Ο Γιώργος Κακούρας, Γενικός Διευθυντής της Apco Systems και ο Πάρης Κορωναίος, Country Manager Ελλάδας, μας μιλούν για τις ηλεκτρονικές πληρωμές στο business, καθώς και τα οφέλη που προσφέρει σε καταναλωτές και επιχειρήσεις η -νεοσύστατη στην Ελλάδα- πλατφόρμα της ApcoPay.
Πως γεννήθηκε η ApcoPay;
 Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay είναι το διεθνές brand πληρωμών της Apco Systems και γεννήθηκε μέσα από τη διορατικότητα των ανθρώπων της εταιρείας αναφορικά με το μέλλον του ψηφιακού επιχειρείν και της αυξανόμενης ανάγκης των εταιρειών, για απρόσκοπτες, άμεσες και ασφαλείς διαδικασίες ηλεκτρονικών πληρωμών. Επί 15 συναπτά έτη, η Apcopay αναπτύσσει τεχνολογία αποκλειστικά και μόνο για e-payments. Η εξειδίκευση της εταιρείας στον εν λόγω κλάδο επιβεβαιώνεται από τους 25.000 πελάτες σε 30 χώρες που έχουν ήδη κάνει integration στην πλατφόρμα μας, καθώς και τις 10 εκ. συναλλαγές που εξυπηρετούμε κάθε μήνα.
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay είναι το διεθνές brand πληρωμών της Apco Systems και γεννήθηκε μέσα από τη διορατικότητα των ανθρώπων της εταιρείας αναφορικά με το μέλλον του ψηφιακού επιχειρείν και της αυξανόμενης ανάγκης των εταιρειών, για απρόσκοπτες, άμεσες και ασφαλείς διαδικασίες ηλεκτρονικών πληρωμών. Επί 15 συναπτά έτη, η Apcopay αναπτύσσει τεχνολογία αποκλειστικά και μόνο για e-payments. Η εξειδίκευση της εταιρείας στον εν λόγω κλάδο επιβεβαιώνεται από τους 25.000 πελάτες σε 30 χώρες που έχουν ήδη κάνει integration στην πλατφόρμα μας, καθώς και τις 10 εκ. συναλλαγές που εξυπηρετούμε κάθε μήνα. 
Η Apco Systems είναι μέλος του Harvest, του ομίλου τεχνολογικών επιχειρήσεων της Hili Ventures με έδρα τη Μάλτα. Η Hili Ventures έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω της εταιρείας Premier Capital, του αναπτυξιακού δικαιούχου των McDonald’s στην Ελλάδα.
Πρόκειται για έναν πολύ-θεματικό όμιλο που διαθέτει συνεργασίες με την Apple, εταιρείες logistics, ναυτιλίας & μηχανικής, τεχνολογίας, real estate, ξενοδοχειακές και leasing σε 10 χώρες, από τη Μεσόγειο ως τη Βόρεια Αφρική και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με μία ομάδα 9.400 ανθρώπων.
Τί μοναδικό προσφέρει η ApcoPay σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay παρέχει σε εταιρείες όλων των μεγεθών και επιχειρηματικών μοντέλων, οτιδήποτε χρειάζονται για να αποδέχονται πληρωμές όλων των ειδών από οπουδήποτε στον κόσμο. Η εταιρεία έχει παρουσία στις Η.Π.Α., τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τις χώρες της Άπω Ανατολής.
Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη πρόταση διεθνών πληρωμών με δυνατότητες ανάπτυξης customized & localised λύσεων, καθώς και επιλογές εξυπηρέτησης σε πολλαπλά συναλλάγματα και πλήθος διαφορετικών καναλιών. Υποστηρίζει περισσότερες από 240 εναλλακτικές λύσεις πληρωμών, 35 γλώσσες, 100 συναλλάγματα και 40 συνεργαζόμενες τράπεζες (και στην Ελλάδα φυσικά) για αποδοχή πληρωμών με κάρτες.
Μέσω της πλατφόρμας, ο έμπορος και η επιχείρηση αποκτά μέγιστη ευελιξία, αφού υλοποιεί -μόλις μία φορά- integration και αποκτά πρόσβαση σε πλήθος διαφορετικών μεθόδων πληρωμών σε όλο τον κόσμο. Με αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση κεντρικοποιεί τη διαχείριση όλων των πληρωμών σε μία πλατφόρμα, μειώνοντας σημαντικά τα λειτουργικά κόστη και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο που δαπανάται σε τέτοιου είδους διαδικασίες, ώστε να τον αξιοποιήσει στην ανάπτυξη του business.
Πάρης Κορωναίος: Δεν υπάρχουν ξεχωριστές χρεώσεις υλοποίησης, ανεξάρτητα από τον αριθμό και το είδος των μεθόδων πληρωμών που θα επιλέξει ο πελάτης. Όλες οι λύσεις έχουν ήδη ενοποιηθεί στην πλατφόρμα, οπότε η υλοποίηση είναι ζήτημα λίγων ωρών.
Η γκάμα των πληρωμών είναι πραγματικά τεράστια και ενδεικτικά αναφέρω ορισμένες εξ αυτών, όπως τους κλασικούς τρόπους μέσω πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, μεταφορές σε τραπεζικούς λογαριασμούς, virtual cards, e-wallets, πληρωμές μέσω QR codes, physical POS, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους (Apple Pay, Stripe, Trustly, Entercash, Neteller, Skrill, Paysafe, Google Pay, AliPay, UnionPay, iDEAL, Sofort κ.α.).
Επιπρόσθετα, η ApcoPay είναι Mobile Ready και PCI Level 1 Certified, ενώ προσφέρει προχωρημένη προστασία κατά της απάτης, 3D Secure 2.0 και υπηρεσία επαναλαμβανόμενων χρεώσεων. Οι smart hosted σελίδες checkout προσφέρουν ένα ξεκάθαρο και unified σύστημα, σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται και να εκτελεί πολυκαναλικές πληρωμές σε B2B, B2C και G2C περιβάλλοντα.
Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως η λύση της Apcopay είναι πλήρως customized στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά.
Η πελατοκεντρική κουλτούρα της εταιρείας, επιτρέπει στην καταρτισμένη ομάδα ανθρώπων μας να είναι πάντα στη διάθεση του πελάτη, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή επιλογή τόσο σε εμπορικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο. Το onboarding, επίσης, είναι απλό, εύκολο και γρήγορο, δίνοντας στην επιχείρηση μεγάλο βαθμό ελευθερίας.
Ποιοι είναι οι στόχοι του ελληνικού γραφείου;
Γιώργος Κακούρας: Η ApcoPay κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη σε καταναλωτές, εμπόρους και επιχειρήσεις. Ο κλάδος των πληρωμών στην Ελλάδα βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και πιστεύουμε πως υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες στην αγορά. Η επένδυσή μας στην Ελλάδα σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη μας στην τοπική αγορά και τον σταθερό, διεθνή προσανατολισμό της εταιρείας μας.
Πάρης Κορωναίος: Σκοπός της Apcopay είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές πληρωμές και για αυτό το λόγο έχει θέσει ως στόχο την απλοποίηση του payment journey καταναλωτών και επιχειρήσεων, προσφέροντας convenience, ασφάλεια και μία απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη, ανεξάρτητα από τον τρόπο και το κανάλι που θα επιλέξει. Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος μας για την ελληνική αγορά, η οποία έχει ακόμα μεγάλες προοπτικές στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Θέλουμε να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά στη διαχείριση των πληρωμών τους, ώστε να μειώσουν τα κόστη, να αφοσιωθούν 100% στο business τους και να προσελκύσουν πελάτες και τζίρους από αγορές εκτός της Ελλάδας.
Για παράδειγμα, ο Ολλανδός καταναλωτής θα εμπιστευθεί ευκολότερα ένα ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα που διαθέτει το iDEAL ως τρόπο πληρωμής, ο οποίος έρχεται πρώτος σε προτίμηση στην Ολλανδία.
Για περισσότερες πληροφορίες για την ApcoPay, επικοινωνήστε με τον Πάρη Κορωναίο, Country Manager Ελλάδας.
T: +30 210 300 6852
M: +30 698 034 1887
E: 
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Συνέντευξη με τον Θωμά Κατάκη, Sales Director Greece & Cyprus της Retargeting.biz.
Ο κύριος Θωμάς Κατάκης, ανέλαβε τη Διεύθυνση Πωλήσεων της Retargeting.biz, με την επίσημη έλευσή της στη χώρα μας. Μίας δυναμικής startup στο χώρο του marketing automation, η οποία στα έξι χρόνια της επιχειρηματικής δραστηριότητάς της έχει να επιδείξει εντυπωσιακή εξέλιξη, έχοντας ήδη παρουσία σε έξι χώρες, ενώ ετοιμάζεται για την επέκτασή της και στις ΗΠΑ.
Είχαμε την ευκαιρία και την τιμή, να μας παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη μετά τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα και να γίνουμε μάρτυρες της μεγάλης δυναμικής που παρουσιάζει η υπηρεσία στη χώρα μας.
Περισσότερα: Θωμάς Κατάκης: Ιδιαίτερα θετική για τη Retargeting η υποδοχή της στην Ελλάδα
Συνέντευξη με τον Απόστολο Γεωργαντζή, CEO της ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Α.Ε.Ε. και του Ομίλου Quest
Ο κύριος Απόστολος Γεωργαντζής, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη σύγχρονη, επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία της ACS, αφού κατέχει τη θέση του του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας από τα τέλη του 2003. Είναι, επίσης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Info Quest Technologies και από το 2015 είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του Ομίλου Quest και της Quest Συμμετοχών.
Είχαμε την ευκαιρία μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας και ουσιαστικής συνομιλίας μαζί του, σχετικά με την πορεία της εταιρείας, τους ανθρώπους της, τα μέσα και τους συνεργάτες, καθώς και τα μελλοντικά της σχέδια.
Περισσότερα: Απόστολος Γεωργαντζής: Το e-commerce μοχλός ανάπτυξης από το 2013 για τις ταχυμεταφορές
Συνέντευξη με τον Γιώργο Αυγουστίδη, Co-Founder & CFO, Skroutz
Με αφορμή το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας Skroutz Food, είχαμε τη χαρά και την τιμή να πραγματοποιήσουμε μία συνάντηση με τον κύριο Γιώργο Αυγουστίδη, εκ των ιδρυτών του Skroutz, με τον οποίο είχαμε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπως θα μπορέσετε να διαπιστώσετε! Ο κ. Αυγουστίδης μας μίλησε για όλα, χωρίς περιστροφές και μοιράστηκε στοιχεία, προβλέψεις και σχέδια, από το παρελθόν, για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, αλλά και του ευρύτερου χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου. 
Περισσότερα: Γιώργος Αυγουστίδης: Μία πώληση κάθε 3,3 δευτερόλεπτα μέσω του skroutz.gr
Πάντα χαμογελαστή και ανοιχτόκαρδη, η Πρόεδρος του Βουλγαρικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Τζανέτ Ναϊντένοβα, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις -παρά τη σύντομη παρουσία της στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετάσχει στο συνέδριο του eCommerce Expo, στα τέλη Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο - μιλώντας σε όλους και για όλα.
Εντυπωσιάστηκε από τα περίπτερα των εκθετών, αλλά και από τις ομιλίες στο συνέδριο και υποσχέθηκε να επιστρέψει… δριμύτερη, στην επόμενη διοργάνωση!
