
Περισσότεροι από 4,5 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα και πάνω από 200 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη [1] χρησιμοποίησαν το TikTok κάθε μήνα, το πρώτο εξάμηνο του 2025, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Οι χρήστες επιλέγουν το TikTok όχι μόνο για ψυχαγωγία, αλλά και για να μοιράζονται τις ιστορίες τους, να ανακαλύπτουν νέα ενδιαφέροντα, να αποκτούν δεξιότητες και να συνδέονται με brands, προϊόντα και υπηρεσίες. Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν την πλατφόρμα με στόχο να ενισχύουν την οργανική τους παρουσία και να προωθήσουν τις καμπάνιες τους.
Το TikTok «γεννάει» τάσεις
Τα τελευταία χρόνια, το TikTok έχει ασκήσει σημαντική επιρροή στους χρήστες και δημιουργεί τάσεις που «ξεφεύγουν» από την πλατφόρμα. Εδώ «γεννιούνται» οι τάσεις: το 76% των χρηστών δηλώνει ότι το TikTok τους βοηθά να παρακολουθούν τι είναι δημοφιλές[2], ενώ το 33% παρακολούθησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 για πρώτη φορά μέσω του TikTok, ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο της τηλεόρασης και του streaming (28%).[3]
Οι χρήστες στο προσκήνιο: από διαφημιστικοί στόχοι, στρατηγικοί συνεργάτες
Η επιτυχία του TikTok βασίζεται στην κοινότητά του. Το περιεχόμενο «γεννά» νέο περιεχόμενο, ενισχύοντας τον διάλογο και δημιουργώντας τάσεις που εξελίσσονται σε πολιτιστικά και εμπορικά φαινόμενα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι χρήστες αναλαμβάνουν έναν νέο ρόλο: από παθητικοί αποδέκτες διαφημιστικών μηνυμάτων, μετατρέπονται σε ενεργούς συνεργάτες των brands. Δεν περιορίζονται στην κατανάλωση διαφήμισης, αλλά γίνονται οι ίδιοι οι πρεσβευτές ενός προϊόντος, συχνά με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από τις ίδιες τις εταιρείες.
Αυτό οφείλεται στη δημιουργική και συμμετοχική φύση της πλατφόρμας, την οποία ολοένα και περισσότερα brands αξιοποιούν τις καμπάνιες τους.
Το 64% των χρηστών ανακαλύπτει νέα προϊόντα ή υπηρεσίες
Σήμερα, εκατομμύρια επιχειρήσεις, από μικρούς επιχειρηματίες έως παγκόσμια brands, αξιοποιούν το TikTok για να προσεγγίσουν νέο κοινό, επενδύοντας στη δυναμική τού “For You” η οποία προβάλλει περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη, και στη δύναμη της κοινότητας να κινητοποιεί το κοινό.
Η πλατφόρμα έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας ολοκληρωμένος επιχειρηματικός μηχανισμός, με το 64% των χρηστών να δηλώνει ότι ανακαλύπτει νέα προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του TikTok - ποσοστό υψηλότερο από εκείνο άλλων πλατφορμών (56%) - ενώ το 65% δηλώνει πιθανό να αγοράσει κάτι που είδε στην εφαρμογή στο μέλλον.[4]
Αλλά το TikTok δεν σταματά εκεί: τα δεδομένα δείχνουν ότι ενισχύει τις μακροχρόνιες σχέσεις μεταξύ των brands και των καταναλωτών. Το 88% των πιστών χρηστών δοκιμάζει νέα προϊόντα από την ίδια εταιρεία, το 84% πραγματοποιεί αγορές με μεγαλύτερη συχνότητα, ενώ το ίδιο ποσοστό μετατρέπεται σε ενεργούς υποστηρικτές του brand στο προσωπικό του δίκτυο.[5]
[1] Τα δεδομένα βασίζονται στον μέσο όρο των μηνιαίων ενεργών χρηστών στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του αριθμού MAR ακολουθεί τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τις ανακοινώσεις MAR της ΕΕ στις εκθέσεις για τη διαφάνεια της DSA.
[2] Έρευνα TikTok Marketing Science EUI Gifting Season 2024 που διεξήχθη μέσω AYTM (Ask Your Target Market)
[3] TikTok Marketing Science Global, The TikTok Blueprint for Tentpole Success 2024, που διεξήχθη από τη Magna
[4] Έρευνα TikTok Marketing Science EUI TikTok for Full Funnel, 2023 που διεξήχθη από τη Material.
[5] Μελέτη TikTok Marketing Science Global Long-Term Value of a TikTok User, 2025 [UK, FR, ES, IT, GER], που διεξήχθη από τη Kantar.