Επωνύμως…

Η σημασία της… πρίζας

Σε ένα πρόσφατο μονοήμερο ταξίδι στο Ηράκλειο της Κρήτης βρέθηκα μπροστά στον κίνδυνο να κλείσει το smartphone μου λόγω έλλειψης μπαταρίας. Μια έλλειψη που προκλήθηκε επειδή πολύ απλά, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου (σ.σ. δεύτερο στην κίνηση αεροδρόμιο της χώρας) δεν είχε… πρίζες. Και εκεί είναι που άρχισαν να αναρωτιέμαι εκ νέου, αν το ηλεκτρικό ρεύμα είναι πιο σημαντικό από το Internet! Γιατί, είναι ουκ ολίγες φορές που έχω βρεθεί χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο και αισθάνομαι ότι κάτι μπορεί να έχω χάσει.

Θα πει κανείς ότι είναι καλή η ψηφιακή «αποτοξίνωση» και θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί του. Όμως, σε έναν ιδιαίτερα διασυνδεδεμένο κόσμο, θες τελικά να έχεις τη δυνατότητα της σύνδεσης με τους ανθρώπους σου, τους συνεργάτες του και γενικά να έχεις επαφή με το τι συμβαίνει.

Ειδικά αν είσαι δημοσιογράφος την τρέχουσα δεκαετία, η συνεχής πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι αρκετά βασική παράμετρος. Αλλά δε σας κρύβω, ότι πολλές φορές θέλω και την «αποτοξίνωση». Μερικές φορές, τα αεροπορικά ταξίδια, στα οποία υποχρεωτικά κλείνεις την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αλλά και τη δυνατότητα να δέχεσαι κλήσεις, είναι ένα διάλειμμα που μου αρέσει.

Αυτό που δεν μου αρέσει, όμως, είναι να μην έχω την επιλογή να είμαι ή όχι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο. Και εκεί είναι που αισθάνομαι ότι το ηλεκτρικό ρεύμα είναι πιο σημαντικό. Όταν αναφέρομαι στο ηλεκτρικό ρεύμα, εννοώ και τη μπαταρία του smartphone, ή του υπολογιστή μου. Γενικότερα, η ηλεκτρική ενέργεια αποδεικνύεται ότι είναι πιο σημαντική από την ίδια την πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Πολύ απλά, γιατί χωρίς ενέργεια δεν μπορείς να έχει πρόσβαση.

Όταν υπάρχει διακοπή του ρεύματος στο σπίτι ή στη δουλειά, το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι αν θα μπορέσω να είμαι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο, καθώς το WiFi router δεν λειτουργεί πλέον. Και εκεί είναι που αρχίζω να αναρωτιέμαι για την μπαταρία του smartphone. Ψάχνω να βρω αν έχω ένα power bank φορτισμένο, για να μη βρεθώ προ κάποιας δυσάρεστης έκπληξης. Γιατί έχουμε φθάσει και σε ένα σημείο όπου εξαρτόμαστε πάρα πολύ από το smartphone μας.

Γυρίζοντας από το Ηράκλειο, με τη μπαταρία στο 25% και με το power bank να έχει «αδειάσει» σκεφτόμουν τι θα έκανα αν τελείωνε η μπαταρία. Την κάρτα επιβίβασης την είχα στο smartphone, την ταυτότητά μου επίσης και πορτοφόλι δεν κουβαλάω πλέον μαζί μου, γιατί πληρώνω με το smartphone. Τουλάχιστον, είχα το κλειδί του αυτοκινήτου και τα κλειδιά για το σπίτι. Και επίσης, ευτυχώς είχα προλάβει να βάλω βενζίνη στο αυτοκίνητο. Γιατί αν τελείωνε η μπαταρία του smartphone ούτε να ειδοποιήσω κάποιον φίλο να έρθει να με πάρει από το αεροδρόμιο -ή όπου με άφηνε το αυτοκίνητο- δεν θα μπορούσα να πάρω.

Τελικά, το smartphone είναι μεν ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, αλλά για καλό και για κακό, έχετε μαζί σας και ένα power bank πλήρως φορτισμένο. Ώστε να μη βρεθείτε μπροστά σε κάποια πραγματικά δυσάρεστη έκπληξη.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Εξ ουρανού η σύνδεση και η σωτηρία

Η πανδημία -το έχουμε γράψει και το έχουμε πει πολλές φορές, ως τώρα- λειτούργησε ως άμεσος και επιδραστικός καταλύτης, επιταχύνοντας εξελίξεις που, φυσιολογικά, θα χρειάζονταν πολλά χρόνια για να επιτευχθούν. Όμως, «ανάγκα και (όχι οι θεοί, αλλά) οι πολίτες πείθονται». Μέσα σε λίγες εβδομάδες κάναμε πραγματικά άλματα, όχι βήματα, προς έναν διασυνδεδεμένο κόσμο, όπου οι ψηφιακές εφαρμογές λύνουν πλέον πολλά προβλήματα της καθημερινότητάς μας, με τους χρήστες να εξοικονομούν σημαντικό χρόνο και χρήμα.

Η λέξη-κλειδί είναι, βέβαια, το «διασυνδεδεμένο», αφού υπηρεσίες, εφαρμογές, δράσεις και αντιδράσεις, όλες εντάσσονται σ’ έναν ψηφιακό τρόπο ζωής, με όχημα τις ενσύρματες ή ασύρματες τηλεπικοινωνίες, δηλ. τις οπτικές ίνες και την κινητή τηλεφωνία (4 ή 5G) κι όλη την υποδομή που υπάρχει, εκεί πίσω, συνδυασμένα με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, για να μας δώσουν τη δυνατότητα να επικοινωνούμε μεταξύ μας και να ανταλλάσσουμε δεδομένα.

Αυτό το τεράστιο οικοσύστημα, που απλώνεται σε κάθε γωνιά της Γης, βλέπουμε να στρέφεται τον τελευταίο καιρό και στον ουρανό, το διάστημα. Όχι πως δεν το είχαμε βάλει και πριν στον «λογαριασμό» -τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους έχουμε από πάρα πολλές δεκαετίες- όμως, το είδος τους είναι πλέον διαφορετικό και η αξιοποίησή τους εντονότερη.

Ένα ακόμα «λιθαράκι» προς αυτή την κατεύθυνση ήρθε να προσθέσει μόλις την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανακοινώνοντας την τελική τριμερή συμφωνία (ανάμεσα σε Επιτροπή, Συμβούλιο Υπουργών, Ευρωκοινοβούλιο) για χρηματοδότηση και ανάπτυξη τα αμέσως επόμενα χρόνια ενός ολοκληρωμένου, «δικού μας» συστήματος δορυφορικών επικοινωνιών, με την επωνυμία IRIS2 (από τη μυθολογική Ίριδα, μαντατοφόρο των Θεών), που ελπίζεται να καλύψει τις ανάγκες της «γηραιάς ηπείρου» για τις επόμενες δεκαετίες.

