Digital Payments

Η Amazon ξεκινά να δέχεται πληρωμές σε Bitcoin φέτος;

Σύμφωνα με την επιχειρηματική εφημερίδα του Λονδίνου, City A.M. μια ανώνυμη πηγή από την Amazon ανέφερε ότι ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου σχεδιάζει να δεχτεί πληρωμές σε Bitcoin έως το τέλος του 2021, κίνηση που εφόσον πραγματοποιηθεί, θα δώσει τεράστια ώθηση στην ευρύτερη αποδοχή των συναλλαγών με κρυπτονομίσματα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν πρόκειται απλώς για συζητήσεις για υιοθέτηση πληρωμών σε κρυπτονομίσματα κάποια στιγμή στο μέλλον, αλλά είναι ένα πλήρες, οριστικό σχέδιο, του μελλοντικού μηχανισμού για το πώς θα λειτουργεί στο εξής η Amazon.

Η ίδια πηγή από το εσωτερικό τής εταιρείας, δήλωσε ότι το Bitcoin είναι το πρώτο βήμα όσον αφορά στην αποδοχή κρυπτονομισμάτων από την Amazon και τα στελέχη της εταιρείας ήταν πρόθυμα να προσθέσουν και άλλα καθιερωμένα κρυπτονομίσματα στο μέλλον. Η "οδηγία προέρχεται από την κορυφή", πρόσθεσε η ανώνυμη πηγή, αναφερόμενη στον Jeff Bezos, ενώ σημείωσε ότι εκτός από την αποδοχή πληρωμών σε Bitcoin, η Amazon διερευνά και τη δημιουργία του δικού της κρυπτονομίσματος, πιθανώς το 2022.

Οι εικασίες σχετικά με την είσοδο της Amazon στην αγορά κρυπτονομισμάτων έχουν φουντώσει μετά την εμφάνιση μιας αγγελίας για θέση εργασίας "Digital Currency and Blockchain Product Lead" την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με την περιγραφή της θέσης εργασίας, σκοπός είναι ο νέος συνεργάτης να βοηθήσει στην ανάπτυξη της στρατηγικής της Amazon για τα ψηφιακά νομίσματα. Η θέση απαιτεί ισχυρές γνώσεις σε τεχνολογίες blockchain, distributed ledgers και ψηφιακά νομίσματα, γενικότερα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη αγγελία της Amazon για θέση εργασίας που αφορά στα κρυπτονομίσματα. Όπως αναφέρει το Cointelegraph, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου τον Φεβρουάριο αναζητούσε τεχνικό για να ηγηθεί στην ανάπτυξη των "Ψηφιακών και αναδυόμενων πληρωμών" της εταιρείας.

Εικόνα: André François McKenzie, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ξεκινά από την ΕΚΤ 24μηνη διερεύνηση για το ψηφιακό ευρώ

Ομαλά -όπως όλα δείχνουν- εξελίσσεται η σταδιακή προσέγγιση της Ευρώπης προς τα ψηφιακά νομίσματα και δη το ευρώ, στα βήματα άλλων ανταγωνιστικών οικονομιών, όπως η Κίνα ή οι ΗΠΑ. Τα ψηφιακά νομίσματα κερδίζουν έδαφος μεταξύ των κεντρικών τραπεζών ανά τον κόσμο, αφενός σε μια προσπάθεια να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και αφετέρου να αντιμετωπιστεί η επέλαση των κρυπτονομισμάτων.

Υπό αυτά τα δεδομένα κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η σχετική κινητικότητα που εκδηλώνεται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έκανε το πρώτο βήμα προς την κυκλοφορία μιας ψηφιακής έκδοσης του ευρώμ αφού ανακοίνωσε ότι ξεκινά 24μηνη διερεύνηση για το ψηφιακό ευρώ, η οποία αποβλέπει στην αντιμετώπιση βασικών ζητημάτων που αφορούν τη σχεδίαση και τη διανομή του.

Κατά τη φάση διερεύνησης, το Ευρωσύστημα θα επικεντρωθεί στη λειτουργική σχεδίαση του ψηφιακού ευρώ με βάση τις ανάγκες των χρηστών.

Θα εξεταστούν επίσης οι συνθήκες χρήσης, που θα πρέπει να παρέχει ένα ψηφιακό ευρώ για την επίτευξη των στόχων του: μια ακίνδυνη, προσβάσιμη και αποδοτική μορφή ψηφιακού χρήματος κεντρικής τράπεζας. Θα αξιολογηθούν εξάλλου οι πιθανές επιδράσεις του ψηφιακού ευρώ στην αγορά και θα προσδιοριστούν οι επιλογές για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων.

Ήδη τους τελευταίους εννέα μήνες η ΕΚΤ τεστάρει την προοπτική ενός ψηφιακού νομίσματος σε συνεργασία με τις εθνικές κεντρικές τράπεζες της ζώνης του ευρώ, μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και φορείς του ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με την ίδια την ΕΚΤ, κατά τη δοκιμαστική αυτή φάση η Τράπεζα δεν διαπίστωσε τεχνικά εμπόδια κατά τη φάση των προκαταρκτικών δοκιμών του ψηφιακού ευρώ.

Δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε τέσσερις τομείς: τεχνολογία blockchain για το ψηφιακό ευρώ, προστασία προσωπικών δεδομένων και καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, όρια όσον αφορά την ποσότητα ψηφιακού ευρώ σε κυκλοφορία, πρόσβαση των τελικών χρηστών χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο και διευκόλυνση της πρόσβασης για όλους με τις κατάλληλες συσκευές. «Δεν εντοπίστηκαν σημαντικά τεχνικά εμπόδια σε καμία από τις υπό αξιολόγηση επιλογές σχεδίασης» αναφέρει η ΕΚΤ.

Τόσο η υπηρεσία του Ευρωσυστήματος για τον διακανονισμό άμεσων πληρωμών μέσω TARGET (TIPS) όσο και εναλλακτικές λύσεις, όπως η τεχνολογία blockchain, αποδείχθηκαν ικανές να διεκπεραιώνουν περισσότερες από 40.000 συναλλαγές το δευτερόλεπτο. Οι δοκιμές έδειξαν επίσης ότι είναι δυνατόν να εφαρμοστούν δομές που συνδυάζουν κεντρικά και αποκεντρωμένα χαρακτηριστικά.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

Εικόνα: Mika Baumeister, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η Business Cloud δέχεται για πληρωμή κρυπτονομίσματα

Η Business Cloud ανακοίνωσε ότι από σήμερα, 1η Ιουλίου 2021, δέχεται ως πληρωμή για όλες τις "Λογισμικό ως Υπηρεσία" (SaaS) εφαρμογές της και κρυπτονομίσματα.

Το Business Cloud το πρώτο Cloud ERP στην Ελλάδα από το 2012, καινοτομεί ξανά ως ο πρώτος οργανισμός λογισμικού στην Ελλάδα που κάνει αποδεκτές πληρωμές και με κρυπτονομίσματα. Συγκεκριμένα αποδεκτά γίνονται τα κρυπτονομίσματα Bitcoin (BTC) και Ethereum (ΕΤΗ) και η ισοτιμία τους υπολογίζεται αυτόματα τη στιγμή τής συναλλαγής.

Οι SaaS υπηρεσίες που διαθέτει το Business Cloud αφορούν Εμπορική διαχείριση ERP, Παραγγελιοληψία εστίασης, Ξενοδοχειακή εφαρμογή, καθώς και επεκτάσεις αυτών (Eshop, CRM, Online ordering, POS, διασύνδεση myDATA κ.α.), καθώς και όλες οι υπηρεσίες κάτω από τις εφαρμογές ΣερβιΤΩΡΑ, Tap2Order, myDATA Cloud και myinvoice.

Το Business Cloud ιδρύθηκε το 2012, από νέους φιλόδοξους προγραμματιστές, προκειμένου να αποτελέσει την πληρέστερη σουίτα εφαρμογών για κάθε επιχείρηση. Η πλατφόρμα Business Cloud ενσωματώνει μοναδικά καινοτόμα χαρακτηριστικά, που την κάνουν να υπερέχει από οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο προϊόν της αγοράς. Παρέχει τις μόνες 100% cloud εφαρμογές για επαγγελματίες στην Ελλάδα.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


ZEN.com: 5 βήματα αποφυγής απάτης για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικoύ εμπορίου

Οι περιπτώσεις απάτης στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα ευθύνονται για απώλειες της τάξης των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως εντός του 2021, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 18%, σύμφωνα με στοιχεία της Juniper Research [1].

Η αξία των διαδικτυακών απωλειών συνεχίζει να αυξάνεται σε σχέση με το ποσό των 17,5 δισ. δολάρια το 2020, γεγονός που επηρεάστηκε αναμφίβολα από την πρόσφατη μετάβαση πολλών επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο εν καιρώ πανδημίας.

Καθώς οι καταναλωτές αισθάνονται πιο εκτεθειμένοι από ποτέ στην απάτη, υιοθετώντας όλο και περισσότερο τις συνήθειες online αγορών, είναι πλέον προφανές ότι οι έμποροι πρέπει να πασχίσουν περισσότερo για να εφαρμόσουν στρατηγικές πρόληψης της απάτης σε όλα τα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου τους, χωρίς υψηλό κόστος, ρίσκο και άλλους κινδύνους, αλλιώς θα συνεχίσουν να έρχονται αντιμέτωποι με μεγάλες απώλειες. Επιπλέον, οι απώλειες αυτές δεν είναι μόνο οικονομικής φύσης, καθώς πλήττουν εξίσου την αξιοπιστία των εμπορικών σημάτων και τη συνολικότερη θέση τους στην αγορά.

Παράλληλα με την αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών χωρίς χρήση μετρητών, όλο και πιο εξελιγμένες μέθοδοι απάτης λαμβάνουν εκτενώς χώρα σε παγκόσμια κλίμακα, συμπεριλαμβανομένης της ανακατεύθυνσης από το αναδυόμενο παράθυρο πληρωμής σε άλλες ιστοσελίδες, τις «δοκιμαστικές» συναλλαγές ή την πλαστογράφηση κωδικών πρόσβασης.

