Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν εισέλθει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Και σταδιακά εξελίσσονται περαιτέρω και θα βλέπουμε όλο και περισσότερες νέες εφαρμογές και χαρακτηριστικά να κάνουν την εμφάνισή τους.
Το γεγονός ότι από τις αρχές του 2024 όλες οι επιχειρήσεις -ουσιαστικά- θα χρειάζεται να έχουν POS, είναι μία πολύ μεγάλη αλλαγή. Και αυτό που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι όταν λέμε POS δεν είναι πλέον απαραίτητο να μιλάμε για μία ξεχωριστή συσκευή.
Σε λίγες ημέρες, στις 1 και 2 Νοεμβρίου, μια συμβολική εκδήλωση στη Βρετανία, για την οποία δεν έχουν ως τώρα ακουστεί πολλά, θα έλθει να συνταιριάξει το παρελθόν με το μέλλον. Στους πανέμορφους, ιστορικούς χώρους του Bletchley Park θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο συνέδριο κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η πανδημία της COVID-19 και πιο συγκεκριμένα τα μέτρα αντιμετώπισης αυτής, «εκτόξευσαν» τις online αγορές και γενικότερα το ηλεκτρονικό εμπόριο. To 2019 η αξία του eCommerce (όσον αφορά στο B2C κομμάτι) ήταν στα 7,5 δισ. ευρώ και το 2020 ανήλθαν στα 13,3 δισ. ευρώ. Δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 77%. Λογικό θα πει κανείς, δεδομένου ότι τα εμπορικά καταστήματα ήταν ουσιαστικά κλειστά.
Το 2021 ήταν στο +9% στα 14,4 δισ. ευρώ. Αναμενόμενο δεδομένου ότι παρέμειναν κλειστά τα εμπορικά καταστήματα. Όμως, το 2022, με τα πάντα ανοικτά, πήγαμε στα 15,84 δισ. ευρώ (+10%) και το 2023 η εκτίμηση είναι πως θα φθάσουμε στα 17,33 δισ. ευρώ (+9%). Άρα, κάτι έχει αλλάξει σε σχέση με το όχι πολύ μακρινό παρελθόν.
Περισσότερα: Γιατί οι online αγορές αυξάνονται και θα συνεχίσουν να… αυξάνονται
Τι τα θέλετε - το ερώτημα παραμένει και αποτελεί ίσως τον μεγαλύτερο γρίφο στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας (και όχι μόνο, όπως φαίνεται), από τον περασμένο Νοέμβριο που έκανε με πάταγο την είσοδό του στην καθημερινότητά μας το Chat GPT – ούτε «χρονιάρικο» δεν είναι ακόμα κι ας ξεγελιόμαστε από την τεράστια και αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του επίδραση που ήδη ασκεί σε τόσους και τόσους τομείς…
Εσείς είστε υπέρ ή κατά του ΑΙ, της Τεχνητής Νοημοσύνης για να το πούμε στη γλώσσα μας; Δεν χωρεί αμφιβολία ότι όλοι -θεωρητικά, τουλάχιστον- είμαστε υπέρ της προόδου, κατανοώντας και συγχωρώντας την αναστάτωση που αρχικά θα φέρει.
Όσοι και όσες παρακολουθούν τη στήλη θα έχουν καταλάβει ότι η εμπειρία του πελάτη είναι από τα αγαπημένα θέματά της.
Αυτό, γιατί ο υπογράφων θεωρεί ότι είναι στη σύγχρονη ψηφιακή επιχείρηση, η εμπειρία του πελάτη (ή customer experience, ή απλά CX όπως το αναφέρουν ουκ λίγοι προκειμένου να ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις) είναι ο βασικός λόγος της επιτυχίας της.
Περισσότερα: Πώς θα βελτιώσεις την εμπειρία των πελατών σου;
Το ότι ζούμε σε μια εποχή κι έναν κόσμο που, τη μια μέρα κάνει καύσωνα και την άλλη ο ουρανός ρίχνει τουλούμια νερό και χαλάζι, δεν χρειάζεται να σας το πει ο οικοδεσπότης σας. Δυστυχώς, το βιώνουμε (και το λουζόμαστε) συχνά – πυκνά. Πρέπει, πλέον, να αποδεχτούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που την χαρακτηρίζει η αβεβαιότητα.