Κι αυτό το «δικού μας» έχει ιδιαίτερη σημασία, σε μια εποχή όπου τα θέματα στον χώρο της κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να είναι ανοικτά και «φλέγοντα». Ένα καθαρά ευρωπαϊκό και απόλυτα ελεγχόμενο σύστημα «ενδο-επικοινωνίας» μπορεί να μας προσφέρει την πολυπόθητη απεξάρτηση από άλλους, μη-Ευρωπαίους παρόχους, παράλληλα με την απαιτούμενη, κρίσιμη για τη λειτουργία των θεσμών υποδομή, αλλά και την «παραμονή» των όποιων μυστικών μας -πάντα σε μια ασφαλή πλατφόρμα κρυπτογράφησης- στην Ευρώπη.

Εξ ου και η βιασύνη, που είναι φανερή στην ανακοίνωση των Βρυξελλών: Το σύστημα θα πρέπει να ξεκινήσει τη λειτουργία του (έστω και πιλοτικά) μέσα σε δυο χρόνια, ως το 2024, και να τεθεί σε πλήρη λειτουργία ως το 2027 – πολύ «σφικτό» πρόγραμμα, καθώς αφενός γιατί πρέπει να υπάρξουν αντίστοιχες εγκρίσεις από τις χώρες-μέλη, αφετέρου γιατί βάσει προδιαγραφών, το 30% του προϋπολογισμού των 6 δισ. € (τα 2,4 δισ. από την ΕΕ, τα υπόλοιπα από άλλους φορείς και τον ιδιωτικό τομέα) πρέπει να υλοποιηθεί από νεοφυείς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Στο προσωπικό blog του, ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, χαιρέτησε την περασμένη Πέμπτη, με διθυραμβική ανάρτηση, την «ιστορική» απόφαση για τη δημιουργία του τρίτου (μετά τους Galileo και Copernicus) σχηματισμού ευρωπαϊκών δορυφόρων «για καλό σκοπό», ο οποίος θα αποτελέσει «στρατηγική διαστημική υποδομή», επιβεβαιώνοντας το ρόλο της ηπείρου μας ως σημαντικής διαστημικής δύναμης. Για να συμπληρώσει ότι κύριο αντικείμενο του IRIS2, που θα αξιοποιεί την αιχμή της τεχνολογίας στους λίγες δεκάδες δορυφόρους του, θα είναι οι διακυβερνητικές υπηρεσίες και οι αμυντικές εφαρμογές, με την κάλυψη (εκτός από το σύνολο της Ευρώπης) να επεκτείνεται επίσης στη Βόρεια Αφρική.

Παραδέχθηκε, βέβαια, ότι το διάστημα αποτελεί ένα «ολοένα και πιο κορεσμένο γεωστρατηγικό περιβάλλον» (υπονοώντας, ότι με το IRIS2 η Ευρώπη ‘βάζει πόδι’ και εκεί, με μια συμβολική, αλλά και απολύτως πρακτική κίνηση), αλλά απέφυγε να αναφερθεί στη διαμάχη που έμμεσα θα ξεσπάσει «υποβρυχίως», με τους ιδιώτες οι οποίοι προσφέρουν σήμερα ανάλογες υπηρεσίες, με τους δικούς τους δορυφορικούς σχηματισμούς, και στην Ευρώπη, διασυνδέοντάς την με τον υπόλοιπο κόσμο. Συγκεκριμένα με τη Starlink του Elon Musk, την OneWeb του Eutelsat και την Kuiper του Jeff Bezos της Amazon, που συνεχίζουν να διευρύνουν με εκατοντάδες δορυφόρους τη δυναμικότητά τους και τις υπηρεσίες τους.

Για «connected space battle» μου μυρίζει το πράγμα – άσε που, πλέον, χρειαζόμαστε «διαστημική τροχαία», εκεί έξω, με τόσους δορυφόρους (και διαστημικά σκουπίδια) να περιφέρονται γύρω από τον πλανήτη μας, κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των αστρονόμων και των ερευνητών…  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η φετινή Black Friday είναι… διαφορετική

Από τότε που η Black Friday έγινε θεσμός στην Ελλάδα, ο Νοέμβριος είναι ένας εντελώς διαφορετικός μήνας για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιανεμπορίου. Αν και η φετινή Black Friday είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν.

Καταρχάς, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η ελληνική εκδοχή τής Black Friday είναι αρκετά διαφορετική από την original αμερικανική. Και αυτό γιατί μπλέκει τα φυσικά και τα online κανάλια πωλήσεων. Στις ΗΠΑ, η Black Friday «γιορτάζεται» την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving) και αφορά κατά κύριο λόγο τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων. Για τα ηλεκτρονικά, υπάρχει η Cyber Monday που «γιορτάζεται» την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Συν το ότι στις ΗΠΑ το διάστημα των εκπτώσεων είναι συνήθως μία ημέρα και όχι αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου οι προσφορές ξεκινούσαν μέχρι και πέρυσι από τις αρχές Νοεμβρίου.

Φέτος, βέβαια, το χρονικό διάστημα περιορίστηκε, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι οι προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν την περασμένη Κυριακή, δηλαδή λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την Black Friday που φέτος είναι η 25η Νοεμβρίου. Επίσης, φέτος, καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, πολύ απλά γιατί δεν είχαν κανένα νόημα. Και ένα τρίτο στοιχείο διαφοροποίησης, είναι ότι φέτος έχουμε Μουντιάλ τον Νοέμβριο. Οπότε, για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών όλα έπεσαν μαζί.

Όμως, η πραγματική διαφοροποίηση έγκειται στις ίδιες τις προσφορές. Η Black Friday (θεωρητικά) είναι η μέρα που τα εμπορικά καταστήματα «σκοτώνουν» τις τιμές σε προϊόντα, τα οποία τους έχουν μείνει σε στοκ στις αποθήκες τους. Είναι ένας καλός τρόπος για να δημιουργήσει μία επιχείρηση χώρο στις αποθήκες της προκειμένου να τις γεμίσει με καινούρια προϊόντα, ενόψει της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Μία περίοδο που είναι η καλύτερη από όλες, όσον αφορά στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων.

