Η πανδημία του νέου κορωνοϊού που έχει ήδη κλυδωνίσει μεγάλο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας, μπορεί να επηρεάσει ακόμη και την περιοδο των εορταστικών αγορών, η οποία για πολλές επιχειρήσεις αντιπροσωπεύει τα μισά ή και περισσότερα από τα ετήσια έσοδά τους. Για όλους τους επιχειρηματίες, είναι σημαντικό να ξεκινήσουν να προγραμματίζουν από τώρα, αν δεν το έχουν κάνει ήδη, ακόμη και όταν ορισμένοι βρίσκονται στη διαδικασία εκ νέου ανοίγματος, μετά το lockdown.
Ας δούμε τα πιθανά σενάρια που σχετίζονται με τις επιπτώσεις της πανδημίας και τον αντίκτυπό της στις πωλήσεις των Χριστουγέννων.
Σενάριο 1: Γρήγορη ανάκαμψη
Τα στοιχεία των ανέργων από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, σε Ευρώπη και ΗΠΑ, δείχνουν πως οι θέσεις εργασίας ανακάμπτουν, ενώ στη χώρα μας η ανεργία δείχνει να συγκρατείται. Εάν δεν υπάρξει κάποια σημαντική αρνητική εξέλιξη όσον αφορά στην πανδημία και οι αγορές και οι θέσεις εργασίας συνεχίσουν να ανακάμπτουν, υπάρχουν πολλές πιθανότητες την περίοδο των Χριστουγέννων να υπάρξει μια σταθεροποίηση των πωλήσεων στα πλαίσια προηγούμενων ετών.
Αλλά ακόμη και αν ο όγκος των λιανικών πωλήσεων είναι λίγο - πολύ ο ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια, θα αλλάξει η συμπεριφορά των αγοραστών; Σε τί βαθμό οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να προτιμούν τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα; Θα μπορούν οι προμηθευτές και οι μεταφορικές εταιρείες να ανταποκριθούν στη ζήτηση; Αυτά είναι ερωτήματα που πρέπει να εξετάσουν οι επιχειρηματίες και να προσπαθήσουν να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Σενάριο 2: Αργή ανάκαμψη
Παρά την αλματώδη αύξηση που υπήρξε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο σύνολό του το retail δέχθηκε σημαντικές πιέσεις. Επιπλέον, σε εργαζόμενους που βρέθηκαν σε αναστολή εργασίας λήγει αυτό το μήνα το έκτακτο κρατικό βοήθημα και για αρκετούς η επόμενη ημέρα μοιάζει αβέβαιη. Εάν μια σημαντική μερίδα εργαζομένων χάσει το εισόδημά της ή αυτό μειωθεί σημαντικά, είναι λογικό πως θα μειώσει σημαντικά και τις δαπάνες της.
Τί μπορούν να κάνουν οι λιανοπωλητές για να διατηρήσουν τους αγοραστές σε περίπτωση αργής και παρατεταμένης ανάκαμψης; Πρέπει, πιθανώς να αναζητήσουν τρόπους έμμεσης χρηματοδότησης για τους πελάτες τους, όπως άτοκες δόσεις; Να διαμορφώσουν και να προσφέρουν ένα πιο οικονομικό προϊόντικό μίγμα από το e-shop τους; Πώς θα προετοιμαστούν όσο γίνεται καλύτερα και θα εξασφαλίσουν ευελιξία;
Σενάριο 3: Ύφεση
Τί θα συμβεί εάν υπάρξουν σημαντικές αναζωπυρώσεις του ιού κατά τη διάρκεια των εορτών; Αρκετοί λοιμωξιολόγοι, στη χώρα μας και διεθνώς, έχουν προειδοποιήσει πως εάν δεν υπάρξει προσοχή κατά τη χαλάρωση των μέτρων, εύκολα θα δούμε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων. Μάλιστα, ήδη υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα στη Γερμανία και αλλού.