Φυσικά, δεν αρνήθηκε να απαντήσει στις λίγες ερωτήσεις που της υπέβαλε το team του WebWorldNews, στις οποίες -όπως είναι ευνόητο- η πρώτη αναφορά ήταν για τη συνεργασία μεταξύ των δυο χωρών σ’ αυτόν τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο…
Ποιες είναι οι προοπτικές για συνεργασία ανάμεσα στις δυο χώρες, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου?
«Δεν γνωρίζω πόσοι είναι οι Έλληνες που αγοράζουν από βουλγαρικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά αυτό που γνωρίζω είναι ότι το 36% των Βουλγάρων αγοράζουν από ξένα eShops.
Είμαστε γείτονες, επομένως είναι ευκολότερο να ‘κάνουμε δουλειές’ μαζί… Μπορούμε να αγοράσουμε από εσάς τουριστικές υπηρεσίες, να κλείσουμε διαμονή σε ξενοδοχεία, που εξυπηρετούν πολύ τους Βουλγάρους…»
Πόσοι Βούλγαροι έχουν ικανοποιητική πρόσβαση στο Internet και πόσοι από αυτούς αγοράζουν online, ιδιαίτερα από τα smartphone τους;
«Είναι πολύ φτηνό πια το Internet στη Βουλγαρία, το ίδιο και οι συσκευές – όλοι έχουν smartphones, μικροί και μεγάλοι, κι έτσι είναι εύκολη η πρόσβαση στα eShops από τις συσκευές τους.
Σε περίπου 1,2 εκατομμύριο υπολογίζονται οι online αγοραστές, επί επτά εκατομμυρίων πληθυσμού». Άρα, υπάρχει ανάπτυξη στο eCommerce… «Υπάρχει, βεβαίως - για το 2018, υπολογίζεται να φτάσει στο 30%, με τη διείσδυση του Internet στον πληθυσμό περίπου στο 64%...»
Πείτε μας για τον Βουλγαρικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, τους στόχους και τα μέλη του…
“Μέλη του είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους παίκτες στη βουλγαρική αγορά, παρότι είναι σχετικά νέος σύνδεσμος.Συγκροτήθηκε τον Μάρτιο του 2017 – προχωράμε βήμα-βήμα, με τη διαμόρφωση πολιτικών να είναι η βασική προτεραιότητά μας.
Το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα δυναμικό στη Βουλγαρία και την Ευρώπη – είναι σημαντικό για εμάς, να ξεκινάμε από σωστές βάσεις σ’ αυτό το θέμα, ώστε να διαμορφωθεί το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς.
Από την άλλη πλευρά, έχουμε δημιουργήσει -σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια της χώρας μας- ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια και εργαστήρια, προκειμένου να επιμορφώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να αποκτήσει τις αναγκαίες δεξιότητες και να εργαστεί στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου – χρειαζόμαστε περισσότερους που να μπορούν να συμβαδίσουν με τις ραγδαίες αλλαγές στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου».
Ποιο ήταν το δικό σας background, χάρη στο οποίο αναδειχθήκατε στο αξίωμα της προέδρου του Βουλγαρικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου;
«Σπούδασα Μαθηματικά στο πανεπιστήμιο της Σόφιας, συνέχισα με Marketing και Καινοτομία και θέλησα να «παντρέψω» τις γνώσεις της τεχνολογίας με τις γνώσεις της αγοράς – όπως γνωρίζετε, το digital marketing είναι πλέον μισό τεχνολογία και μισό σκέψη και δράση… ξεκίνησα ως σύμβουλος digital marketing το ’99, η εταιρία μου έγινε γρήγορα μια από τις κορυφαίες, συνεργάστηκα μάλιστα με μια εταιρία συμβούλων από τη Θεσσαλονίκη -πολύ καλοί επαγγελματίες- κι από εκεί τα πράγματα πήραν το δρόμο τους…»
Οι νέες δυνατότητες της γνωστής πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων αναλύθηκαν στο eCommerce Expo 2018
Όσοι θεωρείτε το Viber σαν μία δημοφιλή μεν, αλλά απλή πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων με κάμποσα εκατομμύρια χρήστες, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας.
Γιατί, δεν είναι πλέον μόνο αυτό, όπως μας διαβεβαίωσε ο Konstantin Kostadinov, υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρίας (που ανήκει πλέον στη Rakuten, από τα «καλά» ονόματα του fintech) για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη, που με άξιο συμπαραστάτη επί σκηνής τη Zarena Koncheva, υπεύθυνη Marketing στην ίδια περιοχή, ήταν από τους πιο «ζωντανούς» ομιλητές του συνεδρίου στο πλαίσιο του eCommerce Expo, το οποίο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο.
«Είναι πλέον κι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για marketing”, μας τόνισε. «Πώς το δικαιολογείς αυτό;» τον ρωτήσαμε, σε μια σύντομη συνομιλία που είχαμε πριν ανέβει στη σκηνή. Αντί για επιχειρήματα, μας έφερε το παράδειγμα της Coca Cola, καθώς η πασίγνωστη εταιρεία αναψυκτικών έτρεξε πρόσφατα μια πολύ δημοφιλή καμπάνια μέσα από stickers, με σκοπό να ενισχύσει την παρουσία της στους χρήστες κινητών, στη Βουλγαρίας, δηλαδή στην πλειοψηφία του πληθυσμού...
Τί έκανε; Χρησιμοποίησε ένα sticker-pack, προκειμένου να ανακοινώσει το προωθητικό πρόγραμμά της αποκλειστικά μέσω Viber, ένα δημόσιο account με μοναδικό multimedia content κι ένα chatbot ώστε να δημιουργήσει engagement με τους followers για το πρόγραμμά της “Under the cap”, επιβραβεύοντας τους καταναλωτές με ειδικούς ανταλλάξιμους κωδικούς, κρυμμένους κάτω από το καπάκι της συσκευασίας.