Φέτος, όμως, τί προσφορές μπορούν να κάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις; Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις τους προηγούμενους μήνες είχαν σημαντικές απώλειες λόγω της μειωμένης κατανάλωσης, ελέω των πληθωριστικών πιέσεων. Επίσης, τί θα κάνουν με κατηγορίες προϊόντων όπου τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προκαλέσει μεγάλες ελλείψεις;

Γενικότερα, η φετινή εξίσωση της Black Friday έχει πολλές περισσότερες παραμέτρους σε σχέση με το παρελθόν. Προφανώς, οι επιχειρήσεις λιανικής θέλουν να τονώσουν τις πωλήσεις τους, αλλά πόσο χαμηλά μπορούν να ρίξουν τις τιμές τους προκειμένου να καταφέρουν να προσελκύσουν καταναλωτές; Και επίσης, πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν οι καταναλωτές που έχουν άλλες ανάγκες να καλύψουν. Καλή η τηλεόραση των 65 ιντσών με κορυφαία εικόνα, η τιμή της οποίας πέφτει στα 500 ευρώ από 1.500 ευρώ, αλλά πόσοι έχουν αυτά τα χρήματα να διαθέσουν; Και μήπως η 50άρα που αγόρασαν στο προηγούμενο Μουντιάλ είναι αρκετά καλή για να δουν τους αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου;

Όλα αυτά είναι ερωτήματα που έχουν, τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρήσεις. Και αυτά είναι που κάνουν τη φετινή Black Friday αρκετά διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Και τι προσφορές θα δούμε τελικά.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τρίζουν και φοβίζουν τα κοινωνικά δίκτυα

Λέτε να τα χάσουμε; Ποια; Μα, τα κοινωνικά δίκτυα, τα social media που μπήκαν στη ζωή μας πριν από σχεδόν 20 χρόνια (το Facebook ιδρύθηκε το 2004, με όραμα ‘να συνδέσει κάθε άνθρωπο σ’ όλο τον κόσμο’) αλλά, τελευταία, δεν δείχνουν να είναι και τόσο καλά στην υγεία τους. Και πώς να είναι, όταν οι απολύσεις στο Meta / Facebook φτάσανε τις 11.000 (στο 13% του εργατικού δυναμικού της εταιρίας αντιστοιχεί αυτό, χωρίς να ξέρουμε πόσους ακριβώς «θα πάρει η μπάλα», από το FB και τους «ομόσταβλους» Instagram και WhatsApp) και δεν ξέρουμε στις πόσες θα σταματήσει το κοντέρ.

Να μη μιλήσουμε για το Twitter, όπου ο νέος ιδιοκτήτης του, ο μέγας Elon (ένας είναι ο Elon) έχει απολύσει από τότε που ολοκληρώθηκε η απόκτηση του «μπλε πτηνού» περισσότερους από 3.500 εργαζομένους, τους μισούς στην  εταιρία, με πρώτη την ηγετική ομάδα και αμέσως μετά το -ιδιαίτερα κρίσιμο για την καθημερινή λειτουργία- τμήμα ελέγχου περιεχομένου…

Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση, η ανάληψη της διοίκησης από τον Μασκ που ξεκίνησε από το πρώτο κιόλας λεπτό «τα δικά του», στέλνοντας αλλοπρόσαλλα μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση (χαρακτηριστική η απόφαση για επιβάρυνση κάθε χρήστη με 20$/μήνα για την «μπλε βούλα» της επικύρωσης ως μέλους, που μειώθηκε ταχύτατα σε 8$ και είναι άγνωστο αν θα παραμείνει τελικά ή θα καταργηθεί), συνοδεύτηκε από ουσιαστική απόσυρση της (οικονομικής) στήριξης του Twitter από μεγάλους διαφημιζόμενους, αλλά και την εν ψυχρώ απομάκρυνση χιλιάδων χολωμένων χρηστών, που έσπευσαν να διαχωρίσουν τη θέση τους από αυτά τα καμώματα. Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, λοιπόν, τίποτα δεν αποκλείει (ήδη το είπε ο Μασκ) το ενδεχόμενο χρεωκοπίας, τους επόμενους μήνες…

Τι μέλλει γενέσθαι, λοιπόν; Κανείς δεν ξέρει, αλλά ήδη στον διεθνή Τύπο (το μακροσκελές άρθρο στο περιοδικό The Atlantic, της 10ης Νοεμβρίου, είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό δείγμα προβληματισμού) άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους κείμενα που θέτουν το ερώτημα αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον μέλλον (όχι, υποστηρίζει το παραπάνω άρθρο, γιατί σταδιακά εκλείπουν οι λόγοι ύπαρξής τους) ή πρόκειται να αλλάξει κάτι… Όμως, τί να αλλάξει και πώς; Η ‘σύνδεση’ την οποία υπόσχονταν μπορεί να γίνει πλέον με πολλούς άλλους και περισσότερο άμεσους τρόπους -η πανδημία μας «έμαθε» πολλά ‘νέα κόλπα’, με την εικονική επικοινωνία να είναι πλέον (εκτός από τρόπος εργασίας) συχνά και τρόπος ζωής.

Οι «φίλοι» μπορεί να είναι πολλοί, αλλά -στις περισσότερες των περιπτώσεων- δεν είναι καν αληθινοί. Ναι, μπορείς να ανακαλύψεις ακόμα τα ίχνη ενός χαμένου γνωστού / συμμαθητή / παλιού φίλου στο Facebook, αλλά υπάρχουν πλέον κι άλλοι τρόποι για να το πετύχεις, τώρα που εξοικειωθήκαμε με την ψηφιακή τεχνολογία. Το ίδιο συμβαίνει και με την ενημέρωση και τη ψυχαγωγία, που επίσης περνούν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Όμως, αν η ‘βουτιά’ του χρήστη στο άφθονο περιεχόμενο γίνει χωρίς τα απαραίτητα «φίλτρα», ως προς την αξιοπιστία και τον έλεγχο του εκάστοτε δημιουργού / παραγωγού (κάτι που δεν είναι εύκολο και δεν γίνεται συχνά, ειδικά από νεαρής ηλικίας χρήστες), τότε τα κακά μπορεί εύκολα να ξεπεράσουν αθροιστικά όλα τα καλά…

Η εγγενής πλέον τοξικότητα του περιεχομένου, η διαδεδομένη παραπληροφόρηση με τις θεωρίες συνωμοσίας να περισσεύουν, αλλά -ιδίως τα τελευταία χρόνια- η ενεργή εμπλοκή με την πολιτική (χαρακτηριστικά παραδείγματα, τόσο η διαβόητη ιστορία του Facebook με την Cambridge Analytica και τον ‘ρωσικό δάκτυλο’ στις προηγούμενες αμερικανικές εκλογές, όσο και η πρόσφατη δήλωση Μασκ ότι «εμείς στηρίζουμε τους Ρεπουμπλικάνους», που δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το ‘χρώμα’ του Twitter, εφεξής) μόνο καλό δεν κάνουν στην ποιότητα των δικτύων και τον ρόλο που παίζουν στη σύγχρονη και ολοένα περισσότερο δικτυωμένη κοινωνία.

