία αγορά. Στον αντίποδα, η θετική αξιολόγηση, που επιβραβεύει τα καλά προϊόντα και υπηρεσίες, επηρεάζει θετικά τους αγοραστές.
Όσον αφορά το τί εκτιμούν ιδιαίτερα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, όταν αγοράσουν είδη μόδας, η έρευνα δείχνει ότι κομβικός είναι ο ρόλος της φωτογραφίας. Οι Έλληνες αναδεικνύουν την αναζήτηση βάσει φωτογραφίας ως το σημαντικότερο trend, όταν αγοράζουν προϊόντα μόδας online.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στόχος της Εβδομάδας είναι να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές να ψωνίζουν διαδικτυακά, δείχνοντας τους τα πλεονεκτήματα των online αγορών, καθώς επίσης δίνοντας βαρύτητα στην εκπαίδευση και ενημέρωση τους για τα θέματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν.
Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να “βιώσει” την online αγοραστική εμπειρία.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, διοργανώνονται δράσεις που απευθύνονται στα e-shops, με βασικό στόχο την εκπαίδευση/ενημέρωση τους για τις νέες τάσεις που επικρατούν στον κλάδο.
Τέλος, τις επόμενες ημέρες με νεότερη ανακοίνωση θα ξεκινήσει η εγγραφή των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην πλατφόρμα, για τη συμμετοχή τους στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Η συμμετοχή είναι ανοικτή και δωρεάν για όλα τα Ελληνικά Ηλεκτρονικά Καταστήματα και παρόχους υπηρεσιών που θέλουν να συμμετέχουν στις δράσεις του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ) και να γιορτάσουν με τους πελάτες τους, αναδεικνύοντας τον θεσμό. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι πάροχοι υπηρεσιών οι οποίοι δεν είναι μέλη του Συνδέσμου.
Οι καταναλωτές θα μπορούν από την Δευτέρα 30 Μαρτίου να επισκέπτονται το ακόλουθο link και να ενημερώνονται για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στην εν λόγω ενέργεια, καθώς και για τις αντίστοιχες προσφορές τους: https://ecommerce-week.gr
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην δράση της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμπληρώνοντας την αντίστοιχη φόρμα που θα βρουν εδώ.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από ανακοίνωση του GR.EC.A.
Εικόνα: Preis_King, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σημαντικά οφέλη στην παγκόσμια οικονομία μπορεί να εισφέρει η υπό διαπραγμάτευση αναθεώρηση του φορολογικού πλαισίου, ώστε να συμπεριλάβει και τη διάσταση της ψηφιακής τεχνολογίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η επιβολή φορολογίας στα κέρδη των πολυεθνικών της τεχνολογίας, ο αποκαλούμενος και ψηφιακός φόρος, μπορεί να προσθέσει στα παγκόσμια φορολογικά έσοδα $100 δισ. σε ετήσια βάση.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει νέα οικονομική ανάλυση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η οποία εξετάζει τις συνέπειες από την αναμόρφωση των φορολογικών συντελεστών, ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, που δημιουργεί η ψηφιοποίηση της οικονομίας. Η αναμόρφωση βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ και τελευταία σημειώνονται θετικά βήματα προς την επιτυχή έκβασή της.
Για την ακρίβεια, η ανάλυση του ΟΟΣΑ δημοσιοποιήθηκε μόλις λίγες εβδομάδες μετά από τη δέσμευση της διεθνούς κοινότητας να επιτύχει μια μακροπρόθεσμη λύση επί του θέματος, μέχρι τα τέλη του 2020. Από την ανάλυση, που δημοσιοποίησε ο ΟΟΣΑ, προκύπτει εξάλλου ότι οι άμεσες επιπτώσεις από την επιβολή ενός ψηφιακού φόρου στις πολυεθνικές της τεχνολογίας στο επενδυτικό κόστος θα είναι μικρές στις περισσότερες χώρες. Κι αυτό καθώς οι προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στοχεύουν σε επιχειρήσεις με υψηλά επίπεδα κερδοφορίας και χαμηλούς πραγματικούς φορολογικούς συντελεστές. Οι μεταρρυθμίσεις αναμένεται επίσης -σύμφωνα πάντα με τη μελέτη - ότι θα μειώσουν την επιρροή των εταιρικών φόρων στις αποφάσεις για τη θέση των επενδύσεων.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Junior Teixeira from Pexels
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Νέους κανόνες για την ανταλλαγή δεδομένων σχετικά με τις πληρωμές ΦΠΑ στο ηλεκτρονικό εμπόριο ενέκρινε το Συμβούλιο της Ευρώπης. Πρόκειται για ένα σύνολο κανόνων για τη διευκόλυνση του εντοπισμού της φορολογικής απάτης σε διασυνοριακές συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα νέα μέτρα, που θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2024, θα δώσουν τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να συλλέγουν, με εναρμονισμένο τρόπο, τα αρχεία που διατίθενται ηλεκτρονικά από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, όπως οι τράπεζες. Επιπλέον, στο πλαίσιο των νέων κανόνων, θα δημιουργηθεί ένα νέο κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα για την αποθήκευση των πληροφοριών σχετικά με τις πληρωμές και για την περαιτέρω επεξεργασία των πληροφοριών αυτών, από τους αρμόδιους υπαλλήλους για την καταπολέμηση της απάτης σε εθνικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα, η δέσμη νέων κανόνων, που ενέκρινε το Συμβούλιο, αποτελείται από δύο νομοθετικά κείμενα. Η μία δέσμη μέτρων αφορά σε τροποποιήσεις της Οδηγίας περί ΦΠΑ, με τις οποίες θεσπίζονται απαιτήσεις για τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, ώστε να τηρούν αρχεία των διασυνοριακών πληρωμών, που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα δεδομένα αυτά θα τίθενται στη συνέχεια στη διάθεση των εθνικών φορολογικών αρχών υπό αυστηρές προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν την προστασία των δεδομένων.