Πάνε οι παλιές συνήθειες και οι παραδοσιακές συμπεριφορές, όταν -κουτσά-στραβά- μάντευες στο περίπου τι θα συμβεί την επομένη. Τώρα πια, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Κι αυτό δεν συμβαίνει μονάχα στο καιρό, κι ας ήταν από τη Μετεωρολογία το παράδειγμά μας – η αβεβαιότητα και η έκπληξη κυριαρχούν σχεδόν σε όλα: από τις τιμές των τροφίμων και της βενζίνης (εκεί, συνήθως το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο) ως τις εκάστοτε τάσεις της αγοράς και τις εταιρικές kolotoumbes.
Η eCommerce & Digital Marketing Expo (ECDM Expo) είναι -χωρίς αμφιβολία- το σημαντικότερο event της χρονιάς για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Και αυτό το λένε τα ίδια τα στελέχη της αγοράς. Όπως, επίσης, ειδική αναφορά γίνεται και για τις συνεδριακές εκδηλώσεις της, στις οποίες συμμετέχουν κορυφαίοι ομιλητές και ομιλήτριες.
Ο υπογράφων είχε αναλάβει να συντονίζει τις συνεδριακές εκδηλώσεις για το digital marketing και -όπως αναμενόταν- οι αναφορές στην τεχνητή νοημοσύνη -ή ΑΙ αν προτιμάτε- ήταν ουκ ολίγες. Και θα αναφερθούμε σε αυτές σε επόμενα σημειώματα της στήλης.
Όταν ο (κοντά 30άρης, σήμερα) μεγαλύτερος γιός μου ήταν νήπιο και μάθαινε να περπατάει, μια από τις πιο αγαπημένες του εκφράσεις ήταν… «μόνοθ μου – άθε με»! Ήθελε να κάνει τα πρώτα βήματά του μόνος του, αρνούμενος την πατρική (ή μητρική, αναλόγως) «χείρα βοηθείας», μ’ άλλα λόγια τη ‘χειραγώγηση’, όπως την περιγράφει απολύτως παραστατικά η ελληνική γλώσσα, επιζητώντας τη ‘χειραφέτηση’.
Δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτά τα λόγια και η παιδική βούληση μου ήρθαν στον νου την προηγούμενη Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου, όταν διάβασα τη λιτή ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ενεργοποίηση εφεξής του Chips Act, της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα μικροκυκλώματα.
Από τα αγαπημένα θέματα συζήτησης των τελευταίων μηνών είναι, φυσικά, η τεχνητή νοημοσύνη, ή το ΑΙ, όπως έχουμε συνηθίσει πλέον να αποκαλούμε την τεχνητή νοημοσύνη και τις διάφορες υλοποιήσεις της. Και όπως όλα δείχνουν, θα αλλάξει πολλά στην καθημερινότητά μας. Τόσο των πολιτών όσο και των επιχειρήσεων.
Θα πει κανείς ότι αυτά τα λέμε εδώ και αρκετούς μήνες, ίσως και χρόνια, καθώς δεν ήταν λίγες οι εταιρείες που επεδίωκαν να αξιοποιήσουν το ΑΙ με κάθε τρόπο. Όμως, πλέον, οι εξελίξεις κινούνται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Ενδεχομένως με ρυθμούς ταχύτερους από αυτούς που ανέμεναν οι περισσότεροι.
Περισσότερα: Το ΑΙ και πως αλλάζει τις σχέσεις με τους πελάτες
Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία αυξάνει εκθετικά -κι αυτό δεν το λέω μόνο εγώ, το βιώνουμε όλοι καθημερινά. Πριν καλά-καλά προλάβεις να «συστηθείς» με μια, να τη δοκιμάσεις και να ξεκινήσεις να τη χρησιμοποιείς, έχει ήδη παρουσιαστεί η δεύτερη, αν όχι η τρίτη γενιά της, με μικρές ή μεγαλύτερες βελτιώσεις, οπότε… φτου κι από την αρχή!
‘Σισύφειος’ η προσπάθεια για ενημέρωση, ατέλειωτο και συνεχές το «ταξίδι». Έτσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως, στην πράξη, δεν έχουν νόημα οι αναφορές πολλών διεθνών πηγών στις «αναδυόμενες» τεχνολογίες, καθώς ο χρόνος ανάμεσα στην «ανάδυση» και την «ένταξη» στη ζωή μας μικραίνει διαρκώς.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77