Παρά τα πολυάριθμα ψηφιακά μέτρα ασφαλείας, οι Έλληνες εκφράζουν όλο και περισσότερο την ανησυχία τους, φοβούμενοι το πόσο εύκολο είναι να πέσουν θύματα διαδικτυακής απάτης. Ως εκ τούτου, ειδικά κατά τη διάρκεια και μετά το πρώτο lockdown την άνοιξη του 2020, ήδη καταγράφονται μεγαλύτεροι αριθμοί δόλιων περιστατικών και σχετικές επίσημες καταγγελίες, δημιουργώντας την ανάγκη για ακόμα αυστηρότερους κανόνες κατά του e-απάτη, όπως καταδεικνύουν, μεταξύ άλλων, πρόσφατα στοιχεία του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ο κάτωθι σύντομος οδηγός επιχειρεί να περιγράψει τις σωστές οδηγίες και στρατηγικές για τη βελτίωση της ασφάλειας των συναλλαγών και τη διατήρηση της ψηφιακής εμπειρίας των καταναλωτών στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

5 συμβουλές για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας να πλοηγηθεί με ασφάλεια στην ταραχώδη θάλασσα του ηλεκτρονικού εμπορίου

 

1. Επιλέξτε μία πλατφόρμα που παρέχει ασφαλή συστήματα online πληρωμών, πλήρως συμβατά με το PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard / Πρότυπο Ασφάλειας Δεδομένων Βιομηχανίας Καρτών Πληρωμών).

Ξεκινήστε με μια σταθερή βάση, πάνω στην οποία θα χτίσετε την εικόνα και τη θέση της εταιρείας σας στον νευραλγικό και ανερχόμενο τομέα του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου. Δείξτε εμπράκτως στους πελάτες σας ότι το e-shop σας αξίζει την εμπιστοσύνη τους, εφαρμόζοντας έναν πάροχο πληρωμών με το υψηλότερο και παγκόσμιας κλάσης επίπεδο ασφαλείας, το οποίο εγγυάται ότι εφαρμόζει τα αυστηρά πρότυπα του PCI Security Standard Council, με την αντίστοιχη πιστοποίηση. Χάρη σε αυτά, το σύνολο των δεδομένων, όπως οι αριθμοί των τραπεζικών καρτών και οι κωδικοί PIN, είναι κρυπτογραφημένο, αποστέλλεται και αποθηκεύεται σύμφωνα με όλες τις ισχύουσες διαδικασίες, γεγονός που εξασφαλίζει τη μάξιμουμ δυνατή ασφάλεια και προστασία τόσο για τον παραλήπτη της πληρωμής όσο και για τον κάτοχο της κάρτας[2]

2. Δημιουργήστε ένα σχέδιο δράσης χρησιμοποιώντας επαλήθευση πολλαπλών σταδίων (μαζί με την υποχρεωτική επαλήθευση του αριθμού CVV της κάρτας).

Στην εποχή της αυξημένης δραστηριότητας των ψηφιακών απατεώνων, η επαλήθευση με τον αριθμό CVV διασφαλίζει μεγαλύτερο βαθμό προστασίας του αγοραστή, αποτρέποντας την παράνομη χρήση κάρτας πληρωμής, ακόμη και μετά την πρόσβαση στα δεδομένα του πελάτη. Επίσης, εξετάστε παράλληλα μια πρόσθετη μέθοδο επαλήθευσης συναλλαγών στο διαδίκτυο με ενσωματωμένες λύσεις και αυτοματοποιημένα εργαλεία τεχνολογίας, όπως είναι για παράδειγμα η υπηρεσία token ή ένας εφάπαξ κωδικός πρόσβασης ή ελέγχου ταυτότητας.

3. Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανίχνευσης απάτης και ερευνήστε τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Η άμεση και αποτελεσματική αντίδραση σε αθέμιτες πρακτικές είναι ζωτικής σημασίας. Όλες οι ύποπτες συναλλαγές θα πρέπει να υπόκεινται σε έλεγχο πάραυτα και να διαβιβάζονται σε έναν ειδικό στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο ή σε έναν εξειδικευμένο επαγγελματία IT. Είναι ανεπίτρεπτο να κάνετε εκπτώσεις στο ζήτημα αυτό μόνο και μόνο για να γλιτώσετε το σχετικό κόστος, ή απλώς κάνοντας τα στραβά μάτια σε τέτοιου είδους νέες απειλές. Κάθε εταιρεία είναι ευάλωτη και πρέπει να είναι σε ετοιμότητα. Η εξοικονόμηση χρημάτων σε ζητήματα ασφαλείας ενδέχεται να την εκθέσει σε ασύγκριτα μεγαλύτερες απώλειες στο μέλλον. Οι εξειδικευμένες πλατφόρμες που λειτουργούν αυτόματα και με διακριτικότητα σας επιτρέπουν να έχετε τη δυνατότητα γρήγορης και σωστής αντίδρασης στις πρώτες ενδείξεις επικείμενων προβλημάτων.