Εάν η οικονομία αντιμετωπίζει προβλήματα την περίοδο των εορτών πώς θα καταφέρουν οι επιχειρηματίες να μειώσουν τα κόστη τους για να αποφύγουν τις απώλειες; Πώς θα σχεδιάσουν τις αγορές τους; Εάν οι πωλήσεις των e-shop εκτοξευθούν, όπως την περίοδο του Πάσχα, καθώς οι αγοραστές θα αποφεύγουν τα φυσικά καταστήματα, θα υπάρχουν αποθέματα σε προϊόντα για να αξιοποιηθεί η αυξημένη ζήτηση; Πώς θα εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, εάν οι μεταφορικές εταιρείες "πνιγούν" και πάλι από τον τεράστιο όγκο προϊόντων προς παράδοση.
Σχέδιο δράσης
Ξεκινήστε να δίνετε απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις από τώρα! Επικοινωνήστε με τους προμηθευτές σας για να διασφαλίσετε ότι το απόθεμα θα είναι διαθέσιμο, ή να εξετάσετε εναλλακτικά πιο οικονομικά προϊόντα. Πραγματοποιήστε αγορές νωρίτερα, εάν μπορείτε και κρίνετε ότι χρειάζεται. Επανεξετάστε τις επιλογές των ταχυμεταφορών. Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας. Ετοιμάστε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τα σχέδια για τις αγορές τους και με το πόσο ευχαριστημένοι είναι, τί θα ήθελαν να δουν και τι περιμένουν από το e-shop σας.
Εικόνα: Joshua Woroniecki, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Κάθε άλλο παρά επιστροφή στους “φυσιολογικούς” ρυθμούς ανάπτυξης του 25% ετησίως σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων στη χώρα μας, καθότι στο σύνολο του Μαΐου (εβδομάδα 18 έως 22) ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020.
Εντύπωση προκαλεί ότι με τη λήξη της καραντίνας οι καταναλωτές δεν επέστρεψαν αυτόματα στο φυσικό δίκτυο των καταστημάτων, αλλά συνέχισαν να αγοράζουν online, δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό κανάλι.
Ωστόσο το διάστημα 18 έως 31 Μαΐου παρατηρείται μία επιβράδυνση του αναπτυξιακού ρυθμού, που λογικά αποδίδεται στη λειτουργία και των εμπορικών κέντρων, αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που επικράτησε στη χώρα μας.
Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε μηνιαίως στην περίοδο της πανδημίας από τον GR.EC.A τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με τη συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.116 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.
Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.
Με την 3η φάση αυτής της έρευνας ολοκληρώνονται και οι πρωτοβουλίες του GR.EC.A για την πανδημία, όπως αυτές δημοσιεύτηκαν στο greekecommerce.gr/covid-19 αλλά σηματοδοτείται ταυτόχρονα και η λήξη της θητείας του 9μελούς ΔΣ του GR.EC.A και της προέδρου του, Δρ. Κατερίνας Φραϊδάκη.
Ο Σύνδεσμος έχει προκυρήξει εκλογές την Τετάρτη 24 Ιουνίου, στις οποίες μάλιστα θα καινοτομήσει, διεξάγωντάς τις αποκλειστικά με ηλεκτρονική διαδικασία μέσω των συστημάτων Zoom & Zeus.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στο χάσμα που χωρίζει τα δύο Φύλα, τους Άνδρες και τις Γυναίκες, στο πεδίο των αγοραστικών προθέσεων και καταναλωτικών συμπεριφορών, θα επικεντρωθεί το επόμενο webinar της Plushost με τίτλο "Οι Άνδρες αγοράζουν, οι Γυναίκες ψωνίζουν… ("Men buy, Women shop")" το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 16 Ιουνίου, ώρα 5 μ.μ.
