Πέρυσι περίπου μία στις έξι ευρωπαϊκές εταιρείες που απασχολούν τουλάχιστον δέκα άτομα , πούλησαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου ή εφαρμογών.
Μεταξύ των εταιρειών αυτών η συντριπτική πλειοψηφία τους έκανε πωλήσεις στη χώρα τους, ενώ λιγότερες από τις μισές πούλησαν σε πελάτες σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Πάνω από το ένα τέταρτο των εταιρειών αυτών πραγματοποίησαν πωλήσεις σε πελάτες εκτός ΕΕ.
Αυτά τα στατιστικά στοιχεία παρουσίασε η Eurostat, η οποία παρατηρεί ότι το μερίδιο των επιχειρήσεων της ΕΕ που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξήθηκε από 12% το 2010 σε περίπου 16% το 2014, ποσοστό που από τότε διατηρείται σταθερό.
Το 97% των εταιρειών της ΕΕ που δραστηριοποιηθήκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, απευθύνθηκαν σε πελάτες στη χώρα τους, ενώ 44% σε πελάτες που ζουν σε άλλες χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης ένα 28% προώθησε τις πωλήσεις του σε πελάτες εκτός ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί σκληρά να μετατρέψει το χώρο της σε μια ενιαία ψηφιακή αγορά, στην οποία η αγορά online θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη και ομαλή όσο το να αγοράζει κάποιος από ένα φυσικό κατάστημα λιανικής πώλησης, ανεξάρτητα που είναι ο πελάτης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το 38% ανέφερε προβλήματα με την διαδικασία πώλησης σε άλλες χώρες της ΕΕ
Ακόμα, σχεδόν δύο στις πέντε εταιρείες που πωλούν ηλεκτρονικά σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, ανέφεραν δυσκολίες και αυτό οφειλόταν κυρίως στο κόστος παράδοσης ή και ακόμα στα γλωσσικά εμπόδια.
Επίσης, εμπόδια όπως το labeling των προϊόντων και τυχόν εμπορικών διαφορών που προκύπτουν, για παράδειγμα, των καταγγελιών, ήταν μεταξύ των κύριων λόγων που οι εταιρείες ανέφεραν δυσκολίες στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
Ενώ το μέσο μερίδιο των εταιρειών που πωλούν online είναι 16%, στη Ε.Ε το ποσοστό εμφανίζεται αυξημένο σε χώρες όπως η Ιρλανδία 26%, Σουηδία 25% και Δανία 24% σε αντίθεση με χώρες όπως οι Ρουμανία (7%), στη Βουλγαρία και στην Πολωνία 9%
Πηγή:ecommercenews.eu
Δεν χωρεί αμφιβολία πως αν υπάρχει μια εταιρία που «δικαιούται δια να ομιλεί» σε θέματα έρευνας αγοράς, αυτή είναι η Google–η «μητέρα» της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, που -μέσω αυτής και άλλων καναλιών, τα οποία έχει επίσης στη διάθεσή της- συγκεντρώνει «ποταμούς» δεδομένων και στοιχείων για κάθε μας κίνηση, ενέργεια, δράση.
Όλα αυτά τα επεξεργάζεται, με στόχο τη συνεχή βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που μας προσφέρει, όπως δεν χάνει την ευκαιρία να τονίζει, αλλά συχνά-πυκνά επιστρέφει κάποια πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα στην ψηφιακή κοινωνία απ’ όπου και αντλεί αρχικά όλα αυτά τα στοιχεία.
Ένα καλό παράδειγμα είναι τούτο το infographic, που αποτυπώνει πολύ παραστατικά τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι υποψήφιοι αγοραστές, οι shoppers όπως τους χαρακτηρίζει (would-beshoppers, θα διορθώναμε), πριν καταλήξουν σε μια αγορά.
Επισημαίνεται, βεβαίως, εξαρχής πως οι σημερινοί καταναλωτέςμπορούν, με τις τόσες δυνατότητες που έχουν στη διάθεσή τους, να ψάξουν online για οτιδήποτε χρειάζονται ή θέλουν να δουν.