4. Συλλέξτε μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά στοιχεία των πελατών.

Το ζήτημα της αποφυγής ηλεκτρονικής απάτης δεν αφορά μόνο την πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του GDPR. Ωστόσο, υπό το πρίσμα του νομικών κανονισμών, ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια θα είναι ακριβώς η χρήση των συγκεκριμένων στοιχείων και προσωπικών δεδομένων που μοιράζεται με τις επιχειρήσεις (π.χ. η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιείται μόνο για την εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο/newsletter). Ο χρυσός κανόνας είναι να αποθηκεύετε μόνο τα άκρως απαραίτητα ευαίσθητα δεδομένα. Εάν δεν γνωρίζετε εκ των προτέρων με ποιον τρόπο θα κάνετε χρήση αυτών, είναι προτιμότερο να μην τα συλλέξετε. Χάρη στην τακτική αυτή, δεν θα πέσετε θύμα κατηγοριών για αθέμιτες πρακτικές και οι επιχειρηματική σας δραστηριότητα θα παραμείνει διαφανής[3].

5. Εάν εξακολουθούν να καταγράφονται αδικαιολόγητες αντιστροφές χρέωσης στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αξίζει τον κόπο να εξετάσετε μια πλατφόρμα πληρωμής που θα είναι κατάλληλη να τις χειριστεί.

Η αποφυγή πρόσθετων δαπανών για περιπτώσεις αντιστροφής χρέωσης είναι όντως δυνατή χάρη στις σύγχρονες πλατφόρμες πληρωμών, όπως η ZEN.com, οι οποίες αναλαμβάνουν τη διευθέτησή τους και τα εν λόγω κόστη. Παρότι η μηδενική εξάλειψη των επιστροφών από πελάτες είναι συχνά ανέφικτη, στόχος μας παραμένει η εξασφάλιση αρμονίας στα οικονομικά μας ζητήματα και η βεβαιότητα της διατήρησης των εσόδων μας, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

 

[1] Juniper Research, Online Payment Fraud: Εmerging threats, segment analysis & market forecasts 2021-2025  

[2] Investopedia.com, PCI Compliance

[3] Εuropa.eu, Data protection under GDPR

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Συνεργασία Uni Systems και Finastra για παροχή λύσεων treasury, payments και risk

Η Finastra και η Uni Systems, μέλος του Ομίλου Quest, συνήψαν συμφωνία συνεργασίας, μέσω της οποίας η Uni Systems θα προσφέρει λύσεις λογισμικού treasury, risk και payments της Finastra. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τις λύσεις Fusion Treasury, Fusion Risk και Fusion Global PAYplus που θα πλαισιώνονται από υπηρεσίες υλοποίησης και υποστήριξης στις τοπικές αγορές.

Ο Κωνσταντίνος Σέρρος, Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας Τραπεζικού και Χρηματοοικονομικού τομέα της Uni Systems, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε τη νέα μας επιχειρηματική συνεργασία με τη Finastra. Ως παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο των fintech, η Finastra διαθέτει σε βάθος τεχνογνωσία και κορυφαίες λύσεις στις περιοχές treasury, payments και risk, τις οποίες σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε περαιτέρω με το τοπικό μας αποτύπωμα, τις γνώσεις και τις ολοκληρωμένες δυνατότητες υλοποίησης λύσεων που διαθέτουμε. Είμαστε βέβαιοι ότι η νέα μας συνεργασία θα υποστηρίξει το ταξίδι των χρηματοοικονομικών οργανισμών προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, ένα όραμα που μοιραζόμαστε από κοινού με τη Finastra.»

Η συνεργασία θα επιτρέψει στους πελάτες να επωφεληθούν από την τοπική εξειδίκευση και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, παράλληλα με τις αξιόπιστες τεχνολογικές λύσεις της Finastra. Η συμφωνία περιλαμβάνει επιλεγμένους πελάτες σε πολλές γεωγραφικές περιοχές της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των: Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Σλοβενία.

Ο Michael Henssler, Γενικός Διευθυντής Treasury, Capital Markets και Risk της Finastra, ανέφερε: «Η Uni Systems είναι ένα σημαντικό νέο μέλος στο Fusion Orbit πρόγραμμα συνεργατών μας. Μέσω αυτής της συνεργασίας προσβλέπουμε στην επέκταση σε ευρύτερες αγορές στην περιοχή της Ευρώπης. Οι εξειδικευμένοι συνεργάτες της Uni Systems έχουν ήδη εκπαιδευτεί  και πιστοποιηθεί ώστε να παρέχουν τις λύσεις μας, τόσο μέσω cloud όσο και στις εγκαταστάσεις των πελατών, και είμαστε σίγουροι ότι θα παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.»