Στο panel των ομιλητών θα συμμετέχουν ο Θανάσης Καμέας, Founder/CEO - Plushost.gr, η Ξένια Κούρτογλου, Ιδρύτρια FOCUS BARI, E-Satisfaction, coach & mentor και συγγραφέας και ο Φώτης Ρήγας, Commercial Director -Plushost.gr. Τη συζήτηση θα συντονίσει η Σόνια Χαϊμαντά, Δημοσιογράφος, Διδάσκουσα (Π.Δ. 407) στο τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Για εγγραφές πατήστε ΕΔΩ.
Αποφεύγοντας στερεότυπα και προσεγγίζοντας επιστημονικά ερευνητικά δεδομένα, ο CEO της Plushost, Θανάσης Καμέας θα μοιραστεί την εμπειρία του για το χρόνο παραμονής Ανδρών και Γυναικών στα e-shops, τις διαδρομές και την πλοήγησή τους, τα προϊόντα που αναζητούν και τους τρόπους πληρωμής. Η Ξένια Κούρτογλου, founder της Focus Bari, θα αναλύσει τα συμπεράσματα έρευνας για τις καταναλωτικές συνήθειες μετά την πανδημία κάνοντας focus σε νέα ερευνητικά δεδομένα: Οι άνδρες αγοράζουν πιο στοχοπροσηλωμένα με σαφή προτίμηση στις κινητές συσκευές σε αντίθεση με τις Γυναίκες που κυκλοφορούν περισσότερο χρόνο στα e shops συγκρίνοντας με μεγαλύτερη επιμονή τις τιμές και λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τη γνώμη του κοινού και των influencers από τα Social Media, έχοντας ως ισχυρό κίνητρο αγοράς την έκπτωση και τις Προσφορές. Τέλος, ο Φώτης Ρήγας, θα πλαισιώσει τους πανελίστες υπό την οπτική γωνία του εμπορικού διευθυντή της Plushost.gr.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μετά από τις ιδιαίτερα επιτυχημένες διοργανώσεις διεθνούς εμβέλειας των τελευταίων ετών, ανακοινώθηκε από τους διοργανωτές η eCommerce & Digital Marketing Expo 2020 που θα πραγματοποιηθεί στις 21 και 22 Νοεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο.
H φετινή ECDM Expo θα διοργανωθεί, φυσικά, με ιδιαίτερη μέριμνα για την ασφάλεια επισκεπτών, εκθετών και όλων των συνεργατών, τηρώντας απολύτως όλες τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα λειτουργίας των εκδηλώσεων που θα οριστούν από τους αρμόδιους φορείς.
Ο κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, αλλά και του Digital Marketing γνώρισε μεγάλη άνοδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ιδιαίτερα δε και μετά από αυτή, αφού παρουσιάζεται μεγάλη κινητικότητα στους δύο αυτούς κλάδους του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, διεθνώς.
Η ECDM Expo 2020 θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προηγούμενων διοργανώσεων διεθνούς εμβέλειας και θα επεκτείνει τη θεματολογία των παράλληλων διοργανώσεων με νέες πρωτοβουλίες που θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες, εκτός των συνεδρίων και workshop.
Χώρος διεξαγωγής: Ζάππειο Μέγαρο.
Χρόνος διεξαγωγής: 21 και 22 Νοεμβρίου 2020.
Διοργάνωση: Verticom, www.verticom.gr
Πληροφορίες για την προηγούμενη διοργάνωση μπορείτε να βρείτε εδώ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η συνολική διαδικτυακή διασυνοριακή αγορά στην Ευρώπη (εξαιρουμένων των ταξιδιωτικών προϊόντων) αντιπροσώπευε κύκλο εργασιών 108,75 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2019, σημειώνοντας αύξηση 14,4% σε σύγκριση με την κατάσταση προ ενός χρόνου. Το σχετικό μερίδιο αγοράς αντιπροσωπεύει το 23,55% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το μερίδιο αυξήθηκε ελαφρώς σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και διαμορφώθηκε από 22,8%, σε 23,55%, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του διασυνοριακού εμπορίου στην Ευρώπη (55%) προέρχεται από "παίκτες" από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα στοιχεία προέρχονται από το Cross-Border Commerce Europe, το οποίο έχει καταγράψει τις ισχυρότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης, με έμφαση στη διασυνοριακή απόδοση.