Μάλιστα, οι ‘ολιγάρχες’ της κοινωνικής δικτύωσης προσπαθούν (και κάποιοι το καταφέρνουν) να έχουν όσο γίνεται περισσότερα μέσα στη διάθεσή τους, ώστε μέσω αυτών να ελέγχουν τα εκατομμύρια των χρηστών και, βεβαίως, τον τεράστιο πλούτο των δεδομένων τους, τα οποία πωλούν σε κάθε ενδιαφερόμενο παράγοντα της αγοράς. Έτσι, η Meta ελέγχει, όπως είπαμε, Facebook, Instagram και WhatsApp, η Microsoft τα Skype και LinkedIn, η Alphabet / Google το YouTube, η Yahoo! το Tumblr και έπεται συνέχεια…

Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι, να μου το θυμηθείτε…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Δώστε προσοχή στις αξιολογήσεις

Μία από τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των φυσικών και των online καναλιών πώλησης, κατά την προσωπική άποψή μου, τουλάχιστον, είναι η ύπαρξη των αξιολογήσεων από τους καταναλωτές.

Πρόκειται για μία δυνατότητα, η σημασία της οποίας ενισχύεται πολύ τα τελευταία χρόνια, καθώς πλέον οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν την εμπειρία τους και ταυτόχρονα να διαβάζουν τις εμπειρίες άλλων που προηγήθηκαν από αυτούς. Είτε όσον αφορά ένα προϊόν που αγόρασαν, είτε μία υπηρεσία που χρησιμοποίησαν, ή μία εμπειρία που είχαν.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ πιο ενεργοί ακόμη και στην Ελλάδα που δεν φημιζόταν στο παρελθόν για αυτό. Και μάλιστα, δεν καταθέτουν μόνο τις καλές εμπειρίες, αλλά και τις κακές. Και έχουμε και τα στοιχεία που υποστηρίζουν αυτή την άποψη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας «CX Stories» της Focus Bari, το 69% των Ελλήνων καταναλωτών συμβουλεύονται κριτικές και αξιολογήσεις πριν αγοράσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Η Focus Bari, μάλιστα, επισημαίνει πως το ποσοστό αυτό αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, ειδικά στις νεαρές ηλικίες.

Επιπλέον, το 60% δηλώνει ότι μοιράζεται την εμπειρία που είχε είτε online είτε στα social media. Όπερ σημαίνει ότι δαπανά χρόνο, προκειμένου να δηλώσει αν κάτι του άρεσε ή δεν του άρεσε. Και είναι αξιοσημείωτο ότι σταδιακά βλέπουμε τις αξιολογήσεις να γίνονται όλο και πιο λεπτομερείς, τόσο στις καλές όσο και στις άσχημες εμπειρίες.

Αυτή η τάση είναι κάτι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κυρίως επειδή τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν ένα άμεσο feedback για την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών, αλλά και για τη συνολική εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους. Ειδικά από τη στιγμή που ένας μεγάλος αριθμός πελατών διαβάζει πρώτα τις αξιολογήσεις και μετά επιλέγει τί θα αγοράσει και από που θα κάνει την αγορά του.

Βέβαια, μπορεί να πει κανείς ότι σε πολλές περιπτώσεις ένα σχόλιο μπορεί να είναι επίτηδες κακόβουλο. Μία άποψη που έχει βάση, φυσικά. Αλλά είναι λάθος και αυτό που κάνουν αρκετές εταιρείες, που δεν δίνουν τη δυνατότητα για σχόλια στο κοινό. Αντίθετα, θα πρέπει να τα ενθαρρύνουν και σε όλες τις περιπτώσεις να απαντάνε, είτε είναι θετικά, είτε είναι αρνητικά. Γιατί το γεγονός ότι υπήρξε μία αρνητική εμπειρία, μπορεί να οφείλεται σε ένα λάθος, ή σε μία "κακιά στιγμή".

Δεν είναι κακό να παραδέχεσαι τα λάθη σου και να προσπαθείς να τα επανορθώσεις. Ούτε είναι λάθος να απαντάς και να δίνεις και τη δική σου οπτική για το τι συνέβη. Το αντίθετο, θα έλεγα. Πολύ απλά γιατί με αυτό τον τρόπο μπορεί να διορθώσεις μία κακή ή λανθασμένη εντύπωση. Οπότε, δώστε έμφαση στις αξιολογήσεις και στις κριτικές. Και μην τις φοβάστε, αλλά αντίθετα να τις ενθαρρύνετε.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Elon, πόσα απίδια χωράει ο σάκος;

Στο εξής, λοιπόν, θα έχουμε πολλά να δούμε και να ακούσουμε από τον Elon (ένας είναι ο Elon!) Μόλις «κατοχύρωσε» την ιδιοκτησία του Twitter στο όνομά του, δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ για να αρχίσει «τα δικά του»

Τις πρώτες απολύσεις τις ξεκίνησε σε «χρόνο dt» (με άμεσα θύματα τη «στενή» διοικητική ομάδα – παρηγοριά τους τα κοντά 100 'μύρια δολάρια, που μοιράστηκαν σε αποζημιώσεις, κατά τα άλλα ούτε το στυλό τους δεν πρόλαβαν να βάλουν στην τσέπη, που λέει ο λόγος, πριν τους συνοδέψει η ασφάλεια του Μασκ εκτός κτηρίου)… Τις επόμενες τις ανήγγειλε λίγο μετά (πάνω από 3000 άτομα, γιατί βρίσκει το προσωπικό υπεράριθμο, λέει – ήδη άσκησαν ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του – άγνωστη η κατάληξη, όταν γράφονται αυτές οι γραμμές – θα κρατήσει μονάχα όσους κοιμούνται στο γραφείο)…

Να μην πούμε και για τις πρώτες δηλώσεις του: από την αποκατάσταση της «ελευθερίας του λόγου» (όπως την εννοεί αυτός, τουλάχιστον, που μάλλον απέχει αρκετά από αυτό που εννοεί ο περισσότερος κόσμος) ως την επιβολή χρηματικού αντιτίμου για την επιβεβαίωση της ταυτότητας χρήστη, κάθε μήνα – ουσιαστικά, κάτι σαν συνδρομή. Κι όχι ένα τυχαίο ποσό: 20$ ζήτησε αρχικά, για να πέσει μια ημέρα αργότερα στα 8$ (όταν κατάλαβε, από τον σάλο που ξεσηκώθηκε, ότι θα του μείνουν πλέον ελάχιστοι «πιστοί» κι αυτοί, στην πλειοψηφία τους, «βαμμένοι» οπαδοί του Τραμπ και περιθωριακά στοιχεία, τα οποία έχουν εξοβελιστεί απ’ όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα).