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


ZEN.com: Οι αλλαγές στον ΦΠΑ θα καταστήσουν πιο ανταγωνιστικά τα ελληνικά e-shop

Αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου 2021, τροποποιείται και εκσυγχρονίζεται η κοινοτική οδηγία σε θέματα ΦΠΑ για τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου από επιχείρηση προς καταναλωτή (B2C), υπό το πρίσμα της εξάλειψης των εμποδίων στις εξ αποστάσεως πωλήσεις και του αθέμιτου ανταγωνισμού, σηματοδοτώντας το τέλος στις εξαιρέσεις επιβολής και την κατάργηση τυχόν απαλλαγής ΦΠΑ στα εισαγόμενα αγαθά[1].

Λόγω της επερχόμενης επιβάρυνσης με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που εφαρμόζεται στη χώρα προορισμού ακόμα και στα εμπορικά είδη μικρής αξίας -τα επονομαζόμενα «μικροδέματα» αξίας έως 22 ευρώ- από τις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, το e-shopping από τις ασιατικές αγορές, με την Κίνα ως παγκόσμια πρωταθλήτρια του eCommerce, ενδέχεται σύντομα να ακριβύνει και να καταστεί λιγότερο συμφέρον. Άπαξ και παρέλθει η χρυσή εποχή των φθηνών αποστολών από την Κίνα, τα επώνυμα και ιδιαίτερα δημοφιλή marketplaces της Ασίας ενδέχεται να χάσουν έδαφος στο διασυνοριακό εμπόριο.

Είναι αναμενόμενο ότι οι καταναλωτές θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι για την αγορά προϊόντων από ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες εκτός ή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο εφαρμοστέος συντελεστής ΦΠΑ θα είναι πλέον ο ίδιος με αυτόν που ισχύει στη δική τους χώρα (24% για την Ελλάδα), με το σκεπτικό ότι ο νέος κανονισμός θα καταστήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών της ΕΕ και τρίτων χωρών περισσότερο δίκαιο και ισορροπημένο.

Πώς μπορούν, λοιπόν, οι Έλληνες e-επιχειρηματίες να επωφεληθούν από τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που προκύπτουν από τις επικείμενες νομοθετικές τροποποιήσεις και τις απλουστευμένες υποχρεώσεις ΦΠΑ που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ, με στόχο την ενιαία ψηφιακή αγορά;

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις στη μετά-κορωνοϊό εποχή

Χωρίς ουδεμία αμφιβολία, η πανδημία λειτούργησε ως μία ιδιαίτερα σημαντική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το Α’ τρίμηνο του 2020, σχεδόν οι μισοί (47,8%) Έλληνες χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 16-74 πραγματοποίησαν online αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 15,2% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2019, Το 65% εξ αυτών αγόρασε είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, ενώ 4 στους 10 ξόδεψαν κάτω από 100 ευρώ[2]. Σε πρόσφατες αντίστοιχες έρευνες διαφαίνονται ξεκάθαρα περαιτέρω αυξητικές τάσεις και εντός της τρέχουσας χρονιάς, με την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ ετησίως.

Παρά το πρόσφατο πλήρες άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων λιανικής, στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία, κατά τη διάρκεια των lockdowns οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν ακόμα περισσότερο με τα ψηφιακά οργανωμένα κανάλια πώλησης και φαίνονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν και στο μέλλον τις νεοαποκτηθείσες διαδικτυακές τους  συνήθειες, δείχνοντας την προτίμησή τους στην ευκολία των online αγορών, καθώς και στις μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, στα βήματα του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Από την άλλη, περισσότερες «παραδοσιακές» μικρές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν και να γίνουν πιο δημιουργικές στο διαδικτυακό οικοσύστημα. Έτσι, άρχισαν να στρέφονται σε διαδικτυακές πρακτικές και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα ενσωματώνοντας ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να διαχειριστούν κατάλληλα τις επιπτώσεις της Covid-19 και να διασφαλίσουν την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξή τους.

Παρόλο που η πλειονότητα των Ελλήνων e-shoppers φαίνεται να προτιμά τους εγχώριους εμπόρους, στην προσπάθεια στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων, οι ντόπιοι καταναλωτές δεν έχουν στρέψει την πλάτη τους στις διασυνοριακές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, με την Κίνα να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τις αγορές τους στο εξωτερικό - ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ[3] - κυρίως χάρη στη μεγάλη γκάμα προϊόντων, τις χαμηλές τιμές και τις ειδικές προσφορές. Το διασυνοριακό μερίδιο αντιπροσωπεύει το 25,5% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το έτος 2020, καθώς οι καταναλωτές -με γνώμονα τις τιμές- συνειδητοποιούν τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής σύγκρισης ενός ευρέος φάσματος προϊόντων σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές διαδικτυακές προσφορές και τους εκπτωτικούς κωδικούς. Το ποσοστό των Ευρωπαίων καταναλωτών που πραγματοποίησε διασυνοριακές διαδικτυακές αγορές ανήλθε στα 220 εκατομμύρια[4].