Φέτος, ο Όμιλος Ikea κατέχει την ηγετική θέση στο TOP 500 Cross-Border Retail Europe. Ο σουηδός γίγαντας δημιούργησε διασυνοριακάέσοδα 4,6 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2019. Στη δεύτερη και τρίτη θέση ακολουθούν δύο φίρμες ένδυσης, οι H&M και Zara, αντίστοιχα.
Πηγή: ecommerce news
Σε σύγκριση με τo TOP 10 του περασμένου έτους, υπάρχουν μερικές σημαντικές αλλαγές. Οι Lego, C&A, Smyths Toys και TomTom μπήκαν στη λίστα, ενώ οι Pandora, Thomann, Jack & Jones και Swarovski έπεσαν στην κατάταξη και βγήκαν από αυτή.
Εικόνα: 3D Animation Production Company, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού επέφεραν μεγάλη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Απρίλιος 2020 έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, ενώ το 2019 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις B2C απέφεραν €5,8 δισεκατομμύρια. Επίσης, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, αναδεικνύοντας την ανάγκη υποστήριξης των επιχειρήσεων στην παροχή της πληρέστερης δυνατής ενημέρωσης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Με βάση τις εξελίξεις αυτές και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας διαρκείας του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, ο ΣΕΒ συνέταξε Πρακτικό Οδηγό για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, με βασικές κατευθύνσεις, προτάσεις και πρακτικά παραδείγματα, για τους τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των καταναλωτών, στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών τους αγορών.
Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία «Recommendations for a better presentation of information to consumers» της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων, η οποία έχει προβληθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε 10 βασικές οδηγίες συνοψίζει τα κύρια σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις για την ορθή ενημέρωση των καταναλωτών του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.
Με οπτικά παραδείγματα και πρακτικές οδηγίες, παρέχει χρήσιμες συμβουλές για τη διευκόλυνση της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις ενημέρωσης των ψηφιακών καταναλωτών και την καλύτερη δυνατή επεξήγηση των πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζουν πριν την ολοκλήρωση των αγορών τους -από το πώς μπορούν να ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησής τους, έως τη δυνατότητα προσφυγής τους σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών, και την τυχόν δέσμευση της επιχείρησης από σχετικούς Κώδικες Δεοντολογίας.
Όπως επισημαίνεται στον Οδηγό, η διαρκώς αυξανόμενη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο επιφέρει αλλαγές στον τρόπο επικοινωνίας εμπόρου και καταναλωτή, καθώς η απουσία φυσικής πρόσβασης στο κατάστημα και τον έμπορο συχνά δυσκολεύει την κατανόηση των όρων συναλλαγής.
Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Ιωάννης Γιώτης, προλογίζοντας την έκδοση, «στον ΣΕΒ πιστεύουμε στο τρίπτυχο ενημερωμένη επιχείρηση, ενημερωμένος καταναλωτής, υγιής αγορά». Η διασφάλιση, συνεπώς, της κατάλληλης ενημέρωσης του ψηφιακού καταναλωτή, είναι κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του στις ηλεκτρονικές αγορές και τον περιορισμό του κινδύνου παρανοήσεων και μελλοντικών διενέξεων.
Μπορείτε να βρείτε τον Οδηγό στην ιστοσελίδα του ΣΕΒ.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πρόσφατη έρευνα μεταξύ 1.500 online εμπόρων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Σκανδιναβία και τις Κάτω Χώρες, δείχνει ότι το 65% χρειάστηκε επιπλέον χρηματοδότηση τα τελευταία δύο χρόνια. Τα δάνεια που πραγματοποιούνται μετά την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού δεν περιλαμβάνονται σε αυτό το στατιστικό στοιχείο.