Ο κ. Kostadinov μας υπογράμμισε ότι η καμπάνια με stickers είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για τις εταιρείες, εφόσον λειτουργεί σαν “μαζική πρόσκληση” για χιλιάδες καταναλωτές / πελάτες, συγκεντρώνοντάς τους σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο, από όπου κατόπιν οι εταιρίες μπορούν να αντλήσουν εξαιρετικά conversion rates, αλλά και να αυξήσουν τη δημοφιλία του ίδιου του προϊόντος τους.
«Ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σας» ρωτήσαμε. «Στην περίπτωση μας, οι διαφημίσεις είναι user-triggered, δηλαδή οι ίδιοι οι χρήστες ζητούν πρόσβαση στις υπηρεσίες μας. Η Viber δεν θα κάνει τα λάθη που έκαναν άλλοι ανταγωνιστές της, παρεμβάλλοντας διαφημίσεις – δεν «πετάμε διαφημίσεις στα μούτρα» των χρηστών μας και ποτέ-μα ποτέ δεν πρόκειται να διακόψουμε μια συνομιλία, ούτε πολύ περισσότερο να ακούσουμε τι λέγεται...
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα conversion rates μας είναι τόσο υψηλά: επειδή οι χρήστες επισκέπτονται οικειοθελώς τα σημεία διεξαγωγής της καμπάνιας. Λαμβάνουν μήνυμα από τη διαφημιζόμενη εταιρεία το οποίο πρέπει να αποδεχθούν, πριν αρχίσει οποιοδήποτε διάδραση με το chatbot, που βεβαίως θα ωφελήσει και το brand».
«Άραγε, οι χρήστες καταλαβαίνουν πως το Viber είναι πλέον κάτι πολύ περισσότερο από μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων»; τον ρωτήσαμε, προσθέτοντας πως αυτό ίσως δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τον οποίο κι ο ίδιος προσπάθησε να προσεγγίσει μέσω της συμμετοχής στο eCommerce Expo…
Το ανώτερο στέλεχος της Viber μας τόνισε ότι «αυτό που κάνουμε, είναι κάτι πολύ καινούριο και δεν είχαμε ακόμα την ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε την αγορά - γι’ αυτό άλλωστε, κάνουμε κι αυτή την παρουσίαση στο συνέδριο.
Με δυο λόγια, η αφετηρία για κάθε brand, το τι μπορούν να κάνουν, ξεκινάει από το τι μπορούν να πληρώσουν για να αποκτήσουν εκατομμύρια συνδρομητών και υψηλό βαθμό conversions, όσον αφορά στο brand τους – είναι πλέον εφικτό να γίνουν τα πράγματα πολύ γρήγορα και να διεκδικήσουν υψηλή προστιθέμενη αξία, χρησιμοποιώντας το Viber», μας διαβεβαίωσε.
«Οι χρήστες, από την πλευρά τους, πρέπει να αποδεχτούν τους όρους λειτουργίας της πλατφόρμας, πριν ξεκινήσουν οτιδήποτε, στο «ταξίδι» τους, τόσο σ’ ό,τι αφορά στο chatbot, όσο και στα brands…»
Εντυπωσιακό το case study που παρουσιάστηκε στο πρόσφατο συνέδριο της eCommerce Expo
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του πρόσφατου (πλην περσινού, καθώς άλλαξε πλέον ο χρόνος) διήμερου συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της eCommerce Expo ’18, ήταν η παρουσίαση του case study με αντικείμενο την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σ’ έναν ιστορικό θεσμό των αγορών από το σπίτι, όπως είναι το La Redoute (έτος ίδρυσης 1873 – κοντά 150 χρόνια ζωής…), στη Γαλλία.
Αν και ο δημοφιλέστατος (και ογκωδέστατος) κατάλογος της εταιρίας ταχυδρομικών -από το 1922- και online -σήμερα- αγορών αποτελεί συλλεκτικό είδος, αφού από κάμποσα χρόνια δεν τυπώνεται πια, αλλά υφίσταται μόνο ηλεκτρονικά, η La Redoute μπορεί να υπερηφανεύεται ότι βρίσκεται πολύ μπροστά και στο χώρο του eCommerce.
Αυτό τόνισαν εμφατικά οι δυο παρουσιαστές του case study, η υπεύθυνη Social & Influencer Marketing της εταιρίας, Anna Faure, και ο Digital Strategy Consultant των Social Bakers, Federico Oliveri, ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της πιο πρόσφατης καμπάνιας της, στη Γαλλία.
Μιλώντας στο team του Web World News, λίγη ώρα πριν από την παρουσίασή τους στο συνέδριο, οι δυο στενοί συνεργάτες υπογράμμισαν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα data analytics στη διαμόρφωση στρατηγικής, με στόχο την ενίσχυση της πρόθεσης αγοράς μέσω της αξιοποίησης δυο αξόνων, στο πλαίσιο πάντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτοί είναι αφενός η χρησιμοποίηση περιεχομένου που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, αφετέρου η αξιοποίηση influencers, προκειμένου να ενισχυθεί η εν δυνάμει διάθεση των χρηστών, να προχωρήσουν σε αγορές.
Με αιχμή του δόρατος, το Instagram
Παρότι, η La Redoute διατηρεί από τουλάχιστον μια δεκαετία παρουσία σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φυσικά με τις αναγκαίες επικαιροποιήσεις και προσαρμογές σε ετήσια βάση στο καθένα από αυτά, ανάλογα με την εκάστοτε στρατηγική της, έχει επιλέξει να δώσει ιδιαίτερο βάρος -απ’ ό,τι δήλωσαν οι συνομιλητές μας- στο Instragram, και μάλιστα είναι μια από τις πρώτες εταιρίες λιανικής στη Γαλλία, που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του Instagram shopping.