Η δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων περιλαμβάνει τις τροποποιήσεις κανονισμού σχετικά με τη διοικητική συνεργασία στον τομέα του ΦΠΑ. Οι εν λόγω τροποποιήσεις καθορίζουν λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο οι εθνικές φορολογικές αρχές θα συνεργάζονται εν προκειμένω για τον εντοπισμό της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ και τον έλεγχο της συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις ΦΠΑ.
Τα εν λόγω κείμενα συμπληρώνουν το κανονιστικό πλαίσιο ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2021, με το οποίο εισάγονται νέες υποχρεώσεις ΦΠΑ για τις διαδικτυακές αγορές και απλουστευμένοι κανόνες συμμόρφωσης στον τομέα του ΦΠΑ για τις διαδικτυακές επιχειρήσεις.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Να θωρακίσει τους καταναλωτές από τα νέα δεδομένα, που θα δημιουργήσει η μαζικότερη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence-AI), επιχειρεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί η εν εξελίξει μεταρρύθμιση των κανόνων ασφάλειας και νομικής ευθύνης, ώστε να συμπεριλάβουν και τα προϊόντα με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης.
Σχετικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα, ζητά ένα ισχυρό πλαίσιο δικαιωμάτων για την προστασία των καταναλωτών όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων.
Οι ευρωβουλευτές χαιρετίζουν μεν τη δυνατότητα των συστημάτων αυτοματοποιημένης λήψης αποφάσεων να παρέχουν καινοτόμες και βελτιωμένες υπηρεσίες στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των “εικονικών βοηθών” και των chatbots. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι, όταν οι καταναλωτές αλληλοεπιδρούν με ένα τέτοιο σύστημα, “θα πρέπει να είναι κατάλληλα ενημερωμένοι για το πώς λειτουργούν, πώς μπορούν να απευθυνθούν σε έναν άνθρωπο με εξουσίες λήψης αποφάσεων, καθώς και για το πώς μπορούν να ελέγχονται και να διορθώνονται οι αποφάσεις του συστήματος”.
Το Κοινοβούλιο ζητά την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης κινδύνων για τα συστήματα αυτά και για μια κοινή προσέγγιση σε επίπεδο Ε.Ε., για να διασφαλιστούν τα οφέλη τους και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι τους.
Σύμφωνα με το δίκαιο της Ε.Ε., οι έμποροι πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές, όταν η τιμή των αγαθών ή των υπηρεσιών αλλάζει αυτόματα βάσει προσωπικών δεδομένων και καταναλωτικής συμπεριφοράς, υπενθυμίζουν οι βουλευτές, ζητώντας από την Επιτροπή να παρακολουθεί την εφαρμογή αυτών των κανόνων.
Επίσης, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ψήφισμα, η Ε.Ε. θα πρέπει επίσης να διασφαλίσει ότι η αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων δεν χρησιμοποιείται για να γίνουν διακρίσεις λόγω της εθνικότητας, του τόπου κατοικίας ή της προσωρινής διαμονής των καταναλωτών.
Δείτε αναλυτικότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Gerd Altmann, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το Ecommerce Europe συμμετείχε πρόσφατα στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής Καταναλωτών του 2020. Η Σύνοδος αυτή συγκεντρώνει μέχρι και 500 ενδιαφερόμενους φορείς, οι οποίοι συμμετέχουν στη διαμόρφωση της πολιτικής τής Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους καταναλωτές.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders, ο οποίος στη ομιλία του, ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μια νέα ατζέντα για τους καταναλωτές, της οποίας το επίκεντρο δε θα είναι η «απλή» προστασία των καταναλωτών, αλλά θα επεκταθεί και στην ενδυνάμωσή τους.
Επίσης, ο Reynders τόνισε ότι μία από τις προτεραιότητές του, είναι να διασφαλίσει ότι η προτεινόμενη οδηγία σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές δράσεις για την προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών, θα εγκριθεί έως τα μέσα του 2020. Να σημειωθεί εδώ, ότι πρόσφατα έγινε ευνοϊκά δεκτή η προσέγγισή της σχετικά με το νομοσχέδιο.
Το τρέχον κείμενο στο Συμβούλιο αντιπροσωπεύει μια σημαντική μεταστροφή από την αρχική πρόταση, με κύρια πρόθεση να παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστα τα ήδη υπάρχοντα εθνικά συστήματα. Παρά την προσπάθεια της ευρύτερης ευρωπαϊκής βιομηχανίας να αντιμετωπίσει τις αρνητικές συνέπειες ενός μη ισορροπημένου συστήματος αστικής δικαιοσύνης, η προσέγγιση του Συμβουλίου στερείται ουσιαστικών διασφαλίσεων σε ένα διασυνοριακό πλαίσιο.
Η Επιτροπή θα επεξεργαστεί επίσης μια επικαιροποίηση της οδηγίας για τη Γενική Ασφάλεια των Προϊόντων για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όσον αφορά στην Πράσινη Συμφωνία, η Επιτροπή στοχεύει στην ενδυνάμωση των καταναλωτών που επιθυμούν να ακολουθήσουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τους ψευδείς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς, ενθαρρύνοντας μεγαλύτερες διάρκειες ζωής για τα καταναλωτικά προϊόντα, καταπολεμώντας την προγραμματισμένη φθορά και απαξίωσή τους και ενθαρρύνοντας την επαναχρησιμοποίηση.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77