Ένα βασικό στοιχείο επιτυχίας στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Και το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης δεν είναι κάτι απλό. Ούτε γίνεται γρήγορα. Και επηρεάζεται και από διάφορους παράγοντες.
Προφανώς, ένας καταναλωτής για να εμπιστευτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να δει κάποια πράγματα στην πρώτη επίσκεψή του, αλλά και όταν κάνει την πρώτη αγορά από εκεί. Όπως, για παράδειγμα, ότι οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι σωστές, αλλά και ότι μία παραγγελία θα παραδοθεί μέσα στο χρονικό πλαίσιο που αναφέρεται στο site.
Πριν από λίγες ημέρες ‘γιορτάσαμε’ (με πολλά ερωτηματικά, καθώς ο οικοδεσπότης σας δεν πιστεύει ότι -μέσα στα μύρια όσα βιώνουμε- δόθηκε η αρμόζουσα προσοχή στο γεγονός) τα 35 χρόνια από την παρουσίαση του World Wide Web, του Παγκόσμιου Ιστού, που ήρθε να ανατρέψει πολλά και να συμβάλει στη δημιουργία ακόμα περισσότερων, στην καθημερινότητά μας.
Συχνά λέμε ότι «επανάσταση επικρατούσα, δημιουργεί δίκαιο»… Κι αν οι επαναστάσεις δεν είναι τόσο πολλές, πιά, στην ιστορία των κρατών (υπάρχουν άλλοι τρόποι, πιο ειρηνικοί, για να αλλάζει η ροή της), στην τεχνολογία όχι μόνο συνεχίζουμε να τις βλέπουμε, αλλά κάτι μας λέει ότι θα γίνονται ολοένα συχνότερες…
Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα οι πρώτες συνδέσεις ADSL και πήραμε μία πρώτη γεύση από τι σημαίνει "γρήγορο Internet". Τότε, το ζητούμενο ήταν η μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο, κάτι που σου έδιναν οι ADSL συνδέσεις - όπως επίσης και λίγο καλύτερες ταχύτητες.
Εκείνη την εποχή, αν είχες σύνδεση στα 512 Kbps ή στο 1 Mbps αισθανόσουν πολύ τυχερός. Και ήταν δευτερεύων θέμα η πολύ χαμηλότερη ταχύτητα όσον αφορά στην αποστολή δεδομένων (upload).
Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα στο eCommerce, που η συνεισφορά του θεωρείται καθοριστική για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε αγοράς, είναι σίγουρα η δυνατότητα διάδρασης του eShop με τον υποψήφιο πελάτη. Πώς την πετυχαίνουμε αυτή;
Αυτό είναι που λέμε, η «απάντηση του ενός εκατομμυρίου» - πιο σωστά, των πολλών εκατομμυρίων, καθώς από την επιτυχημένη διάδραση (κι όχι μόνο από αυτήν, βεβαίως) αυξάνουν τα έσοδα, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό κατάστημα, ενισχύεται η εμπιστοσύνη των πελατών και καθιερώνεται το brand του.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τα καλά τους και τα… κακά τους. Από τη μία πλευρά είναι ένας τρόπος να είσαι σε επικοινωνία με φίλους και γνωστούς από ολόκληρο τον κόσμο και να μαθαίνεις εύκολα και γρήγορα τα νέα τους. Και φυσικά, είναι και ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Από την άλλη πλευρά, είναι πολλές φορές που δημιουργούν εκνευρισμό. Και ορισμένες φορές οι εταιρείες που αναπτύσσουν ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν εφαρμογές που τελικά δημιουργούν εκνευρισμό... Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων μηνών; Το highlights που λάνσαρε το Facebook.
Συχνά, όταν θέλουμε να αποπάρουμε κάποιον για αντιδράσεις που δεν ταιριάζουν στο επίπεδό του (άλλες φορές και στην ηλικία του), του λέμε να μη φέρεται «παιδιάστικα», μ’ άλλα λόγια να φροντίσει να συμπεριφέρεται ως ενήλικας, να μην κάνει πείσματα, να μην φέρεται εκδικητικά, ή να μη ζηλεύει τις επιτυχίες των άλλων, όπως τα μικρά παιδιά.