Το μεγαλύτερο ποσοστό του δανεισμού χρησιμοποιήθηκε για την αγορά εξοπλισμού. Το 23% των επιχειρήσεων χρησιμοποίησε τη χρηματοδότηση για να καλύψει τη μισθοδοσία, ενώ το 26,5% χρειαζόταν επιπλέον μετρητά για να καλύψει το επιχειρηματικό κόστος.
Κάποιοι πιστεύουν ότι οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν τεράστια έσοδα και αυτό μπορεί να ισχύει για ορισμένους "παίκτες", αλλά ξεχνούν το γεγονός ότι υπάρχουν και ορισμένα σοβαρά κόστη, ενώ οι περισσότεροι online retailers είναι μικρές επιχειρήσεις.
Πηγή: ecommercenews
Για μικρότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, η ταχύτητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας όσον αφορά τη λήψη δανείου για την επισκευή εξοπλισμού, ή την αύξηση του προσωπικού λίγο πριν από σημαντικές περιόδους γιορτών ή διακοπών. Πάντως, οι περισσότεροι έμποροι (24,6%) έπρεπε να περιμένουν μεταξύ τριών και τεσσάρων εβδομάδων για χρήματα, ενώ άλλοι (21,7%) έπρεπε να περιμένουν έναν έως δύο μήνες. Και το 6% των ερωτηθέντων έπρεπε να περιμένουν μεταξύ πέντε και έξι μηνών, σύμφωνα με την έρευνα.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Κάθε άλλο παρά συγκυριακή δείχνει να είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι online αγοραστικές συνήθειες δείχνουν ότι ήρθαν για να μείνουν. Πλέον, ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν συστηματικά online σε σχέση με έναν στους πέντε το 2019.
Επιπλέον, διαπιστώνεται δεκαπλασιασμός τις πελατειακής βάσης των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, τη στιγμή που ένας στους δύο δηλώνει ότι θα συνεχίσει και στο μέλλον να παραγγέλνει προϊόντα σουπερμάρκετ με παράδοση κατ’ οίκον. Επίσης, ένας στους δύο καταναλωτές στην Ελλάδα ενημερώνεται μέσω Internet για προσφορές και εκπτώσεις.
Ειδικότερα, σε σχέση με πέρυσι, έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών Διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό, μάλιστα, να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).
Επίσης, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική άνοδο να καταγράφεται την περίοδο μετά από την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων.
Όσον αφορά τις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ, η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών Διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο, σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019, με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου.
Οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του Διαδικτύου. Σημαντικός αριθμός καταναλωτών παραγγέλνει και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στο 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Alexas_Fotos, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μια νέα “δεξαμενή” online αγοραστών δημιούργησε η πανδημία του νέου κορωνοϊού και τα μέτρα που τη διαδέχτηκαν και είχαν ως στόχο τον περιορισμό της διασποράς της στον γενικό πληθυσμό. Η Ελλάδα ακολούθησε πιστά αυτήν την τάση, με τους πελάτες που επιλέγουν το online κανάλι αγορών να αυξάνονται.
Υπάρχει ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών, που αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Η διαπίστωση αυτή, συνδυαζόμενη με τη γενική αύξηση των online αγορών στη χώρα μας, δείχνει ότι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πάροδο της καραντίνας: το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα, το 19% ποτά, το 28% είδη οικιακής χρήσης και το 42% προϊόντα ατομικής φροντίδας. Μάλιστα ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού.