Όμως, ενώ κάποιοι προφανώς πάνε κατευθείαν στο συγκεκριμένο προϊόν που τους ενδιαφέρει, κάποιοι άλλοι που γίνονται ολοένα περισσότεροι αρχίζουν να ψάχνουν, πριν καλά-καλά καταλήξουν στο τι θέλουν να αγοράσουν. Γι’ αυτούς μετράνε, κατά τα φαινόμενα, οι ιδέες και η έμπνευση της στιγμής…
Τιμήθηκε στα e-volution awards, τα βραβεία του ηλεκτρονικού εμπορίου που αναδεικνύουν τις βέλτιστες πρακτικές
Η βράβευση της MediaMarkt με το βραβείο του «best-Shop of the year», στα φετινά e-volution awards έρχεται να επιβεβαιώσει και να αναγνωρίσει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρει στο ηλεκτρονικό της κατάστημα – μάλιστα, σε αντάλλαγμα, η ομάδα της MediaMarkt ευχαρίστησε με δωρεάν μεταφορικά και προσφορές τους χιλιάδες καταναλωτές που την εμπιστεύονται καθημερινά.
Οι επισκέπτες του e-shop της MediaMarkt απολαμβάνουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους σε ασυναγώνιστες τιμές σε πάνω από 20.000 προϊόντα.
Έχουν, επίσης, τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τόπο και τον τρόπο παράδοσης (στον χώρο τους ή παραλαβή από κατάστημα, σε μόλις 1 ώρα) με όλους τους διαθέσιμους τρόπους πληρωμής. Όλα αυτά γρήγορα και εύκολα, σε όποια γωνιά της Ελλάδας και αν βρίσκονται.
Το εξειδικευμένο προσωπικό της MediaMarkt, έχοντας πάντα ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του πελάτη, φροντίζει καθημερινά να βελτιστοποιεί την αγοραστική εμπειρία είτε με τεχνολογία, είτε όντας δίπλα στον καταναλωτή με όποιο μέσο εκείνος επιλέξει (τηλεφωνική εξυπηρέτηση, email, chat, socialmedia).
Άλλωστε, η ομάδα αυτή συχνά καταφέρνει να μεταφέρει πρακτικές και σε άλλες χώρες τις Ευρώπης.
Όπως είναι γνωστό, ο όμιλος εταιρειών Media-Saturn με κύρια μέτοχο τη METROAG, δραστηριοποιείται σε 15 χώρες, έχοντας καθαρά έσοδα ύψους 21 δις € και προσωπικό άνω των 65.000 ατόμων.
H Media Markt και η Saturn, τα κορυφαία brand λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας κατανάλωσης στη Γερμανία και την Ευρώπη, ανήκουν στον όμιλο Media-Saturn-HoldingGmbH.
Η επιτυχία των δύο εταιρειών λιανικής, οι οποίες διαθέτουν περισσότερα από 990 καταστήματα σε 15 χώρες, βασίζεται στη μοναδική επιλογή επώνυμων προϊόντων σε χαμηλές τιμές, στο εξειδικευμένο προσωπικό, την εξαιρετική εξυπηρέτηση, τη χαρακτηριστική διαφημιστική παρουσία και την αποκεντρωμένη οργανωτική δομή.
Δηλαδή, κάθε γεν. διευθυντής είναι μέτοχος στο δικό του κατάστημα και, ως εκ τούτου, υπεύθυνος για τα προϊόντα που προσφέρονται, την τιμολόγηση, το προσωπικό και την προώθηση αυτών.
Στο πλαίσιο της e-Commerce Expo διεξήχθη και το συνέδριο του οποίου οι θεματικές ενότητες του οποίου ήταν:
Νομικά θέματα - Ασφάλεια - User Experience Digital Marketing Digital Payments κα Εξωστρέφεια
Οι υψηλού επίπεδου εισηγήσεις από τους ομιλητές κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συνέδρων και αποτέλεσαν το οδικό χάρτη των εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στην ιστοσελίδα μας θα μοιραστούμε μαζί σας τις σημαντικότερες ομιλίες του συνεδρίου, ελπίζοντας ότι θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τις καινοτομίες και τις λύσεις που παρουσιάστηκαν σε αυτό.