Η πιο ωραία και σημαδιακή «κόντρα», όμως, έγινε την πρώτη κιόλας ημέρα, λίγο μετά το επεισόδιο με τον νιπτήρα (sink, στα αγγλικά) κατά την είσοδό του στα γραφεία του Twitter και το (τραβηγμένο) λογοπαίγνιο (let it sink – «ας το χωνέψουν όλοι» – πως είμαι πλέον ο ιδιοκτήτης). Στο μήνυμα του Μασκ ότι «το πουλί είναι πλέον ελεύθερο» (άρα, θα κάνει ό,τι θέλει εκείνο, δηλ. ό,τι αποφασίσω εγώ, που είμαι το αφεντικό), ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος, Τιερί Μπρετόν, απάντησε ότι «στην Ευρώπη, πάντως, θα πετάει όπως λένε οι δικοί μας νόμοι και κανονισμοί». Κι απ’ ό,τι φαίνεται, το μήνυμα έφτασε στον παραλήπτη, που έσπευσε να διαβεβαιώσει πως «βεβαίως, αυτό θα γίνει – αλήθεια, πότε θα έρθετε από εδώ, να τα πούμε κι από κοντά;»

Μ’ άλλα λόγια, ο πολύπειρος (και αρκετά ‘φλεγματικός΄ για Γάλλος – από τους Βρετανούς συνήθως περιμένουμε τέτοια σχόλια, αλλά αυτοί είναι πλέον εκτός ΕΕ) Επίτροπος πέταξε πρώτος το γάντι και ουσιαστικά άφησε τον Elon (ένας είναι ο Elon!) να καταλάβει πως είναι έτοιμος τόσο αυτός, όσο και η Επιτροπή να του δείξουν «πόσα απίδια χωράει ο σάκος»…

Και, ναι μεν, το βασικό κίνητρο του Μασκ για την εξαγορά του Twitter είναι -όπως όλα δείχνουν- πολιτικό (εμπορικό δεν είναι, το παραδέχθηκε κι ο ίδιος), αλλά σίγουρα δεν θέλει το κακό να γίνει χειρότερο από οικονομικής πλευράς – σε κανέναν λογικό άνθρωπο δεν αρέσει να βλέπει τα εκατομμύριά του να εξανεμίζονται, ακόμα κι αν είναι ο πλουσιότερος σ’ αυτόν τον πλανήτη… Πολύ περισσότερο, όταν η μια μετά την άλλη, μεγάλες επιχειρήσεις αποσύρουν ή «βάζουν στον πάγο» τις διαφημίσεις τους, μέχρι νεωτέρας.

Κι αυτό μπορεί να πλήξει ακόμα περισσότερο τα πενιχρά, έτσι κι αλλιώς, κέρδη του Twitter που δεν ήταν ιδιαιτέρως πολλά τα τελευταία χρόνια – ίσα βάρκα-ίσα νερά, ήταν… Το ’21 εμφάνισε λειτουργικές ζημίες πάνω από 220 εκ. δολάρια και γράφτηκε χωρίς να διαψευστεί πως ο Μασκ επωμίστηκε -εκτός από τα 44 δισ. δολάρια της αγοράς του «γαλάζιου πουλιού»- άλλα 13 δισ. δολάρια σε χρέη προς τρίτους. Αν μειωθούν και οι διαφημίσεις, χαιρέτα μας τον πλάτανο – αφήστε που ούτε το κλίμα είναι ευνοϊκό στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, καθώς όλα τα μεγάλα ονόματα επηρεάζονται αρνητικά από τη γενικότερη πτώση της κεφαλαιοποίησης των τεχνολογικών εταιριών.

Γράψαμε κι εμείς, πρόσφατα, γι’ αυτή την κάμψη των μεγάλων της τεχνολογίας, ως αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών παραγόντων. Κι από πάνω, να έχεις τους ειδήμονες της αγοράς να τονίζουν πως η αγορά του Twitter ήταν «one of the most overpaid acquisitions, ever»…

Αναμένονται έντονα καιρικά φαινόμενα, τις επόμενες ημέρες, με ευρύτατες επιπτώσεις ακόμα κι αν λέγεσαι Elon (ένας είναι o Elon!) ή, μάλλον, ακριβώς λόγω αυτού…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τι θέλει ο καταναλωτής;

Στην ψηφιακή εποχή ο καταναλωτής έχει αλλάξει πολύ. Και δεν είναι μόνο η περίοδος της πανδημίας που έφερε στο προσκήνιο τα ψηφιακά κανάλια. Η αξιοποίηση των online καναλιών και γενικότερα του Διαδικτύου προϋπήρχε, απλά τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας επιτάχυναν τις εξελίξεις και έφεραν στο προσκήνιο τάσεις που ήδη είχαν κάνει την εμφάνιση τους, αλλά για έναν σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων λιανικής, ιδίως για εκείνες που το ψηφιακό κομμάτι ήταν πολύ μικρό, η προσοχή που έδιναν ήταν περιορισμένη.

Το ερώτημα που θέτουν αρκετές επιχειρήσεις πλέον είναι ένα: τί θέλει, τελικά, ο καταναλωτής; Δύσκολο ερώτημα, θα έλεγε κανείς, αλλά την απάντηση μπορούν να τη δώσουν εύκολα οι ίδιοι οι άνθρωποι μίας επιχείρησης. Πολύ απλά, γιατί είναι οι ίδιοι καταναλωτές.

Είναι σαν αυτό που συνέβαινε προ πανδημίας, που ήταν πολλοί εκείνοι που έλεγαν ότι στον κλάδο τους δεν πρόκειται να αλλάξουν τα πράγματα λόγω της «εμπλοκής» του Internet και των smartphones. Αλλά όταν τους ρωτούσες πως βρίσκουν ταξί, ή πως παραγγέλνουν καφέ και φαγητό, ή ακόμη και πως κλείνουν κατάλυμα για τις διακοπές τους, οι περισσότεροι απαντούσαν ότι το έκαναν μέσω Beat, μέσω efood ή box και μέσω Booking ή Airbnb. Άρα, αφού άλλαξαν αυτοί οι κλάδοι, γιατί να μην διαταραχθεί το status quo και στον δικό τους;

Αν λοιπόν θέλει κανείς να κατανοήσει το τί θέλει ο καταναλωτής, θα πρέπει να βάλει τον εαυτό του στη θέση του… καταναλωτή.

Προφανώς, όλοι μας θέλουμε την καλύτερη τιμή. Όμως, έχουμε συνειδητοποιήσει πλέον -τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία- ότι, σε γενικές γραμμές, ισχύει και το «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις». Απλά, δεν θες να πληρώσει για κάτι πολύ παραπάνω απ’ όσο αξίζει. Αλλά είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις κάτι παραπάνω προκειμένου η εμπειρία της αγοράς και αναφέρομαι στο σύνολο της διαδικασίας να είναι χωρίς ζητήματα και χωρίς να προκαλεί εκνευρισμούς.