Φυσικά, άλλο το τι λέμε εμείς κι άλλο το τι γίνεται στην πράξη - τα παραδείγματα είναι πολλά… Κι είναι εξ ίσου συχνό το φαινόμενο ο ίδιος άνθρωπος να κατηγορεί άλλους για πράγματα που κάνει πρώτος και καλύτερος ο ίδιος, επαληθεύοντας τη σοφή λαϊκή ρήση «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό «κεφάλα»…
Από τις πλέον ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις των τελευταίων εβδομάδων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ήταν αυτή για τη νέα υπηρεσία του Skroutz, Skoop. Το Skoop έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία νέα αγορά, αυτή της πώλησης μεταχειρισμένων ειδών και το στοίχημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κατά την προσωπική μου άποψη.
Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί έχει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει αγορά μεταχειρισμένων. Πρόκειται για μία άποψη που είναι σωστή, αλλά ταυτόχρονα και λάθος!
Περισσότερα: Υπάρχει περιθώριο στην Ελλάδα για online πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών;
Ένα από τα «next day» θέματα στον ευρύτερο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών είναι σίγουρα αυτό της Εκτεταμένης Πραγματικότητας (Extended Reality -ER). Περνώντας διαδοχικά, κι όσο βελτιώνονταν τα τεχνολογικά μέσα που είχαμε στη διάθεσή μας, από την Εικονική (Virtual - VR), στην Επαυξημένη (Augmented - AR) και μετά στη Μικτή Πραγματικότητα (Mixed - MR), έχουμε φτάσει πλέον στην εποχή του πιο προηγμένου ER, που εξελίσσεται σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, με ευρύτατες ήδη εφαρμογές.
Κι όπως όλα δείχνουν, η χρήση του μπορεί να φέρει σημαντικές ανατροπές στην εκπαίδευση, την επιμόρφωση, τα ταξίδια, την επιστημονική έρευνα, στο λιανεμπόριο και πλήθος άλλους τομείς – ‘sky is the limit’, που λένε, όταν πρακτικά δεν υπάρχει περιορισμός σε ό,τι φανταστούμε.
Στο πρόσφατο συνέδριο της ECDM Expo NORTH 2024, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη, είχε εξαιρετικές ομιλίες και παρουσιάσεις. Το περιεχόμενο ήταν εξαιρετικό και όσοι και όσες το παρακολούθησαν, σίγουρα έμαθαν πολλά!
Και, όπως συμβαίνει σε κάθε συνέδριο, πάντα υπάρχει μία ατάκα ή μία παρουσίαση, που σε κάνει να σκεφτείς λίγο παραπάνω. Στη δική μου την περίπτωση, ήταν αυτή του Ιάσονα Καταρόπουλου, γενικού εμπορικού διευθυντή της ATCOM, ο οποίος είναι από τα πλέον έμπειρα στελέχη της ελληνικής αγοράς του digital.
Μέσα στην επικαιρότητα που «τρέχει» πλέον με αφάνταστη πολυπλοκότητα και ξέφρενους ρυθμούς, δυο γεγονότα που συνέβησαν μόλις την περασμένη εβδομάδα (ίσως) πέρασαν απαρατήρητα «ως μη όφειλον», καθώς είναι σημαντικά και ενδεχομένως, στο μέλλον, να αποδειχτούν κομβικά, όσον αφορά στη διαμόρφωση της ψηφιακής καθημερινότητάς μας.
Πρόκειται, βεβαίως, για τη νέα Ευρωπαϊκή Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act), της οποίας η ισχύς ξεκίνησε από το Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου, και το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν λίγες ημέρες νωρίτερα 20 τεχνολογικοί κολοσσοί, υποσχόμενοι να αποτρέψουν τυχόν κακόβουλες παρεμβάσεις και προσπάθειες παραπληροφόρησης με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, για τη δημιουργία παραπλανητικού περιεχομένου. Κίνηση η οποία αποκτά ξεχωριστή σημασία ειδικά φέτος, που (όπως γράψαμε πρόσφατα σ’ αυτή τη στήλη) ο μισός πλανήτης έχει κάποιας μορφής εκλογές – τοπικές, εθνικές, προεδρικές, ευρωπαϊκές.
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77