Η εισήγηση του κυρίου Ξυδά είχε θέμα:
Εξωστρέφεια στην πράξη: Δημιουργώντας πωλήσεις από την Ελλάδα στο Εξωτερικό
Το πλήρες κείμενο της εισήγησης του κυρίου Ξυδά μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ
{youtube}v=GwNr8Ciyo3I&feature={/youtube}
Θετικά σχόλια αποκόμισε η διοργάνωση σύμφωνα με τα λεγόμενα των ιδίων των εκθετών. Όλα δείχνουν ότι η πρώτη διοργάνωση στέφτηκε με ευτυχία και δημιούργησε προσμονή και ανέβασε τον πήχη για την επόμενη..
Παρακολουθήστε τις συνεντεύξεις:
{youtube}v=-pakJ9gnSSs{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Σπανίδης Generation Y
{youtube}v=uoQoQonMpdU{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Σαραντινός Steficon
{youtube}v=csxJABYcuQU{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Μενεγάκης ACS
{youtube}v=Dw2J9IOtCZQ{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Κατσαφάδος Lighthouse
{youtube}v=w4ZZ8Ox18K8{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κα Προκοπίου iphost
{youtube}v=YGYO3FgIkcs{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Κουρμαδάς Cs cart
{youtube}v=UR8--q3SJsc{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Πλαβούκος MainSys
{youtube}v=XdweejtWAfc{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κα Ιωακειμίδου Generation Y
{youtube}v=pm8_rBFwYQg{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Κάντζας Zevioo by Zampple
{youtube}v=xhNq76IE9Zo{/youtube}
eCommerce Expo Interviews Κος Ξύδας Humble
Ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών του διαδικτύουγια το Χριστουγεννιάτικο eCommerce από την RTB House
Τα Χριστούγεννα, Χριστούγεννα και οι στατιστικές, στατιστικές! Δεν χωρεί αμφιβολία πως τώρα, που η έφοδος για τα κάθε λογής ψώνια (όσο μας αφήνει η κρίση, βεβαίως) και τις εορταστικές προσφορές κορυφώνονται, ο Δεκέμβριος αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως είναι ο καλύτερος μήνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κι αυτό το λέει μετά λόγου γνώσεως, η RTB House που ανέλυσε τους online πελάτες και ανακοίνωσε τις στατιστικές και τα συμπεράσματά της…
Διαπίστωσε, λοιπόν, ότι η δημοφιλέστερη μέρα για αγορές είναι η Δευτέρα και η μέρα με τη λιγότερη «κίνηση» το Σάββατο, ενώ οι χρήστες είναι πιθανότερο να κλικάρουν σε διαφημίσεις αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων (25 και 26 Δεκεμβρίου).
Η ίδια έρευνα παρουσιάζει,επίσης, τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζονται σ’ αυτό το πλαίσιο οι καταναλωτικές συμπεριφορές και των Ελλήνων χρηστών.
Η διεθνής τεχνολογική εταιρεία που παρέχει λύσεις retargeting χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής βασισμένη σε αλγόριθμους deeplearning για κορυφαίους διαφημιζόμενους παγκοσμίως, ανέλυσε τη συμπεριφορά των διαδικτυακών χρηστών μέσα στο Δεκέμβριο, την πιο έντονα καταναλωτική περίοδο για τη βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου, αξιοποιώντας συγκεντρωτικά στοιχεία από 40 και πλέον αγορές σ’ όλη την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Τα ευρήματα πολλά και ενδιαφέροντα! Το Δεκέμβριο, ας πούμε, οι χρήστες είναι πιθανότερο να επισκέπτονται ηλεκτρονικά καταστήματα και να πραγματοποιούν συναλλαγές κατά τις εργάσιμες ημέρες.
Οι Δευτέρες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, με τους χρήστες να επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 17% συχνότερα από τον μηνιαίο μέσο όρο. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι τις Δευτέρες οι χρήστες πραγματοποιούν 38% περισσότερες αγορές από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου.
Αντίθετα, τα Σάββατα είναι η λιγότερο δημοφιλής ημέρα για ηλεκτρονικές αγορές. Ο αριθμός των επισκεπτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα μειώνεται κατά 8% από τον μέσο όρο ολόκληρου του μήνα και ο αριθμός των συναλλαγών ξεπερνά σε μείωση το 22% σε σχέση με τον ίδιο μέσο όρο.
Κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, περίπου μια εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η συχνότητα των επισκέψεων στα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι αντίστοιχες αγορές μειώνονται, φτάνοντας στα χαμηλότερα ποσοστά την παραμονή των Χριστουγέννων.
