Επωνύμως…

Οι ευκαιρίες του 5G

Στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης ασχοληθήκαμε με τις προκλήσεις του 5G. Αυτή την εβδομάδα, θα ασχοληθούμε με τις ευκαιρίες του 5G. Γιατί υπάρχουν ουκ ολίγες ευκαιρίες και μάλιστα σε τομείς που πολλοί δεν φαντάζονται.

Την περασμένη εβδομάδα, αυτό που επισημάναμε είναι ότι το 5G -σε αυτή τη φάση τουλάχιστον- απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αλλά αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που το 5G μπορεί να αξιοποιηθεί και να μην είναι κάτι που φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Τόσο σε επίπεδο λύσεων για μία επιχείρηση όσο και όσον αφορά μία εφαρμογή που απευθύνεται σε καταναλωτές.

It’s all Greek to LLMs

Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο και πολύ περισσότερο σε ένα παγκοσμιοποιημένο Διαδίκτυο, όπου δεν υπάρχουν καν σύνορα να διαβεί κανείς, αποτελεί κοινό μυστικό ότι η πρώτη και πιο διαδεδομένη γλώσσα, την οποία οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε ως «κοινό παρονομαστή» για να συνεννοηθούμε με όσους δεν ομιλούν τη δική μας, είναι τα αγγλικά.

Απειλούνται, βεβαίως, από τα κινέζικα, που εξαπλώνονται διαρκώς, αλλά η κυριαρχία τους για την ώρα δεν αμφισβητείται. Κι αυτό έχει δυο αναγνώσεις, μια καλή και μια κακή: στην πρώτη περίπτωση, η κοινή αναγνώριση της ενδιάμεσης γλώσσας βοηθάει στην επικοινωνία, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσουμε ο καθένας τον δικό του αυτόματο μεταφραστή (η Meta παρουσίασε πρόσφατα ένα τέτοιο, μικρό το δέμας, αλλά πλούσιο σε δυνατότητες τεχνολογικό θαύμα), οπότε ενδεχομένως να μη χρειάζεται καν στο μέλλον η εκμάθηση ξένων γλωσσών – το «μηχανάκι», να είναι καλά…

Οι προκλήσεις της τεχνολογίας 5G

Στην ιστορία των ψηφιακών τεχνολογιών δεν είναι διόλου σπάνιο φαινόμενο να κάνουν την εμφάνιση τους τεχνολογίες, για τις οποίες γίνεται πολύς λόγος και δημιουργούν προσδοκίες για σημαντικές αλλαγές.

Όμως, η ανθρώπινη φύση είναι τέτοια που αν η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αποδείξει άμεσα την αξία της, πολλοί είναι εκείνοι που αρχίζουν να θεωρούν ότι όσοι την προωθούσαν έκαναν λάθος. Και μετά από λίγο αποδεικνύεται ότι οι αμφισβητίες έκαναν λάθος. Γιατί πολύ απλά, χρειάζεται χρόνος και αρκετές προϋποθέσεις προκειμένου μία τεχνολογία να δείξει τις πραγματικές δυνατότητες της.

Φοβούνται οι πλατφόρμες το... θεριό

Τελείωσαν τα ψέματα, λοιπόν! Ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα για τις πολύ μεγάλες (και κάμποσες μικρότερες) τεχνολογικές εταιρίες και ειδικότερα τις πλατφόρμες που παρέχουν Digital Services στην παγκόσμια κοινότητα των χρηστών.

Από την Παρασκευή, 25 Αυγούστου, που ξεκίνησε επισήμως η ισχύς της Digital Services Act και ως τις 17 Φεβρουαρίου 2024, πρέπει να «συμμορφωθούν προς τα υποδείξεις» αυτής της σημαντικής νομοθετικής Πράξης, όσον αφορά στις σχέσεις με τους πελάτες τους.

Στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής

Όχι, ρε φίλε… πάλι για ΑΙ θα γράψεις; Ε, ναι…τι άλλο; Αυτό είναι το  μέγα (τεχνολογικό και όχι μόνο) θέμα των ημερών – από εκεί θα έρθουν οι μεγάλες ανατροπές κι από εκεί θα κριθεί τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Όσο περνάει ο καιρός και οι νέες εφαρμογές με αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης βρίσκουν το δρόμο τους σε πλήθος κλάδους, τόσο περισσότερο εδραιώνεται η πεποίθηση ότι έχουμε να δούμε πολλά ακόμα που θα αλλάξουν, τα αμέσως επόμενα χρόνια, τη ζωή μας.