Δηλαδή; ρωτήσαμε την Anna Faure; «Μ’ ένα ‘κλικ’ στην εικόνα που βλέπεις στην οθόνη σου, όντας στη σελίδα του La Redoute στο Instagram, βλέπεις άμεσα σχετικές πληροφορίες και τιμές, καθώς μεταφέρεσαι στην επίσημη ιστοσελίδα online πωλήσεων της εταιρίας και προχωράς απλά και εύκολα στην αγορά».
Κι όπως μας εξήγησε ο Federico Oliveri, του οποίου η εταιρία συνέβαλε τα μάλα στη διαμόρφωση της σχετικής καμπάνιας, τα αποτελέσματα από πλευράς conversion rates είναι πολύ θετικά.
«Με τη συγκεκριμένη καμπάνια, η La Redoute μπόρεσε να δημιουργήσει μια ουσιαστική και ποιοτική ανάδραση με τους πελάτες της, το κοινό που είχε θέσει ως στόχο, με αποτέλεσμα πραγματικές αγορές και υψηλά conversions…» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η καμπάνια ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, με την ανοιξιάτικη /θερινή collection, και είναι εστιασμένη 100% στις ανάγκες των καταναλωτών (συμπληρώνοντας πως αυτό «δεν είναι πάντα αυτονόητο»…)
Περιεχόμενο από τους χρήστες
Όπως εξήγησαν οι δυο συνομιλητές μας, τόσο σ’ εμάς, όσο και στο κοινό του συνεδρίου, λίγη ώρα αργότερα, τα προϊόντα παρουσιάζονται με συνοδευτικά σχόλια και αξιολογήσεις από άλλους καταναλωτές/αγοραστές, πραγματικούς σαν κι εκείνους…
«Μ’ αυτό τον τρόπο προσφέρουμε μπόλικο περιεχόμενο στους υποψήφιους αγοραστές, ώστε να τους διευκολύνουμε να πάρουν τις αποφάσεις τους», τόνισε η Anna Faure, που κλήθηκε επίσης να απαντήσει -ως πλέον αρμόδια, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος της- και στο ερώτημα για τον ρόλο των influencer στη στρατηγική της εταιρίας.
«Πόσο τους χρησιμοποιείτε, λοιπόν;» «Πολύ!» είναι η άμεση και αυθόρμητη απάντησή της. «Τους αξιοποιούμε τα τελευταία πέντε χρόνια - η επιρροή τους είναι μαγική… μάλιστα, έχουμε αναπτύξει προσωπικές σχέσεις μαζί τους, τους ακολουθούμε και γράφουμε από κοινού ιστορία… για παράδειγμα, με μια κοπέλα-influencer είμασταν δίπλα της όταν παντρεύτηκε, όταν έμεινε έγκυος, όταν γέννησε – προβάλαμε τον τρόπο ζωής της, το life style της, σ’ όλα του τα στάδια, στους πελάτες μας…»
Ο Γενικός Διευθυντής του eBay για Ρωσία και Emerging Europe μιλάει στο Web World News
Μια διαφορετική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα οπτική γωνία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού marketplace eBay «φώτισε» με την ομιλία του, στη διάρκεια του συνεδρίου που συνόδευσε την πρόσφατη eCommerce Expo, το ανώτερο στέλεχος της πασίγνωστης επιχείρησης, Ίλια Κρέτοφ, που δεν αρνήθηκε βεβαίως να μιλήσει και στο team του Web World News.
Η νέα οπτική γωνία δεν είναι άλλη από αυτή του διευκολυντή εξαγωγών, που έρχεται να προστεθεί στις ήδη γνωστές, των αγορών και των πωλήσεων κάθε λογής αντικειμένου, κοινού ή σπάνιου, μεγάλου ή μικρού…
Με σπουδές Πληροφορικής & Οικονομίας στο πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης, προϋπηρεσία στις Mars και Google και ραγδαία ανέλιξη, από το 2013, που εντάχθηκε στο δυναμικό του, στο eBay (όπου έχει θητεύσει, επίσης, ως υπεύθυνος Marketing και Operations), o Γενικός Διευθυντής του για Ρωσία και Emerging Europe (όρος - ομπρέλα, που για το eBay -και, προφανώς, με τη δική του επιχειρηματική λογική- περιλαμβάνει τις σκανδιναβικές χώρες, τις πρώην ανατολικές, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα από τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, το Ισραήλ, αλλά και την Αφρική στο σύνολό της…) ξεκίνησε να μας μιλάει γι’ αυτόν ακριβώς τον νέο τομέα.
Μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα
«Πολλοί γνωρίζουν το eBay ως σημείο πωλήσεων και αγορών… όμως, η ανάπτυξη σ’ αυτούς τους χώρους είναι πλέον μειωμένη – αντίθετα, αυξάνει η χρήση του ως «όχημα εξαγωγών», καθώς το eBay ως marketplace προσφέρει έναν ευκολότερο τρόπο για την ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση ευκαιριών…
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο, μπορείς να ξεκινήσεις πωλήσεις στο εξωτερικό, σε δεκάδες χώρες!» υπογράμμισε.