Την ημέρα εκείνη, οι χρήστες επισκέπτονται καταστήματα κατά ποσοστό 28% λιγότερο από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου, έχοντας -προφανώς- άλλα στο μυαλό τους... Ο αριθμός των συναλλαγών είναι επίσης χαμηλότερος από τον μέσο όρο του ίδιου μήνα κατά σχεδόν 41%.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της RTB House στην Ελλάδα, συμβουλεύει τους online εμπόρους:
«Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου θα ήταν καλύτερο να προσαρμόσετε τις online marketing δραστηριότητες σας, ώστε να υποστηρίξουν τις offline πωλήσεις λιανικής, καθώς η έρευνά μας έδειξε ότι στο πρώτο δεκαπενθήμερο, το online shopping είναι πολύ δημοφιλές.
Υπάρχει, όμως, απότομη πτώση την εβδομάδα πριν από τις γιορτές, η οποία πιθανώς οφείλεται στις προετοιμασίες των Χριστουγέννων. Επίσης, οι αγοραστές ίσως να διστάζουν να αγοράσουν φοβούμενοι για πιθανή καθυστέρηση της αποστολής τους.
Φαίνεται ότι οι e-shoppers του Δεκεμβρίου συνήθως αγοράζουν περισσότερο το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα κι όχι την τελευταία στιγμή.
Καλό θα ήταν, λοιπόν, οι marketers να μην ακυρώνουν ή περιορίζουν τις δραστηριότητές τους στη διάρκεια αυτής της περιόδου, αντίθετα πρέπει να κατανοούν καλύτερα πώς αυτές οι δραστηριότητες μάρκετινγκ θα επηρεάσουν τις λιανικές πωλήσεις.»
Αν και δεν είναι πολλοί εκείνοι που επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα στη διάρκεια των Χριστουγέννων, είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε διαφημίσεις.
Στις 25 και 26 Δεκεμβρίου, σχεδόν το 11% και 10% των διαδικτυακών χρηστών είναι πρόθυμοι να κάνουν κλικ σε banners, ποσοστό το οποίο είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου.
Ο αριθμός των κλικ στις διαφημίσεις, οι επισκέψεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ο αριθμός των συναλλαγών αρχίζει να αυξάνεται σταδιακά μετά τις αργίες.
«Παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικά υψηλός αριθμός ατόμων που επισκέπτονται e-shops στη διάρκεια των Χριστουγέννων, η αύξηση του CTR - μέτρηση που δείχνει πόσοι χρήστες είναι πρόθυμοι να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση - δείχνει σαφώς ότι οι καταναλωτές αναζητούν συγκεκριμένες προσφορές.
Ως εκ τούτου, αξίζει να προγραμματίσετε τα έξοδα διαφήμισης σύμφωνα με τα trends των διαδικτυακών χρηστών. Όσο πιο εξατομικευμένο είναι το μήνυμα, τόσο πιθανότερο είναι να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες.
Σ’ αυτή την περίπτωση, το retargeting και η τεχνητή νοημοσύνη με βάση το deeplearning είναι σημαντικές, επειδή μπορούν να ταιριάξουν και να προβάλλουν τη σωστή προσφορά στο σωστό άτομο.
Αν οι διαφημιζόμενοι επιθυμούν μια καμπάνια που να υποστηρίζει τις επερχόμενες πωλήσεις, πρέπει να θυμούνται τις δυνατότητες του εξατομικευμένου retargeting», προσθέτει ο κ. Ρήγας.
Στην Ελλάδα οι διαδικτυακοί χρήστες επισκέπτονται τα e-shops κυρίως μέσα στην εβδομάδα - τα καλύτερα αποτελέσματα σημειώνονται μια εβδομάδα πριν από την παραμονή των Χριστουγέννων π.χ. τη Δευτέρα οι επισκέψεις σε e-shops είναι σχεδόν 12% πιο συχνές από το μέσο όρο του Δεκεμβρίου.
Το ίδιο ισχύει και με τις συναλλαγές – την ίδια Δευτέρα σημειώθηκαν πάνω από 39% περισσότερες συναλλαγές από το μέσο όρο του μήνα. Η εβδομάδα μετά τα Χριστούγεννα αποτελεί επίσης, εξαιρετικά καλή περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.