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν σε συζήτηση, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Προμηθευτών και Λιανεμπόρων ECR Hellas και το Eltrun, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στην ίδια εκδήλωση η Convert Group, οι αγορές των Ελλήνων από online σουπερμάρκετ την περίοδο μεταξύ 1ης και 24ης Μαΐου - όπου ήδη τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων είχαν αρχίσει να χαλαρώνουν - αυξήθηκαν σε ποσοστό 180% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στη διάρκεια του Απριλίου, η αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξης του 224%, ενώ τον Μάρτιο υπήρξε ρεκόρ αύξησης με τις αγορές από τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ να αυξάνονται κατά 307%.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2020 στην Ελλάδα, αναμένονται στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ αναμένεται να φτάσουν έως και τα 3,4 δισ. έως το 2024. Αν και η πρόβλεψη της Statista είναι ιδιαίτερα μετριοπαθής, αφού ο τζίρος αναμένεται να κυμανθεί γύρω στα 5 δισ. είναι δεδομένη η αυξητική τάση για την επόμενη τριετία και η αλματώδης ανάπτυξη του e-commerce στη χώρα, η οποία σύμφωνα με τον GR.EC.A για φέτος είναι της τάξης του 40%!
Οι αγορές που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από τις ηλεκτρονικές συσκευές, τα παιχνίδια, προϊόντα χόμπι και DIY, τα έπιπλα, τα τρόφιμα και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Η πανδημία coronavirus έχει επηρεάσει τον κόσμο από τις αρχές του 2020, επηρεάζοντας τόσο τους ανθρώπους όσο και τις επιχειρήσεις. Οι έμποροι λιανικής χωρίς ψηφιακό κανάλι πιάστηκαν εντελώς εκτός επιφυλακής όταν οι κυβερνήσεις επέβαλαν κανόνες κοινωνικής απόστασης στο απόγειο της πανδημίας.
Η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει επηρεάσει ολόκληρο τον πλανήτη από τις αρχές του 2020, τόσο τους πολίτες όσο και τις επιχειρήσεις. Οι έμποροι λιανικής χωρίς ψηφιακό κανάλι πιάστηκαν εντελώς απροετοίμαστοι, όταν οι κυβερνήσεις επέβαλαν κανόνες κοινωνικής απόστασης και κλείσιμο επιχειρήσεων στο πρώτο απόγειο της πανδημίας.
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία, σε συνδυασμό με την αλλαγή τής συμπεριφοράς των καταναλωτών, οδήγησαν στην ανάπτυξη διαδικτυακών καναλιών για τους λιανοπωλητές, λόγω της προσβασιμότητας, της ποικιλομορφίας και της ευκολίας. Επιπλέον, η άνοδος των ιστότοπων και των εφαρμογών για κινητά, έχει ωθήσει την ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε νέα επίπεδα: περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν προέλθει από τη χρήση smartphone το 2019.
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα της αγοράς που προέρχονται από διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% σε μια περίοδο 2 ετών, από το 2017 έως το 2019. Το έτος-σταθμός, το 2020, επιταχύνει αυτή τη θετική τάση: οι πελάτες έχουν αναγκαστεί να "μείνουν μέσα" και η διέξοδός τους είναι να παραγγείλουν online. Για παράδειγμα, το 13% των ευρωπαίων καταναλωτών έψαξαν για λιανοπωλητές online για πρώτη φορά. Κατά συνέπεια, οι ψηφιακοί παίκτες έχουν ωφεληθεί πάρα πολύ. Επιπλέον, θα συνεχίσουν να βγαίνουν ωφελημένοι έως ότου αντιμετωπιστεί η κρίση του νέου κορωνοϊού, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίζεται ως η ασφαλέστερη επιλογή για ψώνια, ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα είναι ανοικτά.
Αλληλένδετα φυσικά και ψηφιακά κανάλια
Παρόλο που το ψηφιακό κανάλι καθίσταται επιτακτικό, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο. Για παράδειγμα, το 80% των πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας συμβαίνουν συνήθως μέσα στο φυσικό κατάστημα, καθώς τίποτα δεν ξεπερνά την εμπειρία του πελάτη - ακόμη και ψηφιακοί λιανοπωλητές και αγορές που ανοίγουν ανοιχτές εκθέσεις, είτε αναδυόμενες είτε μόνιμες.