Ως προς αυτό, υπάρχουν κάποια στοιχεία ή μήπως τώρα μόλις ξεκινάμε;
«Έχουμε ήδη 12.000 ενεργούς λογαριασμούς για πωλητές, που ανήκουν είτε σε επιχειρήσεις είτε σε μεμονωμένους επιχειρηματίες στην Ελλάδα και αυξάνουν διαρκώς. Αυτός, άλλωστε, είναι κι ένας από τους λόγους που βρίσκομαι στην Αθήνα – η αγορά σας, η ελληνική αγορά, έχει ενδιαφέρον για εμάς, υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης και διαθέτετε προϊόντα για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον απ’ όλο τον κόσμο - για παράδειγμα, ελαιόλαδο, μέλι κι άλλα παραδοσιακά προϊόντα…
Όμως, δεν είναι σωστό να μένουμε στα στερεότυπα – υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα που, για παράδειγμα, μεταπωλούν με μεγάλη επιτυχία μέσω του eBay αξεσουάρ και ανταλλακτικά για αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες…»
Εσείς προσωπικά συμμετέχετε, πουλάτε κάτι στο eBay; Αν ήσασταν χρήστης τι θα επιλέγατε να πουλήσετε;
«Μπα, δεν έχω το χρόνο… Αν είχα, όμως, θα στρεφόμουν περισσότερο στα είδη σπιτιού και στα αξεσουάρ κηπουρικής – αν πουλούσα δε από Ελλάδα, θα εστίαζα στα ποιοτικά ελληνικά καλλυντικά, που έχουν αποκτήσει φήμη στο εξωτερικό».
Το marketplace είναι ανοικτό σε κάθε ηλικία; «Βεβαίως, οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει – η ηλικία δεν παίζει ρόλο…»
Τι θα θέλατε να πείτε σε κάποιον χρήστη του Internet που δεν έχει ως τώρα εμπλοκή με το eBay;
«Θα ‘θελα να τον ενθαρρύνω και να τον προτρέψω να κυνηγήσει τις ευκαιρίες -τι μπορεί να κάνει από πλευρά εξαγωγών. Έτσι κι αλλιώς, το κόστος εισόδου την πλατφόρμα είναι μηδενικό κι όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στην παγκόσμια αγορά, που εξυπηρετούμε…»
Η σχέση σας με τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης πόσο θερμή είναι; γιατί έχουμε την εντύπωση πως δεν είναι και τόσο έντονη…
«…ώστε να μάθουν οι υποψήφιοι αγοραστές για τυχόν ευκαιρίες, εννοείτε; Κοιτάξτε, τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα κατευθύνονται στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία… εκεί υπάρχει σημαντική παρουσία του eBay στα κοινωνικά δίκτυα, το φροντίζουμε ιδιαίτερα!
Και στην Ελλάδα, πάντως, μέλη της ομάδας μας συνεργάζονται με τους αγοραστές, επιδιώκουμε συνέργειες, αλλά φυσικά στο εξωτερικό η παρουσία μας στα social media είναι πολύ εντονότερη».
Θεωρείτε ως ανταγωνιστές σας κάποιες εφαρμογές που προσπαθούν να κάνουν κάτι ανάλογο, ως marketplaces μέσα από κοινωνικά δίκτυα, όπως για παράδειγμα το Facebook;
«Ναι, γίνεται αυτό, είναι -θα έλεγα, με την καλή έννοια- μια μορφή γκρίζας αγοράς. Πολλοί είναι αυτοί που πουλάνε μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Instragram, Facebook κλπ. Δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένα στοιχεία, ίσως επειδή αυτή η πρακτική είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά όντως υπάρχει αυτή η τάση…
Μάλιστα, το eBay συνεργάζεται στις ΗΠΑ με το Facebook, για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος…
Εμείς πιστεύουμε πολύ σ’ αυτό που αποκαλείται distributed commerce (ΣΣ. κατανεμημένο εμπόριο, σε ελεύθερη απόδοση, στα ελληνικά), οπότε σε τελική ανάλυση δεν μας νοιάζει αν ο καταναλωτής αγοράζει προϊόντα, πχ. τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που του αρέσει να παίζει, μέσω του Facebook ή όποιου άλλου.
Γι’ αυτό μιλάμε με άλλα marketplaces, το ίδιο το FB και άλλους εταίρους, ώστε τελικά τα προϊόντα να παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο, στο σωστό κοινό που θέλει να αγοράσει».
Συναντήσαμε τη Szilvia Szekely, στέλεχος της DG Competition, στο παρασκήνιο της πρόσφατης ομιλίας της στην Αθήνα
Μια μόλις εβδομάδα πριν τεθεί σε ισχύ (κάτι που έγινε στις 3 Δεκεμβρίου 2018) ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον οποίο καταργείται κάθε μορφή γεωγραφικού αποκλεισμού στις διασυνοριακές online αγορές, μια πρακτική διακριτικής μεταχείρισης που στερεί από τους δικτυακούς καταναλωτές τη δυνατότητα πρόσβασης και αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών σε δικτυακό τόπο που εδρεύει σε άλλο κράτος-μέλος, βρέθηκε στην Αθήνα η Szilvia Szekely, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Senior case handler, Digital Single Market Task Force European Commission / DG Competition, ο πλήρης τίτλος της), προκειμένου να μιλήσει ως keynote speaker στο συνεδριακό σκέλος της φετινής eCommerce Expo.
Κι όπως ήταν φυσικό, το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας της αφιερώθηκε σ’ αυτή την εξέλιξη, τονίζοντας σε όλους τους τόνους πως «η απαγόρευση του γεωγραφικού αποκλεισμού αποτελεί σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής για την ψηφιακή ενιαία αγορά, καθώς ο κανονισμός θα άρει όσες διακρίσεις γίνονται σήμερα βάσει της υπηκοότητας, του τόπου διαμονής και του τόπου εγκατάστασης» του χρήστη – υποψήφιου αγοραστή.
Η κ. Szekely υπογράμμισε τόσο από έδρας, όσο και κατ’ ιδίαν -μιλώντας στους συνεργάτες του Web World News- ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση διενεργεί έρευνα στον τομέα του eCommerce, η οποία θα λειτουργήσει ως γνώμονας για την περαιτέρω χάραξη στρατηγικής, με ό,τι αυτό μπορεί να περιλαμβάνει από πλευράς πολιτικής βούλησης και νομοθεσίας, με στόχο τη διαφάνεια στην τιμολογιακή πολιτική και τον ανταγωνισμό στις τιμές, πράξη που θα έχει αντίκτυπο στις στρατηγικές διανομής».