Στις 25 Δεκεμβρίου οι Έλληνες χρήστες δεν επισκέπτονται σχεδόν καθόλου τα e-shops – η μείωση στην επισκεψιμότητα ξεπερνά το 28% σε σχέση με το μέσο όρο του μήνακι επίσης πραγματοποιούν πάνω από 35% λιγότερες συναλλαγές.
Οι Έλληνες χρήστες όμως έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο: επισκέπτονται ηλεκτρονικές σελίδες και αγοράζουν αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων – το peak των πωλήσεων καταγράφεται στις 27 Δεκεμβρίου, με τους χρήστες να επισκέπτονται ιστοσελίδες σε ποσοστό άνω του 15% σε σχέση με το μέσο όρο του μήνα, ενώ πραγματοποιούν και πάνω από 32% περισσότερες συναλλαγές.
Τέλος, την ίδια μέρα οι Έλληνες είναι πιθανότερο να κάνουν κλικ σε διαφημίσεις κατά σχεδόν 12% περισσότερο από τον μέσο όρο ολόκληρου του μήνα…
--
* Τα συγκεντρωτικά στοιχεία είναι του Δεκεμβρίου του 2016
Στο πλαίσιο της e-Commerce Expo διεξήχθη και το συνέδριο του οποίου οι θεματικές ενότητες του οποίου ήταν:
Νομικά θέματα - Ασφάλεια - User Experience Digital Marketing Digital Payments κα Εξωστρέφεια
Οι υψηλού επίπεδου εισηγήσεις από τους ομιλητές κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συνέδρων και αποτέλεσαν το οδικό χάρτη των εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στην ιστοσελίδα μας θα μοιραστούμε μαζί σας τις σημαντικότερες ομιλίες του συνεδρίου, ελπίζοντας ότι θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τις καινοτομίες και τις λύσεις που παρουσιάστηκαν σε αυτό.
O κύριος Αρουκάτος είναι founder της Digital Up και η εισήγηση του είχε θέμα:
Μια ολιστική προσέγγιση του Digital Marketing. Η εμπειρία του www.mourtzi.com
Το πλήρες κείμενο της εισήγησης του κυρίου Αρουκάτου μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ
{youtube}v=BPjmt3f3ZxM{/youtube}
Σχεδόν δεκαπέντε μέρες μετά το τέλος της έκθεσης ένα video θα μας θυμίσει στιγμές της έκθεσης στο όποιο θα δείτε μια σειρά από mini συνεντεύξεις
με μερικούς από τους έκθετες της…
{youtube}v=pgz-IVBjwgE{/youtube}
Με την παρουσία 2.000 και πλέον επισκεπτών ολοκληρώθηκε η πρώτη επαγγελματική έκθεση eCommerce Expo που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στις 25 & 26 Νοεμβρίου, 2017.
Η διήμερη διοργάνωση, εστιασμένη πλέον αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πέτυχε σε μεγάλο βαθμό τον διττό στόχο της, που ήταν αφενός η ενημέρωση των επισκεπτών για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σ’ αυτόν τον ραγδαία αναπτυσσόμενο χώρο, αφετέρου η εύρεση συνεργατών για περαιτέρω στήριξη της επιχειρηματικότητας μέσω του διαδικτύου.
Εκθέτες απ’ όλο το φάσμα των υπηρεσιών για ηλεκτρονικά καταστήματα (υπηρεσίες προβολής, μεταφορικές εταιρίες, υπηρεσίες σχεδίασης και ανάπτυξης) και περίπου 40 ομιλητές έδωσαν στο εξειδικευμένο κοινό ενημέρωση και λύσεις, συμβάλλοντας ο καθένας με τον τρόπο του στην ταχύτατη ανάπτυξη του οικοσυστήματος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Με πολύτιμη παρακαταθήκη την ικανοποίηση τόσο των πολυάριθμων επισκεπτών οι οποίοι βρήκαν απαντήσεις για τις υφιστάμενες και νέες ανάγκες τους, όσο και των εκθετών που έκαναν σημαντικές επαφές και δρομολόγησαν συνέργειες, ξεκινήσαμε ήδη τον σχεδιασμό της επόμενης διοργάνωσης, καθώς πιστεύουμε ακράδαντα πως… εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο!
Σας ευχαριστούμε όλους, θερμά!