Δηλαδή, πολύ απλά, εάν για να γλιτώσεις 10 ευρώ στην αγορά ενός παντελονιού, υποχρεωθείς να περιμένεις να το παραλάβεις καμιά τριανταριά μέρες και να πρέπει να είσαι 2-3 φορές την εβδομάδα συγκεκριμένες ώρες στο σπίτι σου, τότε μάλλον θα προτιμήσεις να δώσεις αυτά τα 10 ευρώ επιπλέον.

Όλοι μας θέλουμε να έχουμε μία καλή εμπειρία. Θέλουμε να μπορούμε να κάνουμε την έρευνά μας online και μετά να πηγαίνουμε στο φυσικό κατάστημα και να μην βρισκόμαστε προ εκπλήξεων. Θέλουμε το site να είναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορο και με πολλαπλά κριτήρια αναζήτησης και φίλτρα. Θέλουμε να έχουμε επιλογές όσον αφορά στις πληρωμές, αλλά στον τρόπο παραλαβής ή παράδοσης μίας παραγγελίας.

Οι λέξεις – κλειδιά για το σύγχρονο λιανεμπόριο είναι «εμπειρία» και «επιλογές». Ο καταναλωτής θέλει την καλύτερη δυνατή εμπειρία και πολλές επιλογές καθ’ όλη τη διαδικασία αγοράς. Και, φυσικά, να υπάρχει σωστή υποστήριξη. Ακόμη και αν έχει γίνει κάποιο λάθος, αν εξυπηρετήσεις σωστά και με υπομονή τον πελάτη σου, τότε θα καταφέρεις να τον κρατήσεις. Διαφορετικά, θα πάει κάπου αλλού για την επόμενη αγορά του.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τα γένια, τα χτένια και άλλες διδακτικές ιστορίες

Το ξέρω, καλοί μου αναγνώστες, όπως το γνωρίζετε κι εσείς που μας διαβάζετε από χρόνια, πως αυτή εδώ η στήλη σπανίως έως ποτέ ασχολείται με οικονομικά θέματα και τον «παλμό των αγορών», με τιμές μετοχών στα Χρηματιστήρια και ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων μικρών και μεγάλων εταιριών στον ευρύτερο διεθνή χώρο της τεχνολογίας.

Όμως, οι εξαιρέσεις υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα κι όσα θα διαβάσετε στη συνέχεια μάλλον δικαιολογούν την «παρασπονδία» από τις αρχές μας. Γιατί, τις τελευταίες ημέρες έχουμε κάποιες εξελίξεις, που μόνο καλό δεν προμηνύουν για τους ερχόμενους μήνες, καθώς επηρεάζουν αρνητικά την αγορά -και όχι μόνο…

Μαύρα τα μαντάτα, λοιπόν, για τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες (“Tech earnings gloom” βροντοφώναζε το Bloomberg στο site του), την περασμένη εβδομάδα, καθώς η μια μετά την άλλη ανακοίνωναν (ή προειδοποιούσαν) για αποτελέσματα κατώτερα των προσδοκιών, με την Amazon να κάνει λόγο για χαμηλές προσδοκίες τις γιορτές, τη Meta να βγαίνει έπειτα από πολύ καιρό από το Global Top 20, την Apple να μιλάει για «ίσα βάρκα – ίσα νερά» και τους κατασκευαστές ημιαγωγών να παραδέχονται ότι το παράκαναν στην αύξηση παραγωγής (για να αντιμετωπίσουν τα γνωστά προβλήματα από τις αλλεπάλληλες κρίσεις και την πανδημία) και πλέον δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα αποθέματά τους…

Και λοιπόν; «Όποιος έχει τα γένια, έχει και τα χτένια» σαν να σας ακούω να λέτε – εμάς τι μας νοιάζει; όπως έστρωσαν, ας κοιμηθούνε! Όμως, όσο κι αν συμφωνώ μαζί σας θεωρητικά, άλλο τόσο σκέπτομαι τι (κακά, βεβαίως) μας επιφυλάσσει το μέλλον – και δεν είμαι μονάχα εγώ που το σκέφτομαι, αλλά και αρκετοί ειδήμονες από τον χώρο της αγοράς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι η απώλεια άνω των 900 δις $ από την κεφαλαιοποίηση των Big Tech (Amazon, Apple, Meta, Alphabet/Google και Microsoft) μέσα σε λίγες ημέρες, σίγουρα θα προκαλέσει δράσεις και αντιδράσεις.

Οι ίδιοι, ερμηνεύουν τα μέτρια αποτελέσματα των «μεγάλων» ως απόρροια του αυξημένου κόστους παραγωγής, των πληθωριστικών πιέσεων και, κυρίως, της κάμψης στις πωλήσεις λόγω της κρίσης – όλα αυτά «πάνε πακέτο». Πώς να αγοράσουν επιχειρήσεις, οργανισμοί, αλλά και καταναλωτές νέα προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας, όσο κι αν τα χρειάζονται ειδικά οι δυο πρώτοι, όταν δεν ξέρουν σχεδόν κυριολεκτικά τί τους ξημερώνει;

Amazon και Microsoft -δυο από τους μεγαλύτερους, αν όχι οι μεγαλύτεροι, «παίκτες» στην αγορά του cloud- ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι η ανάπτυξη των κλάδων τους στο cloud computing φέτος υστερεί έναντι των προσδοκιών, καθώς οι πελάτες περιορίζουν τις επενδύσεις τους, προφανώς λόγω της ρευστής, αν όχι επικίνδυνης -σε κάποιους τομείς- κατάστασης.

Η κατρακύλα της τιμής των μετοχών τους, βεβαίως, επιβάλλει ανάλογες αντιδράσεις εκ μέρους τους, καθώς η αγορά τους κατηγορεί ότι συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά για μια ανάπτυξη που δεν έρχεται, επομένως χωρίς αντίκρισμα. Κι αυτή η πίεση, όπως όλα δείχνουν, θα μετασχηματιστεί αργά ή γρήγορα σε περιστολή εξόδων, ανακατανομές πόρων και εστίαση σε συγκεκριμένους τομείς, τουλάχιστον όπου οι προοπτικές δείχνουν καλύτερες.

Για παράδειγμα, Google και Meta επιμένουν (ως ένα βαθμό, δικαίως) να επενδύουν τεράστια ποσά σε εφαρμογές και λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης (η δεύτερη και σε εφαρμογές AR/VR, που αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία «πατάει» το Metaverse), διεκδικώντας την πρωτοπορία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, την επόμενη ημέρα – αυτή την προσπάθεια δύσκολα θα την αναστείλουν, οπότε ο «πέλεκυς» θα πέσει μοιραία σε άλλους τομείς.