Στη διάρκεια της ομιλίας της, η κοινοτική αξιωματούχος παρέθεσε στοιχεία βασισμένα στα πρώτα ευρήματα έρευνας με αντικείμενο την online τιμολόγηση, που δείχνουν ότι το 53% των εμπόρων λιανικής ψάχνουν να μάθουν τί τιμές έχουν οι online ανταγωνιστές τους, το 67% χρησιμοποιεί ειδικό λογισμικό για τον σκοπό αυτό, ενώ το 78% ρυθμίζει τις τιμές του σύμφωνα μ’ εκείνες του ανταγωνιστή.
Τον κύκλο συμπληρώνουν οι κατασκευαστές, καθώς από τη μελέτη των στοιχείων προέκυψε ότι το 30% εξ αυτών ανιχνεύει συστηματικά τις τιμές λιανικής των προϊόντων τους τα οποία πωλούνται από ανεξάρτητους διανομείς»…
Σε πιο προσωπικό τόνο, η κ. Szekely μας αποκάλυψε πως συχνά παρατηρεί τη συμπεριφορά της μεγαλύτερης κόρης της – ήδη, online αγοραστή, με ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες- και σε ερώτηση αν η συγκατοίκηση με τη νέα γενιά επηρεάζει -προφανώς, ως ένα βαθμό- τη δική της αίσθηση για το ηλεκτρονικό εμπόριο, παραδέχθηκε πως αυτό όντως συμβαίνει σε προσωπικό επίπεδο.
«Μαθαίνουμε από τα παιδιά, που γνωρίζουν πια πολύ καλά πώς να αγοράζουν online, κι αυτά μαθαίνουν από εμάς, επηρεάζοντάς μας, ταυτόχρονα» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η υψηλής συχνότητα των αγορών τους αποτυπώνεται και στις έρευνας αγοράς
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης, μιλάει στο Web World News
Λίγη ώρα πριν ανοίξει με τον χαιρετισμό του το Συνέδριο της φετινής -άκρως επιτυχημένης, όπως τη χαρακτήρισαν όσοι βρέθηκαν το Σαββατοκύριακο, 24 και 25 Νοεμβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο- eCommerce Expo, ο καθ’ ύλην αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή στο υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, Δημήτρης Αυλωνίτης, δέχθηκε να μιλήσει στο Web World News αφ’ όλης της ύλης, αποτιμώντας τη σημερινή κατάσταση στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και περιγράφοντας σε αδρές γραμμές την αυριανή.
Σημειώνοντας τα θετικά βήματα που έχουν γίνει ως σήμερα, αλλά και αναγνωρίζοντας τα σημεία όπου χρειάζεται να καταβληθεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια, ώστε ο συγκεκριμένος χώρος να αποκτήσει την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα που του πρέπει…
Πού βρισκόμαστε, ποιο είναι για σας το στίγμα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σήμερα, και πού το εντάσσετε;
Υπάρχει ένα γενικό πλαίσιο εντός του οποίου εντάσσεται η συνολική μας πολιτική και για το ηλεκτρονικό εμπόριο – αυτό είναι η αναπτυξιακή στρατηγική, που δίνει έμφαση στην καινοτομία, την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.
Θεωρούμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ σ’ αυτό το κομμάτι, με τη δημιουργία καινούριων, ευέλικτων, πολυεπίπεδων καναλιών πώλησης, τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό, με τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας στο κομμάτι του development, αλλά και της καθαρά λιανικής, και φυσικά με τη διασύνδεσή του με Έλληνες παραγωγούς, ανθρώπους που παράγουν είτε καινοτόμα, είτε υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα -ακόμα και στον αγροδιατροφικό τομέα, γιατί όχι;
Οι εξαγωγές μας σ’ αυτόν τον τομέα είναι εξαιρετικά δυναμικές, αλλά δεν έχουμε κάνει όσα βήματα θα θέλαμε σε θέματα τυποποίησης-μεταποίησης των προϊόντων και γενικά προστιθέμενης αξίας - προκειμένου να δημιουργηθούν αλυσίδες αξίας, οι οποίες θα πάνε στο εξωτερικό.
 Το ηλεκτρονικό εμπόριο -οι μεγάλες πλατφόρμες παραμένουν το κλασικό παράδειγμα– μπορεί να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, να ανοίξει νέες αγορές, να δώσει κίνητρα σ’ όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που συναποτελούν την αλυσίδα αξίας, ώστε να συνεργαστούν και να πάνε παρακάτω…
 
Τι μπορεί και πρέπει να κάνει η Πολιτεία, με προγράμματα, κίνητρα, ελαφρύνσεις ή ό,τι άλλο, προκειμένου να στηρίξει την ανάπτυξη αυτού του κλάδου;
Τρία πράγματα μπορούμε να κάνουμε: Οριζόντια, είναι τώρα στη Βουλή μια σειρά νομοσχεδίων τα οποία δίνουν κάποιες πρώτες ελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις, στο ασφαλιστικό και το φορολογικό, άρα θα ευνοήσουν και το ηλεκτρονικό εμπόριο…
Υπάρχουν πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε στο ρυθμιστικό περιβάλλον πχ. πρόσφατα αναθεωρήσαμε και επικαιροποιήσαμε συνολικά την καταναλωτική νομοθεσία σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, με κύριο γνώμονα τις ανάγκες των επιχειρήσεων ηλεκτρ. εμπορίου, σε θέματα όπως η εμπορική εγγύηση, ο ορισμός του καταναλωτή κλπ.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο μιλάμε για επιχειρήσεις και καταναλωτές, businesses και consumers, εξ ου και τα ακρωνύμια B2C και B2B, που συχνά χρησιμοποιούμε – τώρα μπαίνει και η έννοια του πελάτη – του Customer, που μπορεί μεν να ασκεί εμπορική δραστηριότητα, αλλά μέσω του ηλεκτρ. εμπορίου αναπτύσσει ουσιαστικά συναλλαγές εμπορικής φύσης με άλλες επιχειρήσεις, χωρίς να είναι ακριβώς B2B, είναι σε μια γκρίζα ζώνη.