Παρόλο που το ψηφιακό κανάλι καθίσταται επιτακτικό, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο. Για παράδειγμα, το 80% των πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας πραγματοποιούνται συνήθως μέσα στα φυσικά καταστήματα, καθώς τίποτα ψηφιακό δεν ξεπερνά τη "φυσική" εμπειρία του πελάτη.
Ως έμπορος λιανικής, ο συνδυασμός φυσικών καταστημάτων και ψηφιακού καναλιού είναι η καλύτερη προσέγγιση, διότι ο πελάτης εκτιμά ότι έχει την επιλογή να περιηγηθεί, να συγκρίνει και να παραγγείλει αντικείμενα στο διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι προτιμά να πραγματοποιεί αγορές εντός του φυσικού χώρου. Επομένως, η ευελιξία των πολλαπλών καναλιών είναι το κλειδί για το μέλλον του εμπορίου.Ως έμπορος λιανικής, ο συνδυασμός φυσικών καταστημάτων και ψηφιακού καναλιού είναι η καλύτερη προσέγγιση, διότι ο πελάτης εκτιμά ότι έχει την επιλογή να περιηγηθεί, να συγκρίνει και να παραγγείλει αντικείμενα στο διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι προτιμά να πραγματοποιεί αγορές εντός του χώρου. Επομένως, η ευελιξία πολλαπλών καναλιών είναι το κλειδί για το μέλλον της εμπορικής βιομηχανίας.
Η αλήθεια είναι ότι το ψηφιακό εμπόριο είναι επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις και όσο περισσότερο καθυστερούν να δραστηριοποιηθούν σε αυτό, τόσο περισσότερο θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Ευτυχώς, η VTEX, με τον εκπληκτικό λόγο χρόνου-προς-έσοδα, μπορεί να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έτοιμο προς λειτουργία σε μόλις 10 ημέρες. Επιπλέον, μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα και είναι πλήρως επεκτάσιμο, εξασφαλίζοντας χαμηλό TCO και ετοιμότητα για περιόδους εκπτώσεων και προσφορών.
Η ομορφιά του omnichannel!
Με το 90% των πελατών να αναμένουν συνεπή αλληλεπίδραση μεταξύ των καναλιών, η συνέργειά τους αναμένεται να αυξήσει τους πιστούς πελάτες και να οδηγήσει την αφοσίωση στην επιχείρηση σε νέα ύψη. Η πλατφόρμα VTEX προσφέρει την επιθυμητή omnichannel εμπειρία, ενοποιώντας τη διαδικτυακή και την εμπειρία εντός του φυσικού καταστήματος, για μια πραγματικά ολοκληρωμένη εμπειρία των πελατών. Όλα τα κανάλια - φυσικό κατάστημα, ιστότοπος για κινητά, ιστότοποι για επιτραπέζιους υπολογιστές, mobile apps, IoT - συνδέονται με διαφάνεια και ευελιξία, προς όφελος των καταναλωτών και της επιχείρησης.
Marketplaces: πέρα από το συμβατικό ηλεκτρονικό εμπόριο
Μια πρόσφατη έκθεση της Gartner με τίτλο "10 Things COVID-19 Will Change in Digital Commerce" προβλέπει την επιτάχυνση της δημιουργίας και της βελτίωσης των marketplaces ως συμπληρωματικών διαδικτυακών καναλιών πωλήσεων. Είναι εύκολο να καταλάβουμε το γιατί. Από τη μία, ένας έμπορος μπορεί να βρει νέους πελάτες και να επωφεληθεί από πωλήσεις σε διαφορετικές αγορές. Από την άλλη, μπορεί κάποιος έμπορος να δημιουργήσει ένα marketplace, ενσωματώνοντας άλλους πωλητές. Αυτό είναι χρήσιμο και ευκολότερο όταν το είδος των εμπορευμάτων δεν είναι πολύ διαφορετικό μεταξύ των πωλητών. Τα marketplaces έχουν καθιερωθεί ως νικητές εδώ και καιρό, αφού το 50% των παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων πραγματοποιούνται σε marketplaces.