Υψηλές καταναλωτικές προσδοκίες

Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές έχουν ολοένα και υψηλότερες προσδοκίες, στις οποίες οφείλουν να ανταποκρίνονται οι έμποροι. Για παράδειγμα, για τους περισσότερους Ευρωπαίους online καταναλωτές, ο μέγιστος χρόνος παράδοσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3-5 ημέρες. Από την άλλη πλευρά, η δεδομένη δημοτικότητα των ασιατικών marketplaces – όπως η πλατφόρμα AliExpress – με μεγάλους χρόνους παράδοσης δείχνει ότι και οι Έλληνες είναι συχνά πιο ελαστικοί στις απαιτήσεις τους, σε περίπτωση που γνωρίζουν ότι θα λάβουν κάτι "επιπλέον" σε αντάλλαγμα - είτε αυτό είναι χαμηλότερη τιμή ή η πιθανότητα ανάκτησης μέρους του ποσού που καταβλήθηκε με τη μορφή επιστροφής χρημάτων (cashback).

Οι Έλληνες έμποροι που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο είναι τελικά ικανοί να ανταγωνιστούν τους Ασιάτες «γίγαντες» ομολόγους τους, όχι μόνο στις τιμές, την ποιότητα ή τους ασύγκριτα ταχύτερους χρόνους παράδοσης, αλλά και με άλλες ενδιαφέρουσες παροχές, με ταυτόχρονες επιλογές χαμηλού κινδύνου, χωρίς κρυφές χρεώσεις.

Η δυνατότητα μόνιμης συνδρομής σε χαμηλή τιμή ή άμεσων αναλήψεων από τραπεζικούς  λογαριασμούς συγκαταλέγεται ανάμεσα σε μερικούς μόνο από τους τρόπους διατήρησης της ισορροπίας μεταξύ μιας ελκυστικής προσφοράς για τον πελάτη και των προνομίων για τον έμπορο, τα οποία προσφέρει η πλατφόρμα πληρωμών της ZEN.com. Χάρη στα εξειδικευμένα και ευέλικτα πακέτα, οι καινοτόμες λύσεις και τα ‘zenefits’ που παρέχει η fintech εταιρεία, με δυναμική παρουσία ήδη σε 31 ευρωπαϊκές αγορές, έχουν ήδη δοκιμαστεί με αποδεδειγμένη αξία και ιστορικό επιτυχίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις[5].

[1] https://ec.europa.eu

[2] ELSTAT, https://www.statistics.gr

[3] https://ecommercenews.eu

[4] PostNord, E-commerce in Europe, 2020

[5] https://www.zen.com/business

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Η Quest Συμμετοχών πουλάει στη Γαλλική Worldline το μερίδιό της στην Cardlink

 
Η Quest Συμμετοχών Α.Ε. γνωστοποιεί ότι το βράδυ της 2ς Μαΐου 2021 υπεγράφη συμφωνία με τη Γαλλική εταιρεία Worldline για την πώληση της συμμετοχής της στις εταιρείες Cardlink A.E. και Cardlink One Α.Ε.
 
Η ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας των μετοχών τελεί υπό προϋποθέσεις και όρους μεταξύ των οποίων η έγκριση της Τράπεζας της Ελλάδος και της κεντρικής Τράπεζας του Βελγίου. Η Cardlink και η Cardlink One δραστηριοποιούνται στις ηλεκτρονικές πληρωμές, που εξελίσσονται σήμερα σε μία αυτόνομη αγορά υψηλής τεχνολογίας, η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών εταιρειών.

Υπό αυτές τις συνθήκες ο Όμιλος Quest, αποφάσισε να αποεπενδύσει από την Cardlink και την Cardlink One, σε κάθε μία εκ των οποίων κατά τη στιγμή της πώλησης θα κατέχει το 65% του συνόλου των μετοχών τους, εισπράττοντας περίπου €93 εκατ. σε μετρητά και εξασφαλίζοντας δεκαπενταπλάσια (15x) απόδοση (υπεραξία 87 εκατ. περίπου) επί των ιδίων κεφαλαίων της αρχικής επένδυσης, σε διάστημα μικρότερο των 7 ετών.
 
Η Quest Συμμετοχών έχει μακρά ιστορία στη δημιουργία σημαντικής αξίας στις θυγατρικές της εταιρείες αλλά και οφέλους στους εργαζόμενους και τους λοιπούς «stakeholder τους. Παράλληλα εξασφαλίζει υπεραξίες στους μετόχους της με την πώληση διαφόρων συμμετοχών της.
 
Ό σύμβουλος της Quest Συμμετοχών για την εν λόγω συναλλαγή ήταν η Deutsche Bank AG.
 
 
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
 
 
 
 


Πάνω από 100 εκ. Αμερικανοί θα πληρώσουν με το κινητό τους το 2021

Η πανδημία δεν έχει αλλάξει μόνο τις αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών, αλλά έχει αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο πληρώνουν για αγαθά και υπηρεσίες.

Ένας σημαντικός αριθμός ατόμων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούσαν ήδη πληρωμές μέσω κινητών σε τακτική βάση πριν από την πανδημία, ο οποίος υπολογίζεται σε περίπου 72 εκατομμύρια για το 2019.