Δύσκολοι καιροί για «δεινόσαυρους», λοιπόν, καθώς τα στοιχήματα που έχουν βάλει είναι πολλά και το μέλλον αβέβαιο. Η έλλειψη εμπιστοσύνης από το επενδυτικό κοινό μπορεί όντως να εξελιχθεί άσχημα – ίσως όχι όπως πριν από 20 χρόνια με το διαβόητο dot-com-bubble, τη «φούσκα» των τεχνολογικών εταιριών που τόσο πολλύ είχε επηρεάσει την αμερικανική, αλλά και τη διεθνή αγορά, όμως τις αναταράξεις και τις δυσκολίες μάλλον δεν θα τις γλυτώσουμε…

Μαζί και τις «παράπλευρες απώλειες»: έχουμε γράψει παλιότερα σ’ αυτή τη στήλη για το κίνημα της «Μεγάλης Παραίτησης», της αντίδρασης μετά την πανδημία κυρίως των νεότερων σε ηλικία εργαζομένων στα σφικτά ωράρια με φυσική παρουσία στο γραφείο, ειδικά στις τεχνολογικές εταιρίες. Οι περισσότεροι, έκτοτε, επέστρεψαν, όμως αρκετοί συνέχισαν να αντιδρούν, υιοθετώντας τη «Σιωπηλή Παραίτηση», δηλαδή λιγότερη δουλειά. Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν πλέον λόγο για back to normal καταστάσεις. Μπροστά στη διαφαινόμενη ύφεση και τον κίνδυνο της απόλυσης, το ένστικτο της αυτοσυντήρησης αποδεικνύεται μάλλον ισχυρότερο…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το TikTok είναι εδώ

Έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από τότε που το Facebook έγινε ένα μέσο που έπρεπε να έχεις παρουσία αν ήθελες να αξιοποιήσεις τα ψηφιακά κανάλια. Και έχουν περάσει και 3-4 χρόνια, από τότε που το Instagram ξεκινούσε να γίνεται το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο επίσης έπρεπε να έχεις παρουσία.

Και επειδή στην ψηφιακή εποχή που ζούμε οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, τώρα έχει έρθει η ώρα για ένα ακόμη μέσο κοινωνικής δικτύωσης να αρχίσει να απασχολεί σοβαρά όλους όσους ασχολούνται τόσο με το ηλεκτρονικό εμπόριο, όσο και με το digital marketing. Και το μέσο αυτό είναι το TikTok.

Η πρώτη «καραντίνα» ήταν η περίοδος όπου το TikTok έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό. Και αυτό γιατί ήταν παράξενο για όσους ήταν πάνω από 25 ετών να καταλάβουν τι κάνουν οι έφηβοι που μαζεύονταν και έκαναν διάφορα χορευτικά σκετς μπροστά από ένα smartphone. Τότε ήταν που αρχίσαμε να μαθαίνουμε για το TikTok, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με μικρής διάρκειας videos, το οποίο κάνει θραύση εδώ και μερικά χρόνια στις πιο νεαρές ηλικίες.

Ορισμένοι γονείς θα θυμούνται το Musical.ly, το οποίο εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας των ‘10s και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα είδος ψηφιακού karaoke που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στους μαθητές των γυμνασίων. Το 2018 το Musical.ly, το οποίο ξεκίνησε από την Κίνα, συγχωνεύτηκε με ένα άλλο «προϊόν» από την Κίνα, το TikTok και εκεί ήταν που άρχισε η «εκτόξευση» του συγκεκριμένου μέσου, το οποίο απειλεί πλέον σε δημοτικότητα το Instagram.

Αυτή τη στιγμή, όσοι ασχολούνται με το digital marketing και θέλουν να προσεγγίσουν τα «περίφημα» -ελέω τηλεόρασης- δυναμικά κοινά ξέρουν ότι το Instagram είναι το καλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς το Facebook είναι μεν δημοφιλές, αλλά κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες. Όμως, η ανερχόμενη «δύναμη» είναι το TikTok. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότερα brands αναζητούν τρόπους για να αξιοποιήσουν το συγκεκριμένο μέσο, το οποίο έχει δημιουργήσει τους δικούς του influencers. Όπως δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότεροι influencers με υψηλή δημοτικότητα στο Instagram, στρέφονται προς το TikTok προκειμένου να μην «ξεπεραστούν» από την εποχή τους.

Για να καταλάβει κανείς τη δυναμική του TikTok θα πρέπει να μπει και να το δοκιμάσει. Και θα εκπλαγεί από πολλά πράγματα. Το γεγονός ότι το Instagram δημιούργησε τα reels, τα οποία μοιάζουν αρκετά με το TikTok αποτελεί μία σαφής ένδειξη ότι στο «αρχηγείο» της Meta ανησυχούν μήπως κάποιο μέσο ξεπεράσει τη δημοτικότητα και κυρίως την εμπορική «δύναμη» του Instagram και αυτό το μέσο δεν ανήκει στον όμιλο της Meta. Καλό το Metaverse αλλά τα πολλά έσοδα προέρχονται από τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram.

Στην Ελλάδα, το TikTok είναι περισσότερο δημοφιλές απ’ όσο νομίζουν πολλοί. Επίσημος αριθμός χρηστών δεν υπάρχει, αλλά οι υπάρχουσες εκτιμήσεις αναφέρουν νούμερα που κινούνται σε επίπεδα πάνω από τα 3 εκατομμύρια. Με την τάση να είναι σαφώς ανοδική. Είναι σαν το Instagram πριν από 5 χρόνια, θα μπορούσαμε να πούμε. Και το κυριότερο, είναι πως πλέον δεν είναι μόνοι οι έφηβοι που είναι στο TikTok, αλλά και οι μεγαλύτερες ηλικίες.

Θα αναρωτηθεί κανείς τι μπορεί να κάνει στο Tiktok. Έξυπνα και δημιουργικά videos είναι μία απάντηση. Ιδέες υπάρχουν, όπως υπάρχουν και άνθρωποι που κατανοούν το μέσο και μπορούν να δώσουν λύσεις.

