Ο Κάρολος Τσιλιγκιριάν, ιδρυτής τής GIM - Greek Internet Marketing μας μίλησε για την πορεία της εταιρείας από τον... καφέ μέχρι το CRO, την εκρηκτική ανάπτυξη που γνωρίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μάρκετινγκ εξαιτίας της πανδημίας, καθώς και για τις εξελίξεις που αναμένονται στον κλάδο, οδηγούμενες κυρίως από την ταχύτατη ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, καθώς και την ψηφιακή κουλτούρα που καλλιεργείται στους καναταλωτές.
Τί σας ώθησε στην ίδρυση της GIM;
Από μικρό παιδί πάντα με ενθουσίαζε οτιδήποτε είχε σχέση με την επιστήμη, την τεχνολογία και τη δημιουργία. Πριν 15 χρόνια, ένα από τα χόμπυ μου ήταν οτιδήποτε είχε σχέση με τον καφέ. Η προέλευση του καφέ, το καβούρδισμα, οι διαφορετικοί τρόποι εκχύλισης κ.λπ. Συνδύασα λοιπόν την αγάπη μου για την τεχνολογία του Διαδικτύου με την αγάπη μου για τον καφέ και έφτιαξα ένα από τα πρώτα Sites για τον καφέ στην Ελλάδα!
Γρήγορα κατάλαβα ότι ένα Site από μόνο του δε φτάνει. Χρειάζεται Marketing! Έτσι λοιπόν κόλλησα το μικρόβιο, και ως... γνωστός βιβλιοφάγος, βρήκα τις καλύτερες πηγές γνώσης Digital Marketing από την Αμερική και πήγα στο επόμενο επίπεδο προώθησης αυτού του Site, εντός και εκτός από τα σύνορα της Ελλάδας.
Όταν λοιπόν ήρθε η στιγμή φίλοι και γνωστοί να ζητάνε βοήθεια για να μπουν στο Διαδίκτυο, γεννήθηκε η ιδέα για τη GIM. Έχω γράψει λεπτομέρειες για αυτή την πορεία, καθώς και για τα βιβλία που έχω γράψει, στο προσωπικό μου προφίλ στο www.greekinternetmarketing.com/karolos-tsiligkirian
Αθήνα ή Λονδίνο αυτή την περίοδο; Πού υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητές σας;
Πλέον, δε χρειάζεται να λέμε τίποτα για το θέμα :) Έρχονται μόνοι τους οι πελάτες και λένε "τώρα είναι η χρυσή περίοδος για εσάς", και έχουν δίκιο. Έχουμε πελάτες μέχρι και στη Σιγκαπούρη.
Τα Lockdowns έφεραν τεράστια επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε επιχειρήσεις και καταναλωτές. Η ζήτηση έχει ανέβει σε παγκόσμιο επίπεδο και ιδιαίτερα σε χώρες που είχαν μείνει πίσω, όπως η Ελλάδα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που βιώνει ο κλάδος των Digital Marketing Agencies που ανήκουμε, είναι η εύρεση ικανών στελεχών σε γρήγορους ρυθμούς.
Κατανοούν οι πελάτες το μοντέλο BCR2 που έχετε εισαγάγει;
Η αλήθεια είναι πως όχι όσο θα θέλαμε. Το μοντέλο είναι απλό, φαινομενικά:
Έρευνα/Πλάνο > Προσέλκυση κοινού > Μετατροπή σε Πελάτη > Διατηρησιμότητα και Επανάληψη διαδικασίας, αλλά στην πραγματικότητα έχει πολύ βάθος. Για παράδειγμα, το CRO (Conversion Rate Optimization) είναι ένας τεράστιος κλάδος από μόνος του. Αυτό με έχει ωθήσει να γράψω βιβλία για τα διαφορετικά θέματα, όπως το πρόσφατο βιβλίο για το CRO.
Πόσο επηρέασε η πανδημία την εταιρεία σας και τους πελάτες της;
Το πρώτο Lockdown ήταν ένα μεγάλο σοκ. Ο καθένας μπορούσε να αποφασίσει για το αν θα παίξει άμυνα, ή αν θα βγει στην επίθεση. Εμείς αποφασίσαμε να πολλαπλασιάσουμε όλες τις ενέργειες μας, να στηρίξουμε και να παρακινήσουμε τους πελάτες μας. Η κίνηση αυτή μας βγήκε σε πολύ καλό, όχι μόνο όσον αφορά την κερδοφορία της επιχείρησης και "ξερούς" οικονομικούς δείκτες, αλλά και όσον αφορά στο κλίμα μέσα στην εταιρεία και την αναβάθμιση της ποιότητας επικοινωνίας με τους πελάτες μας. Τώρα πια, αντιλαμβάνονται ότι δεν είμαστε "τεχνικοί" αλλά πολύτιμοι σύμμαχοί τους.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο, είναι πως μας ώθησε να σκεφτούμε πιο σφαιρικά το Digital Marketing και να επεκταθούμε και σε άλλους τομείς, όπως Consulting & Coaching, για να βοηθήσουμε πιο άμεσα τους πελάτες που το επιθυμούν.
Πώς βλέπετε το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας; Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι θα συνεχιστεί η άνοδός του και ποιος κλάδος έχει τη μεγαλύτερη δυναμική;
Το μέλλον είναι λαμπρό :)
Όλα τα στατιστικά και οι τάσεις δείχνουν ξεκάθαρη άνοδο. Την καλοκαιρινή περίοδο, λόγω μείωσης των όποιων περιορισμών και της θέλησης του κόσμου να "πάρει αέρα", θα υπάρχει μια πτώση σε κάποιους κλάδους online αγορών, αλλά θεωρώ πως θα είναι προσωρινό.
Η μετάβαση στην εποχή του Διαδικτύου είναι μη αναστρέψιμη. Είναι η φυσική πορεία των πραγμάτων. Κάτι που αξίζει να έχει ένας επιχειρηματίας στο νου του, είναι το πώς εξελίσσονται μεγάλες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, γιατί κομμάτια αυτής της αλλαγής θα έρθουν με διαφορά φάσης και στην Ελλάδα.
Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας για την περαιτέρω εξέλιξη της GIM;
Περισσότερη έμφαση σε Higher-Level Thinking και Στρατηγικό Marketing, καθώς και συνδυασμός με Branding, Consulting και Coaching. Χαιρόμαστε όταν έρχονται αποφασιστικοί πελάτες, με οργάνωση και ανοιχτό μυαλό, που ζητούν κάτι παραπάνω από απλή διαφήμιση στα Social Media, ή στη Google.
Στην εποχή που μας έρχεται, του αυξανόμενου ανταγωνισμού, του περιορισμού των cookies, και της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης, πιστεύουμε πως η ανθρώπινη ολιστική προσέγγιση, σε συνδυασμό με επιστημονικό know-how, είναι αυτή που μπορεί μακροπρόθεσμα να φέρει εξαιρετικά οφέλη για όλους.