Η επόμενη διοργάνωση θα ανακοινωθεί σύντομα.
Διαβάστε τον επίσημο απολογισμό της έκθεσης εδώ...
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το www.ecommerceexpo.gr ή επικοινωνήστε με το 210.924.5577 ή
Με εκτίμηση,
Vertical Communications
Ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του ELTRUN με την συμμετοχή 1300 online αγοραστών και την επιστημονική ευθύνη του καθ. Γεωργίου Δουκίδη.
Η έρευνα διεξήχθη τον Οκτώβριο-Νοέμβριο 2017 και τα λεπτομερή αποτελέσματα ανακοινώθηκαν στο 13ο eBusiness Forum που οργανώνουν το ΕΙΠ/ΕΕΔΕ και το ELTRUN/ΟΠΑ την Πέμπτη 7/12/2017. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:
1. Σημαντική αύξηση το 2017: Νέοι αγοραστές, πιο ώριμοι και πιο "ελληνοκεντρικοί"
Το 2017 περίπου 3,5 εκατομμύρια Έλληνες υπολογίζεται ότι αγόρασαν μέσω Διαδικτύου προϊόντα/υπηρεσίες συνολικής αξίας 4,5-5 δις € από 4 δις € που ήταν το 2016. Στην Ελλάδα λειτουργούν πλέον περίπου 7000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, απ’ όπου οι Έλληνες καταναλωτές πραγματοποιούν το 75% των online αγορών τους.
Παρότι η μέση αξία και ο αριθμός online αγορών δεν μεταβλήθηκε το 2017 σε σχέση με το 2016, η αύξηση προέρχεται από τρεις παράγοντες.
Πρώτο, προστέθηκαν νέοι αγοραστές αφού 2 στους 10 ξεκίνησαν τις διαδικτυακές αγορές τους το 2017, γεγονός που σχετίζεται με την σχετική αυξητική τάση η οποία οφείλεται στα capital controls, αλλά και στη μεγάλη πλέον γκάμα ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, με ολοκληρωμένες υπηρεσίες και σωστή εξυπηρέτηση.
Δεύτερο, αυξήθηκαν τα ποσοστάτων ώριμων online αγοραστών, αφού πλέον το 31% πραγματοποιούν μία στις δύο συνολικές αγορές τους μέσω Internet (από 29% το 2016 και 25% το 2015).
Τρίτο, 7 στους 10 online καταναλωτές πραγματοποιούν πάνω από το 80% των online αγορών τους σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από 6 στους 10, το 2016, και 5 στους 10, το 2015).
Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2018, αφού 38% δήλωσαν ότι θα αυξήσουν την συνολική αξία των onlineαγορών τους σε σχέση με το 2017, ενώ μόλις 20% δήλωσαν ότι θα τη μειώσουν.
2. Χωρίς αλλαγές οι 10 κορυφαίες κατηγορίες αγορών
Δεν υπάρχουν αλλαγές στην κατάταξη των κορυφαίων κατηγοριών online αγορών (τα ποσοστά δείχνουν τους συμμετέχοντες που έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά από τη συγκεκριμένη κατηγορία το δεκάμηνο 2017) σε σχέση με το 2016 και είναι:
ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%), διαμονή σε καταλύματα (72%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (67%), εισιτήρια σε εκδηλώσεις (66%), ένδυση/υπόδηση (61%), παραγγελία έτοιμου φαγητού (59%), βιβλία (49%), ηλεκτρονικές συσκευές (47%), προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%) και βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής (41%).
Οι τρεις κατηγορίες όπου ξοδεύθηκαν τα περισσότερα χρήματα είναι:
ταξιδιωτικές υπηρεσίες, καταλύματα και εισιτήρια. Οι κατηγορίες όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες παραγγελίες είναι: εισιτήρια, έτοιμο φαγητό και ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση online αγορών είναι: έτοιμο φαγητό, εισιτήρια και βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής.
3. Υπερέχουν πλέον οι κάρτες στον τρόπο πληρωμής
Για πρώτη φορά καταγράφεται ανατροπή στον τρόπο πληρωμών αφού στην πρώτη θέση είναι πλέον οι χρεωστικές κάρτες (τις χρησιμοποιούν το 64% των online αγοραστών), στη δεύτερη -από την πρώτη- έχει περάσει η αντικαταβολή (57%) και στην τρίτη είναι οι πιστωτικές κάρτες (42%).