Το πρόβλημα ενδεχομένως να είναι άλλο: το πως μία πιο μικρή επιχείρηση μπορεί να αντέξει να έχει παρουσία τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram όσο και στο TikTok, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη και άλλα μέσα, όπως το LinkedIn. Αυτό είναι ένα πρόβλημα και απ’ ότι φαίνεται για τα επόμενα χρόνια η ζήτηση για social media managers αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Όσα παίρνει ο… πληθωρισμός

Έχετε σκεφτεί ποτέ, αγαπητοί μου αναγνώστες, ποιος καλός «άνεμος» φέρνει στα μέρη μας τα «μεγάλα ονόματα», τους «καλούς επενδυτές», τις σημαντικές «ευκαιρίες ανάπτυξης» κι όλα τα άλλα πολύ ωραία και ελπιδοφόρα που κάποιοι προβεβλημένοι τα δηλώνουν, εμείς τα γράφουμε κι εσείς τα διαβάζετε, παίρνοντας (λίγο ως πολύ, εξαρτάται από τον βαθμό ειλικρίνειας ή υπερβολής κατά μήκος όλης της ‘αλυσίδας’ που μόλις περιγράψαμε) δόσεις ελπίδας για την επόμενη ημέρα;

Προς Θεού, δεν θέλουμε να πούμε ότι αυτοί λένε ή εμείς γράφουμε κάτι που δεν ισχύει – κάτι τέτοιο αργά ή γρήγορα θα αποκαλυπτόταν και θα γύριζε «μπούμερανγκ» τόσο σε εμάς, όσο και σ’ εκείνους. Όμως, ένα σημαντικό μέρος της δικής μας δουλειάς, δηλαδή των δημοσιογράφων, είναι να ψάχνουμε -πέρα από την ίδια την είδηση- τις συγκυρίες και τα βαθύτερα αίτια που κρύβονται πίσω από μια εξέλιξη και -ουσιαστικά- την προκαλούν, είτε μεμονωμένα, είτε συνδυαστικά, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν περισσότερα του ενός, κάτι που προφανώς δεν είναι καθόλου σπάνιο.

Βεβαίως, αυτή η «ενδοσκόπηση» δεν γίνεται συχνά – αναλωνόμαστε στο κυνήγι της είδησης και συνήθως δεν περισσεύει χρόνος (που είναι αναγκαίος, σε τέτοιες καταστάσεις) για να ψάξεις και να βρεις στοιχεία, να συνδυάσεις με κριτικό μάτι πηγές, να σκεφτείς και να καταλήξεις σε κάποια  συμπεράσματα που τίποτα δεν αποκλείει να αποδειχθούν λανθασμένα, αν δεν έχεις κάνει τους σωστούς συλλογισμούς. Από τη μια η έλλειψη χρόνου, λοιπόν, κι από την άλλη ο φόβος του λάθους – να μη μιλήσουμε και για τα δεινά της ψηφιακής «υπερ-έκθεσης» που μοιραία συνοδεύει πλέον κάθε διαδικτυακή δημοσίευση ή ανάρτηση, χωρίς -μερικές φορές- να υπάρχουν και να αναφέρονται τα αναγκαία αντεπιχειρήματα…

Έτσι, δεν είναι σπάνια η καταφυγή σε πηγές «εγνωσμένου κύρους», όπως πχ. τα στοιχεία ενός μεγάλου και έγκυρου ειδησεογραφικού πρακτορείου που έχει όλα τα μέσα, τα στοιχεία, τον χρόνο, την τεχνογνωσία και τους ανθρώπους για να ερευνήσει κάτι και να δώσει μια «βάση εκκίνησης» για τις δικές σου σκέψεις και προεκτάσεις, πολύ περισσότερο αν «ψυχανεμίζεσαι» πως «κάτι τέτοιο πρέπει να συμβαίνει», αλλά δεν έχεις τις αποδείξεις. Συμβαίνει κάποιες φορές – όχι συχνά, είναι αλήθεια- να βρίσκεις τέτοιες αφορμές, γι’ αυτό και θεωρώ ότι αξίζει η επισήμανσή τους. Αυτό ακριβώς συνέβη στην περίπτωση πρόσφατου άρθρου του Reuters, σχετικά με τις επενδύσεις των «μεγάλων», που επαληθεύουν σε μεγάλο βαθμό τη διάσημη φράση «Follow the money» (από την ταινία του 1976, ‘Όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου’, όσοι τη θυμάστε, με θέμα το σκάνδαλο Γουότεργκέιτ), με μια μικρή παραλλαγή – «Follow the profit».

Και, για να μη μιλάμε με γρίφους, το άρθρο υποστηρίζει με τα ανάλογα στοιχεία πως ο ολοένα υψηλότερος πληθωρισμός αναγκάζει τις μεγάλες πολυεθνικές (ανάμεσά τους πάμπολλες οι τεχνολογικές, αλλά και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών) να αναζητήσουν λύσεις για περικοπή του αυξανόμενου κόστους τους και συγκράτηση των περιθωρίων κέρδους, στήνοντας θυγατρικές (των εξαγορών μη αποκλειομένων) και κόμβους R&D στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη.

Το καλό πρακτορείο «παρακολουθεί» τις δραστηριότητές τους στην Πράγα, τη Βαρσοβία και τη Βουδαπέστη κι εμείς δεν μπορούμε παρά να προσθέσουμε στην εξίσωση αρκετές ελληνικές πόλεις, όπου τελευταία παρατηρείται έντονη επενδυτική δραστηριότητα. Διότι το κίνητρο είναι ακριβώς το ίδιο: όπως εκεί έτσι και εδώ, οι πολυεθνικές βρίσκουν πρόσβαση σε μια ποιοτική «δεξαμενή» μορφωμένων και πολύγλωσσων υποψήφιων στελεχών (αν στήσουν το δικό τους «μαγαζί» και δεν καταφύγουν στη συχνά προτιμότερη λύση του outsourcing), με σαφώς μικρότερες οικονομικές απαιτήσεις, πολύ περισσότερο αν τους δίνεται και η δυνατότητα για εργασία εξ αποστάσεως.

Αυτό το σημαντικό «κίνητρο» σε συνδυασμό με κάποιες υποχρεωτικές, βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών, κινήσεις για τη διαφύλαξη της ακεραιότητας και της ασφάλειας του ευρωπαϊκού περιεχομένου, που δεν μπορεί να «φύγει» από την ήπειρο, έχει παίξει σημαντικό ρόλο και στη δική μας «επενδυτική άνοιξη», με τις συνεχείς εξαγγελίες. Χωρίς να ξεχνάμε, βεβαίως, τα φορολογικά και άλλα κίνητρα που κάθε χώρα προσφέρει για να προσελκύσει επενδύσεις στο έδαφός της (ακόμα και σε «ατομικό» επίπεδο – βλέπε, ψηφιακούς νομάδες) και να ενισχύσει την τοπική οικονομία. Κι όπως όλα δείχνουν, ακόμα κι αν αυξηθεί ο πληθωρισμός (κάτι που ήδη γίνεται), πάλι φθηνότερα θα είναι σ’ αυτές τις χώρες σε σχέση με το Silicon Valley ή τα μεγάλα οικονομικά κέντρα.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search