Καθώς περισσότεροι καταναλωτές πειραματίστηκαν με διαφορετικές μεθόδους πληρωμής το 2020, ο αριθμός των χρηστών που πλήρωσαν με το κινητό τους στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 29% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στα 92,3 εκατομμύρια. Φέτος, αναμένεται πως θα ξεπεραστούν οι 100 εκατομμύρια χρήστες και η ανάπτυξη θα συνεχιστεί σταθερά μέχρι και το 2025.

Το eMarketer προβλέπει ότι περισσότεροι από ένας στους δύο χρήστες smartphone στις ΗΠΑ θα πληρώνουν με αυτό.

"Στις ανέπαφες πληρωμές περιλαμβάνεται η χρήση παραδοσιακών πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω κινητών, αλλά και ψηφιακά πορτοφόλια για κινητά όπως το Apple Pay, το Google Pay και mobile apps λιανεμπόρων", δήλωσε ο Oscar Orozco, Διευθυντής Προβλέψεων του eMarketer στο Insider Intelligence.



Η Visa ανακοίνωσε ότι η ανέπαφη χρήση καρτών στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 150% σε ετήσια βάση τον περασμένο Μάρτιο και η Mastercard ανέφερε αύξηση περίπου 40% για το πρώτο τρίμηνο του 2020. "Αυτές οι αυξήσεις οφείλονται εν μέρει σε χρήση καρτών χωρίς επαφή, όπως επίσης και στην υιοθέτηση καρτών σε mobile wallets", δήλωσε ο Orozco.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε τον Απρίλιο του 2020, περισσότεροι ενήλικες στις ΗΠΑ στράφηκαν σε κινητά πορτοφόλια για να πληρώσουν για τις αγορές τους, αντί να χρησιμοποιήσουν μετρητά.



Τον Ιούλιο του 2020, δημοσκοπήσεις από το CommerceNext και το CassarCo Strategy and Analytics, το 13% των χρηστών Διαδικτύου στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι προσπάθησαν να πληρώσουν σε κατάστημα με κινητό τηλέφωνο για πρώτη φορά κατά την έναρξη της πανδημίας, ενώ ακόμα ένα 20% δήλωσε ότι παρήγγειλε ένα προϊόν από mobile app που δεν είχε χρησιμοποιήσει ξανά στο παρελθόν.

Υπάρχει, πάντως το ζήτημα ορισμένων επιχειρήσεων, ιδίως των μικρών, που δεν δέχονται πληρωμές μέσω κινητού. Ακόμα και μεγάλοι λιανοπωλητές που δέχονται πληρωμές από mobile wallets προσφέρουν περιορισμένες επιλογές. Σύμφωνα με τον Orozco, αυτή η έλλειψη συνοχής έχει εμποδίσει την ανάπτυξη.



Ωστόσο, ο όγκος των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω πορτοφολιών σε smartphones αυξάνεται. Το 2020, πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές πάνω από 182 δισ. δολάρια μέσω ψηφιακών πορτοφολιών σε καταστήματα στις ΗΠΑ, αύξηση περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.

Φέτος, οι συναλλαγές αναμένεται να φτάσουν σε αξία σχεδόν τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια και μέχρι το τέλος του 2025 θα ξεπεράσουν τα 500 δισ. δολάρια.

 

Εικόνα: Clay Banks, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Το eBay εξετάζει το ενδεχόμενο να δέχεται κρυπτονομίσματα για πληρωμές

Σύμφωνα με αναφορές, αλλά και δήλωση του CEO της εταιρείας, το eBay είναι ανοιχτό στην υιοθέτηση κρυπτονομισμάτων ως τρόπου πληρωμής, ενώ εξετάζει και τρόπους προσθήκης NFT (Non-Fungible Tokens) στην πλατφόρμα του.



Καθώς τα cryptos γίνονται mainstream, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών αρχίζει να τα αποδέχεται ως μέθοδο πληρωμής. Μέχρι πρόσφατα αγνοήθηκαν από μεγάλες εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όμως τώρα λαμβάνονται υπόψη όλο και πιο συχνά.



Για παράδειγμα, η Tesla δέχεται πληρωμές σε bitcoin για τα οχήματά της, η Visa και η Mastercard επεκτείνουν τη στήριξή τους στα κρυπτονομίσματα, ενώ η PayPal από πέρυσι άρχισε να επιτρέπει στους πελάτες της να αγοράζουν, να πωλούν και να διατηρούν κρυπτονομίσματα στα διαδικτυακά πορτοφόλια της.

"Εξετάζουμε πάντα τις πιο σχετικές μεθόδους πληρωμής και θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τα ενδεχόμενα. Δεν έχουμε άμεσα σχέδια, αλλά τα κρυπτονομίσματα είναι κάτι που παρακολουθούμε", ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του eBay, Jamie Iannone, σε πρόσφατη δήλωσή του στο Reuters.

Στο eBay αναζητούν επίσης, τρόπους για να μπουν στην αγορά των NFT που αφορούν σε ψηφιακά έργα. Τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία έχουν αυξηθεί εκθετικά τον τελευταίο καιρό, με μερικά έργα τέχνης NFT να πωλούνται για δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.