Αυτό σχετίζεται με τα μέτρα προώθησης της χρήσης του πλαστικού χρήματος, αλλά και τη φυσιολογική εξέλιξη στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών τάσεων όπου μέχρι και πέρυσι η χώρα μας ήταν ειδική περίπτωση, με τα υψηλά ποσοστά χρήσης της αντικαταβολής.
Για πρώτη φορά,επίσης, εμφανίζεται το ψηφιακό πορτοφόλι με 17% (λόγω και των σχετικών πλέον προϊόντων από τις τράπεζες και τα ιδρύματα ηλεκτρονικών πληρωμών) και το PayPal με 9%.
4. Σοβαρή πολυκαναλική συμπεριφορά
Αυτή η τάση που καταγράφηκε πέρυσι συνεχίζεται και φέτος με μεγαλύτερη ένταση. Οι Έλληνες online αγοραστές κάνουν το 50% των συνολικών φυσικών τους αγορών αφού ψάχνουν πρώτα online στις μηχανές αναζήτησης ή/και στις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών.
Αυτό δικαιολογεί τα σημαντικά ποσά που ξοδεύουν τα brands στην ψηφιακή προώθηση, με στόχο την προσέλκυση τους στο φυσικό δίκτυο. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες online καταναλωτές κάνουν το 20% των online αγορών τους αφού έχουν επισκεφθεί πρώτα το φυσικό κατάστημα.
Το φαινόμενο αυτό (λέγεται show-rooming) είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και δικαιολογεί την εμφάνιση, το 2017, σε μεγάλες φυσικές αλυσίδες πρωτοβουλιών αναβάθμισης της εμπειρίας του καταναλωτή στα καταστήματα μέσω ψηφιακών τεχνολογιών και mobileε φαρμογών.
5. Κυνήγι των προσφορών και χαμηλών τιμών αλλά η εμπιστοσύνη των eshops κερδίζεται μέσω πιστοποίησης
Ο κύριος λόγος για τις online αγορές είναι οι χαμηλές τιμές και προσφορές, αφού οι καταναλωτές ανέφεραν την εύρεση καλύτερων τιμών (75%), την άμεση σύγκριση προϊόντων -κυρίως τιμή και χαρακτηριστικά- (52%) και την ευκολία στην εύρεση νέων προσφορών (41%).
Αυτό, βέβαια, έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλή εμπιστοσύνη (loyalty) καθώς το 65% των online αγοραστών δηλώνουν ότι το 50% των αγορών τους πραγματοποιήθηκε σε eshop που επισκέφθηκαν μόνο μία φορά στον χρόνο.
Οι δεύτερος λόγος αφορά στην προϊοντική γκάμα, αφού ανέφεραν την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα (47%), την ύπαρξη μεγαλύτερης ποικιλίας προϊόντων (38%) και την ευκολία στην εύρεση προϊόντων από το εξωτερικό (37%).
Όσον αφορά στους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες για συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτοί περιλαμβάνουν τον ασφαλή τρόπο πληρωμής μέσω γνωστού φορέα (46%), τις χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), την ταχύτητα και ευκολία στην πλοήγηση (37%), τους ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), τις καλές κριτικές σε blogs/forumsκλπ (32%), την ευχρηστία του site (29%) και την σωστή εξυπηρέτηση (27%).
Αν εξαιρέσουμε τις τιμές/προσφορές, τότε είναι ξεκάθαρο πόσο σημαντική είναι η πιστοποίηση (Trustmark) την οποία προσφέρει ο GRECA (ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) με την επιστημονική υποστήριξη του ELTRUN, γιατί αξιολογεί όλους τους άλλους παράγοντες εμπιστοσύνης.
6. Καθολική η χρήση του κινητού (mobilecommerce)
Οι online αγοραστές χρησιμοποιούν καθολικά (98%) το κινητό για είσοδο στο διαδίκτυο και σαν βασική συσκευή για τις εμπορικές ψηφιακές συναλλαγές τους, όπως χρήση εφαρμογών για αναζήτηση προσφορών (93%), αναζήτηση τιμών ενώ βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα (65%), χρήση mobile εφαρμογών των εταιριών (34%) και ηλεκτρονική τραπεζική (21%).
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77