Το ποιος ορίζεται ως καταναλωτής έχει να κάνει και με τα δικαιώματά του – καμιά φορά, οι επιχειρήσεις ηλεκτρ. εμπορίου δεν ξέρουν, λόγω της απόστασης, με ποιόν μιλάνε και τι δικαιώματα πρέπει να του δώσουν – αυτό προσπαθήσαμε να αποσαφηνίσουμε (ΣΣ. τον Γενάρη του ’19) και νομίζω το καταφέραμε…
Ναι, αλλά η γραφειοκρατία είναι πάντα εδώ…
Τους τελευταίους μήνες, αναπτύσσουμε για το ηλεκτρονικό εμπόριο και γενικότερα την ηλεκτρ. διακυβέρνηση τη δυνατότητα να συσταθούν online επιχειρήσεις με λίγα και απλά βήματα (άρα, προσαρμοζόμαστε στην κουλτούρα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, θέτοντας στη διάθεση των ενδιαφερομένων πλήρως ηλεκτρονικές υπηρεσίες).
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Ιούνιο και για ένα χρόνο, δηλ. ως τον Ιούνιο του 2019, παρέχεται η δυνατότητα εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικής σύστασης εταιρείας δωρεάν και, στη συνέχεια, στο 30% του κόστους που είχε στο γκισέ, δηλ. κατά 70% λιγότερο.
Ενδεικτικά, από τον Ιούνιο του 2018 έχουν συσταθεί online περίπου 700 επιχειρήσεις μορφής ΙΚΕ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία). Ο ελάχιστος χρόνος σύστασης είναι μόλις 9 λεπτά για μονοπρόσωπη και 45 λεπτά για πολυπρόσωπη, επειδή χρειάζεται να υπογράψουν περισσότεροι, και η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται σε λιγότερο από μία ημέρα.
Αυτά έχουν ήδη γίνει και το μήνυμα που θέλω να στείλω, είναι ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα βελτιώνεται –οι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν πολλές δυνατότητες, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη μια συνολική προσπάθεια για αναμόρφωση των κανόνων του Εμπορικού Δικαίου.
Όσο για την ενεργό υποστήριξη, στην οποία αναφερθήκατε, υπάρχουν τα ευρύτερα προγράμματα ΕΣΠΑ «Ψηφιακό Άλμα» και «Ψηφιακό Βήμα», που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με τους φορείς της αγοράς και αφορούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων – εννοείται ότι η ανάπτυξη ηλεκτρονικών καναλιών πώλησης (e-shop), ηλεκτρονικής διαχείρισης αποθήκης, ηλεκτρονικής τιμολόγησης, διαχείρισης ηλεκτρονικών πληρωμών κλπ. είναι δαπάνες που καλύπτονται από αυτά τα προγράμματα, τα οποία ήδη τρέχουν και αν υπάρχει ενδιαφέρον, θα επεκταθούν…
Όμως, οι εταιρίες του κλάδου συνεχίζουν να διαμαρτύρονται…
Δεν έχουμε λύσει ακόμα ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα για τον κλάδο, το οποίο είναι ότι η μέση επιχείρηση ηλεκτρ. εμπορίου στην Ελλάδα αντιμετωπίζει ακόμα και διπλάσιο κόστος μεταφοράς, σε σχέση με τον Ευρωπαίο ανταγωνιστή της, λόγω γεωγραφίας, αλλά και κάποιων ιδιαιτεροτήτων που έχει η ελληνική αγορά μεταφορών…
Υπάρχει ένας φαύλος κύκλος: από τη μια, αυτοί που προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς λένε ότι δεν υπάρχει κρίσιμος όγκος δεμάτων, ο οποίος θα δημιουργούσε οικονομίες κλίμακας και θα έριχνε το μοναδιαίο κόστος μεταφοράς, κι από την άλλη, οι επιχειρήσεις λένε ότι όλο αυτό αποτελεί για εμάς αντικίνητρο, αφού δεν θα μπορέσουμε ποτέ να δημιουργήσουμε κρίσιμο όγκο, αν εσείς δεν ρίξετε πρώτοι τις τιμές σας…
Γι’ αυτό το λόγο, σχεδιάζουμε -στο πλαίσιο κοινής προσπάθειας με τη ΓΓ Βιομηχανίας, που βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας, θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ και θα βγει στον αέρα μέσα στο ‘19 - μια δράση συνεργατικών σχηματισμών (cluster), η οποία θα απευθύνεται σε εμπορικές επιχειρήσεις (εξ ορισμού και σ’ εκείνες του ηλεκτρ. εμπορίου), σε επιχειρήσεις logistics, αλλά και σε μεταποιητικές.
Πιστεύουμε ότι με τέτοιους συνεργατικούς σχηματισμούς, θα υπάρξουν οι αναγκαίες συνέργειες, ώστε να συγκεντρωθούν εύκολα οι απαιτούμενοι όγκοι δεμάτων και να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας που θα ρίξουν τις τιμές για τα κόστη μεταφοράς, επιτρέποντας στα ελληνικά προϊόντα να βγουν με ανταγωνιστικές τιμές στη διεθνή αγορά.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
 
                Πρόσφατα άρθρα Interviews
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77
 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					


 
                 
                 
                 
                




 
			 
			 
			