Η VTEX έχει αναγνωρίσει τη σημασία των online marketplaces και ως απάντηση σε αυτή την ανάγκη, έχει γίνει ο πρώτος πλήρως ολοκληρωμένος πάροχος πλατφόρμας εμπορίου - OMS - marketplace. Μέσω της υπερσύγχρονης αρχιτεκτονικής της, η πλατφόρμα της VTEX βρίσκεται πίσω από περισσότερα από 160 marketplaces παγκοσμίως, σε πάνω από 28 χώρες.
Το μέλλον είναι συνεργατικό
Περισσότερο από ποτέ, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μάθουν η μία από την άλλη και να μοιράζονται δεδομένα και πληροφορίες, προκειμένου να ξεπεράσουν αυτές τις δύσκολες στιγμές. Η οικοδόμηση ισχυρών επιχειρηματικών σχέσεων είναι απαραίτητη, είτε όταν μιλάμε για συνεργασία με πελάτες, συνεργάτες, προμηθευτές ή ακόμα και ανταγωνιστές.
"Το μέλλον του εμπορίου αφορά στο να είμαστε συνεργατικοί, να αξιοποιούμε τα marketplaces και να παρέχουμε κορυφαίες εμπειρίες στους πελάτες", δήλωσε ο Mariano Gomide de Faria, συνιδρυτής και συν-διευθύνων σύμβουλος της VTEX.
Η VTEX, η πρώτη και μοναδική ολοκληρωμένη πλατφόρμα εμπορίου-marketplace-OMS στον κόσμο, που πλέον δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, τον Σεπτέμβριο του 2020 έλαβε τον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησής της, κερδίζοντας συνολικά 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποτίμηση και τοποθετώντας την εταιρεία στον χώρο των "tech unicorn".
Επίσης, τον Σεπτέμβριο, η VTEX αναδείχθηκε ως "Ηγέτης" μεταξύ των προμηθευτών πλατφόρμας ψηφιακού εμπορίου στη δημοσίευση της IDC MarketScape του "B2C Digital Commerce IDC 2020". Η πλατφόρμα απέκτησε αυτόν τον τίτλο με βάση τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της, την ενσωματωμένη λειτουργικότητα του marketplace και το OMS (Σύστημα Διαχείρισης Παραγγελιών) καθώς και την άψογη υποστήριξη πελατών.
Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.vtex.com ή επικοινωνείστε απευθείας με τον εκπρόσωπο της VTEX για την ελληνική αγορά, Kiril Dinov, στο kiril.dinov [at] vtex.com.br
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μια πρόσφατη έκθεση της Gartner με τίτλο "10 Things COVID-19 Will Change in Digital Commerce" προβλέπει την επιτάχυνση της δημιουργίας και της βελτίωσης των αγορών ως συμπληρωματικών διαδικτυακών καναλιών πωλήσεων. Είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί. Από τη μία πλευρά, ένας λιανοπωλητής μπορεί να βρει νέους πελάτες και να συλλάβει τις πολύ απαραίτητες πωλήσεις με πωλήσεις σε διαφορετικές αγορές. Από την άλλη πλευρά, οι λιανοπωλητές μπορούν να γίνουν αγορές ενσωματώνοντας άλλους πωλητές. Αυτό είναι χρήσιμο όταν το απόθεμα δεν είναι αρκετά διαφορετικό. Το Marketplaces έχει καθιερωθεί ως οριστικοί νικητές από πολύ καιρό, με το 50% των παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων να πραγματοποιούνται σε αγορές.
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77