Όπως δήλωσε ο Iannone σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, η εταιρεία εξετάζει το πώς μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο τομέα με εύκολο τρόπο. "Ό,τι είναι συλλεκτικό υπάρχει στο eBay για δεκαετίες και θα συνεχίσει να υπάρχει για τις επόμενες δεκαετίες", σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εικόνα: Worldspectrum, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


PayPal: Οι ψηφιακές πρακτικές στήριξαν τις ΜμΕ μέσα στην πανδημία

Η διεθνής πλατφόρμα πληρωμών PayPal δημοσίευσε μία μελέτη με τίτλο "The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs(«Η Ψηφιακή Ευκαιρία: Οι Συνέπειες της Πανδημίας της COVID-19 στις Ευρωπαϊκές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις»), η οποία βασίζεται στην ανάλυση των συνόλων δεδομένων των συναλλαγών των μικρομεσαίων επιχειρήσεών σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας έδειξαν ότι εν μέσω της εξαιρετικά απαιτητικής COVID πραγματικότητας, η ψηφιακή ετοιμότητα και μεταμόρφωση αποδείχθηκε το κλειδί αποφασιστικής σημασίας για τον βαθμό αντοχής για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Όπως αποτυπώνει η έρευνα, οι περισσότερες ΜμΕ που κάνουν χρήση PayPal, στις οποίες αναφερόμαστε ως «ψηφιακές ΜμΕ», σημείωσαν ανάπτυξη με χειροπιαστά οφέλη, είτε είχαν ήδη υιοθετήσει μια ψηφιακή στρατηγική πριν από την πανδημία, είτε ήταν νεόφερτες ή «αρχάριες» στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με τις καινοτόμες τεχνολογίες που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εταιρείες δύνανται να διαχειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους, να προσεγγίσουν ευκολότερα μια ευρεία πελατειακή βάση και να ανταποκριθούν με επιτυχία στις μεταβαλλόμενες αγοραστικές ανάγκες και νέες καταναλωτικές συνήθειες των πελατών.

Ο νέος τρόπος ζωής και εργασίας, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας των πολιτών και ο περισσότερος χρόνος εντός σπιτιού ένεκα καραντίνας είχαν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν διαφορετικά προϊόντα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία της PayPal[1], από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, οι τομείς με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν τα βρεφικά προϊόντα (αύξηση 117% το 2ο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019), τα τρόφιμα & ποτά (+114%) και ο εξοπλισμός κήπου (+114%). Πιο συγκεκριμένα για την Ελλάδα, οι κατηγορίες που σημείωσαν την υψηλότερη ανάπτυξη περιλάμβαναν τα έπιπλα (+305%), τα είδη gaming (+298%) και τα προϊόντα κήπου (+262%)[2].

Ταυτόχρονα, η ευρωπαϊκή αγορά βίωσε σαφώς χειρότερη περίοδο αναφορικά με όσους κλάδους ήταν αδύνατον να μεταφέρουν πλήρως τις υπηρεσίες τους στον ψηφιακό κόσμο. Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν, δίχως άλλο, ανάμεσα σε εκείνες που επλήγησαν ιδιαίτερα έντονα, καθώς το 2ο τρίμηνο του 2020 ο συνολικός όγκος πληρωμών[3] μειώθηκε κατά 109% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Επίσης, σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις τόσο στον ταξιδιωτικό τομέα (-76%), όσο και στον κλάδο των εκδηλώσεων και τις πωλήσεις εισιτηρίων για μουσικές συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις, μεταξύ άλλων (-74%)[4]. Ωστόσο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι στην περίπτωση των περισσότερων κλάδων, οι μειώσεις αυτές είναι λογικά προσωρινές και οι επιδόσεις τους θα αρχίσουν σταδιακά να έχουν βελτιωμένη εικόνα μόλις εξομαλυνθεί η τρέχουσα κατάσταση.

Επιπλέον, με βάση τα ευρήματα της έρευνας της PayPal, η αύξηση σε ετήσια βάση των ψηφιακών ΜμΕ το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν υψηλότερη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (25%) κατά την ίδια περίοδο, με περισσότερες από τις μισές χώρες να σημειώνουν μάλιστα διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τις ΗΠΑ[5].

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρουσίασαν αρκετά ισχυρές επιδόσεις με σημαντική άνοδο το 2ο τρίμηνο του 2020, ανεξάρτητα από το εάν η έδρα τους ήταν σε πόλεις ή σε περιοχές της υπαίθρου. Σύμφωνα πάντα με την ανάλυση της PayPal, πέντε ευρωπαϊκές χώρες - το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία - σημείωσαν κατά 1,5 φορά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στις αγροτικές κοινότητες από ό,τι στα αστικά κέντρα της ίδιας χώρας[6].

 

[1] PayPal’s analysis of transaction datasets of European SMBs using PayPal.

[2] As above.

[3] Refers to the total payment volume of transactions made via PayPal (including refunds).

[4] PayPal’s analysis of transaction datasets of European SMBs using PayPal.

[5] “The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs”, PayPal Study based on analysis of transaction datasets of SMBs in Europe using PayPal, April 2021.

[6] As above.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Payments

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search