Οι προκλήσεις στο eCommerce για τη σεζόν που ξεκινά

Η επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας «σεζόν». Θα πει κανείς ότι το έτος ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου, αλλά εκτιμώ ότι για όλους μας η τελευταία Δευτέρα του Αυγούστου -και αφού σχεδόν άπαντες έχουν επιστρέψει στις βάσεις τους- είναι συνήθως η μέρα που κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές μας.

Οπότε, το ερώτημα που τίθεται για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του digital και ειδικά σε εκείνο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι προκλήσεις της νέας σεζόν.

Υπέρ πίστεως και… μηχανικής μάθησης

Να ‘μαστε πάλι εδώ, στο πόστο μας, λοιπόν, με γεμάτες τις «μπαταρίες» (όσο γεμάτες μπορεί να είναι, έπειτα από τόσες και τόσες επαναφορτίσεις, βεβαίως, αλλά πάλι καλά να λες…) και με μια μάλλον προφανή διαπίστωση: ο κόσμος δεν σταμάτησε να γυρίζει, επειδή ο οικοδεσπότης σας αποφάσισε να κλείσει για ένα μήνα (δύσκολο πράγμα, το άτιμο…) τους διακόπτες και να αφήσει τα εισερχόμενα αδιάβαστα.

Ειδικά τις τελευταίες ημέρες πριν από την επικείμενη επιστροφή, αυτό δεν έγινε όσο θα έπρεπε – ας το χρεώσουμε στην χρόνια επαγγελματική διαστροφή κι αυτό…

Μέχρι που θα φτάσει η καινοτομία;

Αν έλεγε κανείς πριν από 15 χρόνια ότι το κινητό θα ήταν το βασικό μέσο πληρωμών για έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών, ενδεχομένως πολλοί να αναρωτιόντουσαν αν αυτή η πρόβλεψη έχει βάση.

Όμως, πλέον έχουμε φθάσει στο σημείο να συζητάμε για πληρωμές μέσω της αναγνώρισης της παλάμης του χεριού μας! Πρόκειται για μία λύση που προσφέρει η AWS και τουλάχιστον στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, έχει αρχίσει να κερδίζει σε έδαφος.

Θα πάω σε άλλη γη, σε άλλα μέρη…

Καλέ μου αναγνώστη, στο τέλος του τίτλου φαντάζομαι θα πρόσεξες τις τρεις τελίτσες, που σημαίνουν ότι έπεται συνέχεια. Ποια είναι αυτή η συνέχεια που -προφανώς- δεν χωράει στον τίτλο; Να τη: …όπου δεν υπάρχει (ακόμα) Τεχνητή Νοημοσύνη και οι άνθρωποι διαβάζουν στα ΜΜΕ κείμενα που τα γράφουν δημοσιογράφοι – σαν τον οικοδεσπότη σας, δηλαδή, που το κάνει αυτό τα τελευταία 50 χρόνια. Και ανησυχεί σφόδρα, όταν διαβάζει για τις πρόσφατες εξελίξεις στον κλάδο (όχι εδώ, βέβαια, στην Αμερική – όμως, καλομελέτα κι έρχεται), με την Τεχνητή Νοημοσύνη να «βάζει πόδι» και στα καθ’ ημάς.

Θα μου πείτε -και με το δίκιο σας- πως αργά ή γρήγορα αυτό θα γινόταν. Σε τόσους και τόσους τομείς αυτό ήδη συμβαίνει, τα media γιατί να αποτελούσαν εξαίρεση; Γιατί δεν είναι το ίδιο με τους άλλους τομείς, είναι η (χωρίς ίχνος έπαρσης και θα καταλάβετε το γιατί) απάντηση.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Θα είχε πραγματικό νόημα να δούμε μεγαλύτερα σχήματα στην ελληνική αγορά των digital agencies; Αυτό το ερώτημα άρχισε να με απασχολεί εδώ και μερικές ημέρες, με αφορμή τη συζήτηση που είχα με ένα στέλεχος της συγκεκριμένης αγοράς, η εταιρεία του οποίου, θα έλεγα πως είναι στα Τop ονόματα του κλάδου. Αλλά είναι και ένα ζήτημα που απασχολεί αρκετά στελέχη και επιχειρήσεις, στο συγκεκριμένο κλάδο.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί -για όσους δεν το γνωρίζουν- είναι πως στην Ελλάδα υπάρχει πληθώρα επιχειρήσεων, που ασχολείται με τομείς όπως είναι το digital marketing και η ανάπτυξη web sites και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Από αυτές, όμως, είναι σχετικά μικρός ο αριθμός εκείνων που ξεπερνούν σε κύκλο εργασιών το 1 εκατ. ευρώ. Και ακόμη λιγότερες εκείνες που προσεγγίζουν ή ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search